hoi meiden, ik ben een heel tijdje afwezig geweest. maar alles gaat goed hoor. Ben nu de 12 weken gepasseerd, maar kan niet wachten tot ik het hartje heb zien kloppen. Zit me steeds af te vragen stel nou dat er niks meer zit of dat er geeen hartje klopt. Ik ben nog steeds misselijk en verschrikkelijk moe en mijn buikje groeit ook dus volgens mij moet het wel goed zitten, maar soms toch nog zo onzeker. Denken jullie dat de kans nog groot is dat het niet goed zit? ik denk dat we allemaal heel blij zullen zijn als de 12,13 weken voorbij zijn en we allemaal een goed kloppend hartje hebben gezien. liefs Deb
ps @ daantje. ik heb van de week de 12 weken gehaald. dus het kan nog wel, zit af en toe even te lezen, maar wordt er niet altijd vrolijk van van de berichten. heel veel sterkte meiden.
Cindyke Al nieuws? Jij weet de spanning wel vast te houden hoor, duim heel erg mee hier. Hoop op veel goed nieuws. Zoals hier al eerder is gezegd, we hebben hier al meer dan genoeg slecht nieuws gehad. Woepie, gelukkig gaat het wel een beetje met je, en inderdaad het zal moeten slijten. Maar je hebt zeker iets moois om naar uit te kijken vrijdag...en dan ben je ook bijna bij de 12 weken grens Hopla, jij natuurlijk ook heel veel sterkte vrijdag bij de crematie, fijn dat je er dan voor je oma zo mooi uit kan zien. En ook nog gefeliciteerd met het passeren van de grens. Loran Wat ongelooflijk leuk dat je vader met je gaat shoppen. Wil die van mij ook wel, maar dan blijft ie wel bij elke winkel buiten staan...is wel schattig hoor! Geniet er van. En je hebt helemaal gelijk, een feestje zou wel op zijn plaats zijn, als de laatste mamma de grens is gepasseerd. KukiJou tip met twee schermen, ronduit geweldig, gaat veel sneller zo en is een stuk makkelijker En tja, die dementie heb ik al vanaf dag 1, al voordat ik wist dat ik zwanger was...maf he. JumdeFijn dat je er samen met je mannetje uit bent gekomen. Mijne wil het wel graag, maar laat het aan mij over. Ik ga zometeen dan ook alleen naar het intake gesprek. En pas over twee weken heb ik de echo en bloedtest staan, daar moet ie wel mee naartoe hoor! Tante PollewopLijkt me onwijs leuk zo'n cursus...maar eh...ga je dan niet veel te veel taarten ook bakken om te oefenen...enne wat doe je daar dan mee Mamalieske, gefeliciteerd met je echo, weer mooie plaatjes erbij...mooi he! En wat naar van je BI, is inderdaad wel erg vroeg, hoop dat de fysio wat verlichting biedt. Borsatofan, neeeuuuuhhhh, niet tot 16 weken misselijk hoor! Over drie weken ga ik op vakantie, dat kan ik echt niet gebruiken, was een grapje van je VK, gewoon hele slechte humor En dat diploma ligt al klaar hoor, don't worry. De laatste zwemles is eigenlijk voor het diploma, het afzwemmen is meer een ritueel (heb ooit bij zwemles geholpen) Maar is wel leuk al die kleintjes in spanning te zien. Zwemmen alsof hun leven ervan af hangt. AmanChelIk zal het maar niet over mijn dromen hebben, echt bizar...brrrr Hier alles nog steeds ok! Zo lekker even lekker uitgebreid douchen en daarna ff shoppen. Hebben jullie ook steeds dat je leuke kleding ziet, het pakt, en dan denkt, o nee, dat past natuurlijk niet meer van de zomer
Ja, hier net zo 1. Heb hier nog mooie kleding liggen van vorig jaar ( en ook een nieuwe bikini) maar dat zal ik nu in de zomer wel niet meer aanpassen. Ik ga denk ik per keer maar kijken wat me dan leuk lijkt en past
kiki: ik ga ze allemaal opeten haha! Nee hoor, ik dacht dus ook dat ik iedere week een taart zou gaan maken, maar helaas is dat niet zo. Gisteravond hebben we geleerd hoe je icing (het soort glazuur zeg maar) moeten maken, en hoe je met een spuitzak overweg moet (waar ze overigens 26 ! opzetstukjes bij hebben gedaan!). En dat moet ik dus thuis oefenen, mijn lijntjes worden niet zo mooi hihi.. En dat van die kleding heb ik ook. Ik moet echt op zoek gaan naar wat nieuws want alles wordt te strak. Tis dat ik nu thuis zit, maar ik heb t idee dat iedereen in mijn bilspleet kan gluren!
Ja al die leuke sexie zomerjurkjes etc, en strake truitjes, dat wordt helemaal niks deze zomer. Maar ik vind het wel leuk dat ik in de zomer zwanger ben hoor, is leuker om met je buik te pronken toch! In de winter zit tie onder allemaal truien en jassen. En dan kan je je nog leuk kleden natuurlijk!
Ik ben er weer van de echo.. Foto staat in mijn fotoalbum. Kindje bewoog zo lief.. en sprong telkens na 4/5 sec. heen en weer. Hmmzz.. wordt denk ik een levendig kindje. 21 februari weer een echo!
Loran, was er nou een speciale reden waarom jij zoveel echo's krijgt? Ik weet het niet meer precies...
Nou ben blij dat er meerdere zijn met van die gekke dromen! Ik had vannacht gedroomd dat me kindje een open ruggetje had en dat het eerder geboren werd en niet levensvatbaar was enzo.. Zit nu ook gelijk van als het maar geen voorspellende droom is.. Maar zal allemaal wel mee vallen denk ik.. (hoop Ik) Fijn dat er zoveel nu de 12/13 weken grens aan het halen zijn! Ik ben pas gerustgesteld als ik volgende week het hartje gehoord heb Heb wel zo'n ding om het zelf te luisteren maar ben dan toch steeds bang dat het me eigen hartslag is ofzo..
Ik had toen ik net 9w. zwanger was, bloedverlies gehad, hierop kreeg ik een 'extra' controle echo, om te zien of alles in orde is. Hier is het denk ik elke 4 weken een controle : Want ze zei tegen mij: Omdat ik je nu niet kan garanderen dat ik het hartje hoor, doen we een echo, waarbij we het kindje dan zien, en dan zien we ook het hartje kloppen. En over 4 weken mag ik dan weer heen, om het hartje te horen. Ik vind het niet erg hoor, die extra echo's / controles. Maar ze kon me vertellen dat alles goed was (tot zover ze konden zien) Maar doordat ik een BMM heb die ws. bij elk verkeerde beweging (waar veel kracht bij komt kijken) een ader knapt. Mijn schoonzus vind het niet eerlijk. Zij is nu 31 weken zwanger, en heeft in totaal maar 4 of 5 echo's gehad. Terwijl zij allerlei kwaaltjes heeft ( veel pijn, geen oorzaak kunnen ze vinden). Misschien dat het regio gebonden is? Ik dacht namelijk zelf dat ik ergens gelezen had dat je bij bepaalde weken zwangerschap om de zoveel weken controle's krijgt. Zal ik even proberen op te zoeken. GEVONDEN: 8-24 weken : elke 4 weken 24-30 weken : elke 3 weken 30-36 weken : elke 2 weken 36-41 weken : elke week 41+ om de paar dagen Misschien dat mijn VK zich aan deze schema houdt? schaam me nu wel een beetje dat ik veel/vaak echo's heb gehad al, en evt. krijg
Ja ik snap het al, jou verloskundige doet de echo's zelf, dus voor haar een kleine moeite. Ik moet naar een echobureau, dus dan krijg je maar twee echo's in totaliteit. Die controles heb ik dan ook wel, maar zonder echo, helaas. Maar schaam je er niet voor hoor, juist lekker van genieten! Ik nog 2 weken en 6 dagen...
Idd lekker van genieten! Ik hoefde bij mijn vorige zwangerschap ook niet zoals dat schema bij de vk te komen ben misschien 1x 1x per week geweest, bij mij ging alles gewoon goed en stond altijd binnen 5 min buiten! Hoop alleen maar dat het nu weer allemaal zo mag gaan! In het begin is het bezoekje wel leuk en spannend maar op een gegeven moment.. Beter trouwens hoor als ze gewoon zelf een echoapparaat hebben!
He, wat leuk zo'n boel echo's...ik dacht dat ik al verwend was met mijn extra echo! Ze hebben net in me geprikt. Dacht dat ik enkel een intakegesprek had voor de NT meting, maar ik moest meteen door bloedprikken...waarom hebben ze in hemelsnaam 9 buisjes nodig? Ja, ook meteen voor de VK, maar toch, 9....brrrr....maar ik het het weer overleefd...hihihi...heb nogal dun bloed dus altijd weer schrikken voor de dames...krijg je zo'n mooi boogje als ze prikken. Ook moest ik van de gyneacoloog nadenken over wat te doen bij een hoge kansberekening. Moeilijk hoor....ga ervan uit dat het allemaal wel goed zit.
@Loran, weet je zeker dat ze bij al die keren een echo gaat maken, want hartje luisteren zal ze neem ik aan gewoon met de doptone doen en niet met een echo, nu nog wel met een echo omdat via de doptone het nog moeilijk te horen is. Het lijstje wat je plaatste is namelijk gewoon het lijstje hoe vaak je naar een verloskundige toe moet en niet hoe vaak je een echo krijgt volgens mij.
ohhh wat heb ik toch lieve ouders! ik mag een babykamer uitzoeken + een kinderwagen! ik ben zo blij meiden. liefs danielle
Zo lekker hoor! Ik heb bij de vorige van mn ouders die kinderwagen al gehad en de maxicosi enzo.. Nu krijg ik van mijn ouders een nieuwe box.. Van me schoonouders kregen we niks..
@ Danielle, dat is natuurlijk een mooie meevaller! Dan zou ik maar wat moois gaan uitzoeken, dat scheelt je al gauw een heleboel duiten zeg! Ik denk dat we ook wel wat krijgen, maar ben nog niet bij 12 weken, dus worden er hier nog geen toezeggingen gedaan, eerst maar even afwachten.