Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Jij zou ook nooit zulke domme taal uitslaan als sommige dames daar (dat weet ik zeker want de aug. mama's zijn oke) :D

2. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Hoi mamma's, hier een gebroken mamma ! Ik ben echt helemaal op, Keenan is van 00.30 uur tot 06.45 uur onafgebroken wakker geweest, en maar huilen, huilen, huilen........ Ik heb het gevoel dat hij ook gestresst wordt van mijn stress met de borstvoeding, iets anders zou ik ook niet weten wat er aan de hand is. Maar hij ligt nu beneden in de box, en ik hoop dat hij daar even wil slapen.

En dan ook nog eens het gezeur van Amber erbij, hellup, ik word gek !

Sorry hoor, ik moet gewoon even klagen, zit er een beetje doorheen geloof ik !

3. rheallover

rheallover Actief lid

Ik heb geen idee :| , bij mij waren de 3 buitenste er al vlot uit, 2 zelf uitgevallen en de ander is na een week eruit gehaald door de verloskundige. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er helemaal geen last van heb gehad.

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Rheallover- > Naomi was ook vrij snel met omdraaien ( draaide binnen 1 week al van rug naar zij), en als ze in bed boos is of juist warm, trapte ze de dekens af, en ging een kwartslag tot halve draai in bed maken ( doet ze nu nog steeds trouwens!).

Dat kruipbeweging komt me ook bekend voor, vooral als ze op de buik ligt.
    Wat ze nu ook vaker wil doen ( op de buik liggen).
    De knieen kan ze eronder schuiven, handen bewegen wel, alleen vergeet ze dan af en toe haar hoofd op te tillen.
    Maar komt wel iets vooruit..

Trappen die van jullie soms ook zo hard?
    Heb nu al 4 blauwe plekken van Naomi :( , op mijn buik zitten.. die kan echt hard trappen, deed me nog zee ook :oops: .

SARAKE-> JE HEBT PB!

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Jet, wat ontzettend zwaar. Kan me voorstellen dat je aan alles gaat twijfelen, en dan heb je ook Amber nog rondlopen.
    Misschien heeft ie gewoon even een offday (hier ook wel meer dan eens). Het ligt echt niet aan je voeding. Waarom consulteer je niet een lactatiedeskundige als je zo twijfelt? Zij weten echt veel van BV en kunnen misschien je twijfels wegnemen en je vertrouwen erin vergroten.

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Jet kan je schoonmoeder of ma niet komen voor amber en jij je bed in met de kleine lekker tukken samen en drinken?

Knuf meid.

Kiki ligt hij al bij je ?/

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Kiki, troost je niet alleen je kleine knul huilt af en toe dat doet Isa ook hoor als ze er graag bij wil zijn.

Loran, ik kan niet wachten tot de eerste echt giechel of lach maar tot op heden vond ik het meer stuiptrek-lachjes ipv een echte lach.
    Ik wacht dus braaf af ;) verder trapt Isa ook zo hard niet echt fijn met de hechtingen van de ks net op die plek van je buik.

mvamberenkeenan, tjee meisje ik hoop echt dat je je wat beter gaat voelen zo kan het toch ook niet hé.
    Zoals kiki al zegt mss iemand raadplegen? En even buiten een frisse neus opdoen, even tot rust komen.
    Hoop dat je je snel beter gaat voelen, leef echt met je mee.

8. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Heerlijk hier we liggen al heel de morgen op bed
    :) :) 8) 8)

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Nee, ben nog niet gegaan. Heb er eigenlijk niet zo zin in...

10. rheallover

rheallover Actief lid

Alyssa trapt ook heel hard, maar nog geen blauwe plekken, wel heeft ze me meerdere malen tot bloedens toe opengekrabt :| heb flinke krabbels op en rondom mn borsten staan.

Dat is slopend als je kleine de hele nacht wakker is :( misschien bij een bekende hulp inschakelen, je moet wel op tijd rusten hoor ander ga je er echt aan onderdoor.

Ik ben toch blij dat mijn kleine meid vandaag niet weer zon huildag heeft net als gisteren. Maar de dag is nog niet om, dus even afwachten nog.

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Kiki-> heb ik ook vaak niet hoor..
    Als ze huilt heb ik ( vooral als ik moe ben etc.) echt zoiets van: laat maar.. heb even geen zin in jou :oops: .

12. rheallover

rheallover Actief lid

Meiden welkom bij de club, ook ik heb soms echt iets van "nu even niet" ook heel herkenbaar als ik moe ben, dan heb ik echt geen zin om iedere keer naar de kleine te hollen en hoop ik maar dat vaders haar eens gaat troosten (als ie thuis is).

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Meiden een vraagje: gisteren had ik ineens weer rood bloedverlies ( had al 1.5 week bruin of niks) dus ik dacht ben ongesteld geworden....en heb de eerste pil van mn strip in genomen.
    Maar nu vandaag...heb ik niks meer! Doorgaan met strip of stoppen tot het echt begint?

Verder alles ok hier...Lenthe heeft echt wel haar mindere dagen en soms uren huilen....maar ben gelukkig niet de enigste.
    Vanmiddag naar kinderfysio....ben benieuwd. Vind het wel eng om alleen met haar weg te gaan...ben bang dat ze keihard gaat huilen! (in wachtkamer oid) Komt dit ook iemand bekend voor?

xx

14. mvamberenkeenan

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assendelft
    Tsja, normaal past mijn schoonmoeder altijd op op maandag op Amber, maar het interesseert haar waarschijnlijk allemaal niet meer zo.... Ik kan me nog herinneren dat Amber geboren was, toen was ze echt elke dag bij mij in huis, was niet bij Amber weg te slaan, maar toen Keenan geboren was, zijn ze een half uurtje geweest en daarna zijn ze weer terug gegaan naar Schoorl om hun vakantie af te maken.....

Nu zit ze dus weer in Schoorl, en ze komt pas vanavond thuis. Ik sta er vandaag dus helemaal alleen voor, mijn moeder heeft straks een sollicitatiegesprek dus die kan ook niet komen helpen......

Ik hoop dat Erwin een beetje bijtijds thuis is, dan kan ik daarna even lekker met Keenan op bed liggen om bij te komen.

Ik heb zojuist gebeld met het consultatiebureau, en morgen als het inloopspreekuur is moet ik even langs komen, dan zorgen hun ervoor dat er een lactatiedeskundige is waar ik al mijn vragen aan kan stellen. Ook moet ik mijn kolf meenemen en dan probeert zij mij te helpen met de juiste manier van kolven, ik hoop echt dat het gaat helpen ! Ik wil helemaal niet aan de flesvoeding, ik was zo trots op mezelf dat de borstvoeding dit keer wel goed ging, maar als het zo door gaat dan zie ik mezelf straks echt geen borstvoeding meer geven, ik voel me een stresskip, niet normaal meer ! En dat ik helemaal niet goed, want volgens mij heeft dat ook enorm veel effect op Keenan.

15. rheallover

rheallover Actief lid

Nou ik heb de vroeg gejuigd, Alyssa is weer wakker en wilt haar speentje absoluut niet hebben. Dus ik ga nog evn de was ophangen en als ze dan nog huilt dan ga ik haa rmaar troosten denk. Ben bang dat ze vandaag toch weer zon huildag heeft :|

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Jet. zwaar hoor, nu sta je er echt even alleen voor. Maar je kan het echt wel! Kom op, je bent ontzettend sterk. En goed dat je naar de lactatiedeskundige gaat. Komt echt wel goed.

Alice, ik begrijp je helemaal, maar je moet er echt doorheen. Ik heb al met een jankend kind in de Ikea en Kidsfactory gestaan. Heel vervelend, maar je bent echt niet de enige die dit overkomt. Neem even de tijd, troost haar en dan ga je weer verder. Komt vast allemaal goed.

Mamalieske, bedankt voor je compliment...tig pagina's terug. Augustusmama's zijn echt top!

Gelukkig ook wat herkenning in het ik-heb-geen-zin-om-bij-mijn-jankertje-te-kijken. En het heeft geholpen, hij ligt nu prinsheerlijk te slapen.
    De veldslag is gewonnen, de oorlog nog niet ;)

17. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Alice ik zou verder gaan, stoppen is ook niet goed als je al begonnen was.En waarom komt de fysio niet bij jouw thuis.Dat is hier gewoon hoor.Moet je even navragen geeft een hoop minder stress ;)

Jet je kan het wel hoor meid.Ga niet aan je zelf twijfelen want als je het niet had gekunt dan waren de eerste dagen ook niet gegaan ;) Kop op.

18. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal (kan nog net ;) ),

Kiki; ik zag gisteren tijdens het douchen in één keer een hechting wegdrijven in het doucheputje dus het kan nog steeds...

En lekkere discussies houden jullie :) . Normaal hou ik er ook wel van maar heb er nu nog niet de energie voor. Lijkt me niet verstandig dat ik me er mee ga bemoeien... :oops: Ben het wel met jullie allen eens hoor. Ik werk drie hele dagen. Dit omdat het financieel gewoon nodig is, met het salaris van manlief alleen redden we onze levensstijl gewoon niet. Ik werkte altijd 40 uur maar door mijn fibro kan ik dit gewoon niet meer volhouden. Heb een tijdje volledig in de ziektewet gezeten (zelfs nog een klein poosje WAO) vanwege de fibro maar was daar zeker niet trots op hoor. Ik ben liever gezond en ga dan volledig aan het werk. Wel vind ik het prettig dat ik nu vier hele dagen bij Nick ben en hij niet volledig naar de creche hoeft.

Ik vind de creche trouwens ook wel goed voor zijn ontwikkeling. Wij weten nu al dat hij enigst kind blijft en hij leert daar om samen te delen en te spelen met andere kindjes. Lijkt me prima voor hem! En ook denk ik dat hij dan minder een "mama's kindje" wordt (zoals iemand hier al zij, zo éénkennig zeg maar).

Heb vannacht trouwens niet zo'n lekkere nacht gehad. Ik ben ongeveer om 22.00 uur gaan slapen. Mannetje zou de 23.00 uurs fles doen en ik dan weer de fles van 04.00/05.00 uur omdat hij vandaag weer aan het werk is gegaan. Om 24.00 uur wordt ik wakker en tref een geïrriteerd mannetje aan. Het lukte hem niet om de fles te geven, Nick had nog maar 35 ml gedronken en lag nu te huilen in bed. Hij had de rest maar weggegooid.... Hij dacht dat het aan de fles lag. Het zat me niet lekker en ik heb hem gevraagd om nog eens 60ml en twee schepjes klaar te maken (in de andere fles). Gelukkig dronk Nick deze vrij vlot alsnog leeg. Vanochtend heb ik de fles geprobeerd die het niet zou doen, en ook hier dronk hij hem gewoon leeg. Wat er nu precies gebeurd is weet ik niet, misschien zat de fles niet goed in elkaar ofzo. Of Nick heeft de speen niet goed gepakt (zit soms wel eens met zijn tongetje te klooien). Kan ook zijn dat hij de stress van mijn man opgepakt heeft. Die heeft namelijk niet zoveel geduld als mij... :oops: . Nou ja, 't is in ieder geval goed gekomen.\

Om 02.00 uur werd Nick nog eens wakker met een luid gebrul, mannetje heeft hem zijn speen gegeven en hij werd weer rustig. Om 04.15 uur werd ik weer wakker van hem en heb ik hem verschoond en de fles gegeven. Om 07.00 uur werd ik weer wakker van de wekker van manlief (moest hem nog even herinneren dat ie gegaan was anders had ie zich ook nog verslapen), en om 08.30 nogmaals de fles en verschoning gedaan. Kortom, je slaapt wel, maar iedere keer korte stukjes (niet genoeg om echt diep te slapen). Het duurt bij mij meestal ook altijd wel even voordat ik weer in slaap val als ik een keer wakker ben.... Dus dat is wel balen. Nou ja, vanavond maar weer vroeg onder de wol! ;)

Nou, ik ga hem maar weer eens verschonen en de fles doen (tja, het houdt je van de straat :) ). Tot laters allemaal!

19. mvamberenkeenan

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assendelft
    @Alice: zou je niet kunnen vragen of de fysio bij je thuis komt ? Toen Amber geboren was had ze een enorme voorkeurshouding, dus moest ze ook fysio hebben, maar die dame kwam gewoon bij ons thuis langs, volgens mij is dat standaard bij baby's.....

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    O meiden wat mag ik dan in mijn handen klappen Kenji huilt eigenlijk niet.Hij mekkerd wat en kreunt en steunt wat maar het echt bleren ho maar.

Deel Deze Pagina