augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    hi wolvin ik leef met je mee.
    Ik ben zo moe, dat als ik niet zwanger was ik dacht dat ik een enge ziekte had. Vandaag overdag meer dan 5 uur geslapen.( en vannacht gewoon 8 uur)
    Mag blij zijn dat ik thuis ben vanwege mijn jicht. Normaliter werk ik. Morgen nog één dagje thuis werken en slapen. daarna toch maar weer proberen.
    Nu dom dom dom, veel te laat naar bed. Achter mijn pc blijven hangen ...( spel)
    misselijkheid gaat hier stukken beter dan eerst. Hoe zit dat bij jullie.

Zulke slechte managers hoor ik over.
    Als je als manager je best doet om mee te leven, en juist de ruimte geeft om uit te rusten, bij te komen, beter te worden, naar de fysio te gaan etc etc etc... Als je dat als manager doet, dan krijg je daarvoor terug : een zeer zeer loyale medewerker, die graag hard werkt, die graag iets terug doet.

Mij hoor je nooit zeuren over zwangere, of gewoon zieke medewerkers.
    En als ik al denk dat een medewerker niet helemaal terecht thuisblijft, dan houd ik dat voor me. Ik ben niet in zijn situatie , en van mijn gezeur zou hij nooit eerder beter worden, van mijn medeleven wel.
    Maar ik ben geen personeelsmanager, alleen accountmanager en zodoende wel veel medewrkers, maar niet verasntwoordelijk voor hun ziek zijn ( het kost me wel geld als mensen ziek zijn, of op vakantie:) )

En mijn managers zeuren ook niet over mij. Die genieten mee van de echo foto's en leven mee met de jicht.
    En sturen me bijna naar huis als ze denken dat ik te hard werk.

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Goedemorgen allemaal dames,

@Miza, veel sterkte vandaag bij de gyn. ik hoop dat iedereen het mis heeft en het achteraf niets blijkt te zijn.
    Wel fijn dat je nog n echo krijgt om je gerust te stellen, ik kan me goed voorstellen dat je dat nu echt even nodig hebt!

Gisteren naar de fysio geweest, auw auw auw dat deed weer pijn, ze heeft de botten achter in mijn kont weer van elkaar afgeduwt maar het vocht dat er tussen zit blijft problemen geven.
    Voor op mijn schaambot zit ook een vochtophoping maar gelukkig heb ik daar (nog) geen last van.
    Vanacht in bed veel liggen draaien en keren om een fijne houding te vinden maar dat is bijna onmogelijk.
    Straks even naar de speelgoedwinkel om een zwembandje te halen, misschien gaat het zitten dan wat beter, nu zit ik iedere keer op het botje dat iets uitsteekt :(

Gisteren mijn baas na het fysio bezoekje nog gebelt, weer vragen ze niet hoe het met je gaat, alleen of je morgen komt werken *zucht* Ik zou willen dat ze eens begrepen dat als ik vandaag kom werken ik maandag weer uit de running lig, rust en afwisseling van houding is het enige dat ik kan doen.
    Oefeningen hebben geen nut zei de fysio, het is namelijk geen bot dat ik bewust in beweging kan zetten zoals bv een knie en rug.
    Naja vandaag blijf ik dus nog thuis, dalijk maar mn baas bellen. Maandag maar eens n gesprekje of ze vervanging voor me gaan regelen omdat de kans groot is dat ik het niet red tot aan de 34 weken zwangerschap, dat is me gisteren goed ingepepert door de fysio ben alleen bang dat ze het niet willen horen op het werk.
    Tja als ik het aangeef, heb ik in ieder geval tijdig gewaarschuwd en valt me niets te verwijten.

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    @miza, tsjonge jonge hoe verzint die baas van je het. Heel veel sterkte maar weer.
    succes met het zwembandje, hoop dta het de pijn een beetje verlicht.

Vandaag voor de tweede keer bij de verlsokundige geweest en voor het eerst het hartje gehoord. Mijn vriend was helemaal in de wolken.
    verder mogen we nu al de afspraak maken voor de 20 weken echo, en over 6 weken weer terugkomen.

4. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Borsatofan,
    Ik voel het 's avonds als ik in bed lig, net geplast heb en op mijn rug en mijn benen plat op de grond. Twijfel ook wel eens of het mijn spieren niet zijn, maar als ik dan langzaam van schaambot naar boven ga, kan ik na ongeveer 10 mijn buik weer helemaal indrukken en daaronder , denk, ik, een bollentje te voelen... Ik heb daar niet heel veel vet zitten, dus misschien dat ik het daardoor beter kan voelen al? (daarboven zit wel meer vet hoor :) )
    Maar goed, nog 4 nachtjes slapen en dan de echo!

5. Hoi allemaal

Woensdagavond waren we bij de vk geweest. Ze had een stagiare en die mocht het gesprek voeren en vervolgens het hartje zoeken. Dat lukte dus niet en we merkten dat zij tweeën een beetje nerveus werden.

Toen ging de vk het zelf proberen en blijkt dat mijn kindje al heel hoog naast mijn navel zit ! Dat verklaart ook waarom wij niks horen met de angelsound want ik zocht ook laag in mijn buik.

Dat 'ie al zo hoog zit komt omdat ik dik ben. Dan wordt de hele handel veel sneller omhoog geduwd en dat verklaart dus ook meteen waarom ik een toeter heb die eigenlijk nog helemaal niet bij deze duur hoort :D .

Wel fijn hoor om het hartje te horen en weer even bevestiging te hebben dat alles nog goed gaat.

Nu net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo. Dat wordt 22 maart, weer wat om naar uit te zien :)

Oh ja dat was wel nog flippen. De echo dame had bij de termijnecho gezegd dat mijn uitgerekende datum vast hetzelfde zou blijven. Nou mooi niet dus, ik ben bruut teruggezet naar 9 augustus :( ! Nu ben ik dus 14 weken en 1 dag, ipv morgen al 15 weken.... :rolleyes: Ga zo dus maar even mijn ticker aanpassen....

Miza veel sterkte vandaag. Wat een nare toestand nou toch, ik hoop op vals alarm wat dat vlekje betreft. En dan hopelijk snel genieten van je zwangerschap....

Mamalies sterkte met je bekken en het gezeik met je werk. Laat ze asjeblieft het rambam krijgen, jij en je kindje zijn nu het belangrijkste. Werk komt ergens achteraan op je prioriteitenlijstje hoor !

Liefs Kirsten

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    @Hopla, ik ben echt ff blij met jouw berichtje! Ik kreeg vandaag mijn angelsound, nou, ik kon helemaal niets horen! Heb wel 20 minuten met dat ding liggen zoeken, maar niets. Ik ga het straks nog eens proberen, ik ben niet bepaald een van de slankste, ik houd me ook voor ogen dat mijn vet het luisteren bemoeilijkt, maar ik ga het ook zeker wat hoger op mijn buik proberen. Ik heb ook best al een aardige toeter, iedereen roept steeds dat het een tweeling is (NOT) en ik zeg "joh, da;s allemaal vet en geen baby" :)

Nu zag ik ook wel dat jij een heel stuk verder was, dus daar kan het ook mee te maken hebben, maar goed, jouw berichtje stelde me wel weer gerust.

Sowieso maandag weer naar de VK, zij zal dan ook gaan proberen het hartje te luisteren. Ik kan me overigens ook nog vaag herinneren (fijn hè, de zwangerschapsdementie) dat bij mijn eerste zwangerschap ze het hartje ook pas hoorden bij 14 weken).

Ik ben al superblij met de uitvinding van de angelsound, maar soms wou ik wel dat ik een eigen echo-apparaat had, kan je stiekem even iedere dag kijken :) Maar dan zou ik waarschijnlijk 24 uur per dag liggen kijken. :)

7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @kuki -> probeer het eens vanaf je navel, en langzaam naar beneden te gaan met de angelsound.
    Momenteel hoor ik het ook vrij hoog ( 3 vingers naar beneden vanaf de navel gerekend).
    Ik heb de eerste dag me suf gezocht, zat ik te hoog, en nu moet ik juist ook zijn.
    Ook kan het zijn dat de baby meer aan de zijkant ligt momenteel ( elke dag is het anders).
    Ik moet bij mezelf wel een beetje 'hard' drukken met de angelsound.
    Heb je trouwens wel andere oordoppen erin gedaan? dan hoor je het een stuk duidelijker, en olie doet ook wonderen ;)

Evt. kun je voelen naar een bolletje, onderin de buik ( je baarmoeder). en dan vanuit daar proberen, werkt ook goed.

@ mamalieske-> Jij en de baby gaan voor het werk hoor! je moet nu extra goed om jezelf denken, je hebt al aangegeven dat ze straks toch evt. vervanging moeten zoeken ( of dat ga je nog doen), en als ze dat niet doen, is het een probleem van hun.

Vandaag een redelijke rustige dag.
    Ben erg lui, en kan de hele dag wel eten :oops:
    Vannacht sinds weken weer 1 nachtdienst draaien.

En ik heb een 'goed' nieuwtje!
    Ga me nu helemaal op mijn zwangerschap richten, want alle contact met mijn ex is lekker verbroken, en straks heb ik lekker de baby voor mezelf, en hoef ik hem/haar niet te gaan delen ( behalve met opa en oma).
    Heb al 2 leuke namen gevonden, de jongensnaam vond mijn ex niets:p, en de meisjesnaam had hij eerder bedacht ( die naam is het nu dus niet geworden), en vannacht schoot mij een nieuwe naam door..

Dus lekker mijn eigen ding doen, en volgende wek maar even informeren bij de gemeente hoe het verder moet straks met aangeven etc.

8. Niet meer actief

hoi meiden
    er is weer een hoop geschreven en ik heb weer een hoop gemist denk ik dan
    was er effe niet pc had wat probleemjes enzo
    nou maar goed ben er dus weer
    euh effe denken 7 februarie ben ik voor het laatst bij de vkgeweest en ze heeft geprobeerd de hartjes te horen en jipieeeeeeeeeeeee dat is gelukt 2 afzonderlijk te horen hartjes
    allebei goed kloppend
    ik ben zoooooo bblijj
    ook mijn positiekleding is binnen
    werd ook wel tijd whekamp met zijn 24 uurs service pffff heeft gewoone en week geduurd
    heb een hele week in de enige broek die nog paste gelopen
    mijn buik groeit superhard gewoon
    mijn baarmoeder zit op hoogte van 20 weken (net onder de navel zeg maar)op dit moment en ik ben ng maar bijna 14 weken gaat snel dus
    ben super blijd at het allemaal binnen is

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nou dames, het is gelukt hoor! Alle adviezen opgevolgd en nu eens van boven naar beneden toe gaan luisteren vanaf mijn navel. Ineens een paardengeluid (ja ik noem het maar zo) in mijn buik! Ik heb wel 10 minuten liggen luisteren (kan dat eigenlijk kwaad?) GEWELDIGGGGGGG! Ik ben helemaal happy :D :D

Ik had me vandaag ziek gemeld omdat ik weer zo'n hoofdpijn heb sinds 2 dagen, toen kwam vandaag die angelsound en toen lukte het eerst niet (in totaal 2x 20 minuten lopen zoeken), dus mijn hoofdpijn knalde door mijn hoofd :pale: Maar nu is het dan wel gelukt, maar de hoofdpijn is nog lang niet voorbij (maar ben toch heeeeeel blij)!

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    blijft een mooi geluid he kuki?
    10 min. kan echt geen kwaad.. mijn ouders hebben laatst ongeveer een half uur geluistert.
    Maar ik luister dan ook niet elke dag.
    2x in de week, vind ik meer dan genoeg, maar volgens mijn ouders is het te weinig ( haha, die willen het elke dag wel horen).

11. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Het lijkt wel of iedereen nu een angelsound heeft, behalve ik haahhaha... maar ik richt me dan ook alleen op mijn echo!

12. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Miza: ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

Mamalieske: denk aan je zelf hoor laat je werk even voor wat het is.
    Jij bent nu belangerijk en je kindje in je buik en als jij er aan onder door gaat ben je verder van huis en niemand op je werk die dan naar je om kijkt.
    Ik leef met je mee.

Ik lees hier soms dat jullie gaan winkelen met jullie moeders en dat vind ik erg leuk voor jullie en lees met plezier jullie verhaaltjes er over.
    Maar ook is het wel een beetje moeilijk voor mij omdat ik geen kontakt meer heb met mijn moeder,al bijna 3 jaar niet meer.
    Na een hele moeilijke periode met mijn moeder heb ik zelf besloten om het kontakt te verbreken.

Ik ga jullie niet lastig vallan met de hele geschiedenis van wat er gebeurd is maar geloof me dat ik niet van de een op de andere dag besloten heb om het kontakt te verbreken daar gaat wel wat tijd over heen met veel verdriet maar soms is het goed om voor je zelf te kiezen en voor je eigen geluk.
    En dat heb ik toen gedaan.

Maar ja nu ben ik zwanger en wat moet ik nu doen met mijn moeder,wel of geen kontakt en zo wel hoe wil ik het kontakt dan hebben.
    Via de broer van mijn moeder weet zij dat ik zwanger ben en soms beld ze op mijn gsm maar neem ik niet op omdat ik niet weet wat ik zeggen moet en ben bang dat ik ga huilen en dat wil ik niet bij haar.
    Ik heb haar niet nodig want ik heb mij zelf waar ik erg gelukkig mee ben en mijn vriend natuurlijk en nog wat andere mensen waar ik veel van hou maar nu ik zelf moeder ga worden vind ik het wel erg moeilijk.

Ik heb vorige week besloten om een streep onder mijn twijfels te zetten en haar niet meer te zien maar toch voeld het niet goed en komt het verdriet weer naar boven en de twijfels.
    Ik val jullie nu mischien lastig met mijn verhaal en jullie kunnen mij ook niet helpen maar ik moet even mijn verhaal kwijt,mijn vriend is nog op het werk dus daar kan ik nu ook niet terecht.

Doei teddy.

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hallo allemaal, daar ben ik weer eventjes snel tussendoor! Jullie schrijven allemaal te veel hoor! Momenteel ben ik druk met het schrijven van een paper en schiet het bijlezen en reageren er even bij in.
    Maar wil toch even met jullie delen dat de NTmeting vanochtend geweldig was. De nekplooi was zo klein dat ie eigenlijk niet gemeten kon worden...fieuw...Maar muppet was ongelooflijk druk en lag maar heen en weer te draaien en zich regelmatig uit te rekken, dus armpjes boven het hoofd en beentjes bijna helemaal recht. Ze heeft hem toen voor de grap van top tot teen gemeten (ipv van kruin, stuit) en is al 13 cm lang! Door al het gewurm was ie moeilijk mooi op de foto te krijgen, maar ze heeft er eentje gemaakt waar alle tien de vingertjes heel duidelijk op staan...zo lief...aaahhh.
    Daarna heeft manlief mij meegenomen naar de winkels om wat mooie kleding voor mij te kopen. Ik heb bij sissyboy 3 stretchjurkjes en 2 stretchrokjes gehaald, hoop dat ik daar nog een maandje of 2, 3 mee vooruit kan, wel heel lief van hem!
    Nou, is het toch weer een heel verhaal geworden, ik ga weer snel verder en lees van het weekend weer even bij.
    liefs Kiki

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Meisje toch, tuurlijk verbreek je contact niet "zomaar" ff, ik heb het zelfde met mijn vader afgelopen jaar moeten doen en weet dus hoe moeilijk het verbreken van contact is. Ik heb ook al vaak gedacht zal ik ff bellen.... maar ik doe het uiteindelijk niet, omdat ik notabene niet zomaar de keuze heb gemaakt geen contact te willen.
    Ik heb daarmee ook de keuze gemaakt mijn geluk voorop te stellen en dat doet pijn, tuurlijk die keuze neem je niet na 1 ruzietje.
    Maar meisie als het alleen gaat om leuk winkelen met iemand, dan kan je beter een lieve vriendin meenemen.
    Als jij denkt dat je moeder niet veranderd is, dan kan je haar beter laten voor wat ze is.
    Als je denkt dat vroegere problemen niet meer bestaan of uit de wereld te helpen zijn, bel haar dan op.
    Dat jullie al zo lang geen contact hebben gehad hoeft echt geen reden te zijn voor geen contact, bloed is dikker dan water.

Doe waar jij je goed bij voelt, ik begrijp goed dat je je moeder mist.
    Ik heb nu vanaf september geen contact meer met mijn vader en weet hoeveel pijn dat doet. Het is inderdaad moeilijk uit te leggen aan anderen die gezellig ff paps en mams bellen of er zondags gaan eten.

Meisje maak je niet te druk en doe wat je hart je ingeeft, als jij het contact mist dan ga je er ff langs maar bellen.... heb ik uit ervaring meegekregen is niet het handigste contact om mee te beginnen.
    Ik kijk mensen graag recht in de ogen dan weet je meteen wat je aan ze hebt (of niet).

15. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Mamalieske bedankt voor je lieve antwoord dat doet mij erg goed.
    Nou jij weet dus wat het is en dat is fijn als iemand je begrijpt.
    Ik ga er nog eens goed over denken en dan laat ik het binnekort weten hier op het forum.
    Nogmaals bedankt lieve meid.

Knuffeltje van Teddy.

16. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    hee jumde: we kunnen een club beginnen: ik heb ook geen angelsound, en wil er ook geen. Gewoon omdat ik weet dat ik straks helemaal gerustgesteld ben wanneer ik de kleine kan voelen!

17. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor al jullie lieve woorden.
    Er is nog niets gebeurd vandaag. Aanstaande donderdag word ik echt geopereerd. Dit gebeurd onder narcose. Ik moet er in eerste instantie voor een dagopname heen, dus ik hoop 's middags weer in huis te zijn.
    We hebben vandaag ons ukje voor de eerste keer mogen bewonderen. Wat is dat een geweldige ervaring! Aanstaande maandag mogen we weer kijken, dat is de officïele eerste echo. Vandaag was even voor de geruststelling. Nou en dat zijn we, ik heb op dit moment het gevoel dat ik de hele wereld aan kan! Alles gaat helemaal goed komen!
    Helaas zit de negen maanden beurs er dit jaar dan niet voor ons in, maar dat maakt niets meer uit, nu ik weet dat ukkie het goed maakt! Nu gaan we morgen heerlijk alleen naar de huishoudbeurs.
    Fijn weekend!

18. demi26

demi26 Niet meer actief

Ook ik heb geen Angelsound en ga hem ook niet aanschaffen... Laat moeder natuur lekker voor wat het is en geniet gewoon 1x in de 4 weken en kijk ook uit naar het gevoel van later. Kan me wel voorstellen dat het erg leuk is om af en toe zelf te luisteren, maar heb zelf nog niet die drang!

Teddy, meid... Nu jezelf zwanger bent en de hormonen op hol slaan, kan ik me heel goed voorstellen dat je twijfelt. Wanneer je je goed voelt, kun je de hele wereld aan en heb je je moeder niet nodig, maar wanneer je loopt te piekeren voor de toekomst en je kindje kan ik me voorstellen dat je wilt dat je moeder op de hoogte is. Moeilijk, moeilijk...

Ik besef nu steeds vaker hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen met ons mooie gezin. Als ik jullie verhalen lees, dan word ik even weer met beide benen op de grond gezet en weet ik dat het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is!

Ik hoop dat iedereen ondanks al haar 'probleempjes' toch momenten vindt om echt te kunnen genieten!

Loran ik ben blij voor je dat je de toekomst weer zonnig tegemoet gaat!

Fijn weekend allemaal!

19. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Teddy, lijkt me heel moeilijk meis.. Kan je niet vertellen wat ik zou doen dat weet je pas als je zelf in zo'n situatie zit. Wil je wel heel veel sterkte wensen.

@ pollewop en jumde, mag ik ook nog mee doen met jullie club? :) Heb er ook geen, maar mag wel altijd langs bij de vk als ik de behoefte heb ( zit hier vlak bij)

kiki, sterkte nog even met je paper! hoop dat het allemaal snel wil lukken! Enne ben blij dat de ntmeting goed was!

Miza, blij dat je nu toch al even hebt gezien dat alles goed gaat! Suc6 volgende week met de operatie!

Woepie, zou willen ( tenminste nu nog) dat mijn buik wat sneller groeide, wil het aan iedereen laten zien ;) (kan me wel voorstellen dat jij juist zou willen dat het (nu of straks) wat minder snel zou gaan :)

Loran, Ben blij dat deze beslissing je rust geeft! Vind je erg dapper!

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi meiden

Heb 3 pagina's snel gelezen is niet bij te houden om alles terug te lezen in die 2 wk dat ik nu weg ben zijn er al 27 pagina's bijgekomen.
    Hier gaat alles z'n gangetje alleen heb ik veel last van mijn heup botten en wil dit thuis laten nakijken dit omdat ik vroeger in het kinderziekenhuis daarvoor geweest ben en toen niet meer kon lopen.
    Het is een hele gemene pijn echt steken en branden en kan niet op mijn zij liggen zelfs zitten doet zeer.
    Wat ik zo gelezen heb gaat het bij iedereen steeds beter met de misselijkheid en gaat volgens mij bij iedereen wel zo ze gangetje.
    Ik ben nu wel bij geslapen geloof ik heb vanacht rot geslapen 10 keer wakker.

Nou wij gaan boodschappen doen en genieten van het laatste weekje hier en dan gaan we langzaam terug rijden paar daagjes hongarije dan wenen en dan weer naar huis.

Groetjes voor iedereen

Sonja

Deel Deze Pagina