augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Inwendig onderzoek ??

Uhm waarvoor in vredesnaam ? :(

(het is het beste om zoweinig mogelijk overal aan te komen daarbinnen)

2. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ik heb last van buikkrampen, ze wilde even " voelen" om te kijken of de baby al was ingedaald en of ik misschien onsluiting heb.. nou ik heb het geweten hoor.. als al die onderzoeken zo gaan.... van anderen heb ik gehoord dat een inwendig onderzoek normaal niet pijnlijk is.. ik weet het niet hoor.. ik weet niks, tis mijn eerste zwangerschap.. alles wat ik weet is van zelf informatie opzoeken op internet en zo.. daarom vond ik het al vreemd dat ik over drie weken weer moet komen.. als iedereen eerder mag?

en je mag toch vanaf 37 bevallen? waarom heb ik dan geen lijstje met nrs en zo gekregen? volgens mij is het gister echt helemaal misgelopen hoor.. ik denk dat ik toch ga bellen. kan toch niet kloppen?

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Nou, ten eerste, wat doet ze daar te graaien? En ten tweede, jij hoort daar helemaal niet zoveel pijn van te hebben, uitgillen?.. ik had haar een rotschop verkocht! :x

4. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ja, bellen en als ze zegt dat het allemaal prima is gegaan. Een andere VK-praktijk bellen, de situatie uitleggen en om hun mening vragen.

5. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    wat hoor ik nu? inwendig onderzoek niet nodig? ik vond het ook een beetje vreemd. het ging namelijk zo

ik zat netjes op mijn stoel, ze vroeg:

en mamary, hoe gaat het..?

ik zei: wel goed, een beetje moe, een beetje misselijk, maar verder niks aan de hand.. oh ja ik heb last van buikkrampen. ongesteldheidskrampen, maar ik maak me niet zo druk, zal wel indalingsweeen zijn toch?

zij zei: Nou dat gaan we even bekijken. doe je broekje maar uit!

en zo kwam het dat ik mijn eerste inwendige onderzoek heb gehad.

alles zat trouwens potdicht.

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Arme Alice, o, wat zal ze zich een zorgen maken (en heel erg vervelen). Hoop dat hubbie en fam voor een beetje afleiding kunnen zorgen.

7. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ze kon mijn baarmoedermond niet vinden, vandaar dat ze daar beneden zo tekeer ging.. en maar wroeten en duwen. ze had een hand op mijn buik, en de andere in mijn doos.. en maar zeggen dat de baarmoedermond hoog zat , afschuwelijk, ik schrok me te pletter.. als een simpel onderzoek al zo onaangenaam is.. laat staan zo'n vrouw bij mijn bevalling.. ik stond altijd sterk in mijn schoenen, maar na gister begin ik toch een beetje te wankelen.

8. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Sorry hoor maar een VK hoort te weten dat indalingsweeen normaal zijn
    bij het aantal weken dat je zwanger bent.
    Je kunt er daarbinnen niets aan zien , doen of wat dat ook.

Voelen of de baby is ingedaald kan, maar dat gaat niet inwendig.
    Teminste bij mij niet. Bij mij voelen ze in mn liezen naar beneden zeg maar, aan de buitenkant van mn buik. Niet inwendig.

Ontsluiting checken kan , maar dat hoord niet zo veel pijn te doen.
    Maar als je nog geen echte weeem hebt, waarom dan ontsluiting checken? :(

Kan het verkeerd hebben hoor :)

9. Niet meer actief

Naja Mamry, dat is echt belachelijk. Ik had netjes verteld dat ik afgelopen vrijdag voor het eerst wat krampen had gehad. Dus dat heeft ze netjes genoteerd en mij daarbij op het hart gedrukt dat bevallen een lichamelijk proces is en daar dus heel veel vernaderingen en dingen zoals krampjes etc bij komen kijken. Dat ik me daar niet ongerust over moest maken en dat dat erbij hoorde. Dat ik altijd kon bellen, maar dat ze pas echt wat gaan doen als ik regelmatige weeen krijg (of iets wat reden tot ongerustheid geeft) maar die vk van jou klinkt wel heel erg vreemd.

Wat Lin zegt, ik zou als ik jou was een andere vk bellen voor een 2nd opinion.
    Het gaat wel om je lichaam en je kind, niet zomaar een verkoudheidje.

10. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Maar bij ons ga je nooit elke week. Het is om de week tt 40 weken, daarna meer ( en ze hebben altijd tijd als er iets is, je ongerust maakt of whatever)

Indalen kunnen ze toch van buitenaf voelen.
    Ze zouden hoogstens kunnen checken o je al wat ontsluiting hebt ( als je veel voorweeën hebt)

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ze moest nu verplicht rusten dus haar vriend ging naar huis.. :(

Waarom als ik buk komt mijn maaginhoud omhoog?

12. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    mamary, ff bellen hoor.. ik vind het maar raar.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Eigenlijk komt ie als je bukt omlaag ;)

14. Hoi meiden

Jeetje dat is balen voor Alice zeg. Nu maar duimen dat ze in ieder geval volgende week naar huis mag. Tot aan de bevalling lijkt me wel heel erg flippen en zzzzzzzzaaaaaaaaaai.

Mammalies, fijn dat je voor vannacht pilletjes hebt. Je slaap is tenslotte erg belangrijk. Ik hoop dat het helpt

Mamary, ik moet morgen de laatste keer eens in de twee weken. Ik geloof vanaf week 30 ofzo ben ik twee wekelijks geweest. Vanaf nu dan iedere week, ben donderdag 37 weken

Inwendig hebben ze nog nooit onderzocht bij mij. Het hoofdje van de beeb voelen ze aan de buitenkant.

Heel vervelend zeg, dat je nu op het laatst nog zo begint te twijfelen aan je vk. Heb je een goede band met je huisarts? Daar zou ik namelijk even langsgaan om met hem te overleggen wat te doen.

Ik ben net voor Jan Doedel naar de Kruidvat gereden met de auto. In het krantje stond een goedkope stofzuiger, dus die wou ik voor de bovenverdieping. Pfffff wat irritant toch die winkels die adverteren met spullen die ze helemaal niet hebben en ook niet binnen gaan krijgen :x . Is me nou al zo vaak gebeurd.

Ben wel meteen ff doorgereden en heb weer wat boodschappen in huis gehaald. Ik ben echt enorm aan het hamsteren hier, jullie ook? Er ligt echt voor een weeshuis aan eten in de vriezer en ik blijf de voorraad maar aanvullen.... :rolleyes: . Nou ja, als het zover is zullen we er vast nog wel blij om zijn 8)

Ik ga nu maar ff chillen....

groetjes Kirsten

15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    ooooh, vandaar de verwarring. Helder, dank je!

16. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Dat vraag ik me ook af, heb ik sinds gisteren ook last van. En gisteravond had ik het idee dat ik nauwelijk lucht kreeg, voelde alsof mn hele middenrif omhoog werd geduwd :(

Ik moet morgen weer naar de VK en ben dan ook benieuwd wanneer ik weer heen moet. Vorige keer is 3 weken geleden, maar daarvoor moest ik steeds om de 4 of 5 weken heen. Verschilt volgens mij heel erg per verloskundige.....

Oja kiki na vandaag nog 2 dagen werken, morgen vrij en dan dus donderdag en vrijdag nog

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :confused: Alice had last van een "bandgevoel". Alsof er onder haar ribben een band werd aangetrokken, benauwd gevoel.

Smaakt jouw maaginhoud ook zo verschrikkelijk?

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Zo goedenmiddag zeg.

Het is jullie weer gelukt 5 pagina's na vanmorgen half 8.

Het is balen voor Alice maar ze is wel op de beste plek.
    Meid toy toy toy.

Lintje je hebt gelijk het is geen 3 wk maar 2 wk.Maar vanmorgen kon ik me ogen bijna niet meer open houden ben ook net pas me bed uit.
    Ukkie is gelukkig weer rustig.Ik denk dat het het klote weer is geweest waar hij last van heeft gehad.We zijn alleen vanacht op gevreten door van die K*lote muggen ik heb er nu 10 bulten bij.Kenji heeft 4 rode plekkies in z'n gezicht echt ik haat die beesten.En toen we gingen slapen heeft Ati er al 10 dood gemaakt.

Nou meiden ik ga even door het huis heen.Ligt hier helemaal vol met haar mijn Luxie verhaard erg na ik hem gewassen heb van het weekend.

En die vrouw komt straks voor Kenji.

Tanja ja dat krijg je he met spieken :)

Tot zo

19. Niet meer actief

O bah Sonja, muggen, als ik ergens een hekel aan heb... :x gelukkig woon ik redelijk dicht bij zee en niet bij stilstaand water in de buurt.

Heb een keer twee weken lang elke nacht wakker gelegen door een mug. Toen ik em uiteindelijk had heb ik er toch op staan stampen :evil:

Lin, maaginhoud, blegh, valt gelukkig nog wel mee, rennies helpen goed als t op komt zetten. Probeer licht verteerbaar eten te eten, geen zware dingen en niet te gekruid, dan blijft t minder lang in je maag.

Ien, dat middenrif omhooggedrukt, jep, hierzo ook, maar meestal is het uk en anders een harde buik.

Nou, net de p-olie gebruikt, moet zeggen dat het me heeeeel erg meeviel. Er stond in het pampiertje dat ik t met mn duim moest doen, maar ik denk dat mn arm te kort is, want kwam er echt niet in mn mn duim. Dan maar met wijsvinger. Ben echt benieuwd of ik verschil zal gaan voelen.

20. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Brood met aardbeien, bros, nog een bros, pannenkoek en nog een pannenkoek, een banaan, druiven, een koek, een ijsje.. o ja, en heeeeeeeeel veel poedersuiker.
    Wat doe ik verkeerd? ;) Misschien moet ik maar es stoppen om die AA-flesjes binnen 10 seconden leeg te drinken (maar kvond het wel knap dat ik dat kan..)

hahahahahaha... Tj zei: "hoe kun je dit nou bij jezelf doen? Er staat, neem een ontspannen houding aan.. maar dan kun je er toch niet bij?"

Deel Deze Pagina