augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    goedemorgen allemaal,

ik heb alleen giga pijnlijke borsten. en ze groeien behoorlijk. heb maar een klein maatje dus dat vind ik niet zo erg.
    verder voel ik af en toe wat krampen in mijn buik. soort ongikrampen, maar dan toch anders. en wat steekjes in mijn zij en rond mijn navel. dan weer onder in mijn buik etc.

wanneer hebben jullie de verloskundige gebeld. Ik heb het nu nog niet gedaan. LIjkt me nog zo vroeg of valt dat wel mee?
    voor iedereen die er weer bij is gekomen van harte gefeliciteerd.

liefs
    Deb

2. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    ps wij hebben het nog aan niemand verteld. dat willen we voor de kerst bewaren. leuk kerstkadootje voor de opa's en oma's. voor mijn ouders worden het er 2 in een kleine 2.5 maand tijd. en voor mijn schoonouders de allereerste. wel spannend hoor. we gaan het eerst zijn ouders vertellen, omdat het voor hun de eerste is. En hij heeft zijn oma's nog dat is helemaal geweldig vind ik.

3. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi lieve allemaal,

Aan alle nieuwe meiden hier: welkom en van harte gefeliciteerd, gezellig dat jullie mee komen kletsen!

Gisteravond met Sinterklaas kregen mijn broer en mijn vader gezamenlijk 1 pakje (dat doosje van de juwelier met de posi zwangerschapstest erin) en voor allebei apart een mooi gedichtje. Ze hadden allebei de tranen in de ogen staan (en ik en mijn vriend en mijn mam dus ook) dus het was een complete verrassing voor ze. Ze zijn zo blij voor ons en we hebben er nog lang over nagekletst. Voor mijn vriend had ik daarna een pakje met daarin het boekje van Kluun "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" echt leuk en grappig om te lezen! Van mijn mam kreeg ik ook nog een kadootje, een lieve knuffel van Nijntje, tja dat krijg je nu he, de eerste kadootjes, echt heel lief.

Verder ben ik snel moe (vroeg op bed) en zijn mijn borsten met name 's avonds enorm strak en gespannen (zijn echt helemaal hard) ik heb van de week daarom zwangerschapsolie van Weleda gekocht om ze hiermee in te smeren, is ook voor je billen en buik (als die straks ook groeien). En een opgezette buik elke avond. Verder af en toe wat krampen in mijn buik (baarmoeder?) en vanaf gisterenmiddag ben ik wel erg misselijk bij vlagen, hoef (nog) niet te spugen ofzo, maar vanochtend had ik ook weer zo'n wee gevoel op de maag...blehhh...ik denk dat het nu bij mij begint te komen (ik hoopte dat ik niet misselijk zou worden...). Nou ja, het is voor een goed doel zal ik maar zeggen en ik hoop dat het na de eerste 3 maanden overgaat... :(

Maandag dus naar de VK, vriend heeft vrijgenomen en wil dolgraag mee...ik ben benieuwd...

Nou tot gauw allemaal!

Liefs,
    borsatofan

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hello ladies! Vanochtend twee dikke strepen! Mag me ook hier melden! Wat ontzettend leuk is dit, ben nog aan het na-shaken haha! Iedereen nog van harte!

Liefs

5. Hoi Borsatofan

Hihihi wat grappig dat boek 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' wilde ik ook gaan kopen voor mijn man voor de kerst. Ik had bedacht om dat als eerste pakje onder de boom te leggen....

Vind ik wel een goede grap. Kan hij goed inlezen wat er allemaal gaat komen...

Fijn dat jullie maandag ook samen kunnen gaan. Ik wil toch ook het liefst de afspraken samen gaan doen, dus ik was blij dat wij 's avonds kunnen

Leuk dat je familie ook zo blij was. Gaaf hé al die blije reacties?

We hebben het met zijn allen niet handig uitgekiend om midden in de zomer te moeten bevallen... Maar in deze tijd mogen vertellen dat je zwanger bent dat is wel waanzinning gaaf vinden jullie niet.

En de rest van ons leven kunnen we in de tuin verjaardag vieren :D
    Das ook wel heel tof

Liefs Kirsten

Oh ja en wat die klachten betreft was ik nog wat vergeten:
    ik moet sinds een dag of wat 's middags slapen, ben echt mega-moe. Maar dat zal denk ik de combinatie met MS zijn, daar hoort vermoeidheid standaard al bij. Maar nu moet ik dus echt ff gaan liggen 's middags anders val ik staand in slaap ;)

6. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Lieve augustusmama's, hier een berichtje van een juli 2007 mama.
    Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik een positieve test in handen had. Nu zijn er alweer augustusmama's.
    Wat gaat het snel.

Cliche als het is... geniet echt van je zwangerschap want de tijd gaat echt snel. Als ik zie hoe hard die eerste weken bij mij zijn gegaan, en nu gebeurt er nog weinig aan de buitenkant!
    Straks rennen en vliegen om alles te regelen met een steeds groter wordende buik.

Ik hoop dat jullie hier net zoveel steun aan elkaar hebben als dat wij juli mama's hebben.

KUS

7. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Jeetje eventjes niet geweest en gelijk 3 bladzijden erbij! Stelletje kletskousen!
    Alle nieuwe meiden.....super gefeliciteerd en welkom bij augustus mama's! :D

Heb net de verloskundige gebeld en heb een afspraak staan voor 20 december.

Gister voelde ik me echt beroerd, voor het eerst. Ik dacht echt dat ik ziek ging worden maar bij nader inzien was het denk ik toch door mijn zw. Was duizelig en had een heel leeg (terwijl ik net had gegeten) misselijk gevoel. Bleehh. En daar kwam ook nog bij dat ik elke keer dacht dat als ik wat voelde daar beneden dat ik ging bloeden, maar het was elke keer gewoon afscheiding. Echt hele rare gedachtes. Maar vandaag gaat het weer beter. Tenminste vanmorgen was ik weer onwijs misselijk. En moe ook. Ben niet vooruit te branden.

En ik durfde eigenlijk ook niet zo goed de vk te bellen, omdat ik het gevoel had het onheil over me heen te roepen omdat ik maandag de echo kreeg en dat het dan zeker fout zal gaan. Ook echt raar want normaal gesproken geloof ik helemaal nooit in die onzin.

Ik zie ook nog op tegen de echo, ben gewoon zo bang dat het weer fout is. Dus waar je normaal naar uitkijkt zie ik nu tegenop. En dan ben ik ook nog eens super zenuwachtig. Bah! ik baal van mezelf. :(
    Sorry allemaal voor de klaagzang maar moest het even kwijt. :(

8. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Vanaf hoeveel weken zwangerschap bel je eigenlijk de VK voor een afspraak?

Liefs

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb gisteren gebeld, was toen 4,5 week zwanger..

10. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Zo snel al ja? Dat is leuk! Mn zus zei me dat je pas een afspraak vanaf 10 wkn kon maken.....Spannend allemaal!

Liefs

11. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Heb zojuist gehoord dat mijn eerste termijnecho 3 januari om 15:00. Nu maar hopen dat we dat halen he. Bah wat kun je angstig zijn.

Melanie

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja idd naar, konden we maar een week of 10 in een winterslaap! (ben ook zo moe..het lijkt me echt wat haha)

Liefs

13. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi

Hier kan je de verloskundige gelijk bellen als je het weet ik heb ook 1.5 week geleden gebeld en kan 12 dec dan ben ik 7 wk als het goed is want ik twijfel nog steeds maar 28 dec weten we het zeker.

Groetjes Sonja

14. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Jeetje binnenkort hebben er een hoop meiden hun echo! Spannend!

Marit begint volgens mij. Jij moet vrijdag al toch? En dan maandag de volgenden. Volgens mij wel 3 meiden! :D

15. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    Hallo,er zijn echt al veel augustus mama's.echt leuk!
    Ik heb de verloskundige nog niet gebeld ik wil eerst graag mijn echo afwachten,en als die goed is dan bel ik haar wel.
    Pfff de dagen gaan echt langzaam voorbij,ik tel echt de dagen af tot 21 dec.
    Hebben jullie het al mensen verteld?
    en zo niet gaan jullie wachten tot de 12 weken voorbij zijn?

liefs Angela

16. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Wij hebben het gewoon verteld aan iedereen.
    Ik kan mijn mond toch niet houden en ik ben zo blij dat iedereen mee mag genieten.
    En mag ik eventueel een mk krijgen dan weten mensen ook waarom we zo verdrietig zijn.
    Iedereen reageerd heel blij en zijn heel verast want ze hadden het niet verwacht en wij ook niet zo snel.

Doei Teddy.

17. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    ik ga absoluut wachten. Ik wil echt die zekerheid hebben dat alles goed is. Ik persoonlijk vind het te risky. Aangezien ik vorige keer bij 10 weken een mk kreeg. Toen dacht ik ook: Gelukkig hadden we het nog tegen niemand verteld. Ze zeggen wel eens dat je dan ook weer steun hebt van die mensen als ze het wel wisten maar dat voel ik niet zozeer. Die behoefte heb ik niet zo.

Dus bij mij gaat het mondje op slot :-# totdat we het hartje hebben gehoord bij de vk

18. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    ik hou mijn mond ook nog even tot aan de kerst voor mijn familie althans. mijn vader en moeder weten het al wel, maar verder niet. Wil ik oook graag zo houden.

De onzekerheid die jullie beschrijven ken ik maar al te goed. vanmorgen maar weer een testje gedaan voor de zekerheid. natuurlijk weer hartstikke zwanger dus daar ligt het niet aan. maar de angst is ook heel erg groot of het allemaal goed zal gaan. dat zal natuurlijk van de komende weken afhangen. ik ga morgen als ik vrij ben eens uitzoeken hoe dat allemaal werkt met de verloskundigen hier.

fijne dag allemaal en geniet.

liefs
    Deb

19. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Mijn ouders weten het sinds gisteren, voor de rest ga ik het niemand vertellen.
    Aangezien ik de vorige keer een MK had, wil ik nu wachten. Wel heb ik besloten het mijn ouders te vertellen omdat ik de steun van mijn moeder wel kan gebruiken nu (mijn mannetje steunt me ook wel, maar een vrouw begrijpt het tocht beter ;) ).

Ik mag met 8 weken een echo in het ziekenhuis, misschien dat ik daar vast een afspraak voor maak, dan heb ik een datum om naar uit te kijken.

Ik ben best wel weer angstig, maar probeer positief te blijven. Ik voel me lichamelijk vrij goed, alleen af en toe wat buikpijn, hopen dat dat zo blijft!

20. Niet meer actief

meis gewoon bellen er word geadviseerd te bellen zodra je een posi test hebt dus gewoon doen
    met 10 weken bellen vind ik erg laat hoor
    je krijg meestal met de 7 a 8 weken een intake gesprek dit is alleen een gesprekje ze kijken hooguit je gewist en bloeddruk na en stellen vragen over erfelijke ziektes meer niet de echte afspraak is dan als je rond de 12 weken zit en dan krijg je ook een echo of het hartje te horen weet ik niet meer zeker

ik heb in ek geval meteen gebeld en heb 20 december een afspraak

Deel Deze Pagina