augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    En natuurlijk niet te vergeten: Alle andere Augustus-mama's.

Hoe gaat het met jullie?
    Wat een hoop tekst iedere keer om bij te lezen zeg.
    Aan het einde weet ik eigenlijk al niet meer waar ik allemaal op wilde reageren, mijn verstand houdt het niet zo goed meer bij geloof ik :oops: .

Ik doe mijn best om bij te blijven, kan zijn dat ik af en toe vergeet om ergens op te reageren, maar dat is niet kwaad bedoeld hoor. Kan het gewoon af en toe niet meer bijhouden :D .

Ga nu even mijn mannetje gezelschap houden, hij zit lekker GTST te kijken.

Fijne avond allemaal,

Groetjes,
    Manou

2. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Even een vraagje

Waarom krijgen een hoop dames zo vroeg al een tweede echo wat is hier de reden van?
    Ik krijg hem pas weer op 20 wk.

Groetjes

3. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    He hopla, gecondoleerd meis...
    Heel veel sterkte en dikke knuf

4. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Sonjaw ik vraag me dat ook wel eens af.
    En ik krijg ook mijn tweede echo als ik 20 weken ben.
    Misschien hebben andere om medische redenen zo snel weer een echo.

Doei Teddy.

5. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    @ Sonjaw Ik zou eigenlijk afgelopen dinsdagpas m'n 1e echo hebben maar had een paar dagen last van bruinverlies. Voelde me er helemaal niet lekker onder en kreeg een week eerder een echo om te zien of alles goed was. Kon alleen nog niet goed alles opmeten voor de termijn dus vandaar dat ik nog een echo krijg als ik ong 11 wkn ben.
    Vind ik niet echt erg hoor, mag ik nog een keertje naar ons wonder kijken ;) \:D/

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hopla jij ook heel veel sterkte deze dagen.

Sonja

7. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    @ kirsten: meid wat een moeilijke tijd voor je nu, ik wens je veel sterkte met dit verlies.. :cry:

@ sonja: wat zielig voor je paardje, ff rustig aan dus, maar ik ben toch wel blij dat het niet zo is dat het paard een spuitje moet, hopelijk komt het met rustig oefenen uiteindelijk weer goed...en gaaf dat je zo goedkoop bent geslaagd bij Prenatal, hier hebben ze maar een hele kleine vestiging, dus er is niet veel soeps helaas, ik zal dus ff verder moeten zoeken...

Ik heb nog geen zwangerschapskleding, maar mijn broeken of rokjes zitten echt niet lekker meer nu, dus ik moet nu echt gauw gaan shoppen...

Vanmiddag zwemmen met mijn mam was echt heerlijk, eerst in het wedstrijdbad 10 baantjes gezwommen en toen nog ff in het golfslagbad en afsluitend in het warme bubbelbad, was eigenlijk heel relaxte middag. En natuurlijk friet met mayo gegete... ;) Maar toen ik thuiskwam was ik bekaf en werd misselijk (waarschijnlijk van de inspanning, niks meer gewend he) dus ben op de bank gaan liggen en in slaap gekukeld.

Oh ja, en ik heb vanochtend een weekje Center Parcs in Duitsland geboekt met mijn vriend in een VIP cottage voor 2 personen begin juni! Dan kunnen we nog ff samen genieten een weekje, want daarna zal alles in het teken staan van de aanstaande bevalling. Eerst durfde ik ni zo goed te boeken, want tegen die tijd ben ik 7 maanden, maar door de vele aanmoedigende reacties op dit forum heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken, en ik ben nu erg blij dat ik geboekt heb, ik kijk er nu wel erg naar uit!

Gaan jullie nog op vakantie en durven jullie dat nog aan in juni of juli?

(Gaap) ik ga vanaaf maar eens op tijd op bed, ben nog wel moe en voel me nog niet zo fit...

Tot gauw lieve augustusmama's!

Lfs

8. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik krijg hem ook pas weer met 20 weken! Maar als je een termijnecho heb gekregen rond de 6 weken kunnen ze het vaak nog niet zo precies meten en moet je nog een keer komen (zo was het in iedergeval bij mijn vorige zwangerschap)

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik las net op een ander deel van het forum dat Mercedes vandaag een echo heeft gehad en dat dit niet hellemaal goed gegaan is, er was geen hartje te zien.

@Mercedes ik hoop dat je van de week een nieuwe echo krijgt en dat het een rekenfoutje is geweest en je minder ver blijkt te zijn als dat jullie zelf dachten.
    Veel sterkte meisie!

10. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Hopla, wat een groot verlies voor je meid. Gelukkig zat je niet net op je bestemming en mocht je weer terug. Heel veel sterkte de komende tijd.

Kiki wat fijn dat jouw echo ook weer goed was!

Manou, volgens mij heeeft iedereen er last van dat je niet op alles kunt reageren. Daarvoor wordt gewoon door teveel zwangeren gebabbeld hihi! Ach, maakt toch ook niet uit, het gaat erom dat je je emoties kunt delen. Ik reageer het liefst ook op de berichten van de laatste pagina, het is niet bij te houden anders!

Sonjaw, ik krijg een tweede echo omdat ik een nekplooimeting laat uitvoeren. Had ik eigenlijk niet verwacht. Sterkte met je paardje.

Borsatofan, heerlijk vooruitzicht dat weekje CenterParcs! Kun je vast wennen aan het kinderparadijs hihi! Met 7 maanden is dat nog heel goed te doen hoor! Ik heb nog niet over mijn vakantie nagedacht eigenlijk.

Ennnn ik heb vandaag eindelijk mijn echo gehad en alles was goed! Heerlijk dat moment van de eerste ontmoeting. Ook al maak ik het voor de tweede keer mee, het blijft iets heel bijzonders. Ik herkende meteen dat overweldigende trotse gevoel toen ik ons kleine mensje op het beeldscherm zag verschijnen.. Op dat moment besefte ik ook hoeveel ik er toch mee bezig was geweest. Wat een heerlijk gevoel om te mogen zien dat alles goed is. De laatste keer was mijn baarmoeder bij de echo leeg en nu... zag ik een heel klein mensje in mijn buik! De meting kwam op een termijn van 10 weken en 3 dagen, een dagje minder dan de berekening op basis van mijn laatste menstruatie. Mijn gyn maakte 2 echofoto's. Ze zijn niet zo heel duidelijk omdat de echo uitwendig is gemaakt. Maar het belangrijkste is dat het hartje klopt! Beebje zwaaide ook nog even met een handje. Nu we beebje gezien hebben, wordt het allemaal zoveel echter!

Ook hebben we gelijk een echo afgesproken voor de nekplooimeting op 1 februari. Omdat ik in het ziekenhuis loop met medische indicatie krijg ik deze volledig vergoed. Hier de foto van mijn moppie:

11. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Hopla gecondoleerd!

12. Niet meer actief

jij ook erg gecondoleerd meis
    heel veel sterkte voor jullie en jullie familie

13. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Borsatofan, wij gaan in juni ook nog 2 weken op vakakantie. Naar Frankrijk nog wel! Deze vakantie was al geboekt voor ik zwanger was, maar had wel meteen gevraagd hoe het zou zitten met annuleren. We zitten gelukkig in een cottage, dus geen luchtbedje voor mij hihi..

Sonja; ik krijg mijn 2e echo omdat ze niet goed kon opmeten hoe groot ons ukkie was (er zat te veel verschol tussen de metingen). Ik mag dus over 2.5 week voor de 2e echo.

14. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Bij ons in belgie krijg je om de 3 weken een echo vanaf het begin van je zwangerschap.

15. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Kijk, dat hebben de Belgen dan goed geregeld! Ik vind dat ze dat in Nederland ook moeten doen. Dan heb je problemen ook veel eerder ontdekt. Ik vind het zo erg als er bijv. een kindje in de buik van de moeder sterft omdat het de navelstreng een paar keer om het nekje heeft... Dan denk ik dat moet toch met een echo te zien zijn zodat er ingegrepen kan worden?

Sarake, krijg je ook elke keer een fotootje mee van de echo? Of doen ze dat niet?

x Nienke

16. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    ja, bij mij krijg je elke keer een fototje mee maar dat is niet overal hoor! Hangt van je vk af.

17. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0

18. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Overigens ligt het wat aantal echo's denk ook aan hoe het geregeld is. Mijn vk-praktijk heeft zelf een echo-apparaat, ik hoef er dus niet voor naar de gynacoloog. Het is dus veel makkelijker en sneller geregeld om nog even een echo te maken, daarom zal het ook wat makkelijker/ vaker gebeuren dan wanneer je steeds doorverwijzingen moet krijgen!

19. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    @sonja: ik krijg een tweede echo omdat ik bij de eerste nog maar 7 weken was en ze kon dit toch niet zo heel goed inschatten.

@borsatofan: ik heb toevallig ook net een weekje Centerparcs geboekt, ook in Duitsland! WIj gaan v.a. 27 april tot 4 mei, ook omdat we als we wachten tot de zomer, ik tonnetje rond ben en ik dan de energie niet meer heb!

20. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    woepie en hopla

gecondoleerd met dit verlies,heel veel sterkte de komende tijd.ik denk aan jullie.

liefs danielle

Deel Deze Pagina