augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mannen!Gelukkig heeft 'ie z'n excuses aangeboden...hihihi

Wij hadden, toen we hier net kwamen wonen, ook 2 weken :) geen TV enzo. Wel telefoon (was van de KPN). We hebben véél DVD's gekeken! Later kwam de broer van Pat met het lumineuze idee om een kastje van de bouwmarkt op de kabel aan te sluiten! (de dag voordat de UPC kwam). Slim hè :(

Maar wij hadden al een aansluiting natuurlijk...

Verder hier een redelijke nacht gehad, Amiek gaat zo naar de oppas (oma) en ik ga heerlijk met een vriendin de stad in...hoezo, vrijdag de 13de? ;) :)

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Leuke foto's Sonja, ik vind Kenji al een echte kerel, sommige baby's zie je niet duidelijk manneke of vrouwke maar die van jullie vind ik van wel ;)

Ik sluit me verder aan bij alle slechte slapers, heb zo vreselijk beroerd geslapen blechblech blech ben bekaf :(

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Meiden help!

Net even naar de wc... Ineens veel ,maar normale afscheiding gekleurd!
    Net als een ongesteldheid begint. Geen rood helderbloed, maar wel bloed! :confused:

Wat nu ? Gaat het beginnen?
    Heb nu geen weeen , alleen af en toe een harde buik ...help :)

4. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Niet ons vragen maar de verloskundige bellen, daar worden ze voor betaald en als het goed is staat in je boekje dat je bij bloedverlies meteen moet bellen zeker als je nog geen 37 weken zwanger bent BELLEN DUS!

5. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    het is niet helder rood. Bij mij staat alleen dat je moet bellen als je helder rood bloed verliest... :(

6. @missgroovy:tnx voor je pbtje je hebt er 1 trug heb nu jou en daantje geeft toch wel een veilig gevoel

@mamavanamber:ik heb het al vaker gezegd mannen grrrr hopelijk kan je het straks nog uitpraten met hem en komt alles goed
    dikke knuffffffffffff
    oh hij heeft je al gebeld wat goed nou komt het toch nog goed allemaal

@daantje:ja vandaag is ie jarig bednakt voor de felicitaties hihihi heb je een b trug gestuurd

@sonja:ja ik hoop het ook hoor dat het klaar maken is voor de bevalling van mij mag het

@tanja:eek:hjeee wel effe vk bellen en vertellen over je afscheiding dat het gekleurd is en effe je harde buiken timen

ik ga weer effe stoppen
    mijn armen doen echt pijn nu en tis gewoon vocht grrr'
    nou ik kom later nog wel eens spieken

7. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Son, ik heb een broodje cervelaat gegeten en druiven en heeeel veel limonade gedronken en ik ga zo nog maar een glas melk en limonade inschenken. Heb eerst even gedouched en eet zo nog even wat. Kheb ook nog pannenkoeken.. :rolleyes:

Oh, wat heb jij een mooi kindje.. zo lief en puur.

Arme Lux, en arme jij.. :(

Die steken, weet je zeker dat ik dat zelf ben? Nu kan ik de schuld niet meer afschuiven.. :(

Jet, HA.. zat ie lekker fout, lekker verhuizen dit weekend!

mmmmm... daantje, lekker hoor.

Kiki bibbert.. ik ben toch zo benieuwd hoe jij de bevalling gaat ervaren. Ga je nu wel gewoon thuis ipv ZH?

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Tanja,

Voor de 37 weken zwangerschap bel je bij:
    - Onverklaarbare buikpijn of bij krampen waar een regelmaat in zit
    - Bloedverlies
    - Vruchtwaterverlies
    - Minder of geen leven meer voelen
    - Andere spoedeisende klachten en problemen
    (Laat het altijd even weten dat je nog geen 37 weken zwanger bent)

En dit geldt NA 37 weken:
    Bloedverlies
    - Bij veel bloedverlies is het van belang om ons direct te bellen. Onder veel bloedverlies verstaan wij een vol maandverband in een korte tijd.
    - Wanneer je iets roze of slijmerige afscheiding (de slijmprop) verliest hoef je ons niet te bellen. Dit betekent dat de baarmoeder bezig is te rijpen maar dat de bevalling nog niet begonnen is.

9. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Gewoon even bellen Tanja, daar zijn ze voor!

Iemand trouwens nog een tip waar ik een paar voetjes kan laten? Waar ze nu zitten is niet echt fijn nl.... Volgens mij zit uk met zn tenen in mn zij te prikken, zou dus inhouden dat ie dezelfde wiebeltenen als arno heeft......

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Tanja, bel de VK nou!

Lintje, tot nu toe mag ik alleen nog maar op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis...maar maandag hoor ik of 'gewoon' mag bevallen. Dan nog steeds in het ziekenhuis, maar zonder de m.i. Dan hoef ik tenminste niet in het ziekenhuis te blijven na de bevalling, mag ik dezelfde dag nog naar huis. Wel aardig bedacht van ze, want het lijkt me vreselijk om hubbie alleen naar huis te moeten sturen.
    Hij begint trouwens al behoorlijk zenuwachtig te raken, hoe is het met jullie mannen?

11. Niet meer actief

Gummie, gefeliciteers met je mannetje :D

En volgens mij mag ik me nu ook officieel voegen bij de voorweeenclub. Vannacht, tussen 1 en 2 een stuk of vier gehad. Werd er helemaal zenuwachtig van.
    Een soort van korte, vervelende menstruatiekrampen die nergens vandaag komen en ook vanzelf weer weggaan, maar nergens op lijken wat ik ooit eerder heb gehad. Omschrijft dat het een beetje?

Kon vervolgens niet meer slapen :rolleyes:

Heb wel veel meer last van harde buiken de laatste tijd, maar verder nog niks vervelends.

Zit nu lekker te tikken met onze nieuwe camera op mn buik gericht, es kijken of ik daar wat moois van kan knippen en plakken op de comp, zodat hubbie ook es goed kan zien hoe uk de hele dag beweegt.

Ps, Daantje, mist er niet iets van bloem ofzo in dat recept? Geen idee hoor, heb nog nooit chokoladetaart gemaakt, maar ben zo gewend om overal voor een soort cake/ taart bloem voor te gebruiken.

Mamsvanamber, mooi dat ie zn excuses heeft aangeboden. Hij kreeg zeker ook even de zenuwen.

Sonja, sterkte met Lux, het is zo'n mooi beest en ik ga zo weer even op je site kijken. Ben nu ook wel benieuwd naar het tongetje :p
    Lees trouwens overal dat een babykamer maar 18 graden ofzo hoeft te zijn, dus kachel aan lijkt me echt een beetje overdreven. Dan idd lekker de kruik en extra deken erbij.

12. Niet meer actief

Heb je al gebeld Tan?

hihi gewoon terugdouwen die handel

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :( Hij gaat volgende week maandag (24-07) een week naar Denemarken. En hij vindt het niet leuk om te zien dat ik pijn heb. Daarnaast vindt hij het perineum masseren uitermate vervelend en moet ie er (volgens mij) niet aan denken dat daar een kind uit moet komen.. :rolleyes: Verder... n i e t s. Ik heb hem gezegd dat voor de komende weken "veilig bevallen" de nieuwe literatuur is.. maar hij heeft geen interesse. (en de tip "op het toilet neerleggen" leg ik naast me neer want in mijn Super-sop-genot-boek staat dat je tijdschriften e.d. direct weg moet gooien als die op het toilet zijn geweest.. heeeeeel veeeeel bacterien)

14. Niet meer actief

Hier wel spanning, maar nog geen zenuwen bij manlief (denk ik, hij sliep ook niet zo goed vannacht :( )
    En tja, die bacterien op de wc... een Amerikaans boek zeker, die hebben alle bacterien geband.

15. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik kijk het nog even aan, heb verder nergens geen last van... als ik dr
    weeen of regelmatige harde buiken bij krijg, bel ik !

Het zou mischien ook de slijmprop kunnen zijn. Die kan je al weken van te voren verliezen...
    Het zag er alleen niet zo uit als een slijmprop , zoveel heb ik dr ook nog niet gezien :)

Het was echte afscheiding , maar dan met een roze kleurtje .... zwangere :)

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Nee, Nederlands, Liny en Marja van "Hoe schoon is jouw huis?"

Die van mij lag de hele nacht te snurken.. ik las dat een mens er gemiddeld 7 minuten over doet om in slaap te komen.. Nou, bij mij is dat twee uren en bij Tj is dat 2 minuten! Die slaapt nog door de persweeen heen!

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dat is het begin van het verliezen van de slijmprop of het weker worden van de BMM.. Kan volgens mij geen kwaad (<- precies hetzelfde zei ik tegen Sonja op 25-06) :rolleyes:

18. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Oe, ik ga de babyspeeltjes onderin de la van de box neerleggen.. :D

19. Niet meer actief

Oe, spannend :p

En je kunt ook bladzijden/stukjes uit het boek kopieren en in de wc hangen, dan kan ie het gewoon lezen zonder dat het boed vies wordt ;)

20. Niet meer actief

Hoe groot moet ik me die prop eigelijk voorstellen? Je leest er van alles over, maar nergens iets over afmetingen. Is het een prop van ongeveer een cm of groter of kleiner? Son? mama's?

Deel Deze Pagina