Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Het werkt niet..

Ze blijft erg veel terug geven, en ziet echt geel!
    Ze is vanmorgen geprikt door de lab. ( in haar hiel, en zelfs dat vernam ze niet eens!) en om 16u. moet ze drinken.
    Uitslag van drinken moet ik aan de VK. doorbellen.

Ze drinkt sinds 06.00u. niets meer!
    Wat je haar binnen geeft, spuugt ze meteen weer uit..
    Als ze nog 5ml. in totaal heeft binnen gekregen is het veel.

Ze is erg futloos, reageert amper, zelfs een washandje werkt niet meer..
    zelf op aanrakingen, reageert ze amper ..
    :cry: ..

De kraamverzorgster probeert het wel steeds weer, maar zelfs dat gaat niet/moeizaam..

En dat erbij, die hormonen komen nu ook ineens los, dus ik huil steeds alles bij elkaar..

Ik wacht dus tot het 16u. is..

Om 15.35u. krijgt ze een schone luier, indien nodig ( haar eerste van mijn zusje) , en dan langzaam proberen om weer wat naar binnen te krijgen..

Maar zelf denk ik, en de kraamverz. dat ze wel heen gestuurd gaat worden.
    De VK. wil dan aan de hand van straks + bloeduitslag in overleg met de kinderarts ( als het bloed wel goed blijkt te zijn).

2. Niet meer actief

Oh Loor <Dikke knuffel>
    Kop op, nog even afwachten, komt vast allemaal goed. <nog dikkere knuffel>

3. demi26

demi26 Niet meer actief

He Getsie Loran... Dit is niet leuk zo de eerste dagen... Hopelijk gaat het snel weer beter en is het een opstartprobleempje... alle begin is moeilijk... Toi toi toi

4. demi26

demi26 Niet meer actief

He Daan, gaat het al iets beter met je ontsteking?

5. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    poep vraagje:

Noa poepte net tijdens het verschonen en ik zag dat dr ontlasting
    waterdun is.
    Wel mosterd kleur met pitjes.

hoord dit zo dun te zijn?
    (ik geef bv)

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Naomi mag THUIS blijven!

bloedwaarde was prima! ( ondanks haar gele kleur)
    en ze heeft om 16u. 20 ml. gedronken! van de 30ml.
    En houdt het nog steeds binen.

Ben zo blij momenteel ;)

7. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Hier precies het zelfde hoor, ga er dus vanuit dat het goed is :) :) :)

Enne pijn word gelukkig steeds minder, nog wel steeds zo hard als bowling ballen maar ach ;)

LORAN, HEERLIJK VOOR JE MEIS! Hoop dat het zo goed mag blijven gaan [-o< [-o< [-o<
    Ga naar m'n mannetje, ligt te huilen...
    Knuffies :)

8. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Hoe was he son?
    tenminste, morgen is vandaag toch? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

9. demi26

demi26 Niet meer actief

Jippie! Goed zo Naomi!

10. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hartstikke fijn Loran dat Naomi thuis mag blijven en dat ze weer wat heeft gedronken. Weet hoe het is als je er niets in krijgt. Fay wilde de eerste dag dat we thuis waren uit het ziekenhuis ook niets drinken, wordt je heel onzeker van...

En weet je trouwens zeker dat Noami geen jongetje is? Was vanmorgen zo slim om een kaartje voor een jongetje te schrijven voor jullie.... Dacht dat het zwangerschapsdementie heette, maar het is hier volgens mij nog niet helemaal weg.... :rolleyes: :rolleyes:

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ze heeft al 2x 20ml. gedronken! en binnen gehouden!
    Ze is nu ook veel meer wakker, en het lijkt alsof ze ineens meer zuigbehoefte heeft..
    Heb nu zelfs een fopspeen aan moeten reiken ( was anders niet stil te krijgen!)

Ja, ik weet het zeker ;) , heb haar net voor de zekerheid nog verschoond, en 100% een meid :)

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leuk te horen dat Naomi thuis mag blijven en dat ze het zo goed doet.

Wat die poep betreft, is normaal hoor bij bv.

13. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Loran fijn dat ze thuis mag blijven wel even goed in de gaten houden he.
    Fijn dat ze weer goed drinkt.

Vandaag bij de kinderarts geweest.
    Het is allemaal normaal voor een prematuur.Dus Daan en Pollewop ik hoop voor jullie dat je het niet krijg.
    De darmen zijn gewoon nog niet rijp voor zoveel voeding en meneer groeit natuurlijk als kool.Dus niks aan te doen.Z'n navel schijnt vanzelf terug te trekken.Het is nu een gaatje bij iedere baby trouwens en het word een streepje en dan trekt het terug dus maar even afwachten.Moet echt meer rust gaan nemen want het vergt van mij erg veel.Vooral die gebroken nachten.Ati moet van het weekend de nachtvoeding gaan doen dan kan ik misschien eens een nacht door slapen.

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hoi mama's!

Ik kom me hier ook maar gezellig melden! Fijn om jullie ervaringen te lezen en om in hetzelfde (mooie) schuitje te zitten.

Loran wat vervelend dat het beetje tegenzit met de voedingen maar gelukkig blijft ze thuis en wordt ze goed in de gaten gehouden. Het komt wel goed meis!

Lenthe drinkt erg goed! Ze komt stipt iedere 3 uur voor een voeding. Ze krijgt nu nog 60ml...en meestal drinkt ze die (bijna) leeg. Morgen gaan we naar 70 ml. Ze heeft wel steeds last van krampjes, en helaas vooral snachts. Afgelopen nacht begon ze om 1 uur..toen de fles gegeven..toen geschreeuwd van de kramp tot 3 uur. Ze leek weer erg hongerig en hebben extra de fles gegeven die dronk ze in 1 teug leeg en heeft ze 'uitgeslapen' tot 7.30 uur.
    Dus die 3 uur huilen op een dag valt eigenlijk wel mee denk ik maar het klinkt zo vreselijk als ze pijn heeft.

Maar verliefd dat ik ben!

Fijne avond allemaal en rustige nacht ;)

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    OOO Alice heerlijk dat ze zo lang geslapen heeft.Wou dat het hier 1 keer was kan ik een beetje bijkomen.Kenji komt echt nog elke 3 uur ook 'snachts.Erg zwaar.

En die krampjes ja zo zielig hij huilt niet maar kreunt en perst.Vandaar die navelbreuk.Maar het schijnt vanzelf weer weg te gaan.

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Kan me voorstellen Sonja...iedere 3 uur een voeding...dat breekt je op. Zielig dat Kenji een navelbreuk heeft. Sneu dat alle kleintjes zoveel pijntjes moeten doorstaan..terwijl ze zo klein zijn.

Mn kraamverzorgster (super leuke meid) zei het trouwens wel mooi en relativerend: een baby heeft nog geen pijn grens; die moet nog ontwikkeld worden. Als ze zich ongemakkelijk in het buikje voelen dat uitten ze door te huilen maar écht pijn zoals wij dat kennen hebben ze niet. Tis allemaal voor een goed doel.

Vandaag is het feest! Heb weer extra ballonnen opgehangen want Lenthe is 1....week! hihi vind zo leuk (maar wat gaat dat snel!)

Tot straks! xx

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Loran wat fijn dat het nu wat beter gaat met Naomi!

Sonja wat vervelend van Kenji, en ja die nachtelijke voedingen ze zijn vreselijk vermoeiend.

Alice, Lenthe al weer 1 weekje oud :D

Zo heb ik gisteren de uitgerekende datum gevierd :D

18. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier qua poep hetzelfde hoor!

Ysabelle krijgt ook nog iedere 3 uur een fles, maar 's nachts doet ze het lekker, zo van middernacht tot een uur of 5 op een fles van 90 cc, dus wij klagen niet. Daarna slaapt ze ook weer op een fles van 90 cc tot een uur of 9, dat is me dan net weer iets te lang, dus wellicht dat we die fles een van 70-80 gaan maken. Straks moet Gabriel weer naar school en het is wel prettig als ze dan bijv. om half 8 voor haar fles komt, dan kunnen we op tijd weg naar school.

Ze is overdag nu wat wakkerder, maar 's avonds tussen 19 en middernacht spookt ze veel, daar word ik toch wat onzeker van. Maar ja, ze is nog maar een week oud tenslotte, alles heeft zijn tijd nodig. Ik ben wel nog steeds iedere dag blij dat ik over ben gegaan op FV, ze woog vanmorgen trouwens 3480 dus nog 110 gram en ze is weer op haar geboortegewicht. Haar navelstompje is gisteren afgevallen, dus dat is ook weer mooi. Met mij gaat het ook lekker, kan alleen wel veeeeeeeeeel slaap gebruiken. Ik wil van het weekend de klossen onder het bed vandaan hebben (KH heeft vandaag laatste dag) en dan is alles weer zo'n beetje bij het oude. Morgen ook lekker wandelen met haar!

Hebben jullie veel last gehad van naweeen/vloeien/stuwing? Ik heb echt paracetamol voor de naweeen moeten slikken, was erg pijnlijk. Vloeien gaat ook goed, gebruik nu gewoon zo'n dun maandverbandje wat ik anders gebruikte tijdens de menstruatie. De stuwing is niet meer pijnlijk, maar het blijft wel lopen, zeker als ze huilt. En dat terwijl ik geen BV geef!

Ze ligt nu lekker in haar bedje, en ik in het mijne, dus even tijd voor mezelf op de laptop. Ik ga zo nog ff wat lezen en misschien slapen en met een half uur vertrekt de KH.

19. Niet meer actief

Oh gelukkig Loor, dat het met Naomi weer beter gaat :D wat een opluchtig.

Kuki, Gabriel ook al weer helemaal bijgekomen?

Nu ga ik weer even wat doen.

Dikke knuffel voor alle baby's van jullie. (en jullie)

20. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    AGENDA:

9 augustus
    - Kenji ziekenhuis
    15 augustus- Valentijn controle ziekenhuis
    20 augustus- Valentijn csb
    28 augustus- Fay csb
    31 augustus - Kenji csb plus inenting
    6 september - Kenji controle ziekenhuis
    17 septermber- Valentijn inenting

25 juni
    01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 3925 gram,hoofd 35,5 cm,lengte 49 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr
    16 juli
    02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 2220 gram & 44,5cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr
    03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 2550 gram 48 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen .ZB BV (ook door sonde)
    22 juli
    04. Mamalieske Isa 1e kindje 3100 gram Bijz. 2 wk en 4 dagen te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in een keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV
    23 juli
    05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., BV
    26 juli
    07. Kathy Leander, 2de kindje 3200 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV , Gb gewicht 3110 gram
    28 juli
    08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 3880 gram Bijz. 4 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 gram
    29 juli
    09. Ien Fay Regina 1e kindje 2290 gram Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV .Gb gewicht 2280 gr
    30 juli
    10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3395 gram, 52 cm Bijz. 9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV, ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr
    2 aug
    11. Ladymama Timothy 2e kindje Gb gewicht: 3520 gr
    3 aug
    12 Danielle 1979 Ashley 1e kindje 2810 gr 48 cm.KS BV Gb gewicht 2940 gr
    13 Alice Lenthe Sofie 1e kindje 3100gr 48 cm. KS FV Gb gewicht 3100 gr
    14 Kuki Ysabelle Esmee 2e kindje 3590 gr.Bijz ingeleid ZH FV Gb gewicht 3590 gr
    15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr
    5 aug
    16. Loulappie Lee Ann Caous Gb gewicht 3200 gr
    6 aug
    17. Borsatofan Jenda 1e kindje Gb gewicht: 3520 gr
    18. StefanieK Merijn 1e kindje
    7 aug
    19. Loran Naomi 1e kindje 3070 gr, 47 cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram
    20. Amanchel Milana 2e kindje Gb.gewicht 4200 gr
    21. Roos21 Dylano 2e kindje Gb gewicht 3360 gr
    22. Miza Ilse 1e kindje Gb gewicht 2985 gr

Deel Deze Pagina