nou dat gerommel met de bv ken ik hoor, heb volgens mij (weer) een (beginnende) borstontsteking te pakken........En dat terwijl ik gewoon nog bezig ben met de ab van de vorige Hoe krijg ik het voor elkaar..zou toch denken dat de ab ook er voor zorgt dat er geen nieuwe borst ontsteking kan ontstaan, of is dat weer te simpel bedacht? Voelt toch echt het zelfde... Ga zoonlief uit bed halen, is ontroostbaar op het moment ( huil uren ) Mischien tot later
@ kuki -> ik ben ook blij dat ik flesvoeding geef.. Vooral nu ik zie/merk dat Naomi graag mag sabbelen.. Naomi heeft trouwens weer goed gedronken! 35ml. van de 50. En ze vraagt er ook steeds meer om ( netjes om de 4 uur vandaag ). Hebben/ hadden jullie ook dat je niet meer weet welke dag het is? Omdat je het niet meer meekrijgt ( vooral de eerste week?). Ik heb hier erg veel last van , weet niet wat er op het nieuws is, de dagen lijken op elkaar, en ben zoveel indrukken aan het opdoen, dat ik daar niet bij stil sta . Owja, Wanneer gingen jullie voor het eerst met de kleine naar buiten? Zodra hij/ zij de temp. zelf kon 'regelen' , of pas bij warm weer, of bij geboortegewicht? Naomi is nl. minder dan 200gram ( mocht 300 gram) afgevallen ( komt nu alweer aan, heuse 20 gram in 1 dag ), en is nog geen 10% van haar geboorte gewicht kwijt geraakt..
@ Loran , wij zijn de 8ste dag wezen wandelen. Het was mooi weer, niet koud... Buiten-Temp was best warm hoewel ik Noa een (dik) vestje heb aangedaan en een flace dekentje in de wagen heb gebruikt. Baat het niet, dan schaad het niet Gister nog even gewandeld. Goede buiten temp maar wel met mustje, extra vestje en dekentje over ! Mischien handige tip om voor èn na het wandelen Naomi te tempen. Om te kijken hoe zij erop reageerd... (vind ik persoonlijk erg prettig) Heb net voor de 2de keer gekolft. Noa komt om 1.5 uur voor voeding Het kolven doet geen zeer , alleen ernaar wel... een branderig/jeukend gevoel aan de tepels. Hebben jullie daar ook last van ? Ben erg nog steeds over aan het nadenken wat ik ga doen : BV of FV... -volgens mij- is mijn BV goed, alleen het doet zn pijn dat ik er tegen op zie om voeding te geven. (kolven doet na de tijd zeer) Ik wil het beste voor Noa en dat is BV in mijn ogen... dilemma, dilemma, dilemma Wat moet ik nou.... Trouwens velle zomerkleur he , de nieuwe look van het forum Iemand mn zonnebril gezien ? gevonden - 8) -
Tanja ik denk dat je tepelkloven heb.Smeer je er iets tegen? Als je kolf geef je haar dat dan via de fles. Misschien kan je het afwisseneln zoals ik doe.Bosrt/2 keer fles en dan weer borst.Met de fles kan je toch zien wat ze drinkt en kan je best snel opbouwen.Dan komt ze misschien ook iets minder vaak. Ik zou het toch gewoon een beetje gaan kijken waar jij je weg in kan vinden.En ik zou maandag even tepelhoedjes halen.Dat zijn zegmaar een extra tepel van sileconen die je op jouw tepel zet als bescherming. En met de fles kan je niet te veel geven want ze mogen van bv zo veel als ze zelf willen.Kenji drinkt hier flessen van 100/120 ml.Hij moet nu min 600 ml en max 800 ml wat de kinderarts heeft gezegt van de week.Maarja als hij uit de fles drinkt weet ik wat hij drinkt maar aan de borst : Ik hou me maar voor ogen hij doet het goed hij groeit als kool dus het is wel goed. En meid ja borstvoeding is gewoon het beste voor alles.bel anders toch maandag nog even het csb en vraag daar nog even advies het zou gewoon zonde zijn als je stop.Maar de beslissing blijft natuurlijk bij jou. Hoop voor je dat je er uit komt. Volgens mij had ikook nog ergens gelezen dat je vroeg hoelang wij deden kolven.Ik kolf tot ik zie dat er niks meer uitkomt.Ik kolf 2 borsten tegelijk ik heb een dubbele kolf. Dikke Knuf
Loran Kenji is op dinsdag thuis gekomen en op vrijdag ben ik voor het eerst naar buiten geweest. Gewoon goed aankleden en een goed dekentje erop en in het begin gewoon een kort rondje. veel plezier vandaag meid ga lekker wandelen en van het mooie weer genieten.
Is toch goed dan je moet gewoon een beetje kijken hoe en wat. Ja en hij drinkt zoveel in 1 keer maar niet vergeten hij is bijna 2 mnd Meid gewoon je gevoel volgen en als het zo wel goed gaat dan kombineer je het toch lekker.Dat doen Daan en ik ook. kan je ook nog eens de deur uit en tegen hubbie zegen schat de melk staat in de koelkast
Hallo, ik mag me hier nu ook helemaal legaal bijvoegen hihi ga strakkies ff doorlezen, nu flesjes steriliseren hihi
Oh ff een vraagje, ik ben een beetje gescheurt en heb daar zo een last van, kan bijna niet zitten, ookal is het naar het schijnt maar een klein scheurtje, hebben jullie ook zoveel last van jullie scheur/knip?
@ Roos , de eerste 2 dagen wel. Kon ook niet meer rechtop zitten , had erge last van mn stuitje ! Plassen onder de douche , dit heb ik een week gedaan Ik heb nu nog 1 uitwendige hechting , de rest is al opgelost. Maar deze begint nu te jeuken omdat hij nu goed gaat helen... Wanneer waren jullie hechtingen allemaal opgelost? Deze oplosbare hechting zit er nu al 13 dagen in Ohja Roos . officieel welkom !
Ohja nog wat , bij mij drukte het verband erg tegen de hechtingen met zitten. Mischien ander maand/kraam verband gebruiken ?
Heeey Meiden, Was ik weer! Ga toch ook proberen hier wat meer te schrijven.. Maar het is best druk zo 2 kids ineens, moet echt een ritme gaan vinden.. Wij gaan straks voor het eerst naar buiten om te wandelen.. En milana is van dezelfde datum als Naomi toch? Ze drinkt ook al 100 cc per fles en was maar 100 gram afgevallen Ze doet het dus keigoed! Gisteravond om 10 uur gaan slapen en we hebben haar vanmorgen om 7 uur wakker moeten maken voor een fles.. Ik hoop echt dat ze op deze toer verder gaat Knap van jullie dat sommige van jullie zo fanatiek zijn met borstvoeding, petje af! Ik ga gewoon weer aan de pil.. Hadden jullie ook dat jullie dan afentoe een minuutje ofzo een rotgevoel hebben? Hormonen ofzo?
Dames petje af hoor met die borstvoeding! Hier de prednison kuur afgerond en de jeuk is verdwenen, van de week wel hele erge migraine gehad (3 dagen) dat schijnt te komen door de ruggenprik er lekt dan nog hersenvocht weg uit je ruggengraat en dat is niet fijn te noemen, zeker niet als Isa dan een keeltje openzet bij de luier wissel of het wachten op de fles. Slik nu dus maar weer braaf uit voorzorg paracetamol. Isa doet het verder keurig en slaapt inmiddels weer wat beter, zouden het dan toch krampjes zijn geweest? Roos welkom hier ! Ben benieuwd wie er nu gaat bevallen, wil wel weer verse baby's zien
Wow wat een nieuw flitsend achtergrondje! BV is inderdaad het beste, maar als het gewoon niet werkt, moet je je vooral NIET schuldig voelen als je overstapt op FV. Dit is het beste alternatief dat je je kind kunt geven als het niet lukt met BV. Je kindje heeft er ook niets aan als jij je helemaal ellendig voelt en dat merkt het toch en dan heb je kans dat het nog slechter loopt met de BV. Gewoon op je gevoel afgaan! Ysabelle drinkt nu 7 flessen van 90 cc per dag, wil opbouwen naar 100 cc vandaag maar dan kom ik niet helemaal uit met 7 flessen, want dan zit je op 700 cc en dat is vrij veel voor haar gewicht. De KH heeft gezegd dat ze 150 cc per kilo mag, dus in haar geval 525 gram. Woensdag komt het CBS, maar even overleggen. Hechtingen: heb ik ook wel een week echt last van gehad, ik heb 3 uitwendige en volgens mij zit er nu nog 1, die inwendige voel ik volgens mij niet (zijn er 5). Paracetamol slikt ik hier ook diverse malen per dag. Waar ik trouwens nu last van heb, is volgens mij dat ik mijn BM heel goed voel. ik kan soms niet goed plat op mijn onderkantje gaan zitten, is te pijnlijk. Ik denk dat ik in ieder geval mijn urine even laat nakijken, want ik heb ook een soort van kramp bij het naar de wc gaan sinds een dag of 2, kan echt zeer doen. naar buiten: hebben wij gisteren voor het eerst gedaan en toen was ze dus 8 dagen. Als ze haar temp goed kan houden, is het goed, is mij verteld.
Overigens een supernacht gehad, Ysabelle heeft geslapen van 18 tot 08 uur met alleen wakker worden voor flessen om 20, 00, 04 en 08 uur! Heb dus echt even bij kunnen slapen en daar was ik echt aan toe! Ben nog steeds zo'n emotionele muts en ik jank om alles en de gedachte dat ik nog weken van die korte nachten zou hebben, doet me menigmaal in huilen uitbarsten, dus vannacht was wel echt een opkikkertje hoor! Ben gewoon een tijdje bij haar gaan zitten en heb haar over haar hoofdje gestreeld, ze zakte helemaal weg. verder heb ik toch de klok van haar kamer gehaald, hij tikte wel werg luid. Overigens hoor je vaak dat kindjes daar goed op kunnen slapen, maar voor Ysabelle werkte dat (misschien?) niet. Kijken wat de komende nachten weer gaan brengen.
Kuki hier gister ook wat tranen gehad hoor.Had gister wat woorden met Ati over bv of de fles.we waren bij mijn moeder en ik had geen fles voor hem meegenomen.Vond dat hij wel bij mij kon drinken 2 keer.Hij kwam vrijsnel achter elkaar en Ati dus boos dat ik niet een fles had meegenomen.Ik dus ja hij kan toch bij mij drinken en hij weer je weet toch dat hij dan niet genoeg drinkt.en zo wat heen en weer ik was al wat moe dus ik ook in tranen.Maar hij heeft wel bij mij gedronken. Verder lekker meid dat je uk wat beter geslapen heeft. Alle nieuwe mama's welkom nu mogen jullie hier komen En iedereen die is wezen wandelen alles goed gegaan. Kenji staat hier al een paar uur lekker buiten heerlijk voor dat mannetje frisse lucht.Lekker gezond.
Hoi hoi.. Ik ben zo blij vandaag! Naomi drinkt nu al sinds gisteravond haar flesjes leeg! 60ml. per keer . Om 22u. wordt ze naar 70ml. gezet.. Ik moet per dag met 10ml. opbouwen, tot ze over 24 uur 450-500ml. drinkt ( bij 6 x voeding van 80 ml.). Naomi komt nu ook netjes zelf om de 4 uur voor de fles. Dus deze dame gaat ineens met sprongen vooruit! Spugen doet ze nu al 2 dagen niet meer, en haar temp. is nu ook weer netjes (36.8). Ik ga of morgenmiddag, en anders van de week met haar naar buiten ( bij mooi weer) , krijg vanmiddag visite , en ga dan het liefst even samen met mijn moeder wandelen de eerste keer ( want je weet maar nooit ). Morgen heb ik de laatste dag de kraamhulp hier over de vloer.. Best raar eigenlijk, kan goed met haar overweg Heb voor haar iets gekocht namens mij en naomi ( weet alleen zelf niet wat, dat zie ik straks pas, dan brengt mams die ). Over hechtingen gesproken, weet je wat ook helpt? Ga 's nachts lekker op een onderlegger liggen met de blote kont.. Dan kan de wond ademen ( door kraamverband o.i.d. ademt het niet). Ik heb dit ook 2 nachten gedaan, en het werkt bij mij prima..
hallo mama"s wij zijn gister voor het eerst naar buiten geweest! maar dat viel erg tegen,heb best nog wel last van mijn buikwond dus we zijn maar een klein stukje wezen wandelen. asley krijgt nu flesvoeding,allebei mijn tepels helemaal kapot,erg veel pijn,ze zijn normaal al heel gevoelig. maar de flesvoeding doet ze ook goed,ze drinkt nu 60ml. gister was de kraamzorg voor het laatst.toch wel lekker hoor geen vreemde meer in je huis.wel veel geleerd van dr.nu lekker met zijn drietjes ashley slaapt ook goed.gisteravond om 23:00 laatste voeding en toen kwam ze vannacht om 04:00,en vanochtend om 09:45 heb ik dr maar wakkergemaakt.