augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

@cindyke:dat is nou psies de reden dat ik geen nekplooimeting wilde je gaat jezelf gek lopen maken om waarschijnlijk niks succes met jullie beslissing

ik heb gisteren de vk op de hoogte gesteld van het feit dat wioj een tweeling verwachten
    na uitgebreid gefeliciteerd te zijn hihihi vroeg ze of ik toch 7 februarie even langs wilde komen dan krijgen we daar alsnog de hartjes te horen en
    het ziekenhuis moet mij voor woensdag bellen dus ik verwacht vandaag telefoon

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    He goedemorgen allemaal!

Cindyke, fijn om toch weer even wat van je te horen, duurde veel te lang. En 1 op 100 blijft een hele kleine kans hoor, vind ik. Maar ik kan me voorstellen dat het schrikken blijft.

Verder zijn er weer mamma's die de 12 weken grens hebben gepasseerd....ik wil ook...nog een paar daagjes.

Verder lijkt het erop dat de misselijkheid regelmatig een behoorlijk ommetje maakt, ik weet niet of het van tijdelijke aard is, maar het voelt stukken beter aan. Wel heb ik een ongelooflijke verkoudheid opgelopen, dus niezen, snotteren en heel veel tranen :) heerlijk!

Zo weer even naar de sportschool en dan weer hard aan de studie (nou ja, zo hard als dat gaat tegenwoordig)

Liefs Kiki

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Alle dames bedankt voor jullie support, het is niet eenvoudig als een vriendin haar frustraties op je botviert. Gelukkig gisteren even met mijn moeder gesproken, en voel me nu wat beter in ieder geval minder boos :) Als die vriendin straks terug is van vakantie dan kijk ik wel hoe ze reageert op me als ze dan nog zo moeilijk doet, dan ga ik een gesprek met haar aan, want zo kan het niet langer.

@cindyke, fijn dat het allemaal goed is geweest met de echo, laat je niet gek maken door die NT meting, het is een kansje van 1 op de 100, meer gezonde kindjes als kindjes met down, niet doemdenken dus.
    Probeer positief te blijven, al snap ik dat dat niet eenvoudig is.

@jumde gefeliciteerd met je 30ste verjaardag, dat is inderdaad een mijlpaal!

Zo dalijk even douchen en dan vanmiddag naar het medisch centrum voor de echo...... spannend! Hoop zo dat ons ukkie nu meer bewegelijk is.

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Heb gisteren tot dusver een leuke dag gehad (eindigde minder)
    Gisteren voor het eerst, na ruim 11 weken, weer op mijn paard gestapt.
    Kon er eerst niet opkomen, maar met hulp lukte dit wel.
    Daarna heerlijk gereden, en mijn bijrijdster wou er ook even op ( die heeft 4 maand niet kunnen rijden ivm. pols-operatie)
    Die er ook op, en we zijn beide van mening, dat we het gemist hebben, en het nu elke dag gaan doen!

Had ik mijn paard op stal gezet, en loop naar de andere ( april 2 jaar), om die te poetsen, krijg ik ineens een behoorlijke krampgevoel onderin de buik.
    Dus gauw paard gepoetst, bijrijdster afgezet, en naar mijn ouders huis gereden.
    Daar aangekomen, zakte dit weer af.
    Dus meegegeten, en na 10 min. weer buikkrampen.
    en ik dacht: ow nee, en nu? Zitten blijven hoor..
    Blijkt dat mijn familie, allemaal flink de buikgriep hebben gehad, en dat ik nu aan de beurt ben :(
    Vannacht bij hun op de bank geslapen, kon me nauwelijks bewegen.
    Vanmorgen weer richting huis, voelde me iets beter.
    Om 10u. kam iemand om de CV-ketel schoon te maken, en ineens werd ik na die tijd weer misselijk.
    Eerst op bed gelegen, werkte niet, toen maar rennend naar de wc.
    dat gaf verlichting.
    En nu even gauw achter de computer, bijlezen, en dan kruip ik maar hier weer op de bank.
    Wachtend op de postbode..

Die waarschijnlijk vandaag (of morgen) langs komt met mijn Angelsound!

Iedereen een hele fijne dag toegewenst, en Kiki80 -> nog 2 dagen dan ben jij ook 12 weken :) gaat snel hoor!

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Na mijn enorme blijdschap over de mooie echo, gisteren ook gemerkt hoe dicht leven en dood bij elkaar liggen.... Mijn opa is gisteravond overleden.

Binnen twee jaar verlies ik 2 opa's en een oma, eigenlijk moet ik heel blij zijn dat ik ze nog zo lang allemaal gekend heb (ik ben 31!) en mijn kindje ook. Maar thans overheerst toch het verdriet.... Zaterdag wordt hij begraven.

6. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Joepie! kom net bij de vk vandaan, de echo was prachtig! ons frummeltje is erg druk en was aan het zwaaien... Zucht, ben helemaal verliefd! ;) :) Krijg de glimlach niet van m'n gezicht! Ga zo eens kijken of ik de foto in m'n map krijg..

Mammalieske, hoop dat ie net zo mooi word als die van mij ;)

Wilde eigenlijk even in bad maar de geiser is van slag dus heb ik pech :(
    Ga maar weer even genieten van m'n roze wolkje!

7. Hoi Kuki

Gecondoleerd met het verlies van je opa

Wat naar toch hé, om ze precies nu te verliezen. Ik heb het er toch best moeilijk mee. De hormonen zullen misschien ook meespelen, 'k weet niet. Heel veel sterkte aankomende zaterdag

Cindyke ook heel veel sterkte met jullie beslissing. Ik weet te weinig van die testen af om er iets zinnigs over te zeggen. Maar het lijkt me heel erg naar. Helemaal na al het bloedverlies, is het niet fijn om dit er bovenop te krijgen. Sterkte en wijsheid voor jullie

Woepie gefeliciteerd met je tweeling ! Geweldig joh

Mamalies sterkte met die vriendin. Misschien dat zij boos is omdat ze het via haar vriend heeft gehoord en niet zozeer omdat het bij hen niet lukt? Als ze straks terug is zou ik misschien gewoon maar het gesprek aangaan en dan hopen dat het allemaal nog goedkomt.

Hier was effe stilte. We hadden donderdag natuurlijk de crematie, dat was erg zwaar. En vervolgens kregen we een computercrash. Maar vrijdag was mijn man jarig dus die had vrijdag geen zin om ermee aan de slag te gaan. Gelukkig is het nu weer opgelost en valt de schade mee

Vanavond ga ik hier naar een voorlichtingsavond van de verloskundigepraktijk. Ben benieuwd of ik er wat aan heb. Ik ben nl niet zo van de voorlichtingsavonden. Maar tis misschien wel handig....

8. Niet meer actief

oh meis heel veel sterkte gewenst de komende tijd
    :( dikke knufffffffffffffffffffffff

9. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    @Kuki: Gecondoleerd met het overlijden van je opa. Ik wens je veel sterkte toe voor de komende tijd en ook zeker voor a.s. zaterdag.

@Hopla: Ik ben blij dat je er weer bent! En nu hopen dat de Pc het gewoon blijft doen.

@Daantje: Leuk meid dat je echo zo goed was. Leuk he als dat handje voorbij schiet, echt aandoenlijk.

Groetjes Manou

10. Niet meer actief

ik ben net gebeld door het ziekenhuis
    moet 2 februarie komen voor een echo te maken
    vind het wel scary een beetje eigenlijk omdat ze het allemaal z snel willen
    ze willen nu zo snel mogleijk weten of dat de kindjes 1 of 2 ei-ig zijn ik ben ook erg benieuwd
    aan het geslacht kunnen ze het nog helemaal niet zien namelijk

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tjee, wat leuk, ik wist helemaal niet dat dit forum zo uitgebreid was. Ik heb me ooit gemeld als zijnde augustusmama, maar daarna volledig gemist dat er zoveel mama's zijn die lekker chatten met elkaar.

Nu ben ik ook wel veel te druk in het onderwijs, voor mij zit het er niet in om tussen de werkzaamheden door even te kijken, dus ik hou dat nooit bij. Maar bij deze dan gewoon even succes voor iedereen en leuk om te zien dat we met zovelen zijn.

Liefs van Juud

12. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Kuki,

Gecondoleerd met het verlies van je opa. Is hij onverwachts overleden?

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nee, hij was al een tijdje aan het rommelen. Gisteren sms-te mijn moeder dat ze morfine wilden gaan toedienen. Een kwartier later belde ze om te zeggen dat dat al niet meer nodig was, hij was al overleden. Dus in mijn ogen toch nog vrij snel ineens.

14. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    kuki gecondoleerd met het verlies van je opa

jumde jij nog gefeliciteerd met je verjaardag,volgens mij zijn wij de laatse 2 die nog een eerste echo moeten krijgen.
    om hoe laat moet jij de 13de?
    ik moet om 11:15.
    begin het nu ook wel eng te vinden hoor na mijn mk,hoop echt dat alles goed is.
    cindyke gelukkig was je echo goed,maar nu staan jullie weer voor een moeilijke beslissing.ik wil je daar heel veel sterkte mee wensen.

15. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Nou Tammy dan ben ik denk ik de allerlaatste, ik moet om 15.00 uur pas. Ja ik ben wel heel benieuwd. Heb niet heel overdreven klachten, maar ze zijn er gelukkig nog wel steeds. Vind het zelf wel een beetje eng eigenlijk. Maar goed is nog maar twee weken en vorige week baalde ik dat ik nog drie weken moest, dus het gaat allemaal best snel. Nu maar hopen dat die laatste weken tot de echo ook nog goed gaan :)

16. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Kuki gecondoleerd met je opa, veel sterkte voor de komende tijd.

17. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Woepie,

Wat apart dat ze bij jou persee willen weten of het 1 of 2-eiig is. Dat vonden ze bij mij helemaal niet interessant!
    Ik was er zelf wel nieuwsgierig naar maar in het ziekenhuis zeiden ze dat zij alleen goed in de gaten willen houden of de kindjes goed groeien. Toen bekend werd dat het 2 jongens werden zeiden ze wel dat alle mogelijkheden nog openstonden, maar nog steeds niet interessant.

Zelfs na de geboorte is er geen moeite gedaan om na te gaan of ze 1 of 2-eiig zijn, maar toen maakte het mij ook helemaal niet meer uit ;) .

Toen ik 3 weken geleden weer voor het eerst bij mijn gyn. kwam vroeg ze er wel meteen naar. Ze vroeg of we konden zien of ze 1 of 2-eiig waren. Nou, die van ons zijn overduidelijk 2-eiig! 1 blonde en 1 donkere, de een lijkt op zijn vader en de ander lijkt op zijn moeder. Je zou nog niet zeggen dat het broertjes zijn :) ! Maar dat maakt het ook wel weer erg leuk, ook zeker een stuk makkelijker voor de kinderen zelf, ze worden nu ook echt als eigen persoontjes gezien en zo benaderd en dat wil helaas bij een 1-eiige tweeling (hoe onterecht dan ook) wel eens anders zijn!

Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van de echo en ik ben benieuwd of ze het bij je kunnen zien. Heb je zelf een voorkeur?
    Ik was zelf persoonlijk wel blij dat ze niet op elkaar lijken, juist omdat mensen ze dan vaak als 1 persoon zien, maar dat kan voor jou natuurlijk helemaal anders zijn (als ze 1-eiig waren was ik natuurlijk ook superblij geweest hoor, dat staat er natuurlijk los van! Komt meer door de benadering van de buitenwereld dat ik toch wel blij was met 2-eiig).

Leuk joh, ik heb bij mijn tweelingzwangerschap bij elke controle uitgebreide echo's gehad, in het begin om de 4 weken, vervolgens om de 2 weken en toen ik met 33 weken was opgenomen in het ziekenhuis werd er elke dag een ctg gemaakt van beide kindjes en ja ook toen hadden ze nog wel eens de echo nodig om te kijken of ze ze wel allebei hadden gehoord of dat het een en dezelfde was :D . Het is heel bijzonder, geniet ervan.

Het is echt superleuk! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe en ik blijf je berichtjes volgen!

Groetjes Manou

18. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Hoi hoi,

Vanmorgen voor het eerst naar verloskundige geweest.
    Leuk hoor. Heel wat anders dan bij de gynecoloog (ook een hele leuke vrouw hoor).

Veel uitgebreidere echo. Leuke uitleg erbij. Hij/zij stak de duim omhoog.
    Mijn moeder was mee en die heeft genoten. Werd in haar tijd nog niet gedaan.

Moest ook mijn hele medische verhaal doen (alvleesklierontsteking, bloedtransfusies etc).
    Wordt daar ook heel anders op gereageerd dan door een gynecoloog. Allemaal veel uitgebreider. Was ook blij dat mijn moeder erbij was. Zij wist toch dingen over familieziektes te vertellen die ik absoluut niet wist en die zeer zeker nuttig waren.

Alles zag er prima uit. Nu weer een afspraak over 4 weken.

Daantje78 ben blij voor je dat je een leuke echo gehad hebt!

Liefs Melanie

19. Niet meer actief

@manou:maar is het dan wel normaal dat ik nu alweer een echo krijg zo snel dan
    ik denk dat het is om te kijken of dat het 1 of 2 eiig is omdat de vk dat graag wil weten die zei dat gister tegen mij namelijk
    ik vind het wel een beetje eng dat het zo snel gaat
    wat eigenlijk onzin is want als het goed is hebben ze de kindjes in het ziekenhuis nog helemaal niet gezien want de vk zelf krijgt geen echos van het echocentrum ik moet zeggend at ik heel erg in de war ben hoor door dit alles ik hoop zo dat eht goed gaat met mijn kleintjes
    mij maakt het niet uit 1 of 2 eiig zou het allebei leuk vinden
    zou het ook geweldig vinden als het een jongen en een meid zou zijn of 2 jongens 2 meiden vind ikwel leuk maar ik denk dat mike dan gillend gek gaat worden we hebben al 2 meiden namelijk hihihihi en dan wil die door voor een jongen krijg ik dat weer moet ik daar ook maar zin in hebben natuurlijk he

20. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    @Woepie: Wordt je nu niet overgedragen aan de gyn dan? Ik mocht namelijk niet bij de vk onder controle omdat het een tweelingzwangerschap was. En ik denk idd dat ze het gewoon graag met eigen ogen willen zien ;) . Ze gaan je daar ook onder controle houden dus dan willen ze het gewoon van het begin tot het eind volgen. Kijken hoe de kindjes zich ontwikkelen en of ze goed op schema liggen/blijven. Je moet je i.i.g. echt niet druk maken omdat je nu weer zo snel een echo hebt, integendeel, geniet ervan!

Ik wist met 7,5 weken al dat ik een tweeling kreeg (mocht toen al op controle ivm een miskraam vooraf) en toen zij de arts dat ik af moest wachten tot 9 weken, als ze er dan nog allebei zouden zitten zou het wel goed gaan en dat was ook het geval. Ik heb dus in de beginperiode met 7,5 weken, met 9 weken en met 12 weken een echo gehad, vervolgens korte tijd om de 4 weken en daarna al weer om de 2 weken. Trouwens eigenlijk 2 bij iedere controle, 1 bij de echoscopiste en nog 1 bij de gyn. want ook die wilde het elke keer met eigen ogen zien en natuurlijk om naar de hartjes te luisteren, dat deed ze ook via de echo! Dat is echt een voordeel van een tweelingzwangerschap, ik zal er nu aan moeten wennen dat ik nu waarschijnlijk niet meer zoveel echo's krijg, alhoewel ik a.s. maandag ook al m'n derde krijg ;) . Sta nl weer onder controle bij de gyn.
    Maar het is en blijft speciaal, ook voor de echoscopistes en de gynaecologen. Mij werd elke keer en nu nog steeds gevraagd of het spontaan was, want om de een of andere reden maakt dat het toch allemaal nog veel aparter!

Maar ik weet niet of ze kunnen zien of het 1 of 2-eiig is. Als de tussenwand van de kindje uit (ik geloof) 4 lagen bestaat kan het namelijk nog gewoon alle kanten op. 2-eiige hebben altijd een eigen vruchtzak en dus (als ik me niet vergis) altijd 4 lagen, maar als een 1-eiige tweeling zich heel vroeg na de bevruchting heeft gesplitst hebben die ook gewoon 4 lagen en kun je er dus niets van zeggen. Dan kunnen ze het alleen zeggen als ze van een verschillend geslacht zijn. Ja en als de kindje in 1 vruchtzak zitten dan is het natuurlijk zeker 1-eiig, anders blijft het volgens mij altijd onzeker!

Ik duim voor Mike mee dat er minstens 1 jongen bij zit, en ook een beetje voor jou, want anders moet je hierna misschien nog een keer :) !

Als ik je nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel!

En geniet van de echo.
    Ik heb hier nog echo's liggen van mijn tweelingzwangerschap en daar zit een hele mooie bij waar je heel mooi de twee kindjes op ziet, ik zal deze vanavond wel eens plaatsen, echt heel gaaf om te zien. Bij jouw was deze opname denk ik al niet meer mogelijk omdat je al te ver in de zwangerschap bent. Nou goed, dat kun je vanavond zien als je wilt!

Zo dat is toch weer een heel lang verhaal geworden!

Groetjes Manou

Deel Deze Pagina