Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Kentucy zou Ati wel willen.Zit hier eigenlijk nisk evrder in de buurt de eerste mac is toch zeker een kwartier.Wel New Yorker maar nog niet geweest.

Tijd dat ik weer ga werken eten we vaker snacks :oops: Eten ook wel gezond hoor op m'n werk maar toch het is altijd bestellen als er niet gekookt is.hihi

Negerzoenen heb ik van de week nog op.Ik heb 1 boterham op maar begin nu honger te krijgen en heb niks meer dus ik moet nu echt want anders val ik starks om. :)

2. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Dat is dus ook slecht voor de produktie ;) Optijd eten en goed ontbijten. :) Hier praat oppermama.Ik heb ook maar met 1 boterham ontbeten maar goed het is wel zo.En genogf water drinken en rust.hihi

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zo Isa is net na een beetje zielig huilen in een diepe slaap gevallen.
    Gisteren avond had ze om 19.00 uur een flesje en vannacht heeft ze pas om 3.00 uur de fles gehad en vanochtend werd ze om 7.00 wakker eigenlijk heel netjes maar ik wilde nog ff met haar knuffelen.
    Bij mij in bed viel ze weer in een diepe slaap en samen hebben we lekker nog uitgeslapen tot 9.30 uur! En dan zeggen ze dat kinderen niet uitslapen ;)
    Moet ik wel eerlijk vertellen dat ze gisteren overdag beroerd heeft geslapen :D

@Daantje, foei ga je niet zo schuldig zitten voelen zeg! Als het niet meer gaat dan gaat het niet, kies dan voor de rust die je dalijk weer uit gaat stralen, en gaat voelen. Ik vind het knap dat je het hebt vol gehouden.

Gisteren een geweldig mooie mobile gekocht voor Isa maar ze vind het nog niet zo leuk.... moet denk ik nog even wennen (hoop ik want het kreng was duur)
    Ook kon ik de winterjas niet laten hangen hoop alleen wel dat maatje 62 van de prenatal niet te klein is om de eerste maanden door te komen, ze heeft nu nog maatje 50 van de prenatal? Iemand kennis over de maten?

Zo nu ga ik even douchen de kleine is in diepe rust verzonken kan ze straks mee boodschappen gaan doen, weet niet wat we nu weer moeten eten, denk dat ik zelf maar pizza's maak de pizzaboer hier is nogal smerig en word vast afgekeurd door de smaakpolitie :D

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    O ik weet het al vers witbrood met roomboter en sate :oops:

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Eén goedemorgen allen,

Hier een redelijke nacht gehad. Ik lag om 22.30 uur te slapen. Mannetje heeft de voeding van 23.00 uur gedaan en ik om 04.15 uur weer (zet de wekker netjes op 05.00 uur maar volgens mij heeft hij nog een intern wekkertje voor 04.00 uur ;) ). En vervolgens kwam hij weer om 08.30 uur zo'n beetje. Ik ben er vannacht nog één keer tussentijds uit geweest om hem een speen te geven (03.30 uur ongeveer, vond het nog even te vroeg voor hem om te voeden) en hij was gelijk weer rustig.

Hier geen ooievaarsbeet maar wel de pukkeltjes, babyacné noemde de kraamhulp het. En inderdaad de ene dag zitten ze hier en de volgende dag weer daar. Gaat zo snel bij die kleintjes (wou dat ik er zo snel van af kon zijn :) ).

Meiden die borstvoeding geven (en die er mee willen stoppen omdat het gewoonweg niet meer lukt!). Complimentjes voor jullie hoor! En als jullie er mee stoppen zijn jullie absoluut geen slechte moeders. Jullie hebben het toch geprobeerd en alles is mooi meegenomen. En flesvoeding is prima voor ze hoor. Anders zou ik toch wel een hele slechte moeder zijn! :oops: Nick krijgt immers vanaf het begin al flesvoeding (kan ja geen borstvoeding geven door borstverkleining). Maar ja, ben ik dan een slechte moeder? Vind het wel jammer maar leg me er wel bij neer hoor, ik ben zelf ook groot geworden met de fles!

O ja, en de nagels. Nick zijn nageltjes breken vanzelf af, dan hangen ze er nog aan een stukje aan zeg maar en dan trek ik ze er gewoon af... Maar wanneer dat niet meer gaat ga ik eerst vijlen, dat schijnt beter te zijn. Enne... volgens mij kan dat inderdaad het beste als hij slaapt want anders is dat echt geen doen. Sokken aandoen is soms al een drama :) , hij trekt iedere keer net zijn voet weg als ik er aan kom met het sokje. :evil:

Nick huilt hier trouwens zeker al twee weken met echte tranen, wij zeiden ook al tegen elkaar toen we lazen dat dat pas later komt dat dat zo vroeg was. Vind het er ook erg zielig uitzien! Zo'n traantje over z'n bolle toetje... :(

We hebben gisteren nog even gekeken trouwens wat voor regenzeiltje we nou hebben bij de wandelwagen. We hebben er dus een voor de dreami (de wieg zeg maar), dus we moeten nog even een halen voor de maxicosi. Wil er ook nog een hebben voor het buggygedeelte maar dat kan nog wel, dat duurt toch nog wel even voordat ie daar in kan! ;)

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Maten praat me er niet van ik kijk daar al niet meer naar.
    Ik kijk nu gewoon o zo groot dat is goed en dat niet.

GRRRRRRRR het word donker hier dat word dus niet naar de winkel.
    Maar wat ga ik dan eten. :( Sate heb ik wel maar ik wil ook brood.heb nog wel bakbroodjes.Doen we dat maar.Ga niet dit weer in.

7. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    He dames houden jullie wel een heel klein beetje rekening met mij? Ben nu met de 2e week Sonja Bakker bezig, maar dan moeten jullie niet aankomen met negerzoenen, roze koeken en Burger King etc!

8. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Sateee brrrrr, roy is daar ook zo gek op met witbrood en dan als ontbijt :pale: ach ja ieder zn ding haha ik heb volgens roy ook debiele combi's

Zo zef Fenne zit me hier op schoot toch scheten te laten :confused: zo lukken ze mij nog niet eens :) maar ja beter zo dan krampjes!

Met dat afscheuren van de nageltjes vinden jullie dat niet eng? ben dan bang dat ze te diep scheuren ofzo.

Ien hihi sorry,,,,van sonja b mogen wel snack a jacks en klein zakkie chips,,,,,,die doen dan :-D

Maten? 56 van dit te groot, van dat te klein,,,, kijk naar hoe t eruit ziet en denk ja kan wel hihihi

9. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hoeveel drinkt Kenji dan? Fay krijgt ongeveer 6 voedingen (ze komt meestal om de 4 uur alleen zit er 's nachts wat langer tussen) van ong 135 ml. (Ik maak 120 ml water klaar met 4 schepjes en dan krijg je geloof ik ongeveer 135)

10. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hij drinkt 6 voedingen momenteel van nu 150 ml en 2 dgn terug van 130.Plus toen nog een nachtvoeding.

11. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hey ik zit op 5 voedingen van 150 cc (zeg maar zo'n 165 cc dus).

En volgens mij.......ben ik ongi geworden :evil: :evil:

12. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ati vind hier sate ook vreselijk.

Zo is pindakaass met suiker ook zo lekker vind hij ook niks.En hij h oud al helemaal niet van zoet en ik wel.

Hier ligt er een te krampen en kan nu juist weer geen poepies laten.En als hij het doet dan kijk je je ogen uit :confused:

13. missgroovy

Pindakaas met honing mmmhhhh jummie jummie

2uur geleden fles van 150 naar binnen gewerkt nu weer 100,,,,mijn kind heeft een bodemloze put :confused:

nu weer scheten naar buiten aant werken,,,,wat een meid haha

Arme Kenji, stuur m maar eens op les bij Fenne haha

Hoeveel voedingen heb ik eigenlijk,,,,ff tellen. Voor vandaag dus al op 6, 9, half 12,,,,,,wat een ritme haha ow ja van vanacht ook nog 3 uur.

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Missgroovy ik zou toch gaan proberen het te rekken naar 3 uur want als ze zoveel opheeft kan ze nog geen honger hebben.Heb ik hier ook met Kenji gehad en het gaat nu wel goed.Geef haar een speen als je denk dat ze wel were zou willen.Dit geeft geen rust voor de buike n veroorzaakt kramp.Plus je heb veel sneller kans dat ze alles eruit gooien heb ik ook gehad. ;)

15. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Hier 6 flessen van 100 cc, maar goed dat is flesvoeding en werkt natuurlijk heel anders dan borstvoeding..

Wat de maten betreft, mijn ervaring is dat ze maat 68 het langst dragen, maar idd het is maar net hoe het valt.

Hier ook geen ooieveraars beet..

Daantje, de eerste 6 weken zijn de belangrijkste he, en die heb je volgehouden! Je heb het toch hartstikke goed gedaan.. Wat dat afbouwen betreft, ik heb bij chelsea 6 weken de borst gegeven en toen wilde ik gaan afbouwen, mijn huisarts adviseerde toen gewoon in 1x te stoppen, dat heb ik toen ook gedaan en was er binnen een week vanaf.. Maar ze zullen wat dat betreft ook wel overal ander advies geven!

Milana huilt ook nog niet met traantjes, maar ze huilt helemaal nog niet echt :S Beetje vreemd een kind wat niet echt huilt hehe maar ze geeft soms alleen een paar gilletjes..

En Loran, fijn dat bij jou de eerste prikjes achter de rug zijn.. Arme Naomi, zo vervelend.. Toen Chelsea zo klein was kreeg ze er gelukkig maar 1, tegenwoordig steeds 2.. Mijn ervaring was ook dat ze na de eerste prik de hele dag sliep.

16. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Amanchel liep je niet over dan toen je zo gestopt bent?

Nou hier gaan de warme broodjes met sate er in hoor :)

Sorry Ien maar het is zo lekker :)

17. missgroovy

son tnx voor de tip, ga t eens proberen bij mn putje ;)

18. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ja volgens mij wel, kan me nog herrinneren dat ik 2 van die compressen per borst had en dat nog mijn shirt nat was.. Maar dat was maar heel even, ze zei ook dat je wel onder de douche de melk er uit mocht masseren..

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Daar zijn we toch voor ;)

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346