Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Heey allemaal!

Even een vraagje. Ik geef momenteel Nutrilon als voeding. Nou heb ik gelezen dat de kruitvatvoeding exact hetzelfde is als de nutrilon. Nou zit ik een beetje te twijfelen of ik over moet/kan stappen. Heeft iemand ervaring met kruidvat voeding en weet iemand misschien hoe ik hier eventueel naar toe over kan stappen?
    Alvast bedankt voor de antwoorden!

Stephanie

2. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Heb hier meneer net in z'n aapie om mij heen gedaan maar ik vind dat hij er zo rot in ligt krijg hem ook niet beter.Iemand ervaring.Raccon hoe ligt hij bij jouw?

En ik heb vandaag zo'n voorbeeldig kind.Niet een keer een piep of mauw.Hij kijkt rustig rond en brabbelt wat.Volgens mij heeft hij vande week gewoon een mega sprong gemaakt.

3. Niet meer actief

Son, ik zal even een foto uploaden

edit: staat in mn album, erin leggen is lastig, dus ik leg het aapje uit op bed, leg uk erin en doe dan de band om mn nek, even schuiven enzo, en dan zit ie goed.

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik had hem anders om.Zal het een zo proberen vond net z'n nek niet zo lekker liggen ;)

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wat ligt Devid er schattig in. Ik heb toch ook zo'n doek, maar Thorsten is er toch echt veel te klein voor...

En Stephanie ik kan je helaas niet helpen met de voeding. Probeer het eens in het voedingstopic.

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ben nu bijna een week geleden overgestapt van kruidvatvoeding naar Nutrilon.
    Naomi kon er niet verzadigd van worden.
    Vandaar dat ik ben overgestapt naar Nutrilon.
    Ik ben in 1x overgestapt van voeding, nergens problemen mee gehad bij haar (ook geen krampjes).
    Naomi raakt van de nutrilon wel verzadigd. ( was ze eerst bij de kruidvatvoeding ook).

7. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik gebruik Friso en die vind ik ook erg goed...

Vandaag ben ik even voor mezelf wezen shoppe... Eindelijk weer normale kleding aan !

8. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Sonja -> Naomi krijg ik er ook niet normaal in ( in het aapie).

@Raccon-> Ik ga het morgen eens op jou manier proberen, uitleggen op bed..
    Maar heb nog 1 vraag.. hoe hoog leg je dan het hoofje in de aapie? Naomi ligt vaak in een knik ( terwijl als die in de box hangt ze wel goed ligt).

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Gelukkig ben ik dus niet de enige :)

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik dacht zelfs al dat het aan mij lag :oops: ..
    Heb het zelfs stap voor stap gedaan, met de beschrijving ;) , en nog werkt het niet..

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hoorde net van Alice dat jullie het over de duur van BV hadden, ik heb ook even wat vragen. (en ik hoop dat ik wat vaker zal gaan posten, maar gister ook zo'n hoofdpijn en koud zweet.. ben niet fit)

Huilen om in slaap te vallen? 10-15 min per borst?

Vandaag, 16.30 uur huilen (laatste voeding 13.30, daarvoor 11.00 uur) Ik leg Lutein aan de rechterborst (borsten voelen niet meer zo vol als eerder nog deze week, is dat normaal? zijn gewoon weer zacht), begint te drinken.. drinken, boertje, drinken, drinken.. valt in slaap, na 2 min weer wakker, drinken drinken. 17.15 uur slapen... Na drie min. huilen. Borst zal wel heel leeg zijn, linkerborst 17.30 uur klaar, valt in slaap. 18.02 uur huilen, linkerborst maar weer geven, paar slokken, valt in slaap. 19.05 (nu ik dit typ) huilen, huilen, huilen... *zucht*. Zo gaat het dus wel vaker. Wat nu? Weer aan mijn lege borsten leggen? Ik ben dus meestal langer dan een uur bezig met voeden. Gister van 20 uur tot 24 uur bezig geweest, en ik was kapot, door de koppijn.
    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

12. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Oh, en huilen voor het slapen? Hoe weet ik nu of het vermoeidheidshuilen is of dat ze honger heeft? Geen idee hoor, ze wil altijd wel drinken als ze huilt. En nu is ze dus nog steeds aan het huilen, al tien minuten. Tj zal wel gek worden zo langzamerhand, ik ga naar beneden. Kijk zo even naar reacties. :(

13. wannie

wannie Niet meer actief

Pfffffffff gaat lekker hier :(

Jankbuien van hier tot weet ik veel waar :(

Gisteren al nadat ik een mailtje naar me verlos had gestuurd met foto's.....het idee niet meer zwanger en dat ik daar dus niet meer kom... :( tranen stroomden eruit

En vanmiddag... ik pas mijn spijkerbroeken nog niet dus ik me positiebroek aan........en weer tranen....wat ziet er er leeg uit :(
    Menn ik mis me buik..... :oops: het getrappel,,,me hand er op kunnen leggen.... het idee dat er leven in je groeit.......gewoon alles

Natuurlijk ben ik supertrots op wat hier op me schoot ligt :D het mooiste wondertje wat er bestaat!

Zwanger zijn is zo'n ultiem gevoel....... wie weet ooit mag ik nog een keer :)

moest het ff kwijt hoor :oops: hormonenbom tot exploffing :rolleyes:

Knufffie

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Lin heb je al een speen geprobeerd?
    En als jij echt zo druk ben en geen rust heb.Dan gaat echt je productie achteruit. ;) Je borsten hoeven echt niet hard aan te voelen/Als jou productie op pijl is zullen ze echt niet hard zijn.
    Hier hebben ze echt bij het csb gezegt 10 min per borst.Groovy heeft uit haar handboek 15 min.
    Waarschijnlijk heeft ze een regeldag of dagen.Ik zou zeker een speen proberen.Straks zijn heel je tepels kapot.Van dat gesop.Ga anders er bij kolven.Moet je ook wel even je weg in vinden.Maar dan kan je afentoe de fles geven en dan weet je zeker dat het niet aan je voeding kan liggen en kan je verder gaan zoeken.En als jij zo lang aan het voeden bent krijg je zelf ook geen rust meer.Bel anders morgen het csb en vraag of dat de wijk langs wil komen omdat je het niet meer ziet zitten.

Meid kop op en doe lekker rustig aan.En we missen je echt hoor.Ik werd van de week al opperbebster genoemd :confused: maar sorry dat ben jij toch ;) oppermama is al genoeg.hihi

Knuffie knuffie

15. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Net voor het eerst Cinababy gebruikt..
    Ik hoop dat het zel helpen... Ik doe 3 druppels op de speen, is dat goed ? En hoe vaak per dag mag je het eigenlijk gebruiken.. Man heeft per ongeluk de bijsluiter weggegooit...

16. Niet meer actief

@Loor, ik leg hem ongeveer in het midden van het ding, dus evenveel ruimte boven zn hoofd als onder zn voeten. En dan de kant van het hoofd iets hoger om mn schouder.
    Ik heb em geloof ik ook andersom dan op de plaatjes, dit gaat voor mij beter.
    Wat ik wel apart vond in de handleiding, was dat ze zeggen het hoofd er als eerste in, alle andere doeken tot nu toe gaat eerst de kont, is ook veel praktischer om eerst de billen te doen, dan heb je veel meer rust om het hoofdje recht te leggen.
    Devid liep helemaal rood aan toen ik zijn hoofd eerst deed. En daarna modderen met zn voeten, terwijl zn hoofd daar al lag... :( nee, dat werkte niet.

Lin, klinkt heeeeeel erg bekend meid.
    Dat je borsten nu weer minder vol zijn is blijkbaar normaal (die vraag had ik een paar dagen terug ook ;) ) Mijn theorie is als Devid een schone luier heeft en net heeft gedronken, dan huilt hij om het huilen en moeten hubbie ik maar leren om er doorheen te leven, tot ie in slaap is gevallen. Heeft hubbie meer moeite mee dan ik.
    Wat heeft je man idd een vreselijke werkgever, zelf geen kids zeker? Man, kan die niet een beetje medeleven tonen :confused:
    Sterkte meid, ik vind het erg knap dat je het tot zover goed red zowat in je uppie en Tj met werk en al wennen aan zo'n kleine... petje af.
    En hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Wannie <<KNUFFEL>>, ja, je zit echt in de kraamtranentijd, lekker uithuilen!

Ik ga nu, visite komt zo, en Devis is al langer dan een half uur aan't huilen, wilde hem eigenlijk in slaap hebben tegen de tijd dat visite kwam, maarja, het zij zo :(

knuffels

17. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    3 keer per dag, in acute gevallen mag je het ieder uur geven met een max van 6 keer.
    Ik laat ze hier zo in het mondje vallen speen kan ook. ;)

18. mirrepir1981

mirrepir1981 Actief lid

2 okt 2006
    166
    0
    0
    ik doe het altijd op een minilepeltje, werkt ook goed en wat er dan nog in het lepeltje blijft zitten smeer ik aan de speen, weet ik ook zeker dat hij het goed op sabbelt.

Heb net mijn mannetje weer in bed gestopt hij is zich nu in slaap aan jengelen.

Okay ik ga nu gauw verder met opruimen, krijg zo nog visite.
    Fijne avond nog allemaal en voor als ik niet weer op de site kom vanavond, welterusten.

19. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Oke dank je wel..
    Helpt het bij jullie goed ?

20. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Son/Raccon, bedankt. Net heeft ze 20 min lopen krijsen. Tj vroeg of ik haar alsjeblieft aan wilde leggen, dus dat heb ik na 20 min gedaan (en hem daarna verteld dat ze net een uur had lopen drinken). En na tien min viel ze in slaap, liet ik haar boeren en meteen weer krijsen. Dus nog vijf min aangelegd en nu is ze stil.. maar wel wakker.

Ze heeft nog genoeg volle luiers, dus zal ik ook wel genoeg voeding geven. Ze lijkt me verder ook tevreden. Kolven lijkt me ook zo lastig, dan ben ik de hele tijd bezig met kolven, borst geven en fles geven. Net zo veel tijd kwijt als nu lijkt me. Ik heb nog geen speen geprobeerd. Beter om uit te stellen toch?
    En huilen om het huilen? Ik ken dat verschil niet. Ik hoor wel het verschil tussen jengelen, huilen omdat ze moet spugen of een kramp heeft en hongerhuilen. Maar niet dat ze zich in slaap moet huilen.. :( Hebben Tj en ik het allebei moeilijk mee.. maar wat wil je.. als je niet aan een goede nacht toekomt.. dan wordt je wat vermoeider, suffer.. huilen is dan geen prettige bijkomstigheid.

De hoofdpijn begint weer te komen.. en ik ben door mijn paracetamol heen. Straks maar even de badkamerkast op de kop houden.

Ik denk dat Tj zijn baan kwijt is als ie nu niet naar Denemarken gaat, ze (Deense directeuren) wilden hem al in Denemarken hebben in augustus namelijk.. :rolleyes: Zijn baas wil hem graag in Ned houden, maar ja.. als hij niet doet wat de Deense directeuren zeggen zal Tj's baas ook zeker zijn baan niet houden.

Deel Deze Pagina