augustus 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Silly43, Nov 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Teddie

Teddie Bekend lid

Aug 3, 2006
    771
    0
    0
    Hoi meiden.

Hier ben ik weer na een paar dagen niet geweest te zijn.
    En wat lees ik nou dat Daantje is bevallen en er meiden in het ziekenhuis liggen.
    Daantje van harte gefeliciteerd en geniet lekker van je kindje.
    Dames in het ziekenhuis heel veel sterkte toe gewenst.

Met mij gaat het goed met de bijhorende klachten.
    Ik ben vandaag 37 weken dus ik mag thuis bevallen als het kindje wil komen :whistle: :whistle: :whistle: HOI,HOI,HOI
    Vanmiddag ben ik bij de vk geweest en alles was goed,bloeddruk was ook erg netjes.
    Kindje ligt nog steeds erg ingedaald en ik heb veel last van mijn bekken waardoor ik moeilijk loop.
    De vk zegt dat het komt omdat het kindje ingedaald is.
    Volgende week maandag heb ik de groei echo dus ben erg benieuwd.
    Spannend hoor allemaal nu het zo dicht bij komt.

Doei knuffel van Teddy.

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Heb niet alles bijgelezen, maar aan daantje proficiat met je kindje.

En de dames in het ziekenhuis, veel sterkte.

Hier gaat alles z'n gewone gangetje. Vanaf vandaag ben ik in zwangerschapsverlof, maar besef het nog niet ten volle. Eindelijk wat tijd om tot rust te komen.
    Ik ben doodop, maar kan helemaal niet slapen van de warmte.
    Het is hier nu ook echt drukkend warm, geen idee waar te kruipen voor wat verfrissing.
    Is het in Nederland ook zo warm?

Moet nu ook voortdurend naar het toilet, dat idee heb ik toch. Eens ik daar ben is het helemaal niet de moeite, knap vervelend, vooral 's nachts.

Daarboven is ons meisje (bijna 16 maand) goed bezig ons aan het uittesten. Gans de dag door dingen proberen te doen die ze niet mag doen. Ook behoorlijk vermoeiend.

Dit is ook weer eens afgeschreven.

3. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Daantje gefeliciteerd met jullie zoontje! Mooie naam zeg!

Hier even een hele drukke dag gehad. Ben de stad in geweest voor de laatste spulletjes. Mocht van mijn moeder een hele mooie ketting uitzoeken met de naam van de baby! Echt heel erg gaaf ben er zo blij mee!

Ik ga het heel kort houden want ben ontzettend moe!

Weltruste dames!

4. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Gelukkig Jet is weer thuis!
    Jet, je doet rustig aan hoor!

Alice ik hoop dat je niet het HELLP- syndroom hebt!

5. Miza

Miza Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,801
    1
    0
    Fijn dat je weer thuis bent Jet. Rustig aan doen meissie. Dikke knuf!

Hopelijk komt Alice ook weer snel naar huis. Ik blijf duimen. Ook voor Alice een dikke knuf..

6. Chigirl

Chigirl Actief lid

Nov 3, 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    Poeh dat is weer spannend geweest vandaag zeg. Gelukkig met Daantje alles goed en met Jet ook.

Gelukkig maar Jet en je pilletjes goed nemen hoor. En Alice hoop dat zij ook weer snel thuis kan zijn en niet het moet blijven.

Het begint nu allemaal wel echt te worden hoor. Morgen mag ik naar de VK voor een controle en moet vanaf nu ook elke week.

Verder niets bijzonders behalve het vreselijke plakkerige weer ik kan het echt niet hebben nu bah. Hier hebben we allemaal wel moeite mee zo te lezen, dikke voetjes en handjes in overvloed

7. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Jet nu echt rustig doen he... van je nieuwe huis genieten enzo. Ben blij dat het allemaal meevalt. Je moet wel aan die vieze pillen dus ..

hier nog steeds geen regen of onweer.
    regen mag wel anders moet ik de tuin sproeien.

8. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Alice-nieuws:
    Bloed en CTG waren goed. Maar er zitten veel eiwitten in haar urine dus moet ze in ieder geval 24 uur blijven.. :( Ze baalt heel erg. :x

9. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Blijft dus spannend ...
    Als je haar spreekt sms't Lintje, wens haar heel veel succes en sterkte.

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Goed nieuws...hoop dat er mogen geen eiwitten meer te zien zijn, kan ze weer lekker naar huis.

En nu kan ik opgelucht gaan slapen. Geen gekke dingen doen vannacht hoor!

Slaap lekker

11. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    Jagges, kan me voorstellen dat ze behoorlijk baalt dat ze in het ZH moet blijven.
    Gelukkig is jet weer thuis, wel rustig aan doen he!

Pff hebben hier een wolkbreuk gehad, maar vind het nog steeds war. Helemaal hier op zolder is het niet uit te houden (laptop is op het werk :() dus ga zo maar een beetje lezen in bed. Daar lag ik net al in maar kan nog niet in slaap komen....

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Tjee wat een dagje bij de aug-mama's gelukkig Jet is het geen HELLP en mocht je naar huis toe, en nu rustig aan hé dame. (even streng toespreken ;) )

Alice balen meid dat je moet blijven maar gelukkig houden ze je nu goed in de gaten, ws is het geen HELLP voor jou, aangezien je bloed en de ctg goed waren. Nu baal je maar ben blij dat ze je niet zomaar naar huis toe sturen.... daar lig je veilig hoor, dikke knuffel!

Dames met dikke pijnlijke voeten..... ik loop al weken met tenen en voeten die er bijna afvallen en aanvoelen als worstjes. Heb de striemen om mijn enkels staan, zweepslag volgens de dokter.
    En die van mij slinken niet meer ook 's nachts niet, ook niet met voeten omhoog en een ijszak erop, dus een dagje dikke voeten met dit weer....... ik wil graag ruilen!

Morgen afscheid nemen van de vk, die zie ik pas weer op mijn kraambedje terug.
    Wilde ze toch even bedanken voor de goede zorgen en even afronden.

13. Hoi meiden

Ik kwam nog snel ff checken hoe het met Jet was voordat ik ga slapen. Ben blij dat je weer thuis bent en dat het allemaal meeviel. Nu rustig aan hoor!

En Alice ook naar het zkh. Nou ja het lijkt in elk geval mee te vallen. Hoewel ik pas echt opgelucht ben als ze morgen gewoon weer thuis is.

Nou dat was weer genoeg voor vandaag hoor dames. Jeutje, dit gaat toch niet nog wekenlang zo door? hihihihi vind je het gek dat al die bloedrukken omhoog schieten :confused:

Nou meiden weltrusten allemaal
    Kirsten

14. pfff nou dat was effe spannend trug lezen zeg
    2 mama's in het ziekenhuis en nu dus nog 1tje
    jet gelukkig meis dat je weer thuis bent
    en alice balen meid maar wel goed dat ze je in de gaten houden toch
    ik moet hier alweer afsluiten er moete r echt 1tje naar bed dus de pc moet weer uit
    spreek jullie morgen weer doei doei en alvast weltruste

15. hmmm misschien een gekke vraag trouwens maar wat the *piep* is HELLP eigenlijk

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    HELLP is zwangerschapsvergiftiging (corrigeer me dames als ik me vergis)

17. oke dan hihihi ja die benaming kende ik dus niet tnx voor de uitleg mamalieske
    nu ga ik echt doei doei

18. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

Aug 23, 2006
    1,714
    0
    0
    zuid holland
    Lieve dames,

Op verzoek van Daantje hier een berichtje van haar mannetje om jullie allen gerust te stellen dat het goed gaat met haar, en met onze grote trots; Valentijn.

We kunnen het bijna nog niet beseffen en zeker nog niet bevatten maar zoals jullie weten zijn we vanmorgen papa en mama geworden!
    Apetrots op Daantje over hoe ze de bevalling heeft doorlopen en zo mogelijk nog trotser op onze kleine dondersteen, die zomaar heeft besloten om maar 5 weken voor op schema geboren te worden...

Het begon zondagmiddag toen daantje met een regelmaat van ongeveer 7 minuten harde buiken en krampen begon te krijgen. Weeen? Nee natuurlijk nog niet want we hadden toch nog vijf weken de tijd? Voor de zekerheid toch maar de verloskundige gebeld, die het stiekem toch verdacht veel op weeen vond lijken en besloot ons te bezoeken.

Na onderzoek blijkt er zelfs al sprake te zijn van 2-3 centimeter ontsluiting dus hup, naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje om te kijken
    wat er binnen allemaal gebeurt.

Daar aangekomen blijkt de ontsluiting te zijn toegenomen maar er hoefde nog steeds niets te gebeuren... We moesten maar eventjes afwachten of het ging doorzetten of niet.
    De krampen begonnen steeds vaker en heftiger voor te komen en uiteindelijk moesten ook wij eraan geloven; Het zijn ècht weeen en de bevalling is aan het doorzetten! (Slik...)

Na het nodige pufwerk en een tijdlang 'verkoeling' zoeken onder de warme douche, blijkt de ontsluiting om 23.30 uur al 7 centimeter te zijn en ze besluiten dat nu de vliezen maar gebroken moeten worden. Hierna gaat het allemaal heel snel; Omdat bij ukkepuk de hartslag daalde (door een navelstreng die niet helemaal mee werkte), werd er ingegrepen en na een portie geweld is om 00.27 uur onze zoon Valentijn ter wereld gekomen.

Omdat hij natuurlijk te vroeg is moet hij de couveuse in maar de kinderarts die voor controle erbij geroepen is, bevestigt dat het een klein maar heel gezond kereltje is.

Hoe lang hij nog blijven moet hangt van zijn eigen ontwikkeling af en kan nog een paar weken duren maar we hopen natuurlijk dat hij snel naar huis kan! Ook Daan is nu nog in het ziekenhuis maar gelukkig is het met haar allemaal alles in orde. Ze heeft weliswaar wat bloedverlies gehad maar goed herstellende.

Al met al een bijzonder intensieve, indrukwekkende maar onvergetelijk mooie ervaring!

Groetjes ook namens Daan,

Jasper

19. Wolvin

Wolvin Actief lid

Jan 2, 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hoi Dames.

Even heel snel. :)
    Heb de eerste pagina's gelezen en nu de laatste pagina's de rest moet ik nog lezen die tussenin zitten maar kon niet nog eens 60 pagina's lezen nu. :oops:

Heb gezien dat Daantje is bevallen! Daantje en man en natuurlijk Valentijn niet te vergeten van HARTELIJK GEFELICITEERD! :) :) :)
    Hopelijk gaat alles snel en goed vooruit dat jullie ook snel naar huis mogen met z'n 3 en. :D

MamavanAmber: Ben blij voor je dat het geen Hellp syndroom is en dat je naar huis mocht nu WEL RUSTIG AANDOEN HE! :x
    En netjes je pillen innemen. :(

Alice: Dat is minder dat je nog moest blijven hoop dat je morgen gewoon weer naar huis mag. En dat het geen Hellp syndroom is. Nog even volhouden.
    KNUF :) :D

Mijn moppie was bij de laatste onderzoeken in ziekenhuis bij gyn +-2580 gram en gewoon lag hij ook nog altijd boven alle maten dan hij zou moeten hebben maar omdat mijn bloed er goed uitzag zei deze gyn gewoon je krijgt gewoon een groot kind niks verder aan de hand en ik vindt dat je gewoon weer door je VK nagekeken kan worden en onder hun hoede kunt blijven.
    Ik schrok wel even met dat gewicht mijn zoon was bij geboorte 3300 gram en nu is deze al 2580 gram en ik moet nog een aantal weken en in de laatste weken komen ze rond de 200 gram per week bij. :confused: :confused: :confused: :confused:
    Ben me af aan het vragen hoe ik hem eruit moet poepen. :confused: :confused:

Hier nog altijd heel erg druk vandaag mijn bankstel van mijn ouders gekregen ook nog een gedoe om het oude eruit te krijgen. Alles stofzuigen en dweilen voordat het andere bankstel kwam opgeruimd en mijn zoon bezig gehouden toen was ik kapot. Mijn vriend is met mijn zoon naar stort gegaan om oude bankstel te verwijderen en ik even kunnen liggen. Ligt lekker bankstel. :)
    Daarna weer opgeruimd want stond nog niet alles op z'n plaatst weer kapot. :oops:

Hopelijk krijg ik morgen mijn uitnodiging voor het prenatal pakket had maar een mailtje verstuurt want had nog niks ontvangen. Wil dat pakket hebben! :x :x

Dan moeten we nog de aanhangwagen terug brengen naar schoonmoeders en natuurlijk moeten we dan ook wel weer daar eten en die kookt nog met oude stempel vlees moet zwemmen in boter. Heb er eeregisteren gegeten en heb twee dagen echt last gehad van opstottingen ze had het nog gebonden maar mijn lippen voelden aan of ik van lipgloss op had gedaan en vet dreef over het bord heen. Ze bedoeld het goed maar met veeeeeeel te veeeeeeel boter. Niet gewend van bij ons thuis.

Moet nog het kinderkamertje afwassen en comode op het kamertje zetten en gordijnenroede ophangen dan ben ik zover klaar. YES werdt tijd! Dan nog alles omkramen wat nu niet goed staat en dan ben ik hopelijk snel klaar hou het nu niet meer uit. :evil: :evil:

Heb nu overal pijn mijn buik is net een basketbal knoerhard manneke voel ik heel goed vanavond heb ik stil op de bank gezeten maar mijn buik ging alle kanten op. Had het idee hij scheurt er zo aan de zijnkant uit.
    Rest pijn aan rug hele dikke enkels maar zie dat ik niet de enigste ben. Pijn aan voet enkel been.
    En dat zuur wordt ik niet te goei van.
    Moete met recht komen uit de bank, bed. Ik waggel gewoon op het moment.

Nu dat was niet een beetje van mij maar genoeg.
    Ik wens alle meiden rustig aandoen. :)
    En stuur mijn wat van die nesteldrang heb helaas dit keer te weinig. :evil:
    Tot hopelijk snel en dat ik het bij kan houden. :D

Groetjes Wolvin. :) :)

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    3,346
    0
    0
    zuid holland
    Mogge meiden.

Jasper bedankt voor het mooie verhaal.
    Ben blij dat alles goed gaat.
    Leef met jullie mee.Zoals Daan weet heeft mijn Kenji ook 3 wk in het ziekenhuis gelegen.
    Meid en Jasper veel sterkte maar het komt goed en dan kunnen jullie genieten.

Trouwens ik heb niet genoten vanacht.
    Ukkie is gisteravond begonnen met heel druk te doen boos maken.En dan stoppen met ademhalen en knal rood worden.
    Veel kermen en geluiden maken heel onrustig.
    Heb dus ieder uur gezien Ati is gebroken ik ook.Alleen hij moet gaan werken en ik ga me bed nog even in.
    Vanmiddag komen ze van het consultatiebr dus ik ga dat alleemaal even na vragen maar ik denk dat hij te veel spierspanning heeft en ga dus ook nog maar even die fysio bellen.

Nou Jet je laat ons weer lekker schrikken he.Dat is niet de eerste keer ;)
    En nu rustig aan en op je kont zitten

Alice ik hoop dat je vandaag weer naar huis mag moet je blijven dan sterkte.En beter daar met controle dan thuis zonder.En dan de spanning van is het wel goed.

Meiden ik ga nog even m'n bed in dus niet te veel schrijven.Tot later

Share This Page