augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi kruimel welkom hier !

Mammalies, gadverdarrie joh. Het klinkt allemaal niet best met je bekken. En dan moeten we nog zo lang. Heb echt met je te doen hoor. Wat zei de fysio er verder eigenlijk van. Is er met bewegen (of juist niet bewegen) iets aan te verlichten?

En wat die collega's betreft.... tja... Ik kan wel heel stoer gaan schrijven dat je je het niet aan moet trekken. Maar dat doe je toch ;) En terecht lijkt me. Is niet leuk als ze zo reageren. Hoe ging het gesprek met je baas eigenlijk? Of heb ik daar overheen gelezen...

Miza en hubbie heel veel sterkte. Als hij het nou ook heeft, moet hij dan ook aan de antibiotica? Zal wel hé... anders krijg jij het natuurlijk binnen no time weer terug :rolleyes: Wat een gedoe joh

Hier gaat alles eigenlijk wel goed. Ik denk dat ik mijn beeb voel !
    Had al een week ofzo af en toe zo'n gek gevoel in mijn buik.

Twijfel alleen zo erg. Ben dan zo bang dat ik helemaal blij met niks ben ofzo. Dat ik 1 of andere darm-huppeldeflups heb en dan helemaal vrolijk daarvan word terwijl het niks leuks is... :(

Maar wat ik voel is in elk geval erg prettig, ik word er iedere keer helemaal vrolijk van. Zijn van die kleine kriebels in mijn buik. Het kietelt en ik moet er heel erg van giechelen..... :) Leuk hoor, ik hoop dat het echt zo is. Ik heb het in ieder geval nog nooit gevoeld, ineens is het er en ik vind het erg grappig

Vanavond controle bij de vk, ben benieuwd. Hoe was het bij jou Borstafan? Jij was gisteren toch?

Ik heb daarnet een zwangerschapsslip en een extra zwangerschapsbeha bij de Hema gekocht. Mijn beugelbh´s zitten niet zo lekker meer inmiddels, dus die gaan voorlopig maar de kast in. Onderbroeken gaan onderhand ook irritant zitten. Dus maar over op de zwangerschapsslip. Ben begonnen met 1, even testen hoe deze zit.

Ik ben nu inmiddels dus compleet. Al mijn gewone kleding verdwijnt langzaam en wordt vervangen door de zwangerschaps-variant. Leuk hoor, ik toon ook al echt hoor. Ben er hartstikke trots op :)

Wat ik trouwens ook heb, das wel grappig. Mijn buik is zo snel gegroeid dat ik me regelmatig vergis in mijn eigen omvang. Dan denk ik dat ergens wel even tussen kan piepen en dan kom ik klem te zitten met mijn buik :rolleyes: ! Woehaaaaa das echt wel lollig hoor .....

Nou meiden groetjes weer
    Kirsten

2. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Kreeg vandaag al de uitnodigingen om de kadodoos op te halen bij de Etos.. Hebben jullie die ook al gehad? Pff morgen al 15 weken... gaat echt hard.. Vandaag over 4 weekies de routine echo :)

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Alle nieuwe mama's van harte welkom veel plezier tot aan de 40 weken.

@Hopla, nee met stil liggen of lopen is het niet te verhelpen, alleen de fysio kan wat verlichting geven, maar genezen zal het waarschijnlijk nooit meer echt goed doen.

Met mijn baas heb ik een kort gesprekje gehad, hij had geen tijd, hij was blij dat ik er weer was, maar vragen hoe het met me ging was er niet bij. Dus ik maakte meteen de opmerking we zullen zien hoe lang het nog goed gaat hé. Maar morgen maak ik wel een babbel met zijn vrouw, die is van pz en dan komt het wel goed denk ik (hoop ik).
    Maar ben nu wel sjagie het is toch niet zo moeilijk om te vragen hoe het met iemand gaat wel dan?

4. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Voor sommige mensen is dat helaas al te veel.. ken het maar al te goed.. ! Niet te veel van aantrekken hoor!

5. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hey allemaal, ook ik ben vandaag 12 weken! Het voelt niet echt anders maar het is toch weer een mijlpaal die ik bereikt heb. Nu op naar de 16 weken! Gefeliciteerd aan al mijn mede 22 augustus mamatjes!

6. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland

7. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb vanmiddag anderhalf uur op het ziekenhuis gezeten. Grotendeels daarvan moest ik wachten... Mijn bloeddruk werd opgenomen en die was door alle stress natuurlijk veel te hoog.. :rolleyes: Verder werden er wat vragen gesteld en formulieren ingevuld. Waarschijnlijk zit ik nog helemaal in de beginfase, dus dat is dan ondanks alles toch nog goed nieuws. Ook is er weer bloed geprikt voor een tweede onderzoek, ze onderzoeken ook meteen op andere soa's.
    Morgen mag ik weer komen en moet ik naar de dermatoloog. Die gaat een inwendig onderzoek doen en dan beslissen wat voor behandeling ik ga krijgen. Gelukkig kan het nou nog geen kwaad voor het kindje, dus dat is een hele geruststelling. Ik ben blij dat er zo snel gehandeld word.
    De gyn heeft ook nog geprobeerd om het hartje te laten horen, maar helaas is dit niet gelukt. Dat zit me niet helemaal lekker.. Maar volgens haar hoorde ze de navelstreng wel werken en dat is ook een teken van leven. Dat moeten we dan maar geloven.. Zij zal het neem ik aan toch weten.

Wordt morgen vervolgd..

8. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nou wat een polonaise weer Miza, ik hoop dat het snel verholpen zal zijn!

9. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Mamalieske, wat een fijne collega's heb jij toch(NOT) Kan me voorstellen dat je je er druk om maakt. Maar laat ze lekker... :(

Miza, fijn dat het toch allemaal nog een beetje mee valt( voor zover dat kan)Suc6 in iedergeval voor morgen!

Sarake, jij ook gefeliciteerd meis met je twaalf weken!, Was je vanochtend helemaal vergeten :oops:

Kruimel, welkom hier...

Loran, beterschap!

Ben verder vandaag met m'n mamsie het dorp in gegaan. Heb een leuke broek gevonden, een t shirt en een onwijs mooie buikband! ben ik helemaal verliefd op. Kan niet wachten tot m'n buikje groot genoeg is om te showen :D :)
    Al met al goed geslaagd dus ;)

En niet te vergeten, zijn net bij de vk geweest! Hebben het hartje horen kloppen. Was zo mooi om te horen :) . Was trouwens wel even zoeken. De kleine was maar aan het bewegen en was niet echt van plan stil te liggen! Iedere keer als ze em net te pakken had "zwom" ie weer weg. En een herrie dat ie daarbij maakte ;) . Vraag me trouwens af van wie die dat eigenwijze zou hebben.....

Fijne avond nog meiden

10. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Hi ladies!

Wow, heb weer 6 pagina's bijgelezen, wat gaat dat hard met jullie :) (als ik eenmaal begin, ben ik ook niet te stoppen hoor..haha)

@Mamalieske: veel sterkte meid met die pijn, wat vervelend voor je, hoop dat de fysio de komende tijd wat voor je kan betekenen om de pijn wat te verlichten...

@ Miza: jee, wat vervelend voor je om dat te moeten horen, maar zoals de anderen hier ook al zeggen, probeer je niet te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan, dan besef ik), met je beebje komt het vast goed, zo'n bloedtest is niet voor niets zo vroeg in je zwangerschap, dan zijn ze er nog op tijd bij. Sterkte in ieder geval!

@Amanchel: haha, toevallig kreeg ik vandaag ook de brief in de bus om de kadodoos op te halen bij Etos! Het leek me nogal vroeg, maar het zal wel goed zijn. Ik zal morgen eens langs de Etos gaan, ben benieuwd wat we krijgen :)

@ Hopla (en de rest natuurlijk): gister idd bij VK geweest en voor het eerst het hartje gehoord, was superlief en vertederend, toch weer even een bevestiging na een aantal weken dat daar binnen alles gewoon door gaat... :) ze moest wel ff zoeken en toen hoorden we het en ik kreeg spontaan de slappe lach, dus was het geluid ff weg (stom, maar ja). Ze ging nog ff opnieuw zoeken om ons wat langer te laten genieten, en toen hoorden we het weer...en toen hoorden we een soort plopje met ruis en toen zei de VK "ow, beebje draait zich ff om" hahahaha...ligt dus niet echt stil! Ik vond het zo lief, krijg er zo'n gevoel van liefde van als ik eraan denk, zo apart. Over 5 weken moet ik weer terugkomen voor de volgende controle.

Verder gaf de VK aan dat ze maar de helft (?) van mijn bloedonderzoek uitslag had gekregen (?) Ik snapte er niets van, want ik ben 27 dec al geweest voor bloedprikken. Toen vroeg VK, "hoeveel buisjes bloed zijn er afgenomen", dus ik zeg "1", ja blijkt dus dat er veel te weinig is afgenomen moeten er 5 zijn! Had ik hier ook al ergens gelezen, maar weet ik veel, tis mn eerste keer dus dacht zal wel goed zijn. Nu moet ik vrijdag a.s. dus weer naar het ziekenhuis voor bloedprikken, en ik ben er al zo bang voor :cry: kwas net zo blij dat ik dat achter de rug had, maar ja. Ik moest nu wel met spoed, want ze willen de uitslag voor de 16e week binnen hebben zei ze i.v.m. eventuele behandelingen (o.a. geslachtziekte, zie verhaal Miza). Dus ja, beetje stom gegaan allemaal. Raar ook dat ze in het ziekenhuis maar 1 buisje hebben afgenomen, ze wist dat ik voor zwangerschapsbloedprikken kwam, dus ik denk dat ik een stagiaire had ofzo, had die dag erna ook een blauwe arm, dus prikken kon ze ook al niet :cry: Nou ja, maar hopen dat alles toch nog goed is.

Verder hebben we het over de 20 weken echo gehad. Hier in de buurt zit een echobureau die ook de 20weken echo verzorgt (ipv in het ziekenhuis) en zij leveren er een dvdtje bij met de beelden (net als bij een pretecho) dus ik ga morgen maar eens een afspraak maken daar.

Heb mijn beebje nog niet gevoeld, maar hoop elke dag dat het gaat gebeuren, lijkt me zo gaaf...ff geduld nog...

Nou meiden, toch weer een heel verhaal geworden, ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie, lekker slapen vannacht en tot gauw!

Liefs,
    Borsatofan

11. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    kiki, hihi, ik zie je man al gaan met zijn hebbuh. Het idee alleen al dat ze aan je borsten willen zitten nu hihi! Kan me voorstellen dat je wegvlucht!

teddy, samen bevallen cursus lijkt me ook super om te doen. Het is alleen zo ver weg.. Ik heb geen zin elke keer een half uur reistijd te hebben en oppas te regelen. Hoe ging het bij de tandarts?

Loran, beterschap! Ik had ook buikgriep, maar dan kom ik niet bij de pc hoor hihi! Doe rustig aan!

kruimeltje van harte welkom! Leuke uitgerekende datum heb je idd!

mamalieske, wat een narigheid met je bekken! En wat lullig dat ze niet reageren op je werk.. Tis toch het minste wat je kunt doen voor je collega? Wij reageren wel op je hoor, kom maar lekker hier voor je grieven ;)

Miza, wat een schrik! Maar wat je zegt, ze zijn er vroeg bij, dan is de kans op rare dingen een stuk kleiner. Maar je hoort liever dat het allemaal goed is! En jammer dat je het hartje nog niet hebt gehoord. Maar dat kan heel goed hoor, vooral als het diep ligt is het lastig te vinden. Met een volle blaas heb je ook meer kans het te horen.

Hopla, het kan goed zijn dat de plopjes die je voelt je kindje zijn hoor! Het is nog wel vroeg, maar als je je lichaam goed kent, kun je het verschil wel voelen.

Borsatofan, balen dat je nog een keer moet voor bloedprikken. Wat een prutsers heb je ook af en toe he? En wat gaaf dat je bij een echobureau de 20 weken echo krijgt die je op mag laten nemen! Bij ons in het ziekenhuis mag dat absoluut niet.. echt jammer.

Hier alles prima, op de naweeen van de buikgriep na. Mijn buikje begint nu ook echt te groeien. De hormonen beginnen wat te stabiliseren, dus hopelijk gaan we nu de fittere weken in! Ik heb ook het hartje al gehoord thuis. Mijn vriendin heeft namelijk een doppler uit haar vroegere werk als vk en die neemt ze af en toe mee. Echt super! Ik mag 2 maart pas weer naar de gyn voor controle. Ik ga denk ik zwangerschapsyoga doen, dat is me vorige keer erg bevallen. Ik weet nog wel veel van de lessen, maar ik vond het vooral zo prettig om even weg te zijn van alle stress en alleen bezig te zijn met je kindje. Zeker bij een tweede zwangerschap ben je er minder bewust van. Nog een tip voor de meiden die naar de 9 mnd. beurs gaan: Bij de stand van kindje op komst kun je naar het hartje luisteren en zijn vk's aanwezig om vragen te beantwoorden!
    En meiden die nog voor een echo/nekplooimeting moeten: zorgen dat je een volle blaas hebt, dan is het kindje beter op de echo te zien!

x Nienke

12. pie

pie Lid

7 feb 2007
    28
    0
    0
    geen
    groningen
    Hai ik ben nieuw hier, ben 10 augustus uitgerekend
    en alles gaat eigenlijk heel goed, helemaal niet
    misselijk geweest maar wel erg moe.
    Vorige week wel blaasontsteking gekregen en dat is nu
    over maar nu heb ik ook nog eens een schimmelinfectie,
    zei de huisarts dat het vanzelf wel over zou gaan nou niet dus
    heb ik na een hoop zuren gelukkig een zalfje gekregen, hopen
    dat het een beetje snel gaat helpen.

13. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Goedemorgen! Ik meld me ook weer!
    Drukke dagen geweest. En ik had nog wel zo gehoopt dat ik wat meer tijd voor mezelf zou hebben als die knul naar de basisschool zou zijn, maar helaas lukt dat nog niet erg!
    Ik ben gister bij de vk geweest. Ik ben 2 dagen terug gezet dus ineens vandaag weer 12 weken! Verder was alles prima, die kleine deed zoooo schattig!

Pie--> leuk dat je er ook bij komt!

Mamalieske--> ik hoop dat je vandaag een goed gesprek hebt, en dat je een leuke (en vooral colleagialere ) reactie krijgt!

Tot later!

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik begin maar bij het einde te reageren dat zit er nog vers in zeg maar :D

@Tante Pollewop gefeliciteerd (alweer) met de 12 weken de andere mama's die dit hebben gehaald natuurlijk ook hé :D

@Pie welkom hier en ik hoop dat ook bij jou alles zn gangetje gaat krijgen, vervelend dat je een blaasontseking hebt gehad, en nu die schimmelinfectie ik hoop dat de zalf aanslaat, weet hoe vervelend zoiets kan voelen.

@Teddy ik heb me via de kraamzorg aangemeld voor een cursus, ik meen gym ofzo als het niets is haak ik na een aantal keer wel af, vind het wel leuk maar heb geen zin in thee kransjes :D

@BorsatoFan, vervelend alweer bloedprikken ik was de eerste keer ook blauw en vorige week mocht ik nog 1 buisje, hopen dat ze nu wel je formulier goed lezen, en je een betere zuster hebt.
    De 2de keer heb ik namelijk nergens last van gehad.

@Nienke hopen dat die buikgriep zich nu koest houdt, hier was het gelukkig snel over.

@Daantje78 hier ook al diverse banden voor de buik liggen maar het zit allemaal nog net te los, maar over n weekje of 3 dan ga ik ze aan doen (denk ik). Leuk dat je goed geslaagd bent!

Zo nu mijn drama verhaal weer, vandaag uit bed gekomen en meer pijn als eerst, niet goed dus.
    Ik ga zo mijn baas bellen dat ik de fysio ga regelen voor vandaag, en dus vandaag en waarschijnlijk morgen niet ga werken, zal hij neit leuk vinden maar ik vind het ook niet echt fijn.
    Hopen dat de fysio een gaatje voor me heeft, en mijn baas een beetje normaal reageert.
    Snap dat hij ook een beetje gefrustreerd van dit alles raakt.

15. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Jeetje mamalieske wat vervelend allemaal, hoewel dat nog voorzichtig uitgedrukt is. Lijkt me zwaar kl*#..
    Hopelijk kun je vandaag nog bij de fysio terecht en reageert je baas een (beetje) normaal. Succes!

Ik hoef nog maar 1.5 dag te werken en dan heb ik een weekje vakantie! Wel een raar idee hoor, dat het hier vandaag waarschijnlijk enorm gaat sneeuwen (moet ik eerst nog zien eigenlijk) en dat ik van de week in mn zomerjurkjes kan rondlopen!

Groetjes

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zo net ff mn baas gebelt die reageerde wel oke ik had zn vrouw aan de lijn (die doet pz) en die vroeg of ik ff wilde laten weten hoe het gegaan was vanmiddag, dus volgens mij komt het wel goed.

De fysio maakt een gaatje voor me in haar pauze want me zo het weekend insturen vond ze geen goed idee, en dat ben ik met haar eens.
    Mijn man even gebelt en die schrok ook best wel, we hebben het er gisteren goed over gehad, dat ik dit keer niet voor welke baas dan ook door het stof zou gaan wat pijngrens betreft.
    Want dit is niet de eerste keer dat ik pijn aan mn bekken heb, na de breuk 6 jaar geleden was ik veelste snel weer aan het werk bij mijn vorige werkgever. Na 6 weken bedrust zat ik al 1/2 dagen op een stoel terwijl voor de genezing gemiddeld 8 wweken staat.
    Dus als mijn lijf aan gaat geven dat het niet meer kan ga ik de ziektewet in, hoe vervelend ook voor mij en mijn baas. Maar ik ga voor niemand meer kruipend op mijn knietjes naar het toilet, als ik dat kan voorkomen dan doe ik dat, deze keer denk ik aan mezelf en mn gezondheid. Pffff nu nog volhouden :D
    die ideen.

Dank jullie wel allemaal dat ik hier mn gal kan spuien, is mijn man jullie ook allemaal erg dankbaar voor denk ik zo ;)

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ps hier sneeuwt het al, dus straks maar voorzichtig op de fiets naar de fysio, ik laat de auto maar staan.

18. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hallo meiden.

Nienke: Bij de tandarts was alles ok gelukkig en ik heb meteen verteld dat ik zwanger was en hij was heel blij voor mij.
    Hij wilde foto's maken om te zien of alles nog goed zat in mijn mond na alles wat hij gedaan had de vorige keer maar nu ik zwanger ben mag dat niet en heeft hij alleen controlle gedaan en mijn mond schoon gemaakt.
    Alles was goed in mijn mond dus ik blij :D

Ik heb ook bericht gehad om de doos op te halen bij etos en dat ga ik van het weekeind doen want etos ligt niet vlak om de hoek bij ons en angezien ik geen auto rij wacht ik tot mijn vriend vrij is.

We hebben al zo een beetje besloten dat we willen trouwen en hebben op het gemeentehuis foldertjes gehaald gisteren.
    We willen het heel simpel houden,met wat goede vrienden en fam. naar het gemeentehuis en trouwen en savonds uit eten met iedereen.
    Ik vind het leuk om straks zijn achternaam te hebben dan zijn we echt een gezinnetje straks.

Ga me zo even aankleden en het huis schoonmaken want ik heb het gevoel wat meer energie te hebben dus daar moet ik maar van profiteren he.
    Mijn kat ligt zo lief naast me op de bank,echt een schat.

Iedereen een hele fijne dag.
    doei Teddy.

19. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Veel succes bij de Fysio zo ( voorzichtig in de sneeuw).

Ach bazen zijn soms net mensen :) De ene dag denken ze alleen aan zichzelf en de volgende dag beseffen ze dat het eigenlijk voor jou het vervelendst is.

Ik laat in dat soort situaties altijd goed merken hoe erg ik er van baal om thuis te zitten en probeer zoveel mogelijk thuis te werken. ( ik zit thuis met Jicht , door de zwangerschap)
    Ik ben dol op mijn werk en voel me verantwoordelijk, dat weten ze daar en dat scheelt veel met ziekmelden. Ze beseffen dat ik het waarschijnijk erger vind dan zij ( en dat is ook zo).

Maarja ik werk dan ook bij een leuk bedrijf.

Heel veel sterkte mamalieske, denk aan jezelf en maar ene klein beetje aan je werk.

20. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Teddy super dat je gaat trouwen!! gefeliciteerd!! Ja is veel leuker om dezelfde achternaam te hebben.. Ik heb dat niet met die van mn vriend en dochter en voel me er soms toch een beetje buiten vallen hehe

Deel Deze Pagina