augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Als eerste wil ik iedereen bedanken die de afgelopen dagen een hart onder de riem heeft gestoken. Gisteren is mijn opa begraven, het was een hele mooi (en zeer emotionele, maar daar zullen de hormonen ook wel debet aan zijn) dienst. Wat ik heel indrukwekkend vond, was dat we echt met de hele familie (een mannetje of 65) om de kost stonden en dat de twee zonen van mijn opa samen de kist sloten. Het was goed zo, hoe raar het ook klinkt.

Verder was het ook weer dubbel, gisteren ook de 12 weken bereikt. Raar dat je daar zo naar uitkijkt. Ik heb het overigens nog eens nagerekend: ik moet nog 86 dagen werken tot mijn verlof.... Vind mijn werk fantastisch, maar nu is het net of het me niet zo interesseert meer.

2. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Gelukkig dat het een fijne dienst was!

Een angelsound kost 40 euro bij de kijkshop, ook op internet is hij te koop, bij kijkshop dan met verzendkosten mee zo'n 43 euro en ergens anders geloof ik 45 euro..

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb een angelsound hier van iemand van get forum overgenomen!

Echt super is dat!
    Om de 3 dagen luister ik naar het hartje.. ben dan spontaan weer verliefd!
    Wat mij opvalt, mijn buik begint nu ineens heel hard te groeien, herkent iemand dit?

4. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hallo iedereen.

Ik wil me ook even aanmelden bij de Augustus Mama's zit al een tijdje op zwangerschaps pagina maar eerst nu heb ik deze site gevonden.

Deze zwangerschap is heel anders dan die van mijn Zoontje.
    Ben veel meer misselijk en drie keer zo moe en kan niks meer hebben van geuren, geluiden eten enz. Zeer pijnlijke borsten en heb overal uitslag tussen mijn borsten en in mijn gezicht zit vol met puisten. Bij mijn zoon ook wel gehad maar nu is het zo erg dat ik denk krijg alles wat ik in mijn peubertijd nooit heb gehad krijg ik nu dubbel.
    Ik ben ook een heel stuk onzekerder dan dat ik bij mijn zoon was.
    Ben blij als ik snel weer naar verloskundige kan gaan om het hartje te horen dan weet ik tenminste dat het goed zit.
    Hebben mijn ouders en zijn moeder en zuster het verteld met kerst omdat zijn vader vorig jaar plotseling is verstorven (was aan de betere hand) Iedereen is zo trots dat hadden we niet verwacht.
    Mijn moeder verteld nooit wat door maar kon nu niet haar mond houden (tegen beste vriendin van haar). Mijn schoonmoeder heeft haar zuster ook al verteld niemand kan dit keer hun mond houden. Hoop dat de rest van de familie het nog niet door heeft wil eerst 12 weken zijn geweest en dan schreeuw ik het van de daken.
    Sorry voor mijn meteen lang verhaal maar wilde het even kwijt.
    Hoop dat het met iedereen goed gaat en dat iedereen zijn verkoudheid en griep snel kwijt raakt.
    Groetje Wolvin

5. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Goedemorgen allemaal

En welkom nieuwe mama's toch leuk dat er nog steeds nieuwe bijkomen.
    Ga het vandaag maar weer eens proberen op het werk, nadat ik vanaf woensdag ziek thuis ben geweest, ben benieuwd hoe het gaat.

Ik heb het geloof ik al een keer eerder gevraagd, maar gebruiken jullie extra (zwangerschaps)vitamines? Ik kan woensdag stoppen met foliumzuur en ik weet nog niet of ik dan nog andere vitamines ga slikken. Die had ik nl al een keer gekocht (die van de etos) maar die zijn zo belachelijk groot dat ik ze toen niet fatsoenlijk kon doorslikken.

Nou fijne dag allemaal

6. Niet meer actief

ik gebruik gravitamon ien
    deze kan je de hele zwangerschap door blijven slikken
    ik wilde er eerst mee stoppen maar nu ik 2 kindjes krijg heb ik die vitamientjes zeker weten nodig dus slik ik ze gewoon door nu

@wolvin:welkom meis :D

7. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik heb die vitamine van VSM puur mama! Blijf ik ook de hele zwangerschap slikken omdat ik het gewoon nodig heb... En het geeft me gewoon een fijn gevoel ;)

Maare Ien die zijn ook groot dus voor jou geen aanrader dan ;)

8. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Welkom Wolvin!
    Ik gebruik nog steeds Femnatal. Ik weet nog niet of ik het door blijf slikken straks. Ik kijk wel. Denk wel dat ik de strips op maak.

9. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Welkom Wolvin!

Ik slik ook femnatal en vind ik de pillen niet echt groot en goed door te slikken, blijf ze ook de rest van de zwangerschap slikken, want wat extra vitapines kan bij mij geen kwaad :oops:

Vandaag heb ik een echo, kan bijna niet wachten tot het zo ver is!

10. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Denk dat ik die vitamines nog maar een keer ga proberen.
    Ben nu niet meer misselijk, toen wel dus misschien dat ik ze daarom niet weg kreeg.

Veel plezier bij je echo Mist, laat je weten hoe het was?

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Welkom Wolvin, alles wat jij beschrijft van de kwaaltjes, we kunnen de handen schudden denk ik :D Alleen dit is mijn eerste zwangerschap dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal ;)

Hier weer de hele ochtend boven de pot gehangen en denk erover me voor vandaag ziek te melden voel me slapjes en ben totaal niet gemotiveerd om de douche in te stappen en me klaar te maken om te gaan werken.

Blegh hoop dat die misselijkheid eens gaat stoppen, van genieten is nu alleen sprake als ik eens n goede dag heb.

12. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    He vervelend dat je nog zo ziek bent Mama Lieske

Ja hoor Ien ik laat zeker even weten hoe het was ;)

13. Niet meer actief

hey mist veel plezier van je echo meis geniet ervan

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik gebruik ook Gravitamon, omdat je ze de hele zwangerschap en ook tijdens de borstvoeding door kunt blijven slikken. Extra vitamines zijn voor mij geen slechte zaak, zeker nu ik nog regelmatig mijn eten opzij duw omdat het me niet smaakt. Wel heb ik het idee dat ik overdag wat minder misselijk ben, nu die vermoeidheid nog!

15. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Mist, succes bij de echo! Leukleuk!

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Morning dames, ik ga weer even een poging doen!
    Nieuwe mamma's: Gefeliciteerd en leuk dat jullie ons gevonden hebben. Bep lekker mee zou ik zeggen.
    Woepie: Wat een mooie echo foto's weer en heerlijk dat je zo vaak mag gluren! En wat fijn trouwens dat het is gelukt met het bedje.
    MamavanAniek: Onze eerste TV-celeb! En wat een mooi poppetje zeg...o, als die van mij er ook uit mag zien...mmmm
    Tante Pollewop: En, een geslaagde verjaardag (en zelf de taart gemaakt en gedecoreerd?)?
    MissGroovy: Nog van harte gefeliciteerd! Benieuwd hoe het met de verkoop gaat van je hutje, is altijd spannend, wij hebben het al drie keer meegemaakt en blijft altijd afwachten. En ik wil nog even zeggen dat je peetouders zelf uitzoekt en dat je geen verplichting naar deze of gene moet voelen. Waarschijnlijk zal je altijd wel iemand voor het hoofd stoten.
    SonjaW: 15 weken? Wel een beetje rustig aan doen, straks moet je door naar de juli-mamma's :(
    Mist & Loran: Mooi he, dat tsjoek tsjoek treintje. Ik heb een angelsound van mijn moeder gekregen, en mijn man is er helemaal gek van, het liefst zou hij elke avond even willen luisteren, maar ik wil het maar om de drie/vier dagen. Ik vind dat we muppet niet zo mogen pesten ;)
    Daantje78: Ook hier steeds 'vroeg' wakker en dan 's middags....gaaaaaap.
    Demi26: Geen lijstjes maken, werkt nu nog demotiverend ;)
    Kuki: Wat fijn om te horen dat het zo'n mooie dienst was. Ik hoop dat je het nu een mooi en vooral mooi positief plekje kan geven.
    Ien: Hier wordt Solgar geslikt, en dat blijf ik doen. Ze zijn groot, stinken maar ik merk echt een groot verschil tussen wel en niet slikken wat betreft mijn energieniveaus.
    Mamalieske: Wanneer wordt jij nu weer eens beter, het gaat bij jou wel heel erg lang door :(

Bedankt voor alle beterschapswensen, blijkbaar heeft het hier gewerkt. Sinds gisteravond weer wat beter en nu weer helemaal topfit
    (nouja, een beetje dan) De misselijkheid blijft weg volgens mij, maar de moeheid blijft erger dan ooit hangen. Maar het hoort erbij!

Mijn man en ik denken beide een jongetje, maar iedereen om ons heen vindt mij een echte meidenmoeder :confused: Ik weet echt niet waarom.
    Maar wij hebben wel het probleem dat mijn man het graag van te voren wil weten en ik niet. Nu zegt hij dat hij het gaat vragen en dan niet aan mij vertelt, maar dat vind ik helemaal niet leuk :(
    Het moet gewoon een verassing blijven! Straks ga ik nog zonder hem naar de echo!

17. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Allereerst: Wolvin welkom!

@ien: ik slik ook femnatal, ik vind ze zelf vrij groot, en ben ook al een aantal keren wat vergeten, maar ik ga me nu echt concentreren op hhet innemen ervan.

@ Mist: Succes met je echo straks! Ben benieuwd!

blegh, vandaag weer misselijk.
    Het wordt wel minder, maar wou toch dat het ging stoppen, zo langzamerhand :rolleyes:

Gisteren me ziek genmeld op het werk, voel me niet echt 100%.
    Denk dat ik weer een bezoek zal krijgen van de buikgriep-virus.

Momenteel kan ik heel weinig hebben, van de katten etc. wordt dan zo ineens beroerd, en moet spontaan :cry: , waarvan weet ik niet, maar goed, de hormonen he..

Vandaag had ik grote plannen, vwb. het huis aders inrichten etc. maar nu ik er aan denk wordt ik al moe. :)

Ik zal eens proberen om mijn ontbijt binnen te krijgen, dat wil momentel helemaal niet..

18. o0Noa0o

o0Noa0o Actief lid

22 jan 2007
    125
    0
    0
    Den Helder
    Ik mocht vanmorgen ook voor mijn 2e echo!
    En ik heb een springbaby! De VK was nog niet begonnen met kijken of hij/zij sprong al vrolijk in het rond! Met zijn handjes in de lucht alsof hij wou zeggen:
    "Hier ben ik, kan je me zien?!"
    En snel daarna ging die slapen en was niet meer wakker te krijgen.
    Was echt supertof om te zien! vorige keer was die nog te klein om er een mens uit te halen en nu is die bijna 5 cm! echt geweldig!
    Iedereen die nog moet echo'en vandaag of morgen of deze week veel kijkplezier!
    Het is echt geweldig! Kan niet wachten iedereen de mooie foto's te laten zien.
    Groetjes!

19. wendy22

wendy22 Lid

5 jan 2007
    75
    0
    0
    nagelstyliste
    almelo
    @kiki das lastig ja lijkt me ook niks als ij et wel wil weten en jij niet..hoop dat je een oplossing vind ;) ;)

ikzelf ben nu eindelijk zo goed als van de misselijkheid af,maar die hoofdpijn joh ..echt niet te doen,daar kan geen paracetamolletje tegen op,heeft er hier trouwens nog iemand last van pijn in de onderrug..beetje bij je stuitje zeg maar,echt heel pijnlijk..

maar goed er zijn ook positieve dingen,mag vandaag lekker weer naar de uk kijken,omdat ik niet zeker weet hoever ik al ben.de vk zei dat ik 13 weken ben maar je moet het van 2 verschillende mensen horen voor je er zeker van bent ,dus moet ik vanmiddag naar het ziekenhuis..ben benieuwd..laat het jullie vanmiddag weten
    groetjes wen

20. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ik moet nog een week en een dag voor de echo... wat duurt dat nog lang!

Deel Deze Pagina