augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hallo meiden.

Ik vind het avond eten ook nog steeds een ramp hoor,ik lust niets meer bijna.
    Spinazie gaat er nog wel in met rijst of aardappelpuree maar verder lust ik niets.
    Terwijl ik voor heen toch een lekkerbek was wat betref avond eten en kon er echt naar uit zien maar nu BAH,BAH.

Gisteren op mijn werk moest ik veel fietsen omdat de mensen die ik ging verzorgen niet echt dicht bij elkaar wonen en aan gezien in snel moe ben en nu ook erg verkouden had ik een collega gevraagd die een auto heeft of zij de mensen wilde helpen die ver weg woonde en ik die dicht bij woonde.
    Nee zij ze dat doe ik niet want ik heb vorige week ook al hard gewerkt.
    Nou klaar dan en heb ik mij kapot gefietst en was helemaal kapot.
    zo leer je je collega's kennen dus,doe eens wat voor een ander.
    Maar goed bij mij hoeft ze ook niet meer aan te komen hoor want ik doe niets meer voor haar.
    Ze weet dat ik zwanger ben en als ik straks een grote buik heb en nog meer gewicht mee moet nemen dan kan ze op haar kop staan maar ik doe het niet meer.

Wat kopen sommige van julie al snel baby dingetjes zoals een maxicosi of zo,ikheb nog niets gekocht.
    Ik vind het heel leuk hoor dat jullie het kopen begrijp me niet verkeerd maar ik wil het in maart/april gaan doen.
    En ja zo'n uitverkoop is natuurlijk erg aantrekelijk.
    Ik kijk wel hoor naar baby dingetjes en bedenk dan wat ik allemaal wil kopen straks,dat maakt me zo vrolijk.

Heb vandaag veel gestreken dus mijn lieve schat kan z'n overhemden weer keurig gestreken aan naar z'n werk :D
    Verder wat stof gezogen maar verder niet veel gedaan.
    Morgen komt de kapper om mijn haar weer even lekker te knippen.
    Ik laat mijn haar groeien dus iedere keer even bij punten en klaar.
    Verven jullie je haar nog want dat mag geloof ik niet meer toch tijdens de zwangerschap?
    Ik wil wel een leuk kleurtje maar doe het voor de zekerheid maar niet meer.

Nou dit was het weer even voor nu en een fijne avond iedereen.
    Doei Teddy.

2. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik verf het wel, maar wel heel afentoe! Wat ik er van weet is dat het wel mag maar door de hormonen kan de kleur er wel anders uit komen..

3. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Vandaag weer een echo gehad en we zitten sky high op wolkjes!

Was echt geweldig: het kindje was heel duidelijk te zien, zelfs de contouren van oogjes, neusje en mondje al. Terwijl we aan het kijken waren, begon de kleine zich ineens helemaal uit te strekken met armpjes en beentjes en om te draaien. We zagen een handje 'zwaaien', echt helemaal geweldig. We zijn zoooooooooooooooooooooooo verliefd op ons kleine ukkie :)

En nog extra leuk: we zijn een paar dagen verder gezet, dus we zitten ineens in de twaalfde week. Joehoe!

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Eigenlijk kom ik niet zo vaak in dit topic maar het ziet er wel erg gezellig uit!
    Ik ben eindelijk naar 6 weken misselijk te zijn geweest er zo goed als vanaf en dat voelt echt super :) (soms ook onzeker hoor!)
    Ik heb van de week bij prenatal een kinderwagen uit 2006 kunnen kopen met 250 euro korting. Het is nog wel vroeg maar we hebben hem toch maar gekocht scheelt een hoop geld! Die dingen kosten al zoveel geld!
    Verder gaat alles hier zijn gangtje.

Groetjes Stephanie :D

5. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Kiki, wat een k#t reactie zeg... Ze kan toch ook gewoon blij zijn voor je? Had het zelf ook bij iemand hoor(kennis van hubbie)Wilde ons niet feliciteren en bleef maar negatief over alles wat fout kan gaan. Alsof ik daar op zit te wachten, Kan ook wel onzeker zijn zonder haar verhalen hoor :cry:

Meiden die een echo hebben gehad, ben zo blij voor jullie maar ook wel een beetje jaloers hoor, moet nog een week wachten voor ik weet of alles nog goed gaat... Maar ach, steeds meer last van bandenpijn dus ga er maar vanuit dat dat een goed teken is ;)

Heb zelf al wel wat kleding gekocht hoor voor ons frummeltje... Maar de grotere dingen krijgen we eigenlijk vanaf alle kanten aangeboden. Scheelt weer bakken met geld dusse kom maar op ;) :)

6. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi Teddy,

tegenwoordig zijn de verfjes ni meer zo agressief dat je ze met een gerust hart kan gebruiken.

7. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi Teddy

Ik heb het 2 wk geleden nog aan d vk gevraagt en die zei ook dat het geen probleem is.

Groetjes Sonja

8. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Nou ja zeg we mogen toch zeker zelf weten of we het vertellen voor dat de 12 weken om zijn?
    Gewoon vertellen als jij dat wilt!

9. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Goedemorgen!

Ik lijk wel een man :) Ik ben heel erg met praktische zaken bezig geweest: een lijstje met dingen die ik nog nodig heb gemaakt, bedacht waar de box komt te staan, en ik heb zelfs nagedacht over katoenen luiers!
    Zijn er hier al dames die daar over nagedacht hebben?

En even over dat vertellen voor 12 weken: ik kan mijn mond echt niet houden. Ik heb er ook een goed gevoel over, dus van mij mag iedereen het weten! (en dat is nu ook het geval, volgens mij weet iedereen het hihi)

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja voor de 12 weken niet vertellen... flauwekul!
    Iemand kan je op zijn minst feliciteren, al heb ik zelf ook meegemaakt dat dat wel eens niet gebeurt.
    Nota bene met een van mn betere vriendinnen, ben ik nog behoorlijk boos om hoor.
    Van het weekend gaan we met een groep vrienden weg, en ik hoop maar dat ze dan eens positief kan doen, anders zal het niet zo gezelli worden want 3 dagen op mijn tong bijten duurt echt te lang.

Haar vriend wil maar niet trouwen en roept altijd heel hard: ik wil geen kinderen! Bij haar tikt het hormonenklokje waarschijnlijk volop want ze is de 30 gepasseert.
    Dus ik geloof dat het bij haar een kwestie van jaloers gedrag is, begrijpelijk maar toch niet echt leuk voor mij.

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Goedemorgen dames!

Borsatofan En geslaagd, nog veel leuke kleding gehaald en lieve spulletjes?
    Woepie Gaat het een beetje met je meid?
    SonjaW+MissX Goed zeg dat jullie gestopt zijn met roken! En wel vol houden he!!!! Echt super.
    JumdeWarm eten gaat er hier ook niet in hoor....en als ik dan toch moet kiezen dan ga ik inderdaad nu voor de hollandse pot, normaal moet ik daar helemaal niets van hebben, ben een echte fan van de aziatische keuken, mijn mannetje snapt er dan ook helemaal niets meer van.
    MMMMooi he, zo'n echo, en dat bewegen...mmmm...kan er wel uren naar kijken, maar helaas stoppen ze toch altijd wel op een gegeven moment :(
    TeddyIk heb alleen die maxicosi gekocht, puur omdat dat nu 100 eurootjes scheelde. Ik had zo het vermoeden dat ze verder in het jaar niet meer zo ongelooflijk in de aanbieding zouden komen. Verder nog helemaal naar niets gekeken en ik vermijd de winkels verder ook echt hoor want volgens mij als ik eenmaal begin is het einde zoek, dus ik stel het zo lang mogelijk uit.

Iemand hier nog iets van Cindyke gehoord? Heb haar wel ge-pb-t gister maar nog niets terug, zou toch wel goed gaan?

Verder past hier alle kleding nog uitstekend, nou ja, ik heb een lingerieverslaving en op de een of andere manier ziet dat er wel iets minder aantrekkelijk uit...begin toch een beetje een slap buikje te krijgen.
    Gisteren even lekker gesport, merk echt dat dat wel iets langzamer moet, maar ik heb wel een aangepast zwangerschapsrooster gekregen, lief he! Maar daarin hebben ze wel extra aandacht gegeven voor de schuine buikspieren, ik heb nu dus echt ontzettend veel auwa :(
    Iemand nog ideeen voor het eten vanavond? Moet wel iets met aardappels zijn....

liefs Kiki

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Mijn VK zei dat je gerust je haar kon verven, de meeste haarverven zijn niet meer zo agressief als voorheen. Wel opletten met verf waarin waterstofperoxide zit.

Verder ben ik wel druk bezig met de inrichting van de babykamer (in gedachten dan, het echte werk moet nog beginnen :) ). Het is onze tweede dus ik heb eigenlijk alles nog. Kon er destijds geen afscheid van nemen, ondanks dat mijn echtgenoot dat graag zag, en nu ben ik er heel blij om! Ik heb alles, maxicosi, wagen, ledikantje, commode en bergen kleertjes (voor een jongetje dan). Mijn schoonzus heeft 2 meiden gekregen, ik mag van haar alle meidenkleren overnemen als het een meisje wordt. Maar ja, het duurt nog een week of 9-10 voordat ik dat weet, want ik wil het absoluut weten! We wisten het bij de eerste ook, en hebben het eigenlijk voor (bijna) iedereen geheim weten te houden. Nu vertellen we het wel als we het weten.

Het is overigens wel definitief: we doen geen nekplooimeting. Ik ben zo'n stresskip, ik zou er niet goed tegenkunnen, het wachten op de uitslag en zo. We zien met 20 weken ook al het een en ander omdat de baby extra onderzocht wordt op een nierafwijking (mijn echtgenoot heeft een aangeboren nierafwijking) en ja, die nekplooimeting is toch maar een kansberekening. Ik kan me overigens ook goed vorostellen dat je het dan juist wel zou doen!

13. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Nou vandaag naar verloskundige geweest. Niet veel wijzer geworden maar wel doorverwijzing voor echo, eindelijk! Ging ik net bellen, mag ik pas over drie weken! Als ik een combitest doe dan mag ik volgende week al en over drie weken moet ik dan nog een keer. Is dan wel erg verleidelijk om een combitest te gaan doen.... Maar goed, gesprek bij verloskundige was wel leuk, dus dat was in ieder geval al positief, het moet wel klikken natuurlijk.

14. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    @Kiki: Ik heb afgelopen zaterdag nog een Pb'tje gehad van Cindyke. Bloedverlies was toen wel minder geworden, maar ze vond het erg moeilijk om rust te houden. Ze maakte zich wel erg veel zorgen (ook zeer begrijpelijk natuurlijk) en waar ze voorheen zo onbezorgd vrolijk was is dat nu natuurlijk helemaal omgeslagen.

Vandaag heeft ze de vervolgecho, we moeten echt duimen voor haar dat alles gewoon goed is. [-o< . Daar ze niet in Nederland woont zit er een tijdverschil van 9 uur tussen ons. Ik weet niet hoe laat ze haar echo heeft, maar kan dus zijn dat wij dan allemaal alweer in ons bedje liggen.
    Ik ben zo benieuwd en ik hoop zo ontzettend dat alles goed is met haar en de kleine.
    Even afwachten dus, ohh, wat duurt al dat wachten toch lang he!

Hier gaat alles verder zijn gangetje.
    Ben wel helemaal gebroken, een van mijn zoontjes is al een aantal nachten achter elkaar aan het spoken. Gewoon klaarwakker in bed en wil niet slapen. Dus vanmiddag maar even mee plat als zij weer gaan slapen.
    Verder nog steeds met vlagen misselijk en nog steeds last van mijn (.)(.). Mag nu toch onderhand wel op gaan houden hoor!
    A.s. maandag weer naar de gyn. en dan krijgen we de nekplooimeting. Wel spannend, maar maak me eigenlijk geen zorgen. Moet 's ochtends voor 12 uur bloedprikken, om 14.00 uur nekplooimeting en daarna meteen de uitslag. Ben overigens wel blij dat de uitslag meteen gegeven wordt.

Heerlijk dat er weer zoveel positieve echo's zijn geweest. Echt super.
    En nu maar hopen dat de echo van Cindyke ook goed is dan is het hopelijk daarna toch wel over met de slechtnieuws berichten.

@Cindyke, als je hier nog leest voordat je naar de echo gaat. Heel veel succes :thumup: , ik zal aan je denken!

Groetjes Manou

15. Niet meer actief

goedemorgen

16. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Jeetje wat gaat het snel hier. Heb heel wat in te halen.
    Ben paar daagjes uit de running geweest door maagkrampen.
    Volgens mij combi buikgriep en ernstige constipatie.

Vrijdag gelukkig echo. Zal heel erg blij zijn als ik deze gehad heb en alles is goed. Zondag de "kritieke fase voorbij."
    pffffffffffff.

Ga even bijlezen hoor!

Melanie

17. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Goedemorgen allemaal.

@Woepie: hoe gaat het met je?

Ben vanmorgen weer misselijk opgestaan.
    Hmmzz, en begin langzaam zenuwachtig te worden voor morgen.... :)

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi allemaal

Even klagen auto net afgekeurd.Kon er ook nog wel bij de andere staat ook in de garage vandaag dus dat kost ook het nodige en nu die van mij er ook nog bij moet een hele nieuwe uitlaat.
    Lekker nog even voor de vakantie.

Wat koken we vandaag ik wil zuurkoolschotel maken makkelijk om mee te nemen naar m'n werk en kijken of het me smaakt.

Ja kiki80 ik bn ook wel een klein beetje trots op me zelf ben gestop toen ik een positieve test had zo in een keer en moet zeggen dat ik er niet echt last van maar zit op mijn werk nog wel veel in de rook en dat is ook niet super vind het nu ook stinken.

Woepie alles goed?

Bij ons weet ook iedereen het alleen nog een paar collega's die krijgen het na de vakantie te horen(zal dan toch wel zichtbaar zijn zijn we 4 wk verder) dit heb ik gedaan omdat dan anders alle klanten het ook weten en ik daar geen zin in had.

Ga even snel naar de supermarkt en dan koken moet straks man op halen auto en dan werken dus druk druk wat echt mijn strot uitkomt maar het is niet anders.

Groetjes Sonja

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    He Manou, krijg jij meteen de uitslag? Dat zou ik ook wel wilen...ben benieuwd. Ik ga namelijk een paar dagen erna op vakantie...dussss....ik zou het wel graag daarvoor willen weten.
    Ben trouwens wel een klein beetje blij met die echo, kan ik nog even zien of alles goed is voordat ik wegga.

Moet eerlijk zeggen dat de uitslag voor mij verder geen betekenis heeft in de zin van we willen het wel of niet. Enkel om ons eventueel erop voor te kunnen bereiden. We zullen wel zien.

En die zuurkoolschotel klinkt goed mmmmm :)

En Loran, spannend he, maar wel leuk hoor! Zit allemaal harstikke goed. Lekker van genieten.

20. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hallo ladies,

Vanochtend weer misselijk opgestaan....pff ik wou dat het overging...

Wauw, wat veel geschreven alweer, moest pen en papier pakken om op te schrijven op wie en waarover ik wil reageren, ik ga het proberen:

@jumde: Ik maak ook geregeld 2 maaltijden klaar hoor, ik lust alleen hollandse pot, maar dat komt mijn vriend onderhand de keel uit... :) dus ik eet waar ik zin in heb en hij eet mee als ie ook zin heeft en anders eet hij lekker waar hij zin in heeft, en ik moet zeggen dat gaat erg goed (ook goed voor de sfeer..hahahaha)

@Loran: ik had al erg snel last van te strakke onderbroeken, ik heb bij de Hema zwangerschapsstrings gekocht, omdat ik altijd strings draag, maar ze hebben ze ook in slipuitvoering, ik moet zeggen: het is een verademing, mijn buikje kan er mooi in meegroeien (en dat gebeurt gedurende de dag ook..'s avonds is buik dikker dan 'sochtends) In alle kleuren en maten verkrijgbaar..dus succes :thumup:

@ Sonja: ik heb gister ook zuurkool gehad (stamppot) en het was heeeerlijk. Geen worst en spek want ik lust nog geen vlees op het moment..Enneh, bijna vakantie he? Komend weekend ga je weg toch?

@ Marloes: nou, ik moet eerlijk zeggen, er waren nog maar 2! Eentje met allemaal felle kleuren (soort formule 1 stoeltje) voor een jongetje wel leuk, maar ja als het een meisje wordt...en de andere was donkerblauw en mijn wagen is ook donkerblauw dus ik heb die genomen, erg mooi! Voor € 55,00 terwijl hij € 169,00 was! Ik ben er erg blij mee! Ik vind die van jou ook erg gaaf, mooi kleurtje, ik had helaas niet zoveel keus maar ben er wel blij mee...

@Tante Pollewop: grappig, ik heb ook gelezen over die katoenen luiers, en ik heb er ook over nagedacht...volgens mij is de luier van katoen, maar kan je er wel een wegwerp inlegluiertje (soort dik maandverband) indoen..ik ben er nog niet helemaal achter hoe het werkt...nog ff uitzoeke dus..

@Kiki80: de winkels waar ik naar toe wilde (Z.E.I. lifestyle en Future Maman) waren allebei gesloten :cry: maar ik heb bij H&M Mama 2 broeken gekocht (maar €12,- per stuk!) en 3 dunne truitjes voor de zomer...bij Sissy Boy hadden ze jurkjes in de aanbieding, heb 2 stuks gekocht, erg lief met streepjes...waren geen zwangerschapsjurkjes, maar ze zijn van heeel soepele rekstof, dus dat rekt heel lang mee en het staat heel lief want ik ben maak klein en tenger gebouwd en het jurkje sluit helemaal om mijn lichaam dus je ziet het buikje nu al heel mooi uitkomen, mijn mama zat te stralen toen ik het aanpaste :) Dus ja ik ben (zeker ook met de maxicosi voor €55,-) goed geslaagd gister!

@Teddy: mijn schoonzusje (die nu ook 3 maand zwanger is) is kapster en ik heb het haar gister gevraagd: haar verven kan gewoon hoor (zelfs blonderen), zij blondeert haar haar zelf ook altijd. Ik ga zelf binnenkort ook ff bij haar langs om mezelf weer ff een niewue look aan te meten!

@Woepie: hoe ist nou met je? Ging het een beetje gister?

Pffff, nou volgens mij ben ik weer even bij, jee, 1 dag shoppen en ik lag alweer 3 pagina's achter... :)

Fijne dag allemaal!

Liefs,
    Borsatofan

Deel Deze Pagina