augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

nee ik ben ook niet aan het werk wat ik wel zou moeten want het hele huis moet schoon weer pfff geen zin whahahaha luie mama hiero
    ik ga zo eerst maar eens mijn hondjes eten geven en uitlaten
    en rondneuzen op internet voor positiekleding want mijn broeken staan gewoon open nu is ook mooi voor schut maar ja 2 ling groeit nu dubbel zo hard natuurlijk ha ha ha ha ha

2. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Pfff heb net ook even geteld hoeveel dagen ik moet werken: 113! Wordt ik nog niet echt vrolijk van...

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Grmpf...deze week kruipt voorbij....11w4d.....
    :( Ik wil ook 12 weken zijn.
    Hier besloten dat ik met 12 weken mijn eerste setje kleding ga kopen voor frekkel.

4. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Mamalieske,

Ik heb net je hele verhaal gelezen, en vroeg me af of dit je beste vriendin is? Want als dat zo is, zou ik daar mijn vraagtekens bij zetten. Ik snap dat je vriendin het er heeeel moeilijk mee heeft, maar dat ze het geluk van haar vriendin niet kan waarderen, vind ik heel erg. Jij kan er niks aan doen dat zij nog niet zwanger is en hoe kan ze dn van jou verwachten dat je dan ook niet zwanger mag zijn. Ik zou haar hier op aanspreken, ook al is het jou man verteld (ik vertel mijn man altijd alles, logisch toch). Je kan zo niet negen maanden verder, en wat is het probleem dat je het wel weet? Dan heb je tenminste een reden om er wel rekening mee te houden dat ze het er moeilijk mee heeft... want dat kan natuurlijk altijd, maar nu doen alsof je niet zwanger bent is geen optie. Maar goed dit is mijn mening. Het zou ook een beetje kortzichtig zijn dat als zij straks wel zwanger is alles koek en ei is, want dat kan ik me vanuit jou piositie dan ook niet voorstellen... Maar het blijft wel een rotsituatie hoor..
    Sterkte...

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Goedemorgen,

Even een up-date. Heb vrijdag een echo gehad en alles was prima. Stak zijn/haar armpje heel leuk omhoog. Mooie foto geworden. Er is nu heel wat spanning van me afgevallen.

Minder nieuws is dat mijn schoonmoeder in het ziekenhuis ligt met hartproblemen.

Moet dus ook weer even bijlezen. Als het me lukt plaats ik deze week de foto even.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Liefs Melanie

6. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi ladies,

Zo ik heb weer wat gemist het weekend, ben net een uur aan het "bijlezen" geweest :)

@Woepie: wat een geweldig nieuws: een 2-ling, wauw, nu zit je op 2 roze wolkjes :)

@Mamalieske: wat vervelend voor je dat je "vriendin" zo kinderachtig (lees onvolwassen) reageert, jij hebt daardoor een rotweekend en dat vind ik niet fair. Ik zou het zeker hier niet bij laten zitten maar wel aan haar vragen wat er is en dat je merkt dat ze niet zo lekker in haar vel zit. Misschien gaat ze je het dan zelf vertellen. Maar jij moet wel blijven genieten hoor, daar heb je gewoon recht op! Ik hoorde van mijn oom en tante dat mijn nicht ook al 3 jaar bezig is en het lukt (nog) niet, maar mijn oom en tante waren ook erg blij voor mij toen ze het van mij hoorden, terwijl het bij hun dochter niet lukt...dat hou je toch altijd, hoe moeilijk het ook is,het leven gaat wel door. Dus mijn advies is om dit wel tegen haar te zeggen want jij voelt je hierdoor rot en dat heb je niet verdiend!

Mijn weekendje weg was in 1 woord: geweldig! Lekker in bad gelegen, uit eten geweest, geshopt in Amsterdam (positie spijkerbroek gekocht!) en ook nog (samen) naar de kapper geweest en onszelf een nieuwe coupe aan laten meten. Gisteravond kwamen we voldaan terug, heerlijk genoten MET en VAN elkaar...pfff dat hadden we echt nodig, ik kan er nu weer even tegenaan, ben helemaal opgeladen ;)

Ik ga wel naar de 9 maanden beurs met mijn mama. Wij gaan gewoon met een georganiseerde busreis. Dan hoef ik niet met de auto (eind rijden, drukte, parkeergeld etc.) of trein (overstappen, tijden halen) maar stappen we in mijn woonplaats op en worden we voor de deur uitgezet, lekker relaxt. Ik maak me niet druk over de drukte, ik zie het allemaal wel, gewoon rustig aan doen, ff zitten tussendoor...wat eten, wat drinken...

Ben af en toe bij vlagen nog erg misselijk, ik hoop nog steeds op de 4 maanden grens, gaat het dan misschien over? [-o< of blijf ik dit 9 maanden houden? We zullen het zien..

Liefs,
    Borsatofan

7. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey woepie leuk joh een 2ling

wij zijn zaterdag en zondag lekker weg geweest.dagje rotterdam,en dagje zwarte markt in belgie(tersendelo)was heel gezellig,maar ook heel erg vermoeiend.
    ik heb nu ook maar positiekleding gekocht.
    ik kan niet wachten tot het 13 febr is......dan heb ik eindelijk mijn eerste echo,en hopelijk is dan alles goed,maar daar ga ik nu maar wel vanuit.positief blijven denken.ben blij dat de echo's bij jullie allemaal goed zijn.ga zo maar weer wat dozen inpakken.7 febr komen ze de vloerbedekking leggen in ons nieuwe huis,en dan kunnen we de spullen over gaan brengen.

8. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    He Tammy, wij lopen gelijk op, ik heb ook 13 feb eerste echo, ik ben dan alleen 12 weken, en ik heb 26 feb weer afspraak met verloskundige.

Ik heb weinig gedaan van het weekend, maar.... wel jarig geweest, ik ben 30 geworden, een mijlpaal weer bereikt...

9. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Ik ben net terug van de nekplooimeting en wat denk je? Het is zo een eigenwijsje dat ik volgende week terug moet komen. De kleine is zo bewegelijk dat ze het nauwelijks goed in beeld kregen en toen dat eindelijk was gelukt zat er een onderbreking in de nekplooi? Ja hoor, navelstreng zit om het nekje vanwege het vele gedraai. Kan geen kwaad, maar zo kun je de nekplooi natuurlijk niet meten.

Volgende week maandag weer terug en hopen dat de navelstreng dan niet meer om het nekje zit want anders gaat het gewoon over (vind ik ook niet erg hoor en mijn mannetje bij nader inzien ook niet).

Kindje is flink gegroeid sinds de vorige keer. Met 9 wkn 3 dgn daar geweest en werd toen geschat op 9 wkn 2 dgn. Nu 12 wkn 3 dgn en bij meting bleek het al op lengte van 13 wkn 1 dag te liggen! Oei oei als dat maar niets zegt over het eind gewicht :) .

Ben bij m'n vorige zwangerschap met 35 weken bevallen van een tweeling, beiden 5 pond, dus dat was al enorm voor die termijn en dan ook nog een tweeling. Volgens mij gaat dit dan toch echt een reuzebaby worden :) !

@Nienke & mamalieske: Succes en heel veel plezier bij jullie Nekplooimeting ik hoop dat jullie kindjes iets minder eigenwijs zijn ;) .

Zo, dit ben ik vast kwijt. Ik ga dadelijk nog even bijlezen en daarna nog even lekker genieten van de mooie echofoto die we weer hebben meegekregen.

Groetjes Manou

10. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Nog gefeliciteerd!

11. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nou ik kom ook net terug van de VK! Echt geweldig! We kwamen voor een tweede echo omdat de eerste nog wel erg vroeg was. Het kindje lag te spartelen en te doen en op het laatst ook lekker aan het zwaaien! Ik lag daar met een big smile op mijn gezicht en die krijg ik er voorlopig niet meer af volgens mij! Ze kwam op 18 augustus uit (dat had ik ook uitgerekend), de eerste keer op 24 augustus. Onze spruit is 4,44 cm groot (of klein eigenlijk :) ) en zag er helemaal perfect uit (voor zover ze dat nu natuurlijk kunnen zien. We zagen het bovenkaakje en onderkaakje, armpjes, beentjes etc./

Morgen mag ik bellen voor de 20 weken echo. We moeten wel naar het Academisch Ziekenhuis in Utrecht vanwege de nierafwijking van mijn echtgenoot. Verder heb ik ook al een afspraak met de Mensendiecktherapeut, ik heb nu al weer zo'n pijn in mijn bekken! Morgen mag ik gelijk komen, ik hoop dat het deze keer niet zo erg wordt als met mijn eerste zwangerschap (maar hoop dit tegen beter weten in).

Ik ga nog ff genieten van de echo!

12. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
  13. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ow hij doet het wel..

14. Niet meer actief

hey bedankt was wezen kijken
    heb gebeld en die mensen willen er helaas veel te veel voor hebben
    als je nagaat dat ik dat bedje compleet met comode en kast heb voor 125 euro en die mensen al 100 vragen voor alleen het bedje dan zeg ik op mijn buurt laat maar hoor ik zoek dan wel iets wat er bij past toch hihihi
    toch heel erg bedankt lief dat je mee zoekt

15. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Pff 100 euro zijn ze gek ofzo! Nou dan raken ze het idd nooit kwijt! Maar goed toch positief dat die bedjes nog wel in omloop zijn ;)

16. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Nou dames, Dit voelt net als een spelletje memory. Kijken hoeveel je nog weet zonder terug te kijken :) ;)

Ehm, even kijken
    Jumde: nog gefeliciteerd!
    Kuki en melanie: Ik mag morgen weer, hoop dat die van mij net zo mooi is als die van jullie! Begin toch wel een beetje zenuwachtig te zijn :oops: Enne melanie, sterkte met je schoonmoeder!
    Mamalieske: wat een rot situatie zeg! Maar hoe dan ook, jij moet je niet schuldig gaan voelen hoor, genieten zou ik zeggen. Je zou het haar toch ook niet misgunnen? Zou het wel aankaarten bij haar, als dat tenminste goed voeld voor jezelf...

Enne ik wacht nog even met tellen( tot zw verlof), duurt me nog te lang ;)

Tot hier m'n giga goede geheugen :rolleyes:
    Kijken of het de volgende keer beter gaat ;)

17. cindyke

cindyke Lid

5 jan 2007
    9
    0
    0
    USA
    Hoi iedereen,

Ik moet serieus gaan bijlezen hier ... maar wou toch een kleine up-date geven.

De echo van vorige week viel mee: de baby was er nog, was zelfs mooi gegroeid en het hartje klopte goed.

Het slechte nieuws echter is dat mijn bloedonderzoek niet goed is uitgevallen. Volgens de nekplooimeting lijkt alles goed MAAR volgens mijn bloedonderzoek zijn we POSITIEF uitgevallen (wat dus slecht is). We hebben een 1/100 kans op Down syndroom volgens mijn bloed terwijl volgens de gynaecoloog op mijn leeftijd 1/200 al een positief resultaat geeft. Alhoewel ik echt denk dat wij een van de valse positieven zijn (het zit niet in mijn familie, noch in mijn man's familie) moeten we toch overwegen om een vruchtwaterpunctie of andere test uit te laten voren om meer zekerheid te krijgen. Dit verhoogt dan weer de kans op een miskraam (wat samen met mijn bloedverlies wel effe schrikken is)

... wat een boeltje maken wij er toch van he?

18. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hallo meiden.

Jeetje wat is er al weer veel geschreven als ik er een paar dagen niet ben.
    Ik heb echt even de tijd moeten nemen om alles te lezen.
    Het weekeind heb ik bijna slapend door gebracht omdat ik zo moe was.
    Zaterdag en Zondag tot 12.00 geslapen dus ja ik heb het nodig denk ik zo.

Vandaag weer een reuze drukke dag op mijn werk waar ik het niet zo meer naar mijn zin heb.
    Als ik niet zwanger was geweest dan had ik uitgekeken naar een andere baan in de zorg maar ja wie neemt mij nu aan met het vooruitzicht dat ik straks met verlof ga.
    Ik zie er wel heel erg naar uit hoor,naar het verlof want ik ben er nu al aan toe :D
    Ik werk in de thuiszorg en ben op de fiets en moet zo veel en zo ver fietsen dat ik er kapot van ben aan het einde van de dag.
    Geen koffie pauze en met de lunch is het mijn boterhammen naar binnen werken en weer weg.
    Ik heb er echt schoon genoeg van.
    Ben al zo vaak erg moe en dan dit ook nog.
    Ik werk maar 2 dagen in de week maar toch.

Woensdag naar de vk en dan ga ik vragen of zij weet wat mijn rechten en plichten zijn in mijn werk nu ik zwanger ben.
    Want ik heb ook mensen die ik bijna uit bed moet tillen en dat mag ik niet meer volgens mij want ik voel mijn buik wel pijn doen als ik iemand wil helpen uit bed te komen bijvoorbeeld.

Van vrienden hebben we een box gehad die we mogen hebben als straks de kleine er is.
    Hun zijn vorig jaar in januari bevallen ven een tweeling dus van hun kunnen we wat spullen over nemen, wel zo handig dan hoefen we dat niet meer te kopen.
    Van hun ook onze eerste baby pakje gehad dus ik kijk er nu echt naar uit hoor,was het maar vast zo ver :D

Ga zo weer lekker slapen en de drukke/vervelend dag van me af zetten en lekker genieten van mijn 4 vrije dagen.
    tot de volgende keer weer en slaap lekker voor straks.

Knuffeltje van Teddy.

19. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Meiden, effe een klein feestje vieren nog hier en dan naar bed... De magische twaalf weken grens is hier vandaag gepasseerd! JIPPIEEEEE! Kom hopelijk binnenkort weer even bijlezen, vandaag geen tijd voor gehad... druk, druk.

x Nienke

20. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    @Cindyke: Heb je al een Pb'tje gestuurd, maar wens je nogmaals veel kracht, sterkte en wijsheid bij het maken van jullie beslissing. Het zal niet meevallen!

@Nienke: Hartelijk gefeliciteerd! Heerlijk he, als je die 12 weken grens bereikt hebt!

@Jumde: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! 30 jaar!

Ik kom net terug van m'n avondopleiding, ben erg moe, dus ga dadelijk lekker naar bed!

Welterusten allemaal.

Groetjes Manou

Deel Deze Pagina