Oh ik begreep uit je verhaal dat je dacht dat je over 4 weken alweer een echo kreeg. Als je voor een prenatale screening kiest krijg je met 20 weken nogmaals een echo en dan is het vaak gedaan met de echo's behalve als ze ergens over twijfelen: ligging/grootte kindje/hoeveelheid vruchtwater/grootte baarmoeder/etc
Ik heb mijn echo gehad met 11 weken en toen lag de baby heel stil, bewoog maar heel even (hartje klopte wel!). Hadden jullie dat ook? Lees nl. ook over bewegende baby's.. Ik zal wel weer te panisch zijn.. Misschien een rare vraag, maar wanneer ga je spullen kopen zoals commode en kinderwagen? Ik wil eigenlijk volgende maand gaan, ben dan 4 maanden, maar misschien is dat wel erg voorbarig.. Groetjes Els.
ik heb al vrij veel Kinderwagen/maxi-cosi (combi) Box + kleed kledingkast (had ik al) paar kleertjes (rompertjes, luierpakjes) nagelsetje Babybad+ badmeubel wipstoeltje 3 badcapen best al wel veel zie ik.. En ik had mezelf een koopverbod ingesteld (tot 1 februari) maar ik krijg veel van mijn ouders en schoonouders..
Heb hier ook al aardig wat dingen liggen hoor, kleding ed. Een box staat klaar bij vrienden, de kinderwagen en maxi cosi badje ed staan te wachten bij m'n tante. En natuurlijk de babykamer staat klaar bij collega van hubbie! Hebben ook al aardig wat (op afroepbasis) klaar staan dus En nog makkelijker, krijgen van m'n schoonouders een droogtrommel! Worden eigenlijk verwend Kiki, schrikken he? tapten bij mij al 5 buisjes af alleen voor de vk! Maar 9 Enne loran, wat een mooie echo weer! Zucht, bedje begint te roepen..., slaap lekker voor straks
over de echo weet ikniet heb aanstaande vrijdag pas eerste echo maar alle spulletjes heb ik al in huis tenminste grotendeels hihihi laten we zeggen de kinderkamer is al klaar kwa meubels hoef het geheel alleen nogmaar aan te kleden met leuke spulletjes ook de kinderwagen heb ik al maar ben ook wel erg vlug hoor
Hoi dames Ik kan heel veel spullen overnemen van mijn zus. Ben daardoor vrijwel compleet qua baby uitzet. Eigenlijk het enige wat we zelf moeten kopen is een goede kinderwagen. Die van mijn zus is niet goed meer, maar voor de rest is het dus aardig compleet. Tot aan een kinderstoel en badje aan toe... Heb er nog niks van in huis staan. Haar kleinste is vorige week 1 jaar geworden, dus sommige spullen gebruikt zij nog even tot de zomer maar kunnen dan meteen door hierheen Ik heb het nog niet aangedurfd om zelf al kleertjes te kopen. Dat vond ik tot de 12 weken toch wel een beetje eng ofzo. Bovendien heb ik bij kleding ook wel dat ik liever wil weten of het een knul of meid is. Dus afgezien van neutrale dingetjes zal ik daar denk ik ook nog wel mee wachten tot ik dat weet. Heb inmiddels wel al een hoop gekregen. Danielle wat fijn dat je de kinderkamer en wagen krijgt van je ouders! Dat scheelt een hoop zeg, gaaf hoor. Els wat die echo betreft hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Als je pech hebt ligt het kindje net te slapen tijdens de echo en dan gebeurt er natuurlijk niks. Die van ons lag eerst stil en ging op het eind van de echo ineens bewegen. Lijkt me geen reden tot zorg hoor. Loran wat fijn dat je echo weer goed was. Achteraf heb ik wel een klein beetje spijt dat ik deze verloskundige praktijk heb gekozen. Dat heb je als je zo groen als gras bent hé hihihihi. Er schijnt hier dus nog een andere praktijk te zijn die wél een eigen echo apparaat hebben. Dat was wel verdomd handig geweest. Maar ja aan de andere kant is deze 1 straat verderop en dat is ook wel weer fijn... Trusten allemaal Kirsten
Ik woon in Zeeland en volgens mij hebben hier maar weinig praktijken een eigen echo. Maar over de uitzet, ik heb nog helemaal niks! Niks noppes nada, nog geen schoentje of speentje, alleen een zwangerschapskalender en boek en dat is het. Ik wacht lekker tot alles wat zekerder is. Daarnaast kan ik niet veel overnemen, mijn beste vriendin is nu ook zwanger maar dan van haar tweede en mijn schoonzusje is net bevallen. Kan misschien wel wat zwangerschapskleding lenen van mijn vriendin, bij de eerste was ze uitgerekend in september en nu begin juni, dus die zomerkleding daar heeft ze toch niks aan ;o)
Hoi Hoi Els225 ik zou niet te lang wachten met sommige spullen een nieuwe kinderkamer duurt min 8 /12 weken en een kinderagen normaal ook. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Ik heb de kinderkamer ook al wil hem alleen een ander kleurtje geven van vriendin met een heleboel bedlakentjes hoef ik geloof ik niks meer van te kopen en luiers stoffen. Kinderwagen besteld komt in juni vanwege de garantie laten we hem zo laat komen anders ging deze nu al in en dat is zonde.Maxi cosi en wat andere spulletjes heb ik ook al. Als we van vakantie komen ga ik met mijn vader shoppen moest een verlanglijst maken met wat ik allemaal wil want mijn broertje heeft een kamer gehad maar die heb ik al dus voor het zelfde bedrag mag ik ook spullen gaan shoppen. Van ma lief een kinderwagen. Schoonouders weet ik niet die zullen ook wel iets kopen maar dan naar hun kunnen (zij wonen in Roemenie en het salaris is daar zo 200 eurie per maand)Maar dit maakt me niet uit het zijn schatten. Ze weten ook niet dat we van het weekend op de stoep staan ze zei vande week nog aan de telefoon ik zou je buik wel willen zien.We konden bijna niet onze mond houden. En ik krijg ook denk ik niet zo veel echo's ik krijg nu 19 maart weer een echo en dat zal het denk ik wel zijn. Nou ga wat doen heb nog een hoop te doen. Groetjes Sonja
Goedemorgen dames, Wij hebben eigenlijk ook al wel wat dingetjes, maar dat komt vooral omdat we heel veel dingen kunnen gebruiken van mn broer en schoonzus, zoals badje, box, maxicosi, kruiken en zulk spul. Verder hebben we al een bugaboo cameleon, maar daar kon mn broer heel goedkoop aankomen ( 100) vandaar dat we die al hebben. Een kamertje moeten we nog wel aanschaffen, maar weet nog niet precies wanneer we dat gaan doen, moet zeggen dat ik zaterdag al wel een hele leuke heb gezien. Nou ga maar weer eens aan het werk! Groetjes
Vraagje: ik sta al een paar ochtenden op met hoofdpijn...heeft iemand anders dit ook? Verder ook minder strak gevoel van mn borsten en kan ze gewoon weer aanraken...word er zenuwachtig van...bah bah niks aan die onzekerheid! Liefs
Wij hebben ook nog niet zoveel gekocht, we hadden een kinderwagen via marktplaats gekocht en jaja ook weer verkocht in dezelfde week. We wilden daarop bezuinigen maar wonnen dat zelfde weekend de straatprijs bij de postcodelotterij, goed om een nieuwe kinderwagen te kopen en een gedeelte bij te leggen aan de nieuwe badkamer die nog komen gaat. Ik verwacht wel wat cadeau te krijgen van ouders/schoonouders maar de grote dingen willen we zelf doen, we hebben al veel kleine dingen cadeau gehad maar dat zijn meer speentjes/rompertjes en aankleding voor de kamer. We gaan straks alles in 1x kopen dan krijgen we wat meer korting Ik pingel namelijk op alles. Hier ook de 12 weken gepasseerd al bijna 2 weken geen last meer van mn boobs af en toe dat ze nog wat gespannen aanvoelen maar niets vergeleken bij eerder. Dus Alice volgens mij niets om je zorgen over te maken. Hier gaat langzaam aan het misselijke gevoel ook over maar, ben zo moe 's ochtend. 's avonds kom ik alleen moeilijk in slaap. Groetjes marlies ps a.s. dinsdag weer een echo kijken of de kleine nu wel wakker te krijgen is, hier lag die vorige keer ook te slapen.
Mijn VK praktijk heeft wel een eigen echo-apparaat, maar ik heb heel erg zielig moeten kijken voor een tweede zodat mijn maatje het ook kon zien. Dus ook hier geen extra echo's meer hoor! Wel ben ik blij dat ik bij de NT meting nog een echo krijg. Verder hebben wij alleen een maxicosi gekocht, maar enkel omdat dat zo ongelooflijk veel scheelde. Verder liep ik laatst een babywinkel in, maar ik voelde me er nog helemaal niet thuis, ben dan ook snel weer naar buiten gegaan . Wel wat kleine sokje etc. gekregen, maar verder niets. Wel heb ik de wieg al vijf jaar op zolder staan. Mijn man en ik gruwelen beide van winkelen, dus ik denk dat we het zo lang mogelijk uitstellen. p.s. nog een weekje!
Gelukkig maar, moet maar positief blijven denken! Ben ook sochtends zo moe! En als ik dan eindelijk kan slapen...lukt t niet! Raar hoor xxx
Oja helemaal vergeten, nu jij over een wieg begint kiki. Wij gebruiken de wieg waar ikzelf en mn broer en zus en mn neefjes en nichtje ook in hebben gelegen. Dus die hebben we ook al.
O ja een wiegje heb ik ook al, een oude waar ik in heb gelegen, mooi bruin hahahaha, maar mijn moeder laat hem helemaal opknappen en wit verven. Toch al iets ) Wieg kan dan in de slaapkamer komen te staan ...
Wij hebben het meeste nog van de 1e. We moeten alleen nog een maxicosi. De oude hadden we in de schuur laten staan, en dan gaat het zo schimmelen BLEGH! Heeft iemand van jullie toevallig eens ergens hoezen gezien die je in de kinderwagen kan maken, over het zitgedeelte? Er staat me iets van bij dat er zoiets van badstof moet zijn, voor 's zomers. Maar mijn wagen (nou ja, het zitding) is wat versleten, maar er zijn geen onderdelen meer te bestellen voor deze oude wagen. En de rest is nog prima, dus ik zat te denken aan een hoes ofzo.. Maar ja, echt handig ben ik niet