augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hmm, vanavond eet ik saffraanrijst, dussss wie weet...

2. Niet meer actief

He Demi, jij ook al zo'n mooi verhaal, ben echt blij voor je dat het toch zelf was begonnen. En wat lijkt me dat lastig als je gewoon niet meer weet hoe je moet puffen. Zal mn boekje zo nog maar even nakijken :(

Heb het gewicht van Aron in de lijst gezet :D

Knuffel

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    zo ik heb maar even een ananas aarbeienshake voor mezelf gemaakt. Inclusief ananashart...
    MAar zelfs de blender krijg niet alles ananas hart fijn.
    Dus af en toe kom ik een tegroot stuk tegen dat niet weg te kauwen is ...

Verder is het wel goed gelukt en lekker.

Lin bij jullie dus wel met 42 weken inleiden... pfff hier gaan ze je dan gewoon elke dag aan het CTG leggen en blijven wachten tot 43 weken :(

Fijn dat alles goed was.

Helaas raccon, het geldt alleen vor echte saffraan en niet een kleine hoeveelheid.
    Saffraan was overigens niet te krijgen bij de supermarkt. Is ook echt #$%^duur.

4. Hoi meiden

Ha wat fijn een lijst op de laatste pagina.

MamavanAmiek, Teddy en Juul76 van harte gefecliciteerd met de geboorte van jullie kindjes.

Demi op dezelfde dag bevallen als ik, jij ook gefeliciteerd

Missgroovy ook voorgepiept ;) , van harte met de geboorte van Fenne

En Maro van harte gefeliciteerd met de geboorte van Robin Marcelle. Wat een leuke naam hihihi :p

Inmiddels wordt de lijst met overtijd-dames steeds langer zie ik. Heel veel sterkte met wachten dames

Vind het wel een beetje vervelend. Als zo'n kleintje er net is dan heb je écht geen tijd om te internetten, ik heb nu ff een uurtje en dan weer aan de slag. Vind ik echt shit voor degenen die nog moeten, maar ja :oops:

Ik ben erg druk op dit moment omdat de borstvoeding niet zo goed op gang wil komen. Robin drinkt wel maar is errug ongeduldig (heeft ze van haar vader :) , uhm nee hoor ik heb best zelfkennis :rolleyes: ). Dus omdat er niet snel genoeg voeding uitkomt laat ze los en wordt dan enorm boos en driftig en dan lukt het al helemaal niet meer

Vandaar dus nu kolven en in flesje geven. En dan hopen als de productie goed is dat ze ook beter gaat doordrinken. Maar dat betekent wel strak schema van kolven, het gebruikelijke werk ernaast. En ik ben toch nog wel gammel van de operatie, tja dan is de dag snel om...

Maar het gaat goed hoor. Oh en de uitgebreide versie van het bevallingsverhaal komt nog wel een keer. Maar niet zolang er nog dames moeten ;) .

We zijn echt helemaal happy met ons meisje hoor. Tis echt wel genieten.

Nou meiden, toi toi toi
    tot snel weer

Groetjes Kirsten

5. Nienke

Nienke Bekend lid

2 mrt 2006
    726
    0
    16
    Hopla, wat lief dat je weer even komt buurten!! En er zijn genoeg al mama's die onderhand voldoende hersteld zijn om mee te beppen/leven met de nog niet mama's hoor, neem je rust als het nodig is! Wat een gedoe dat Robin nog niet goed de borst pakt, dan heb je dubbele voedingstijden en je bent al bijna alleen aan het voeden. Het vergt best moed om het vol te houden! Super van je.

wannabe, klinkt lekker die shake!! En balen hoor dat ze bij jullie 43 weken aanhouden. Alhoewel we daar natuurlijk niet vanuit gaan he, jij gaat gewoon nog deze week hoor!

Demi, wat fijn dat je je verhaal komt vertellen. Hoe heb je de weeen uiteindelijk opgevangen? Nog netjes een bevalling van 8,5 uur hoor! Hoewel je het flink voor je kiezen hebt gekregen.

Lintje, hahaha die TJ van je... OMG ik zou gek worden!! Ik lach me rot! En fijn die duidelijkheid van strippen en inleiden, zelfde patroon als hier.

Mist, hopen dat dit kindje niet 2 weken overtijd komt..

Stephanie, het bruinverlies zal wel met het rommelen te maken hebben. Bij veel roodverlies toch vk bellen hoor meid. En als je het niet weet ook. Niets erger dan in de stress zitten voor niks... Dan schiet die bevalling ook niet op!

Nog geen nieuws van Nikster, dat is vast een goed teken!! Kom op meissie!!!

Ik kreeg net telefoon van mijn pa, hij woont een uur hier vandaan en komt zo gezellig bij ons patatjes (noemen we altijd vadertat) eten, haha! Zo lief! Ze vreten zich natuurlijk ook op van de spanning thuis en er gebeurt al zolang helemaal niks... Echt een superactie van mijn paps! Ik heb wel zin in patat, alleen mijn maagzuur niet... :)

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    He Nienke, ook jij dus nog niet aan het bevallen.
    Maar wel hee lgezellig dat je vader langskomt.
    Gewoon rennies naast de mayo zetten :)
    Veel plezier

7. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Hé hoi,

Allereerst wil ik iedereen ontzettend bedanken voor de kaartjes en felicitaties die ik heb gekregen. Vind ik echt hardstikke geweldig en doet me erg goed!

Helaas gaat het bij mij allemaal niet zo heel erg lekker vandaar dit late berichtje. Zal voorlopig ook nog even niet op het forum te vinden zijn aangezien ik echt rust voorgeschreven heb gekregen. Maar wilde jullie toch even op de hoogte brengen van mijn bevalling en hoe het nu gaat....

Op maandag 13 augustus kon ik mij dus om 8.00 uur melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Ik had nog maar een vingertopje ontsluiting van mezelf (toch nog) maar besloten is toen om een hormonenveter te plaatsen om de boel eerst nog even verder te laten rijpen. Normaal gesproken zijn er volgens de gyn/verlos maar weinig vrouwen die vanzelf gaan bevallen op zo'n beter.... nou..... ik ben daar dus één van. Zo rond half elf begon ik steeds meer krampen te krijgen, ook heel regelmatig, die al snel heftiger werden. Rond een uur of vier en vijf ben ik (na aandringen van mezelf omdat het zo heftig allemaal was, kon de weeën amper nog opvangen) getoucheerd, ik bleek binnen een uur tijd vier cm ontsluiting te hebben. Om vijf uur hebben ze dan ook mijn vliezen gebroken en ben ik overgebracht naar de verloskamer. Ik zou eerst pijnstilling krijgen door middel van een pomp die je zelf kan bedienen maar deze waren allemaal al bezet (beetje druk dus), ik kreeg dan ook een ruggeprik (epiduraal), deze was zo ingesteld dat hij de ergste pijn van mijn buik en rugweeën afhaalde maar voor de rest bleef het helaas erg pijnlijk moet ik zeggen (door drukte etc. kreeg ik hem helaas ook pas heel laat). Op een gegeven moment kreeg ik persweeën maar ik had nog geen volledige ontsluiting dus mocht nog niet meepersen dus dat werd wegpuffen en opvangen (en ik was toen al echt totaal stuk, vind je het gek met de klachten die ik al had), toen ik eindelijk volledig ontsluiting had (20.45 uur) mocht ik gaan persen, maar..... toen waren de persweeën weg. Het komt er op neer dat ik vervolgens nog zo'n anderhalve uur puur op eigen kracht heb moeten persen. Ik was echter zo totaal uitgeput en ook het hartslagje van Nick zakte af en toen in, dat besloten is om de gyn er bij te halen. Deze heeft een (forse) knip gezet en heeft Nick met de vacuum gehaald om 22.08 uur. Op het laatste moment ben ik zelfs even weggevallen en ik kwam weer bij toen Nick in mijn armen gelegd werd.

Met Nick ging alles echt geweldig goed van het begin af aan. Dat mannetje deed en doet het nog steeds hardstikke goed. Alleen z'n mama is een beetje een kneusje. Ik heb tijdens de bevalling meer dan gemiddeld bloed verloren en de dag na de bevalling (dacht echt dat al het leven zo'n beetje uit me gevloed was zeg) moest ik op de postoel om te proberen te plassen en ik ben toen zowat flauwgevallen. Ze moesten me op bed leggen omdat ik anders op de grond zou liggen. Er is gelijk bloed geprikt en de waarde van mijn bloed (HB) bleek erg laag te zijn. Laatste keer dat ik bij de verlos geprikt was (januari, had eigenlijk vaker geprikt moeten zijn bleek in het ziekenhuis maar ja, achteraf...) had ik 8.3 als waarde. Dat was nu nog 4.3. Besloten werd om een bloedtransfusie te doen. heb toen twee zakken bloed gehad. Helaas verloor ik daarna een enorm stolsel zodat ik nog eens twee zakken bloed kreeg de volgende dag. Op donderdag ben ik weer geprikt en bleek mijn waarde gestegen te zijn naar 5.5. Mocht toen ook eindelijk naar huis. (Nick mocht eigenlijk al eerder)

Thuis had ik het echter nog niet zo makkelijk. Ben daar ook nog bijna weggevallen en zat er echt helemaal doorheen. Heb complete bedrust voorgeschreven gekregen en kan helaas niets anders dan rusten, en zorgen dat ik weer op krachten kom. Heb foliumzuur en ijzertabletten voor m'n bloedgekregen maar dat duurt gewoon een aantal weken voordat dat helemaal weer goed is. Jammer is wel dat ik hierdoor dus niets kan doen. Douchen is het maximale wat ik kan en dan weer naar bed. Hierdoor heeft mijn mannetje grotendeels alleen de zorg voor Nick momenteel op zich genomen. Hij wordt nu ingewerkt door de kraamhulp (heb gelukkig extra uren gekregen door mijn situatie) hij moet mij dan straks alles weer leren. Doet me wel pijn hoor, dat ik mijn eigen kereltje niet kan verzorgen nu. Het enige wat mij af en toe lukt is hem de fles geven in bed en zelfs dat kost mij heel veel kracht. De kraamzorg is morgenochtend voor het laatst. Mijn man werkt deze week alleen 's ochtends dus donderdag en vrijdag komt mijn moeder mij nog helpen, anders redt ik het niet eens. Volgende week en de week daarop is hij vrij en daarna.... zal ik het zelf moeten doen. Ik hoop zo dat ik dan een beetje aangesterkt ben, ben ook al achter thuiszorg aangeweest want zie het eigenlijk een beetje somber in anders.

Het klinkt helaas allemaal een beetje somber mijn verhaal realiseer ik mij maar..... Ik geniet uiteraard wel van ieder moment die ik met Nick heb. Hij is echt helemaal geweldig en kan wel janken van geluk. Het zo'n mooi ventje en is zelfs deze ellende allemaal waard, voor de volle 100%! Zodra ik meer energie heb kom ik echt hier weer mee praten want ik mis het echt ontzettend hoor. Maar het gaat waarschijnlijk wel even duren...

Heb net snel even de bevallingslijst opgezocht en gekeken wie er allemaal nog bevallen zijn (zag dat Nick de enige was die op de 13e durfde te komen ;) ) en dat zijn er toch al weer heel wat zag ik. Bij deze wil ik dan ook ook iedereen van harte feliciteren. Helaas lukt het mij nu echt niet om iedereen persoonlijk te feliciteren (vind ik echt heel vervelend :( ) Maar ik wens iedereen echt ontzettend veel geluk gezondheid en liefde met hun kindje toe! Ook zie ik dat mijn "uitgerekende-dag-maatje" MissGroovy bevallen is. Meid, wil jou speciaal ook even feliciteren met de geboorte van Fenne! Het heeft toch een band geschept en je hebt me ook erg gesteund met de kaartjes! Speciaal dikke knuf voor jou!

Nou dit was het eerst toch echt even. Eigenlijk ben ik nu alweer vet over mijn grens gegaan (merk dat ook zeker wel) maar ben blij dat ik snel 10-vingerig kan typen! ;)

Alle meiden die nog moeten, heel veel succes toegewenst en hopelijk tot heel snel weer hier op het forum!

Heel veel liefs en knuffels van de mama van Nick, Fibi!

8. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Het word toch wel weer tijd voor een beeb hoor dames.

Heerlijk Nienke en gezellig.
    Ik zit hier te wachten met eten maar Ati is nog niet thuis.Hij is laat zal wel kapot zijn straks.En ik heb echt honger. :(

Demi mooi verhaal.

Lin succes met het allemaal uitleggen :)
    Hier gister ook gehad dat een moeder soms de kind niet aan iemand wil geven was voor hem ook raar dat maakt toch niet uit.Kwam dus terug op de vrouw van mijn vader.

Wannabe en heeft de shake al wat opgeleverd?

Hopla leuk dat je weer even langs ben geweest.

De lijst word al best wel lang met de dames die mee willen en ook nieuwe dus dat is gezellig ;)

9. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Een half uur geleden ben ik gebeld door mijn gynaecoloog en ik moet vrijdag al komen ipv maandag. Mijn eiwitten zijn veel te hoog en wordt waarschijnlijk vrijdag ingeleid. Morgen word ik door haar assistente gebeld en dan krijg ik meer te horen...

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Fibi! Fijn toch even weer wat van je te horen! Rust goed uit meid, daarna tijd zat om weer mee te beppen ;)

En Son, mannetje ligt weer alleen boven in zijn wiegje. Zonder huilen in slaap gevallen, 't is echt een bikkel. Nu morgen toch maar een babyfoon kopen...steeds naar boven lopen is ook geen doen.

En het grootste probleem vandaag. Net m'n laatste luiertaart uit elkaar gehaald en deze zit vol heerlijke spekjes, chocolaatjes pepermuntjes...en het ging zo goed met de kilo's maar het is zoooo lekker...was ik maar zwanger, dan voelde ik me niet zo schuldig ;)

11. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Heerlijk toch ;)

12. borsatofan

borsatofan Actief lid

8 okt 2006
    382
    0
    0
    Jaaah...heeel herkenbaar! Jenda hier was in de eerste week ook errug driftig als de melk niet binnen 4 seconden in haar mondje kwam...echt razend werd ze dan, krijsen, knalrood hoofd, zweten en schreeuwen....echt niet normaal. In het begin werd ik daar best zenuwachtig van, maar de kraamhulp (schat van een meid) was heel relaxed en vertelde mij dat ze gewoon heel boos op haar zelf wordt omdat het drinken haar niet snel genoeg lukt, het is een "dametje met pit" (tja papa en mama hier hebben ook aardig wat pit, dus das nie zo vreemd ;) ) Wij hebben toen een kolfapparaaat van de thuiszorg gehuurd om de melkproductie wel op gang te brengen (en de borsten wat zachter te maken zodat ze beter kan toehappen).

Nu gaat het wel beter, ze pakt de borst nu ook sneller en is ietsje geduldiger...Als het een keer echt niet lukt (bijv. na een regeldag bij stuwing als mijn borsten keihard zijn) dan gebruik ik een tepelhoedje. Dit heeft de kraamzorg mij in de eerste week geadviseerd (en geleerd) en voor Jenda werkt dit ook perfect. Zij drinkt met tepelhoedje net zo goed als zonder, en het helpt me vaak wel door "de moelijke dagen heen".

Anyway, het zal het begin zijn Kirsten, dat kan straks allemaal over gaan (bij mij ook) en dat ongeduldige, tja dat zal toch een eigenschap van je kindje blijven hihi 8)

Liefs,
    Borsatofan

13. Niet meer actief

Heee Kiki, zo'n luiertaart moet toch voor de uk zijn :p :)

@Fibi, sjoh, jij hebt het nog steeds flink te verduren, sterkte meis, hoop echt dat je HB etc. snel stijgt en je je beter gaat voelen. Fijn dat Nick het zo goed doet en dat je mannetje straks lekker vakantie heeft.

@Wannabe, het was toch geen saffraanrijst, wel geel, maar geen saffraan. Waarschijnlijk kun je dat wel bij zo'n Turkse winkel halen.

@Hopla, succes met de BV, goed dat je er echt voor gaat, hopelijk went je meissie snel en wordt je stuwing wat minder.

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Fibi, wow meid, ik ben blij dat je het al achter de rug hebt maar makkelijk is het nog niet. Ik hoop dat je snel aansterkt! liefs aan jou en knuf aan Nick.

Kirsten en Borsatofan, genoeg BV'ers hier aan wie ik straks dingen kan vragen merk ik wel. Dat is fijn.

Waarom heb ik zoveel harde buiken? ff googlen..

15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    oh.. ff nog dit telefoontje vermelden

triinngg (nr 685)
    "Jaa?"
    "Dag lieffie, heb je boodschappen gedaan?"
    "Ja."
    "Echt waar?"
    "eh.. ja.."
    "Jeetje wat een stoere vrouw heb ik, gaat ze gewoon naar de supermarkt terwijl ze overtijd is!"

:) whahaha.. ehm.. nog maar een keer iets duidelijker zijn geloof ik.

Hier flink aan de bitter lemon trouwens. Nu ff naar buren.
    Slaapt u allen lekker. x x x x

16. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Fibi, heel veel sterkte, wat naar dat je nog zo ziek bent.

Lintje, jij ... harde buiken .... ? Wow dat is bijna voor het eerst toch?

Ik heb af en toe een uurtje oefenweeën, of harde buiken of hoe je ze wil noemen.

Rapoenzel, dat was wel even schrikken zeker. Morgne laten weten he wat er gaat gebeuren.

Raccon : blijf je bewonderen, je komt hier zo energiek en positief over ( of bewaar je je baal buien voor thuis :) )

Borsatofan: wel leuk zo'n dame met pit toch ... vind ik wel in iedergeval.

De ananasshake heeft er voor gezorgd dat ik me goed misselijk voelde, maar dat was het dan ook :) gatver , dat doe ik niet meer hoor. Bitterlemon heeft dan wel minder kinine maar daar ga je je niet zo ziek van voelen.

17. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Nee, ik schrok er niet van... Zal blij zijn als ze hem halen aanstaande vrijdag !

18. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Kwam nog even kijken of er nog wat babynieuws is maar nog niet. Ben benieuwd hoe het met Nikster gaat.

Hier verder niks bijzonders gaande. Ga zo lekker mijn bedje in en rustig tv kijken

slaap lekker allemaal!

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Fibi meid het zit je echt niet mee.Hele dikke Knuf voor jouw en je uk.Hoop dat allemaal snel een stuk beter gaat en je gewoon kan genieten.

20. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Fibi, meissie, hoop dat het snel beter met je mag gaan! Wel fijn dat je mannetje het zo goed doet!
    Dikke knuf voor jou!

Rapoenzel, fijn dat je niet het weekend af hoeft te wachten. Suc6 in ieder geval vrijdag!

wannabe, hou het dus voortaan maar bij de bitterlemon ;) ;)
    Ben blij dat ik niet overtijd heb gelopen, lust ik dus echt niet :-#

Lintje
    Hihi, wij wisten al lang dat jij zo stoer was :) :)

Dames, sorry maar moet er weer vandoor..m'n mannetje krijgt honger ( heeft ie eigenlijk de hele tijd door :rolleyes: )

Truste allemaal en ws tot morgen

Deel Deze Pagina