Morgen meiden. Ik heb vanacht mijn dipje gehad Was ineens zo verdrietig , alles kwam eruit. Ben super oververmoeid , geiriteerd , kleintje wou niet slapen heb het idee dat mijn bv niet goed is. Noa komt om het uur vragen om voeding, Zit er ook over te denken om op fv over te gaan , maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet. Mn borsten/tepels doen zooon pijn! Kon geen eens vansoenlijk douche. Ze branden en tintelen helemaal (noa`s ontlasting word ook minder veel) Kan je zo maar ineens overstappen op flesvoeding? Heb helemaal geen info over fv , hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen...
Wat vervelend Tanja, weet eigenlijk niet of je zo kan overstappen, dacht het wel maar weet het niet zeker. Heb je geen nummer gekregen van het consultatieburo/wijkverpleegkundige? Heb hier een 0800 nummer die je altijd kunt bellen voor zulk soort vragen
Tanja drinkt ze een borst wel leeg. Want in de achter melk zitten de voedingsstoffen. Misschien moet je eens kolven dat ze minder gespannen zijn dan kan ze misschien beter drinken. Tepelhoedje proberen als je zulke zere tepels heb. Drinkt ze ook wel echt elk uur of ligt ze te sabbelen.want van sabbelen kunnen jou tepels kapot gaan. Meid als je genoeg melk heb zou ik niet zomaar overstappen.Bel de wijkverpleegkundige even vast ook wel op zaterdag te berijken.En anders heb je het borstvoedingscentrum nog hebben ook een info lijn en site en google in toetsen. Hoop dat je er uit komt. En ontlasting hoeven ze echt niet elke dag te hebben met bv.Dus daar niet naar kijken. Knuf
Mijn borsten voelen niet meer gespannen aan. Heb het idee dat ze in omvang afnemen.. Wel "lekken" ze , heb dus wel voeding (?) Mn tepels zijn ook helemaal rood en geiriteerd , auwie ! Ons ritme was, om de 3 uur voeden. Nu komt ze al om het uur en soms zelfs half uur! De ene keer drinkt ze 10 min en de andere keer 30min.. heel verschillend.
Nu heeft ze een half uur gedronken. Heb dr weer weggelegt en meteen weer huilen Nog niet genoeg gehad.... ?
Hey mama's. Ik heb voor mijn zwangerschap al 2 jaren de mirenaspiraal gedragen en vond het heerlijk! Ik was een van de gelukkigen die niet meer ongesteld werd. In het begin is dat wel raar, maar later is het echt toppie. Het inbrengen was toen geen pretje, maar na een natuurlijke bevalling moet dat inderdaad een eitje zijn. toch zou ik het zo weer doen. FF door de zure appel heen bijten! Inderdaad zetten ze hem met je ongesteldheid en ik geloof iig 6 weken na je bevalling...
@Tanja: ga anders ook eens een kijkje nemen op www.borstvoedingsforum.nl Daar vind je ook veel info en kun je ook om raad vragen eventueel.
@ tanja: dikke knuffel voor jou meid! wat ontzettend shit dat het zo'n pijn doet en dat je kleintje blijft huilen! Ik hoop dat je anders een wijkverpleegkundige of het consultatiebureau kan bereiken, succes! x
Tanja: tepelhoedjes zijn ideaal. Vorige keer kon ik niet anders, en ik heb ze al in huis voor deze keer. Sterkte meid. BV is soms een ramp, maar het is echt ffdoorbijten als je het graag wil. Vaak lukt het alsnog goed
@ Tan, van wat ik er tot nu toe over heb meegekregen, klinkt het ook echt als een regeldag. Even volledig van het normale ritme af en zowel jij als uk lichtelijk overstuur. Meestal ook rond de 10de dag. Zal het rustig even navragen bij consultatiebureau of VBN ofzo. Het hoort niet langer dan een paar dagen te duren en dan zit ze weer op ritme.
Hier bijna geen last gehad van naweeen, de eerste nacht een beetje maar niet echt pijnlijk. Vloeien was bijna over maar is nu weer wat meer geworden. Blijkt normaal te zijn . Had me stiekum al weer zo verheugd om lekker in bad te gaan zitten anticonceptie.Hier ook geen pil meer. Pas toen ik er mee stopte merkte ik hoeveel beter ik me voelde zonder! Ga hier ws ook aan de spiraal. Werd bij ons aangeraden om die pas te laten plaatsen op het moment dat je met de bv stopt en weer ongi bent. Als je ongi bent dan is hij makkelijker te plaatsen. Tot die tijd dan maar condooms ben ik bang Tanja20, meis, dikke knuf voor jou! Maare als je nog wel bv wil blijven geven kan je ook kolven he, doen son en ik ook. Kan Valentijn ook maar 1/2 keer per dag aanleggen, is voor hem te vermoeiend om meer uit de borst te drinken. Is wel wat meer werk maar hij krijgt het in ieder geval wel binnen. En ik kan in de gaten houden hoe veel voeding hij binnen krijgt... Vanavond gaat hubbie weg, ben ik voor het eerst echt een langere tijd alleen met Valentijn...best spannend hoor, stom he Jullie horen het morgen wel hoe het is gegaan [/b]
Oh en ik ga na de bevallig weer beginnen met de pil (heb em tot nu toe maar 1 jaar gebruikt) maar dan de minipil cerazette, die mag je tijdens de BV gebruiken.
Tanja het klinkt als dat je tepels kapot zijn.Kenji komt soms ook al na een uur maar dan vind hij het gewoon lekker om te sabbelen.Ik gebruik nog steeds een tepelhoedje dit omdat hij de tepel moeilijk pakt.Heb het al een paar keer zonder geprobeerd maar dat werkt niet en zo drinkt hij goed dus waarom zou ikveranderen. En ja ik kolf ook zoals Daantje al zei. Kenji drinkt wel meer aan de borst dan Valentijn maar dat maakt niet uit.En hij ligt soms een uur en de andere keer vind hij het na 15 min al genoeg.Ik weet niet waar dat aan ligt.Maar heeft ze echt honger als ze wat huilt? kenji huilt ook wel eens en als ik hem laat liggen is hij weer stil.Ik merk echt verschil wanneer hij echt honger heeft en wanneer niet.Meneer word dan echt boos als het niet snel genoeg gaat en trekt zijn keel open dan. Ga info inwinnen bij een instantie dat is het beste denk ik. Maar lekken jou borsten veel of niet of allen als je toeschiet? want als ze veel lekken lijkt het mij dat ze misschien te gespannen voor haar zijn.Ik denk ook maar met je mee.
Daantje waarom werd er aangeraden pas na de bv te beginnen met de spiraal. Want hij geeft alleen maar hormonen af in je baarmoeder. En als je de pil zou nemen lijkt mij dat uk dat toch ook binnen krijgt?
Geen idee of je het tegen mij had met die pil Son, maar in de cerazette zit geen em... oestrogeen, en is voor kind niet schadelijk. Gebruik is wel een stuk lastiger dan gewone pil, maar dat heb ik er voor die maanden wel voor over.
Bedankt voor jullie tips en steun meiden Ik ben snel naar de stad gerend en heb een kolf gekocht. Wil het eerst zo proberen want ik vind BV erg belangrijk. Daardoor was ik ook een beetje overstuur , dacht dat mn lichaam vaalde Heb wel meteen een pak FV gekocht en bijhorende flesjes , moch ik er achter komen dat ze niet voldoende binnen krijgt, heb ik het in ieder geval in huis... (gaat mij nu niet op Zondag gebeuren dat ik vastloop ) @ Son, mn borsten lekken wel regelmatig ja. Naar mijn idee staat er niet heel veel spanning op... Tepelhoedjes? Uhm zijn dat een soort thee-zeefjes? Ik ben een leek hihi ....
Ik kom ook even weer kijken.. Naomi is nu in een diepe slaap Dus ik heb lekker de handen vrij Naomi gaat nu weer gelukkig vooruit! Ze drinkt nu al bijna 50ml. per voeding ( binnen 20 min.) Ook vraagt ze nu zelf om haar voeding ( om de 3 á 4 uur). Vandaag is haar temp. een beetje aan de lage kant ( 36.5), maar ik heb nu extra temp. controles bij haar, om het in de gaten te houden. Ze is ook veel alerter, en actiever aan het worden \/ Dus hier een blije mamma Alleen erg veel last van de stuwing.. Gisteren 2x een schone shirt aan moeten doen, en heb al 1 pak borstcompressen er doorheen! Maar gelukkig zitten ze goed stevig ingepakt, dus de druk is makkelijker uit te houden.. Vandaag ben ik voor het eerst het huis uit geweest.. Even met mijn moeder naar de winkel gelopen en terug. En toen ik in de winkel was, miste ik mijn meisje alweer . Maar het lopen viel me toch nog wel tegen, alsof ik geen conditie meer heb . Owja, Dames ( die op de adressenlijst staan) kaartjes zijn onderweg ... Door de hormonen vergeten
Hoe kolven jullie eigenlijk? 1 borst per keer of 2? En hoelang per borst? Hoeveel afgekolfde melk drinken jullie kleintjes?
Tanja, denk dat je voor het aantal ml. voeding daar het beste mee in overleg kunt gaan met het Consultatie Bureau, of iemand anders waar je je vragen aan kunt voorleggen ( kreeg je ook een bepaald nummer van je KH? die je kon bellen bij vragen over voedingen o.i.d. ?)
Ik lees al jullie BV-perikelen en dan denk ik: petje af voor jullie hoor! Dat jullie gewoon toch volhouden, ookal is het zo moeilijk soms! Ik heb er uiteindelijk voor gekozen FV te geven ben nog steeds zeer blij met deze keuze, alhoewel ik ook graag Bv had willen geven. Maar de herinnering aan de weken dat ik bij Gabriel BV heb gegeven en dan met name de ellende, heeft mij doen besluiten op FV over te gaan. Ook ik heb enorm lopen klooien met tepelhoedjes, tepelkloofjes etc. etc. Gabriel kon mijn borst niet goed pakken omdat ik van die "meisjes-borsten" heb, dus niet van die grote tepels. Hij zat er alleen maar op te sabbelen en daardoor kreeg ik kloofjes. En jeeeeeeeeeemig wat doet dat zeer, net of er iemand ff zijn tanden in zette. En ik wist nooit of hij genoeg had gehad, ik werd daar enorm onzeker van. na drie weken ook nog een borstontsteking erbij, ik was zo ziek. Ik weet nog dat ik wilde douchen omdat ik het zo koud had, Ro zette de douche voor mij aan en ik kon geeneens naar de douche lopen omdat ik het zo koud had, die douche heeft wel 3 kwartier aangestaan voordat ik al klappertanden naar de badkamer kon strompelen! Toen ik net bevallen was van Ysabelle, werd ze aangelegd en zat ik meteen weer te rommelen met het goed in haar mond krijgen van de tepel en het neusje vrijhouden etc. etc. En toen kreeg ik zo'n flashback dat ik het eerste dat ik tegen Ro zei toen ik hem weer zag, was " ik wil geen BV geven!". Toen heeft hij ook namens mij die knoop doorgehakt (de KH begon er weer over) en gezegd: nee we gaan over op FV. En daar ben ik nog steeds enorm blij mee. Maar daarom vind ik het nog wel jammer dat ik dus niet geslaagd ben in BV, maar het is goed zo. En lekkende borsten...pfffffff de zoogcompressen vliegen erdoor hier, maar goed, gaat ook wel weer over!