augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Gelukkig gaat alles goed met je paard.
    Ik hoop dat je goed nieuws krijgt morgen!
    Ik weet wat het is, als er iets met je paarden/ of andere huisdieren is.
    Gelukkig zijn die van mij tot dusver nog 'nooit' ziek geweest.

@ mamalieske -> Echt super zeg!
    Hoef je nu niet steeds te wachten op de VK, kun je nu zelf doen. Ik heb mezelf voorgenomen om mezelf ook op een angelsound te trakteren, als de echo van a.s. woensdag ook goed is.

2. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Jeetje, ben je er een dagje niet worden er even 5 pagina's vol geschreven, zucht, zal vast wel meiden vergeten. Sorry, niet zo bedoeld :oops: ;)

Woepi,Meis, sterkte, hoop dat het gaat lukken met je gedicht!
    Hopla, jij ook veel sterkte nog, juist dat wachten en die onzekerheid is erg. Branden hier kaarsjes voor jullie

Pollewop,hoe was het bij de vk of zit ik er nu een dag naast, weet het niet meer. Lang leve de zwangerschapsdementie!
    Kuki, Zit hier met 2 shirts aan met lange mouwen, daaronder een hemd, en nog een trui aan. Zit nu trouwens ook nog met een deken om me heen achter de computer...Heb het dus ook wel koud ja ;)

Indyke, meis jij ook veel sterkte, hoop dat alles op z'n pootjes terecht komt. Hou lekker je rust, meer kan je niet doen...

Miss x, ben de eerste tijd ook aleen maar afgevallen terwijl ik niet echt misselijk ben geweest. Ben nu bijna weer op m'n oude gewicht. Gelukkig maar want er zit al niet echt veel vet aan bij mij :rolleyes:
    Enne borsatofan, ik doe aan fitnes, ben deze weer eindelijk weer eens geweest na 3weken.Ben zo moe geweest dat ik me er echt niet toe kon zetten. Maar dit ga je niet geloven, Heb nu de beste smoes om niet te hoeven gaan! Het dak is er (gedeeltelijk) vanmiddag afgewaaid!
    Zonder gekheid, baal er wel van, begin nu juist wat minder moe te worden en heb weer zin om te sporten. Hoop dat ze het snel weer kunnen opknappen

3. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ja echt ongelofelijk hoe snel er geschreven wordt. Hebben jullie de site allemaal open staan op je werk ofzo, dat er vooral overdag zoveel geschreven wordt :) ?

4. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Vroeg ik me ook al af..
    Kan zelf alleen 's avonds kijken en vind het voor hubbie zo zielig als ik iedere avond achter de pc duik ;)

5. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Goedemorgen dames, er wordt idd behoorlijk geschreven, lees alles mee hoor heb alleen niet altijd tijd om te reageren.

Woepie ik wil je nog heel veel sterkte wensen.

Ik had nog een vraagje als ik uitga van de 1e dag van mn laatste menstruatie kom ik uit op 18 augustus, de VK kwam maandag met de echo op 8 wk en 5 dagen dus 22 augustus. Nu had ik mn banner al aangepast aan de 22e omdat ik dacht dat ik dan daarvan uit moest gaan, maar gisteren zag ik op mn kaart dat de VK beide data heeft opgeschreven. Van welke moet ik nu uitgaan?

En ik had nog een vraagje over foliumzuur aan degenen die dat slikken tenminste, gaan jullie dit t/m de 10e of de 12e doen, lees hier nl verschilende berichten over. Heb zelf zoiets van kan het net zo goed tot de 12e week doen, aangezien het eigenlijk geen moeite is.

Nou ga maar eens aan het werk!

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik gebruik Gravitamon, dat mag je de gehele zwangerschap gebruiken, ook tijdens borstvoeding. Daarin zit ook extra foliumzuur in. Ik heb er geen moeite mee om die dikke pillen weg te krijgen, dat scheelt. Ik heb het nagevraagd, het is goed om extra vitaminen te gebruiken tijdens de zwangerschap (ik ben een wat moeilijk eter met sommige dingen en dan weet ik zeker dat ik genoeg binnenkrijg).

7. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Beste Ien, Ik had voor mezelf ook uitgerekend dat ik op 21 augustus moest gaan bevallen uitgaande van de laatste maandstonden maar vk zei me dat het pas voor 25 augustus zou worden. Kan zijn dat je eisprong wat later had plaatsgevonden dan je dacht en dus de bevruchting ook een paar dagen later. Ik ben uitgegaan van de dag dat de vk mij had gezegd en heb mijn banner ook aangepast.

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Bij mij komen ze de hele tijd op 11 augustus met de echo leek ik weer wat verder te zijn wat volgens mij berekening ook klopt, ik had namelijk een korte cyclus en ben zelf uitgegaan van 26 dagen ipv 28 dagen zoals de VK.

Ik ben vanaf dinsdag in de ziektewet vanwege de misselijkheid, diaree en lichte uitdrogingsverschijnselen.
    Vandaar dat ik overdag niet veel beters te doen heb als op i-net zitten, ik draag dus graag mee aan die 5 pagina's leesvoer :D
    Maar ik wil maandag weer gaan werken, hopen dat als ik dit weekend nog rustig aan doe het allemaal gaat lukken, verveel me nu toch wel een beetje.

Ik slik nu puur mama van vsm en daar zit ook fol.zuur in maar zodra de pot leeg is koop ik andere vitamines, deze tabletten slikken niet echt lekker weg.

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Goedemorgen allemaal

Nou gister bij de tandarts geweest wat een drama.
    Mijn hormonen lopen denk ik op volle toeren.
    Zat ik daar na de verdoving kwam de andere assi. naar me toe en vroeg of het wel ging zit ik daar in tranen.
    Heb even met haar gepraat en ze is er de hele tijd bijgebleven en met me gepraat want zag er erg tegen op hij heeft 4 dingen gedaan dus heb er zo'n 45 min gelegen had het helemaal gehad toen ik thuis kwam.

Ik slik ook de pillen van puur mama maar heb er geen moeite mee heb hiervoor van davitamon gehad die werkte op m'n maag.

Nou zo naar me paard en naar de kliniek hoop dat er goed nieuws uit komt.

En hebben andere dit ook ben echt van de laatste dagen beroert en heb dit helemaal niet gehad zat net in de auto en moest bijna over me nek.

Groeten Sonja

10. Niet meer actief

goedemorgen allemaal
    nog bedankt voor al jullie lieve woorden
    en mmm voor je pbtje lief van je

maandag is de begrafenis zie er erg tegenop eigenlijk maar ja het zei zo

11. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Net afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor de 20 wk echo krijg hem op 15 maart om half 9.

Heb maar zo vroeg gebeld omdat we ook een maand weg gaan en ik weet niet hoe lang de wacht lijst is en nu staat hij maar vast.

Echt spannend allemaal en de tijd gaat best wel snel.

Groetjes Sonja

12. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi ladies,

Borsatofan hiero gaat zo naar het zwembad met mams, ben benieuwd hoe lang ik baantjes zwemmen volhou, volgens mij is mn conditie nu 0,0... :)

@ sonja: ik ben bij vlagen ook steeds heel beroerd, komt ineens opzetten, dan moet ik liggen anders gaak over mn nek, ik lig dan te rillen op de bank, haartjes op mijn rug gaan dan overeind staan zo beroerd, duurt meestal een uurtje, dan gaat het vaak weer wat beter, ik had het vanochtend ook, ik was eindelijk eens vroeg uit bed (8.00 uur) ff broodje gegeten en om 9.00 uur werd ik me toch beroerd! Ben toen snel weer ff in bed gekropen en in slaap gevallen, na een uurtje werd ik wakker en toen ging het iets beter...maar ik heb dat regelmatig door de dag heen hoor...hopen dat het gauw overgaat want..je bent de 12 weken grens gepasseerd: GEFELICITEERD! :thumup:

Liefs,
    Borsatofan

13. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hallo meiden.

Nou ik heb de storm gisteren door staan hoor maar vraag niet hoe.
    Ben met de metro naar mijn werk gegaan want op de fiets waai ik om en op mijn werk een paar mensen af gebeld omdat ik daar alleen maar met de fiets heen kon gaan en dat lukte niet.
    Ik heb gelopen naar een meneer toe maar moest mij overal aan vast houden,lantarenpaal ,bomen enz.... dus dat was niet fijn.
    aan het einde van de avond heft mijn vriend me op gehaald met de scooter en zelfs daar bleven we nog maar amper op zitten en de helm waaide bijna van mijn hoofd :D
    Ik vind dat ze met dat weer maatregelen moeten trefen hoor op mijn werk want zokan je toch niet werken.

Heb door het slechte weer nu pijn in mijn keel en ik ben zo moe dat de tranen achter mijn ogen prikken van vermoeidheid dus ga straks weer slapen.
    Wilde de was gaan doen vandaag maar heb er geen puf voor dus dat laat ik maar even zo.

Ik wens iedereen een fijne dag toe en tot ziens.
    Het stormt trouwens nog erg hier.

Doei Teddy.

14. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    woepie gecondoleerd met het verlies van je oma,ik wil je heel veel sterkte wensen
    cindyke hou vol meid,ik duim voor je dat alles goed komt.

ik ben dus gister voor de eerste keer bij de vk geweest.....alles was goed...ze heeft alleen niet naar het hartje geluisterd,want daar was ik net nog niet ver genoeg voor(had ook niet verwacht dat ze het zou proberen)ik ben 19 augs uitgerekend,maar dat wist ik al.
    ik heb 13 febr mijn eerste echo....ik kan niet wachten.....

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    suus: leuk dat je weer mee komt schrijven.. Laat ik dan de eerste zijn die het schrijft...

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hallo dames! Sorry, kheb nog niet de tijd genomen om alles bij te lezen. Het lijkt wel of er elke dag meer wordt geschreven, leuk!

Gister weer een echo gehad, en alles nog steeds super. Volgens de VK is de kans dat het nu nog fout gaat zeer klein, net zo klein als het verder in de zwangerschap fout kan gaan. Lief van haar om dat te zeggen. Ook weten we nu 100% zeker dat het twee benen, twee armen, een kaakje, minineusje en maagje heeft. Was moeilijk om te meten want frekkel wilde niet stilliggen...hihihihi

Verder hier nog een gouden tip, ik weet dat het nog een beetje vroeg is, maar prenatal gooit de maxicosi's van 2006 kleuren voor min. 50% de deur uit! Wij hebben er dus al een gehaald, maar geloof me er is een enorme run op. Enkel de kleuren veranderen iets, verder niets. Wij hadden zelfs het geluk dat de onze al was afgeprijsd ivm verbouwing en hoefden daar maar de helft van te betalen, 55 euro met zonnekap en al! De nieuwe zijn 150 dus tel uit je winst..

17. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi

Vanmiddag nog even naar Prenatal gehobbelt wilde toch nog een broek d'r bij hebben want weet niet hoe hard ik groei als ik weg ben niet paardrijden minder bewegen en we zijn bijna 4 weken weg dus je weet het niet of ik dan nog in m'n eigen broeken pas.
    Maar ze hadden 2 halen 1 betalen dus voor iedereen die nog wat wil hebben de moeite waard ik had 2 broeken en een buikband voor 25 eurie dus ik vond het een koopie.

Nou met het paard valt het ook mee met wat ik gedacht heb hij heeft een pees beschadigd en moet 2 mnd op stal staan met rust en 2 keer per dag 10 min stappen en dan over 2 mnd weer een echo om te kijken of het goed is.
    Dus dat word voor mij denk ik niet meer rijden tot na m'n zwangerschap. :cry: :cry: :cry: :cry:

Maar m'n vriendin zei al dan pak je er maar een van mij af en toe die heeft er 3.
    Maar dat is toch anders dus zal meer op een andere manier moeten gaan bewegen anders doe ik niks meer en ben dan bang dat ik veel aankom in een keer als ik helemaal stop maar we zien het wel.

Ik heb mijn maxi cosi ook goedkoop gekocht ik kreeg hem voor 30 euro toen ik de kinderwagen besteld heb waren special editions van 199 euro voor 30 euro dus dat was ook een mooi prijsje.

En Borsato ja ik ben vandaag de 12 weken gepasseerd jij ook bijna nog even volhouden :) :)

Groetjes Sonja

18. Hoi allemaal

Even laten weten dat mijn oma aan het eind van de middag is overleden.

Ik ben opgelucht maar tegelijk toch ook wel erg verdrietig.
    Blijft toch altijd wel heel erg moeilijk

We zijn in ieder geval heel erg blij dat we onze vakantie hadden geannuleerd.
    Vandaag zouden we zijn aangekomen..... :(
    Dat is gelukkig een hele wijze beslissing gebleken

Liefs Kirsten

19. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Lieve Woepie en Hopla,

Mijn eerste berichtje hier sinds jullie slechte nieuws, excuses dat ik nog niet eerder heb gereageerd.

Ik wil jullie allebei condoleren met het verlies van jullie oma's. :cry:

Tuurlijk is het fijner als verder lijden bespaart blijft, maar dat maakt je verdriet erom absoluut niet minder. Laat je tranen daarom ook maar lekker de vrije loop.

Woepie heel veel sterkte voor nu en ook zeker voor maandag.
    Hopla heel veel sterkte voor nu en natuurlijk ook extra voor de dag van de uitvaart.

Ik (en alle andere augustus-mama's waarschijnlijk ook) heb altijd een cyberschouder over om op uit te huilen.

Sterkte.
    Veel liefs,
    Manou

20. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    @ Cindyke:
    Hoe gaat het met je meid! Kun je de rust goed bewaren?
    Ik hoop dat alles nog goed gaat met jou en je kleintje.

Ik wil je, voor het geval ik het weekend niet meer online kom, nu alvast heel veel succes en sterkte wensen voor aanstaande dinsdag. Het zal een spannend moment voor je zijn.

Mocht je intussen online komen dan zou ik het fijn vinden als je even laat weten hoe het met je gaat.

Ik zal aan je denken en voor je duimen.

Veel liefs,
    Manou

Deel Deze Pagina