augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

bedankt voor de tip ga ik ok een proberen kiwi's gaan alleen niet lukken die lust ik nie :)

2. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik heb het al op mijn werk verteld toen ik zelf pas een week wist dat ik zwanger was.
    Ik was al een tijdje erg moe en zag er heel bleek uit en mijn collega's vroegen zich al af of ik zwanger was.
    Dus ja dan kan ik het beter vertellen.
    ik heb wel hele lieve collega's en ik heb een heel lief kaartje gekregen waar ze me allemaal feliciteren.
    Over 2 weken weer naar de vk en dan krijg ik een zwangerschapverklaring en die geef ik dan aan mijn leidinggevende die alles dan in werking gaat zetten voor mijn zwangerschapverlof straks.
    Dus dat is mooi.

Na dat ik de kraamzorg vanmorgen heb geregeld ook gelijk zwangerschap gymnastiek geregeld.
    Samen met mijn vriend gaan we de cursus samen zwanger doen in Amsterdam.
    In April begint het en in maart krijg ik een email ter bevestiging en info over de cursus.
    Dus dat is ook weer fijn geregeld.
    wel spannend hoor allemaal.

Nu ik weer wat beter ben en niet zo misselijk zit ik weer helemaal op mijn roze wolk en geniet heerlijk van het zwanger zijn.
    Ik hoop [-o< dat het voor die gene die nog erg misselijk zijn en beroerd ook snel beter mag gaan.
    Ik gun iedereen een mooi en zorgeloze zwangerschap.

Doei Teddy.

3. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik heb het al op mijn werk verteld toen ik zelf pas een week wist dat ik zwanger was.
    Ik was al een tijdje erg moe en zag er heel bleek uit en mijn collega's vroegen zich al af of ik zwanger was.
    ik heb wel hele lieve collega's en ik heb een heel lief kaartje gekregen waar ze me allemaal feliciteren.
    Over 2 weken weer naar de vk en dan krijg ik een zwangerschapverklaring en die geef ik dan aan mijn leidinggevende die alles dan in werking gaat zetten voor mijn zwangerschapverlof straks.
    Dus dat is mooi.

Na dat ik de kraamzorg vanmorgen heb geregeld ook gelijk zwangerschap gymnastiek geregeld.
    In April begint het en in maart krijg ik een email ter bevestiging en info over de cursus.

Nu ik weer wat beter ben en niet zo misselijk zit ik weer helemaal op mijn roze wolk en geniet heerlijk van het zwanger zijn.
    Ik hoop [-o< dat het voor die gene die nog erg misselijk zijn en beroerd ook snel beter mag gaan.

Doei Teddy.

4. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Dus dat is mooi.

Doei Teddy.

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    @Woepie: ik lust ook geen kiwi's maar ik lust wel een zespri (familie van de kiwi). Is een stuk zoeter! Misschien lust je die wel?

6. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    Hoi allemaal,

Het is wel bijna een dagtaak zeg om hier bij te lezen als je even een paar dagen niet gelezen hebt. Gezellig hoor al die kletsende mama's-in-de-maak. Ik heb zelf al heel lang niet geschreven, wel trouw meegelezen.

Op 4 januari heb ik de termijnecho gehad (zie fotoalbum). Ik zou eigenlijk 10 weken zijn, maar het kleintje was 2,2 cm en dat zou betekenen dat ik 9 weken was. Kan ook wel kloppen want volgens mijn temp die maand kwam mijn eitje pas op dag 20 van de cyclus. Omdat het niet meer dan een week verschil is blijft de uitgerekende datum toch op 2 augustus staan en zou ik nu dus al bijna 12 weken zijn.
    Ons kleintje was druk aan het bewegen toen het in beeld kwam, de armpjes en beentjes gingen op en neer, heel leuk om te zien. Ik had eigenlijk wel verwacht dat het op dat moment allemaal ineens wel heel "echt" zou gaan aanvoelen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch allemaal nog steeds wel erg onwerkelijk vond...Wel heel blij dat het hartje goed klopt en dat het zo lekker beweeglijk is.

Volgende week donderdag weer naar de verloskundige, dan precies 13 weken (maar in mijn hoofd reken ik dan pas echt 12 weken). Hopelijk horen we dan een mooi kloppend hartje, dan durf ik echt gerust te zijn.
    Klachtjes? valt gelukkig wel mee, wel regelmatig een misselijk, katerig gevoel en heel moe...oh ja, en ik zit ook erg verstopt. Ben elke keer zo blij als ik weer eens naar de wc kan, hihi.
    Ik gun alle mama's-in-de-maak hier een voorspoedig verloop naar de 12 weken, dat alle kleintjes maar goed mogen groeien!

liefs,

Mir

7. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    @ Jumde: ff vraagje tussendoor, bij onze organisatie (provincie)was het voorheen zo dat je na je bevallingsverlof nog best lang recht had op ouderschapsverlof (aansluitend bijv. 1 dag in week minder werken) maar met de ingevoerde levensloopregeling, komt het ouderschapsverlof te vervallen. Begin vorig jaar heb ik hierover gelezen, maar er zou een overgangsregeling komen, volgens mij voor de periode 2006, 2007 en 2008. Weet jij hier ook iets van? Hoe lang kan jij aanvullend ouderschapsverlof krijgen (en hoevel uur per week werk je?).

@ Sonja: tja, ik laat ook echt niet over me heen lopen, ik kan me voorstellen dat jij veel gedonder hebt gehad destijds, maar laat ik me nog niet van alles in mijn hoofd halen, vooralsnog staat de arboarts achter me en vandaag kreeg ik ook bericht van mijjn P&O adviseur, dat ze geschrokken was van mijn verhaal. Ze wil graag helpen, dus misschien komt het toch nog goed, zeker als mijn huidige leidinggevende in maart weggaat.

En wat jullie ook allemaal aangeven, ik blijf eerst nog ff thuis, rustig aan, stap voor stap, ik bedoel ik wil wel graag weer wat doen hoor, want ik begin me zo langzamerhand wel te vervelen thuis, maar het moet wel ontspannen en plezierig zijn om te gaan werken anders werkt het straks averechts...mijn beebje is nr 1!

Liefs,
    borsatofan.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    lees trouwens net dat Donky, ook augustus mama, een miskraam gehad heeft.
    Donky, als je hier nog mee leest: Wens je heel veel sterkte, neem aub de tijd voor jezelf en voor je partner... ben boos, huil..etc.. (weet wat het is)...
    maar voor nu een dikke KNUFFEL

9. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    @borsatofan: ik werk ook bij de provincie, en de overgangsregeling voor het ouderschapsverlof is echt super! Je houdt tot en met 2008 recht op ouderschapsverlof onder de oude regeling; dus 75% doorbetaald gedurende 3 maanden! De enige voorwaarde is dat je dan de helft van die drie maanden vóór het einde van dec 2008 opgenomen moet hebben. Mag in 1 keer opnemen of wekelijks een dag of een halve dag.
    Ik neem het direct na mijn zwangerschapsverlof volledig op, ben dus in totaal 7 maanden thuis bij mijn kindje dan!

10. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi Juul,

Dit is fantastisch! Ik weet nog niet wat ik ga doen (wil straks met mijn reïntegratie eigenlijk 4 dagen van 9 uren gaan werken, dan houd ik gewoon mijn 36 uur, maar ben ik al 1 dag per week vrij, zonder dat ik salaris inlever). Als ik na bevallingsverlof dan 1 dag per week ouderschapsverlof opneem (1 dag = 9 uur per week) dan kan ik bijna een jaar lang 3 dagen werken (ik heb tot nu toe voor 3 dagen oppas geregeld) maar houd ik op papier mijn 36 uur. Dan kan ik na dat jaar beslissen wat ik dan wil (kindje is dan ook een jaar en kan misschien wel 1 dagje naar de kinderopvang).

Aan de andere kant klinkt 7 maanden met je kindje zijn ook erg aantrekkelijk! :)

Thanx voor je reactie, voel me weer even vrolijk!

Liefs,
    borsatofan

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hoi allemaal, gisteren mijn eerste tabletje tegen de misselijkheid genomen en lang wakker gelegen in bed terwijl je er juist slaperig van zou kunnen worden, maar tot op heden nog niet misselijk. Straks de grote test want echt beroer word ik pas als ik onder de douche sta of er onderuit kom, ben benieuwd.

@borsatofan, fijn dat die persoon in maart vertrekt dat geeft hoop. Maar wat als hij niet weg gaat? En volgens iedereen daar goed presteerd en een vaste aanstelling krijgt? Ik wil je niet bang maken maar bereid je er wel op voor welke plannen je dan gaat trekken, dan kom je iig beslagen ten ijs.

@Donky en partner, veel sterkte met het verlies.

12. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Borsatofan,

Ik werk bij een gemeente en dara is vorig jaar in de cao bepaald dat ouderschapsverlof van 75% naar 50% is gegaan, das wat minder, maar de lengte is nog wel hetzelfde. Ik werk nu nog fulltime, dus kan ruim een jaar lang 1 dag in de week vrij nemen, lekker he! Ik neem het in ieder geval niet in 1 keer op.

13. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    wat leuk mila, een twin!
    dubbel genieten dus..hihi
    ik ben ook reuzebenieuwd volgende week, dan krijg ik mn echo, ben benieuwd of het een eenling of een meerling is, ik heb al een dikke buik, lijk wel of ik al 5mnd zwanger ben joh,lol vandaag de magische grens bereikt van 3mnden, joepieee

14. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Goedemorgen allemaal!

Vandaag na 4 dagen niet misselijk te zijn geweest, weer behoorlijk misselijk.
    Ach ja, geeft de burger moed toch?
    Gisteren weer een buikfoto gemaakt, deze is binnen 5/6 dagen wel toegenomen vind ik zelf..
    Ach ja, volgende week echo, dus we zullen zien wat het dan zal zijn. Of een week erbij, of het blijft zo staan.
    (verloskundige zegt dat ik een week verder ben, dan wat ik zelf zeg. en tot dusver leek de kleine zich aan mijn dagen te voldoen qua grootte etc.)
    We zullen zien.

Donkey, heel erg veel sterte toegewenst met het verlies!

Voor de rest: Hoop dat jullie de dag goed door zullen komen, en dat we met zijn allen snel de 12 weken paseren!
    Want wat gaat de tijd hard zeg, die weken vliegen voorbij :)

15. Niet meer actief

hey weet iemand van jullie of dat je gravitamon persee door moet slikken na de 8 weken ik heb ze met pijn en moeite steeds geslikt en heb er eerlijk gezegd geen zin meer in ze zijn zo vies en ik moet ze eerst kauwen voor ik ze doorslik omdat ik dat gewoon niet weg krijg
    weet wel dat het gewoon vitamine zijn maar volgens mij krijg ik die zo ook wel genoeg binnen
    mijn vrige zwangerschap heb ik niet eens foliumzuur geslikt en mijn dochter is kerngezond
    ik word geowon wanhopig van die pillen ikl wil gewoon stoppen

16. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Woepie ik slik ook Grafitamon en mijn vk vertekde dat je het de hele zwangerschap door kan slikken en ook straks na de bevalling als je borstvoeding gaat geven.
    Voor mij is het belangerijk om het te blijven slikken omdat ik geen vlees en vis eet dus mijn ijzer moet goed blijven en dan is dit medicijn erg goed.
    Maar als jij gewoon je vitaminen binnen krijgt kan je er mee stoppen hoor denk ik want foliumzuur hoef je maar tot week 8 te slikken als ik het goed heb.
    Toen ik nog zo misselijk was kon ik die pillen ook zo moeilijk weg krijgen maar ik doe het nu met wat vruchtensap i.p.v water dat gaat beter naar binnen bij mij.
    Veel sterkte er me meid.

Doei Teddy.

17. Niet meer actief

ja dat zei de vk bij mij ook maar ik word echt sjaggie van om zo'n [il te slikken ze zijn nog niet klein ook hey
    maar goed dan stp ik er gewoon mee heb het er mee gehad
    en ja ik eet gewoon alles vlees groente fruit melkproduchten en daar zit al die zooi ook allemaal in hoor hihihihi

18. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Nou de weken gaan bij mij nog niet snel genoeg hoor, moet nog 3 weken en 5 dagen tot veilige zone. En echo is bij lange na nog niet in zicht. Dus heb nog geen enkele zekerheid, blueh is ook niks aan. Hoop dat verloskundige volgende week wat zekerheid kan bieden maar volgens mij ook niet. Moet toch wachten op echho in het ziekenhuis.

19. Niet meer actief

oh meid wat herkenbaar zeg
    zo voel ik me ook al weken het gekke is alleen als ik trug kijk is het juist ontzettend snel gegaan sneller dan ik ahd verwacht en nu heb ik volgende week vrijdag al een echo komt goed hoor voor je het weet heb je die echo meis

20. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Sorry dat ik inbreek bij jullie, maar ik ben een augustus mama van 2006.

En nu las ik over grafitamon en dat deze zo vies smaakt.

Ikzelf kon er ook niet zo goed tegen en werd er juist misselijk van.
    Ik ben toen een multivitamine voor zwangere gaan slikken en deze is van etos eigenmerk en het is mij goed bevallen. Ze hebben ook voor moeders die bv gaan geven, het doosje is roze van kleur!

Hoop voor jullie dat het dit jaar geen hittegolf is in augustus, ik zat er middenin :(

Deel Deze Pagina