augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    He, borsatofan! Hoe laat moet jij maandag voor de echo? Ik heb hem namelijk ook maandag om 1 uur! Spannend he?

En het is echt niks om je zorgen over te maken. Het enigste is dat je je misschien een beetje genant bij kunt voelen want je moet daar wel met je onderkantje bloot op de stoel gaan liggen. Maar de echo zelf is helemaal niet erg. Er word een soort staaf naar binnen gebracht (met een condoom erom) Daar voel je niks van en dan zie je op het schermpje wat er gebeurd. En als je dan eenmaal een kloppend hartje ziet, (daar gaan we voor!) maakt de rest allemaal niks meer uit :D

Ik heb trouwens vandaag de vk gebeld maar moet morgen terugbellen want degene die de afspraken maakt die was er niet vandaag :(

2. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0

Dat is idd bij iedereen verschillend. Voelde er na die tijd namelijk helemaal niks van, alsof er niks was gebeurd. (alleen een vastgestelde miskraam dan)

3. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hallo dames... ik denk dat ik me hier ook mag gaan melden... heb net een test gedaan en...er verscheen een licht streepje....
    groetjes

4. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Nikster gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van.
    En natuurlijk welkom op het forum,het is hier erg gezellig.
    Bij mij was er ook een licht streepje te zien maar ik was echt zwanger hoor dus jij ook.

Doei Teddy.

5. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    haha jah ben nog een beetje onzeker allemaal... ook over wat ik nu allemaal moet gaan doen enz...keb gister nog wel een wijntje gehad:S....

6. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik ben ook erg onzeker hoor want dit is ons eerste kindje op komst en we zijn wat dat betreft helemaal niet thuis in de wereld van zwanger zijn.
    En ik ben wel een beetje angstig dat ik een miskraam kan krijgen maar ja deze angsten en onzekerheden zijn heel normaal heb ik gelezen.

een wijntje drinken kan geen kwaad geloof ik hoor vooral een glaasje rode wijn niet,is goed voor de bloeddruk
    Ik drink zelf geen alchol maar je kan wel 1 wijntje drinken.
    Hier op het forum kan je ook veel lezen over zwanger zijn,goed voor je onzekerheid :D

Meid geniet fijn van je zwangerschap.
    Doei Teddy.

7. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Valt echt mee hoor. De een is natuurlijk gevoeliger dan de ander maar van het naar binnenschuiven heb ik niets gemerkt. Zat ook mega klodder gel aan. Veel zie je niet. Het is echt nog maar heeeeeeel klein. Ze meten de mm. Van sommige vrouwen hoor ik dat ze een hartactie kunnen zien (niet horen) bij andere nog niet.

Bij mij is het met 8,5 week fout gegaan maar verloor al bloed vanaf week 6. Eerst kleine hoeveelheden oud bloed. Langzamerhand steeds meer. Maar alsnog curettage helaas. Je wilt zo graag dat alles goed gaat maar hebt het helaas niet in de hand.

Liefs Melanie

8. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Nikster van harte hoor.
    Heb ook net vanmorgen mogen aanmelden.
    En onzeker ............ echt wel [-o< .
    Hoort er inderdaad HELAAS bij. Vind het maar niets die onzekerheid.
    Heb graag de touwtjes in handen. En nu geen enkel touwtje.
    Alleen maar wachten en vertrouwen op je lichaam.

Geniet!

Liefs Melanie

9. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heb niet zo goed op de tijdstippen gelet. Hoe is het gegaan met de echo's dames?

10. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    ik moet vrijdag melanie :)

11. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik ben uitgerekend op 8 augustus! Ik ben ook nog heel onzeker of alles goed gaat.
    Over een paar weekjes mag ik gaan bloedprikken en daarna ergens mijn eerste echo.

Liefs Stephanie

12. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi Ladies,

@ Nikster: welkom en gefeliciteerd, die onzekerheid zal met de weken minder worden hoor, positief blijven denken en met name de positieve dingen gaan lezen op het forum!

@ Silly: ik moet maandag om 13.20 uur, dus das 20 minuutjes na jou, ik zal aan je denken als ik in de wachtkamer zit :)

@ melanie: deze keer gaan we ervan uit dat alles goed blijft gaan bij jou he! Probeer het een beetje los te laten, hoe moeilijk dat ook is, maar ik moet je zeggen dat volgens mij iedereen die eerste weken een beetje bang is of het allemaal wel goed gaat, dus das heel normaal...Ik ben aan de ene kant blij dak maandag een echo krijg, maar aan de andere kant ben ik ook bang om dan te horen dat er iets niet goed is, je leest van die vreemde dingen (buitenbaarmoederlijke zwangerschap, leeg vruchtzakje etc.) dus dan maak je jezelf ook bang. Ik denk maar dat ik gewoon positief moet denken, het komt vast goed. Met de meesten hier op het forum ging het toch ook goed?

En thanx voor julllie verhalen, ik laat het allemaal maar gebeuren, het zal vast wel mee gaan vallen die staaf (hopen dattie een beetje voorverwarmd is.. :oops: )

Vandaag ff bij mijn mama geweest, die heeft het afgelopen weekend mega moeilijk gehad om niets te zeggen tegen mijn vader en mijn broer, ze is blij als zij het morgenavond (na het pakje van de Sint) ook weten, ze is nog nerveuzer dan ik, hahaha! Wel lief.

Liefs,
    Borsatofan

13. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    Iedereen die zwanger is Gefeliciteerd!,heb vandaag weer een test gekocht,had er al 2 gedaan maar kon het gewoon nog steeds niet geloven.
    heb dit keer de zwanger/niet zwanger van clearblue gekocht.
    En ja hij gaf zwanger aan,hihi,begin het nu echt te geloven..
    Ben echt zooooo blij!

Angla

14. Niet meer actief

Hee meiden!

lachen zeg!
    ik zie bij jullie heel veel symptomen die ik zelf ook heb..

ik ben niet misselijk, af en toe en bij vlagen ontzettend moe en heb pijnlijke boobs.

Aoife is een Keltische naam. Deze naam ga ik aan mijn baby geven als het een dochter mag worden.

ik heb het goede nieuws meteen aan mijn moeder verteld.
    ik heb iedereen die het maar horen wilde, gezegd dat ik positief heb getest en dat ik hoop dat het deze keer wel lukt.

Aoife

15. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    hihhi bedankt allemaal voor julllie lieve reacties:D doet me goed te horen dat zelf de iets oudere dames er ook onzeker over zijn.... Maar kunnen jullie me ook vertellen wat ik nu al moet doen of juist moet laten...moet ik bv eerst de huisarts bellen of moet ik al een verloskundige benaderen?
    alvast bedankt voor de antwoorden en tips:D(K)

16. Niet meer actief

gelukkig de verschrikkelijke berichten zijn gewist
    dankje voor die dat gedaan heeft
    het was idd niet nodig om zo uit te vallen maar de hormoontjes liepen nu erg hoog op
    nogmaals iedereen mijn excuus

en dan u zie een hoop nieuwe erbij gekomen
    heb nog niet alles gelezen maar wil jullie feliciteren en welkom heten bij deze dus

17. Niet meer actief

nou woepie,

weer een ervaring rijker ...

gewoon ademhalen en doorgaan...
    iedereen heeft wel eens een negatieve opmerking..

toch?

Aoife

18. Niet meer actief

ja dat is zo en normaal zou ik het lekker naast me neerleggen maar nu kon ik het gewoon niet
    had ik bij mijn eerste zwangerschap ook zo erg hele lange tenen en niet nadenken bij wat ik doe gewoon doen en dat pakt niet altijd goed uit

19. lolifantje

lolifantje Actief lid

2 nov 2006
    102
    0
    0
    Pff, ben even niet geweest en heb heel wat gemist. Wat schrijven jullie veel!
    Een hoop nieuwe zwangeren erbij. Welkom meiden en super gezellig dat jullie er zijn!

Gelukkig gaat het met de rest ook allemaal goed. Hier gaat het met de zwangerschap ook wel goed, maar ben ik alleen niet vooruit te branden. Ontzettend moe en daarnaast nog eens enorm verkouden. Om moedeloos van te worden, maar we weten waarvoor we het doen.

20. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hey Nikster,

Het is maar net wat je zelf prettig vindt, de een wil eerst graag naar de huisarts, de ander belt direct een verloskundige (als je bijv. al weet naar wie je wilt). Hierover kan je ook lezen op dit forum, wij hebben het hier ook al met elkaar over gehad (ff naar het begin gaan van onze gesprekken op het forum augustusmama's en de reacties doorlezen).

Ikzelf heb (zoals je zult lezen) gister mijn huisarts gebeld, hoefde niet langs te komen (zij noteren het gewoon in mijn dossier i.v.m. eventuele medicatie de komende maanden, dan weten ze dat je zwanger bent) en heb een nummer van een goede VK gekregen en direct haar gebeld om een afspraak te maken.

Maar als jij altijd alles met je HA deelt, en je bijv nog andere zaken die van invloed zijn op je zwangerschap (bijv. bepaald medicijngebruik of zaken die spelen in je privé situatie o.i.d.) alleen met hem wilt bespreken, tja, dan kan je ervoor kiezen om eerst bij hem langs te gaan.

It's up to you! Succes en lekker genieten van je zwangerschap!

Liefs,
    Borsatofan

Deel Deze Pagina