Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Kiki vraag of die zak dan wel mag want daar zitten ze niet strak in ;) Ik zou het gaan proberen als ik jou was.Het geeft een stuk meer rust als het wel lukt.Kenji kan echt niet zonder.

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik ga het zeker morgen even vragen. Net wel even om het hoekje gekeken en hij ligt te slapen, heel lief. Nou ja, hij heeft wel een spijltje van het wiegje vast...probeerde zeker uit te breken.

3. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ja je heb ook van die zakken waar ze met de armpjes in vast liggen..

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Sonjaw : je uitleg over het bedienen van de traveller gaf me zowaar weer moed om gewoon door te zetten. Moester zo m lachen dat ik dacht, kom… geen gezeur meer, gewoon doorzetten. Wat is dat beetje bloed, even wat pijn, gaat vanzelf weer over.
    Verder is het echt een heerlijk kind hoor. Hij huilt weinig, kijkt tevreden. Dit alles wel dankzij een geweldige kraamhulp en dat ruim 58 uur ( dankzij indicatie VK) . Alleen dat voeden, altijd maar honger en heel heel heel lang drinken.

Kiki: inbakeren hielp heel goed bij ons.
    Gewoon met een hydrofiel luier. Je legt hem erop ( luier ruitvorming voor je leggen). Onderkant over de beentjes. Zijkanten stevig over de schouder en dan over zijn buikje naar achter vouwen. Idem andere kant.
    Zijn armpjes zitten dan niet recht tegen zijn lichaam maar hij heeft een stuk minder bewegingsvrijheid, ongeveer zoals bij de zak.

Er is ook nog een manier om zijn armpjes strak tegen zijn lichaam te doen. Dat hebben we maar een keer of 3 gedaan.
    Het hielp echt heel goed. Ik zie nu dat hij langzamerhand wat minder wild wordt met zijn armpjes. We bakeren dan ook alleen als hij zich zo druk maakt dat hij zichzelf wakker houd ,en helemaal overstuur raakt.

5. Hoi meiden

Raccon, wanneer had jij je aapje ook al weer besteld? Ik heb um vandaag besteld en betaald. Hoop dat hij snel binnen is. Legergroen gekozen, wel zo leuk voor hubbie kan die er ook mee lopen ;)

Robin heeft trouwens echt een hele rustige dag vandaag. Zo'n dag dat ik denk: poeheee wat zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai :rolleyes: !

Vanochtend lag ze om 8 uur te huilen. Ik wezen kijken, ze zag er wakker uit. Dus ik snel naar beneden om een flesje te maken. Kom ik boven terug, ligt ze te slapen :confused: !

Ik heb haar toch maar meegenomen naar onze slaapkamer, want ik dacht: die komt over 5 minuten weer. Ik haar naast me neergelegd en ook gaan liggen. Heeft ze doorgeslapen tot 10 uur :rolleyes: . En ikke dus ook want ik was ook in slaap gevallen. Voor de rest heeft ze de hele dag geslapen behalve voor eten en een schone broek. Wat een verschil met gisteren zeg :rolleyes:

Borsatofan en Alcie allebei gefeliciteerd met jullie huis.

Trouwens, ik heb hier al zeker een week ofzo 3 geboortekaartjes in mijn tas zitten, klaar om op de bus te doen.... Maar de TNT heeft hier de brievenbus weggehaald en nu hebben we geen brievenbus meer dichtbij. Heel erg irritant, want de mogelijkheden voor kaartje posten zijn dus erg beperkt hier. Moet echt naar het winkelcentrum. Nou ben ik daar wel geweest, maar vergeten ze te posten. Maar goed, ze komen er dus nog wel aan.... ;)

Chigirl wat balen dat Keano zo onrustig is. Tot 3 uur 's nachts, pfiew dat is pas spoken :confused: ! Ik hoop dat het inbakeren helpt.

Kiki wat betreft dat bakeren, Robin pak ik ook af en toe in, ik wikkel haar gewoon in een dekentje om haar in slaap te sussen. Als ze overstuur is dan stribbelt ze in het begin ook vaak tegen(brullen, schoppen en slaan). Maar als ik haar dan eenmaal heb ingepakt en het pakketje heen en weer wieg wordt ze toch altijd rustig en valt ze vaak snel in slaap. Als ze erg huilerig is, vraagt Andy dus ook vaak of ik ff 'een pakketje' wil maken... :p

Ik kan haar dan vervolgens als ze rustig is weer uitpakken en gewoon in bedje leggen. Meestal wordt ze daar niet wakker van en de keren dat ze wakker werd bleef ze toch rustig. Tot nu toe werkt dat hier erg goed om haar te kalmeren. Misschien kun je dat eens proberen en kijken hoe hij reageert? Dan weet je of inbakeren wat voor hem is

Groetjes Kirsten

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hopla en Wannabe, ook bedankt voor de tips, ga ik vanavond eens uitproberen. Dan komt toch onze adviseur en vind ik keutelen met Thorsten toch een stuk leuker en interessanter ;)

Hopla, hier ook geen brievenbus meer, echt zwaar k*t, hier nog twee geschreven kaartjes liggen :oops:.

7. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hihi Wannabe ik moest weer om jou lachen.haha Zo kun je elkaar toch lekker opbeuren ;)

Kiki ik ben benieuwd.En als je zakken wil hebben effe mp checke.Staan ze voor de helft.

8. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Hier heeft er 1 een huiluurtje.. Ik geef zijn fles maar even wat vroeger... Kan wel een keertje...

9. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Die heb je van koeka

10. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

kiki met die laatste 2 opties leg je dus wel de beentjes wat strakker vast dus als ie iets aan zn heupjes zou hebben is dat niet handig dan.

Mijn kraam heeft Fenne gewoon wat strakker in een badcape gewikkeld dan met name buik kont gedeelte. Handjes vind ze vreselijk, als ze echt heel onrustig is dan wil dat nog weleens helpen.

Maar goed zo krijg je vast nog 1000 tips en ieder kindje is anders dus dé manier voor Thorsten ontdek je vast zelf :-D

Die tutlapjes zijn idd leuk. Ik heb ze ok bijna allemaal in gebruik hihi. Wassen, bij ons in bed dan krijgen ze ons geurtje dan bij Fenne in bed zodat ze ons ruikt zeg maar. Kotst ze erop of iets dergelijks dan gaat die weer in de was en is de volgende aan de beurt :)

Heb hier ook een tutlap waar een speentje aankan,,,zit n de wasdroger dus weet zo t merk niet. Maar die krijg je bijna overal.

Rapoenzel,,,fijn he huiluurtje enne keertje eerder is echt niet erg. Kun je zelf toch t beste inschatten.

Fenne ligt hier ook alweer vanaf 15uur te slapen,,,heerlijk. Ben benieuwd hoe de avond zal verlopen hihi

11. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Vanaf hoeveel weken mogen ze zo'n tutlap.... ?

12. missgroovy

Gaat dat ook vanaf weken dan. Fenne slaapt er gewoon op dus don't no :)

13. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    nee, dit vraag ik omdat Collin eigenlijk nog niks vasthoudt...

14. missgroovy

ow geen idee. Kunt t denk ik gewoon neerleggen, wie weet pakt ie t per ongeluk. Zou wel kijken dat t dan niet zo'n gekke is met extra lange sliertjes ofzo

15. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Nee, want anders legt ie dat straks op zijn gezichtje en dan kunnen er gekke dingen gebeuren. Dat is uiteraard niet de bedoeling...

Hij heeft echt weer een paar huiluurtjes... Net zijn luier weer verschoond... En nu maar hopen dat ie een paar uurtjes wilt gaan slapen...

16. wou ff komen beppen, maar meneertje huilt...

17. missgroovy

fijn hé die kids, weten altijd precies wanneer ze moeten gaan brullen :)

Pff hier net weer de voeding en hoppa t slaapt weer :confused: wow man,,,hopelijk geen voorslapen zodat ze straks wakker kan zijn hihi

18. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Hier huilt ie nu ook, maar wij laten hem altijd een half uurtje huilen.. Meestal valt ie wel in slaap ;)

19. Niet meer actief

papa is nu voor em aan't zingen, dat helpt bij mij ook altijd :) misschien nog even buiten wandelen zo, visite komt om 19.45, hoop em eigenlijk even over zn 8 uur eten heen te tillen naar 9 uur, dan is visite weer weg

Hopla, ik had em de 7de besteld en betaald, ook legergroen

Kiki, wat een heerlijk ventje met zn grote ogen.

tutlapjes? nee, hier nog geen een :( alleen spuugdoekjes :p

ga nu afsluiten, fijne avond meiden

20. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    @ raccon:

Veel plezier met de visite...

Collin slaapt eindelijk.. Ik vond het nogal koud op zijn kamertje en heb een kruikje bij hem in bed gelegd.. hij was na 5 minuutjes vertrokken

Deel Deze Pagina