augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    waar?

2. Niet meer actief

Hmm, weet je, volgens mij zijn al die middeltjes als bitter lemon, ananas, wonderolie etc. alleen maar goed om je buikkrampen te geven. Dan gaat de baarmoeder een beetje samentrekken, net als na klaarkomen. Als je lichaam en kindje er dan klaar voor zijn, dan kan de bevalling best beginnen, omdat het dan de laatste druppel is geweest. Maar anders helpt het echt niet.
    Waarschijnlijk helpt gekruid eten zoals Grieks/ Chinees ook zo.

Poeh, wat ben ik wetenschappelijk bezig vandaag. Tja, je moet toch wat doen om de dag door te komen. Geeft mezelf ook wel wat rust hoor, om gewoon het puntje bij paaltje te weten.

3. Niet meer actief

Wikipedia, bij bevallen

4. Niet meer actief

hubbie is thuis, ik sluit weer af

bye bye

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Doosloeren: volgens mij heeft hubbie half staan loeren, maar zoals Loran al zei: dat kan je werkelijk geen ene moer meer schelen op dat moment! Hij heeft haar wel zien draaien toen ze uit me kwam en ik heb dat zelf ook heel goed gevoeld, maar ik was gewoon alleen maar blij dat ze er was. Heb idd tig keer geroepen "ohhh mijn meisje ohhh mijn meisje" (ik heb schijnbaar een erg beperkt vocabulair want bij G riep ik alleen maar "mien jeunkske mien jeunkske"). ;)

Verder ook: tijdens een wee moest iedereen doodstil zijn, anders kon ik me echt niet concentreren op het opvangen van de wee.

Ik hoefde bij allebei niet zo nodig ze echt geboren zien te worden met een spiegel of zo, maar ik wilde haar wel graag zelf aanpakken. Zo warm glibberig mensje! En toen ze er was, riep ik na het "meisje meisje" alleen nog maar "wat ben ik blij! wat ben ik blij! ......DAT JE ER UIT BENT!".

Bevallingen: geen pretje en ik doe het ook NOOOOOIT meer! maar je krijgt er idd wel wat voor terug!

Lintje: voor jou heb ik eigenlijk maar een advies: laat je niet gek maken door alle verhalen; geen enkele bevalling is hetzelfde en bovenal: je bent sterker dan je denkt, jullie kunnen dit samen aan, echt waar!

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :D Dank Kuki, ik zal eens zien of ik een iets grotere woordenschat heb haha..

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mooi gezegd Kuki!! Lin, je bent zo'n sterke meid....jij kan alles aan!! Van te voren heel erg druk over maken heeft geen zin want het loopt altijd anders als je denkt! Enne je herkent Luteintje gelijk hoor....ik weet zeker dat ze prachtig is, net als dr mama.

@ Kiki: wat een verhaal meid! Super gedaan hoor! Geniet nog even van je adrenaline-stoot...het kan zijn dat die morgen, overmorgen ver te zoeken is. Geniet lekker!

@ Raccon: De naam Lenthe.....nou zo heel bijzonder is het verhaal ook niet hoor maar op dit forum is een vrouw die Lenthe heet en ik heb dat eens zien staan maar verder niet bij nagedacht. Toen was ik eens bij mn zus en die pakte de vaatwasser in en zong: "Tis altijd lente in de ogen van de tandartsassistente"......en ik zei: Lenthe!! Das een leuke naam....en mn zus: ooohh jaaaa das mooi! Toen kwam mn zwager binnen: Jaaa moooi! Ik mannetje bellen: ja super! En we stonden er gelijk achter en mn zus en zwager wisten het dus al die tijd al. Het moest echt zo zijn denk ik!

Hier is verder alles goed! Moet nog steeds wel wennen en ben naar een ritme aan het zoeken maar das nog lastig. Ook werkt Lenthe niet echt mee aangezien ze iedere dag alles anders doet...geen pijl op te trekken. Vanacht weer veel wakker geweest, huilen en defles niet leeg willen drinken..maar na een uur weer huilen van de honger. En nu overdag moet ik haar wakker maken voor de fles....Lastig hoor.

Ben nog steeds niet naar buiten geweest...ben best beetje bang..heel raar. Vind het ook zo druk buiten....denk dat we morgen maar de stoute schoenen moeten aantrekken. Vind het wel super fijn dat mn mannetje vakantie heeft, heerlijk gezellig met zn 3tjes!

Tot later meiden! En voor iedereen een dikke knuffel!

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :D

Okeej, volgende vraag; Hebben jullie vantevoren iets gekocht voor de kraamhulp, als afscheid?

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb voor allebei (ja ik heb 2 kraamverzorgsters gehad) een doos merci (laten) halen...en voor de leukste die 4 dagen is gebleven een mooie kaart want we hebben afgesproken elkaar zeker te blijven zien. Ik heb zelfs mn angelsound aan haar gegeven (ze is zelf ook zwanger)
    Denk dat Merci het altijd goed doet!

xx

10. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik zou daar nog even mee wachten als ik jou was... Mijn kraamhulp tijdens Amber was echt een pleuriswijf en toen ze de deur achter zich dicht deed heb ik een vreugdedansje gedaan, dus dat mens heeft niks van mij gehad ! Was echt blij dat ze opgeflikkerd was !

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    hahahaha mamavanamber! Inderdaad hoor dat kan ook! Ik had vantevoren ook niks in huis hoor! heb het mn mannetje laten halen.

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Lijkt me heel erg vervelend om een kraamhulp te hebben die je niet mag. BIj mij hebben ze bij mijn intake aangegeven dat als ik het gevoel heb dat het niet klikt ik tot s'avonds laat kan bellen en dat er dan de volgende dag een ander komt. Vond ik enigsinds wel erg prettige gedachte!

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik dacht zelf aan een mooie foto van haar en beeb in een lijstje.. maar dat zal ze wel vaker krijgen. Okeej, beter even wachten dus.

Oh, Alice, wat fijn zo'n leuke verzorgster, was ze ook van je leeftijd etc?

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    He dat doos loeren maakt je op het moment supreme helemaal niets uit, whatever, iedereen kijkt en doet maar wat ie wil. Hahahaha, had ik zelf nooit verwacht.

En een tip, neem positiekleding mee voor als je weer naar huis gaat, buik is nog steeds dik. (ga vooral bij thuiskomst niet op de weegschaal staan)
    En als het kan, maak dan een filmpje van het eerste moment van je kindje op je buik, gewoon een seconde of 15. Heb er net tranen met tuiten bij gehuild :)

Raccon, succes met het breken van je vliezen ;)

15. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb mijn kraamhulp een olielampje gegeven.
    He gewacht tot zaterdag ( ze was vandaag voor het laatst).
    Want stel je voor dat je de kraamhulp niet mag o.i.d.

Gelukkig had ik een schat van een vrouw, en treur er wel om dat ze morgen niet meer komt..
    Heb veel geleerd van haar, en er was altijd goed mee te praten/ overleggen.

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Mooi Kiki, daar kwamen dan je tranen.. Hoe ziet dat er dan uit, dat eerste moment?

17. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Een cadeautje voor de kraamzorg.. Daar heb ik nog nooit van gehoord...

18. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Whahahahahaha... ik zie d'r al bezig zijn hahaha..

(hee.. maar jij hebt makkelijk praten he.. de datum niet te passeren en op Raccons uitgerekende datum bevallen.. lekkere buddie ;) )

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    hmmm Rapoenzel.. misschien doen alleen sociale mensen dat.. haha.. Volgens mij doet niet iedereen dat.. Maar hee, dat is ook leuk, ben je kraamhulp, krijg je om de twee weken een cadeautje.. krijg je 26 cadeautjes per jaar.. oooh.. mijn nieuwe roeping.

20. demi26

demi26 Niet meer actief

FF weer bijgelzen voor vandaag... Verder niet bijzonders te melden... Hopelijk morgen weer een beter humeur...

Tot morgen....

Deel Deze Pagina