Goeiemorgen, hier een uitgeslapen Jet ! Dus ook een stuk vrolijker dan gisteren hihihi ! Ik heb toch zo een goeie nacht gehad. Om 23.30 uur heb ik een fles gegeven, en Keenan werd om 03.45 uur voor de nachtvoeding. Ook weer flesvoeding gegeven, en meneer besloot daarna om lekker door te slapen. Hij is dus pas net wakker en is hardstikke vrolijk ! Toen ik hem uit zijn bed haalde kreeg ik zelfs een lach van hem, dus mijn dag kan niet meer kapot. Amber ligt ook nog heerlijk te pitten, even tijd voor mezelf zo meteen. Ik ga straks met Amber en Keenan winkelen, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik heb me er nu bij neergelegd dat die borstvoeding niks meer gaat worden, en ik voel me er eigenlijk ook wel een stuk ontspannender bij. Oh Kathy, je bent niet de enige die een poepbroek mag verschonen, ik hoor hier naast me toch een gepruttel whahahhahaha !
Hallo mammies zit weer aan mn machientje Lintje ik ben ook gaan kolven en ik moet zeggen t bevalt heel goed. Je bespaart zelfs tijd omdat je geen uren meer hoeft te voeden. Ik hen een difrax combi een -2+2. Das de enige die ze wil, beetje cinababy erop ls ze niet wil. Zeker in het begin even vasthouden omdat ze natuurlijk niet weet hoe t moet. Die verwarring heeft Fenne totaal niet gehad. Ik heb wel de difrax s fles die brede waarvan de speen extra zacht is enz. Het voordeel van kolven is dat je weet wat ze binnenkrijgt. Fenne huilde ook wel vaker en dan dacht ik dat ze te weinig kreeg. Nu weet ik zeker dat ze genoeg heeft. Ik reken aan de hand van haar gewicht uit wat ze nodig heeft. Dus gewicht Lutein x 150 en dat delen door 6. Dat heeft ze ongeveer per keer nodig. Het voordeel van de fles is ook dat je haar beter kunt stimuleren door te drinken. Als ik lees dat Lutein vaak in slaap valt lijkt me dat handig. Je moet haar gewoon wakker maken of stimuleren te drinken door bijv onder de voetjes te wrijven of over de handjes. Voor je borsten is dit zo niet fijn. Door t kolven weet ik ook ongeveer hoeveel productie ik heb, dus als ik een keer niet kolf en live voed weet ik zeker dat ik genoeg heb. Als ze daarna huilt is het zuigbehoefte of luier enz. Als t echt erg is mag ze wel eens troost sabbelen of drinken das ook verder geen probleem. En zoals sonja zegt hoe meer stress en drukte hoe minder je productie. Ik ben om de 2 uur gaan kolven en pak meer rust dit helpt echt. Mn productie is toppie toppie nu. Jet, wat gezellig samen shoppen. Have fun! Enne dat kolfding ben je zo kwijt op marktplaats (als je wil) Die van mij komt ook van marktplaats en is niks mis mee, zeker als je erbij zet dat ie nauwelijks is gebruikt. Poepbroek elke verschoning wel haha ze heeft er gewoon rode billetjes van en niks helpt. Ben nu maar aan de talkpoeder. Trouwens volgens mij hadden alle kids gisteren jankdag ofzo. Fenne heeft ook van 22 tot 24 lopen krijsen Om 24 maar gevoed en heeft ze geslapen tot half 6. rhealover, wat zei de huisarts? Toch vind ik t stiekum fijn om te horen dat er meer mama's zijn die onzeker zijn, t moeilijk vinden enz. Soms denk ik weleens de enige te zijn. Dan weet ik t even echt niet meer enz. Gelukkig kan ik dan hier komen en weet ik dat we elkaar helpen. Dit geeft mij echt een goed gevoel! Meiden nogmaals ik vind jullie allemaal top
GOedemorgen allemaal! Jeetje volgens mij zijn er aardig wat die een knuffel nodig hebben dus bij deze: KNUFF Mag hier dan echt totaal niet klagen, Fay heeft gisteren om 23.00 uur de fles gehad, had 30 cc meer klaar gemaakt dus totaal 150, en mevrouw heeft geslapen tot 5.15 uur vanmorgen. Toen schone luier en fles en om 5.45 uur weer in bed gelegd en nu slaapt ze nog lekker. Enige nadeel: kon zelf niet echt meer in slaap komen, maar om 7.30 uur even uitgebreid gedouched dus hopelijk kom ik daar de dag mee door. Worden jullie trouwens af en toe ook zo moe van jullie mannen? Kom ik net beneden staat het hele aanrecht vol met van alles en boven had ik al allemaal wasgoed op kunnen ruimen.... Hallo dat ik de hele dag thuis ben wil toch nog niet zeggen dat ik zn werkster ben geworden?
Het slaat toch nergens meer op, ik bel krijg ik zon stemmetje dat ze gesloten zijn, terwijl mijn vader juist naar de praktijk moest voor controle ! Dus ik mijn vader maar gebeld en die heeft voor vandaag een afspraak gemaakt om half 11 moeten we er zijn. Heb net even op het net naar info gezocht over reflux, als je flesvoeding geeft adviseren ze het te verdikken(met nutriton), en ik merk juist als die kleine de fles op heeft dan spuugt ze echt geen golven uit, alleen kleine druppeltjes die langs de mondhoeken naar beneden druipen. Die fles is toch half nutrilon en half gekolfde bv. Als ik haar de laatste voeding met de fles geeft dan dut ze op een gegeven moment ook weg dommelt en dan lekker goed slaapt. Terwijl ze met de borst blijft brullen en echter niet vanwege de zuigbehoefte want dan pakt ze haar speen wel aan. @ Ien: ja die mannen ook altijd, hier ook, washok ligt vol was en het is te veel moeite om vuile vaat in de vaatwasser te zetten. @ missgroovy: ik heb ook zeker geen spijt dat ik hier ben gekomen, soms ben ik echt de kluts kwijt, maar dan merk ik dat ik niet de enigste bent en dat geeft je wat meer zekerheid, en de steun die je van anderen krijgt is echt heerlijk dat heb je soms echt nodig. Want ik ben echt erg onzeker, zeker nu de kleine toch last heeft van dat spugen.
Ik moet ga me er ook bij neerleggen, tervergeefse pogingen om het op te bouwen, de productie bleef toch stukje bij beetje terug lopen. Dus even die 6 weken vol maken en dan toch ook over naar de fles. Ik ga de kleine wakker maken en in bad stoppen, kan ze nog even op haar gemak drinken en dan kunnen we naar de huisarts. Groetjes
Wat een *peep*-nacht! Grrrrrrrrrrrrrr heb het echt helemaal gehad. We zaten op zo'n mooi ritme, nu komt ze iedere ochtend weer vroeger. Ik heb echt het idee dat ze haar dag- en nachtritme weer aan het omgooien is, verkeerd om in dit geval. Overdag alleen maar slapen en 's avonds klaarwakker. Een fles om 23 uur, daarna kwam ze al om half 4! En daarna dus NIET meer slapen. Ik word er helemaal niet goed van, ik kan zelf wel eens een huiluurtje gebruiken onderhand...............
Ien, hier hetzelfde hoor.. Pff schoenen laten liggen enz enz Hier wel een goede nacht gehad wat betreft Milana, ze krijgt standaard om half 11 de laatste fles gaat ze gelijk slapen, 3 uur fles en weer slapen 6 uur een fles en weer slapen en dan word ze meestal rond kwart voor 10 echt wakker.. En zo gaat die altijd.. Alleen Chelsea was vannacht ziek en had koorts.. Dus die heeft ons wel een half uurtje wakker gehouden.. Maar goed ben lekker fit, en het ziet er mooi uit buiten, is ook al een stuk lekkerder wakker worden.. Kuki, vervelend dat je een rot nacht achter de rug heb, als je ff wilt huilen gewoon lekker doen hoor!
Nog even en ik ga een hele hoge flat opzoeken en spring van het dak Echt dat gejank, ben het helemaal zat. Vannacht weer een uurtje of twee kunnen slapen. Vandaag de hele dag schilders over de vloer, schoonouders komen om zes uur. En Thorsten is zelfs schor van het janken. Leuk kinderen, waar ben ik in godsnaam aan begonnen.
Ja kiki waar zijn we aan begonnen, ws omdat t er bij anderen zo vertederend uitziet en alles goed lijkt te gaan Gelukkig hebben we hier t forum dat ons met beide benen op de grond zet En mannen,,,,,tsja apart soort. Ook heel hardleers,,,de meeste dan. Als je er dan iets van zegt krijg je dom commentaar maar goed. Als we de kleine opvoeden nemen we de man gewoon even erin mee Amanchel, vervelend dat Chelsea ziek is. Hopelijk is t snel weer over! beterschap ! Kuki, wat shit zeg hopelijk is t tijdelijk. Voorlopig hebben de meeste kids nog geen vast ritme dus hopelijk gooit ze het snel weer om! Kijk dat 23 -half 4 is op zich netjes dat kan gebeuren maar t daarna niet meer slapen is echt niet fijn. Slaapt ze dan ook niet tegen je aan of in je bed? Voor een keertje niet erg. Maar goed je zult wel al alles geprobeert hebben Ik duim voor een heerlijke nacht vannacht voor jullie. Rheallover, dat klink niet als reflux. Reflux doet ook echt pijn. Mss krijgt ze teveel? Ben benieuwd wat de dokter zegt! Ien lekker dat Fay zo heerlijk heeft geslapen. En ja zelf niet meer slapen had ik ook maar van even tijd voor jezelf, douchen enz is ook heerlijk hè. Ow ja Lintje, dat krabben van Lutein. Je mag de nageltjes vijlen met een kartonnen vijl. Zelf knip ik ze al in haar slaap. Maar soms blijven ze scherp ligt ook aan de handjes van je kindje. Ik heb hier van die handschoentjes daarvoor. Als je wil kan ik ze je opsturen dan heb je ze morgen in huis. Ziet er mss niet heel gezellig uit maar tis wel effectief!
O, meiden...: KNUFFFFFFEn dan wilde ik hier gaan klagen omdat Valentijn gister een baal dag had ...Als ik dit allemaal van jullie lees mag ik blij zijn dat het maar bij eer dagje blijft Zag dat er nog meer meiden waren die stoppen met bv. Vond het in het begin erg lastig maar nu ik een paar dagen verder ben voelt het al een stuk beter voor mijzelf. Vooral als ik er aan denk dat ik straks weg kan zonder dat ik rekening moet houden met de kolf tijden ed...Heerlijk gevoel van vrijheid! Ben nu inmiddels van 6/7 keer kolven per dag terug gegaan naar kolven om de 4 uur en zonder 't kolven in de nacht. Kom dus uit op 5 keer en dat scheeld al zooooo veel tijd . Wil vandaag of morgen beginnen met de voeding van 7 uur niet meer te kolven...Hoop dat ik het volhou We geven Valentijn nu trouwens de laatste voeding alvast kv zodat hij kan wennen aan de smaak, slaapt meneer gelijk 6 uur achter elkaar door . De nacht daarna 5 1/2 uur! Heerlijk Ga nu trouwens maar weer even wat in huis doen, gister niet echt aan toe gekomen en 't is volgens mij wel erg nodig knuffie
Oh wat ben ik slecht. Niet volgehouden in de bakerdoeken. Het was zo hartverscheurend zijn gekrijs En daantje ik zou ook zo graag die vrijheid terughebben. Wil graag nog volhouden met de bv, maar het is best zwaar. Ben de hele dag en nacht met voeden en kolven bezig
chigirl hoe is jou productie dan? Ik heb helemaal niet t gevoel dat ik dag en nacht ermee bezig ben. Als ik smorgens kolf dan heb ik meteen voor 2 keer voeding en zo loop ik steeds wat voor. Ik heb een paar dagen om de 2uur overdag gekolft om t wat op te schroeven en dat heeft echt geholpen! En ik moet zeggen dat Fenne t flesje zo leeg heeft. Mss vind keano t fijner om alleen zn beentjes in gebakerd te hebben ipv helemaal of op zn buikje te liggen? Enne je bent geen slechte mama gewoon zoekend naar t beste voor je kindje daar is niks mis mee. T is zwaar maar t gaat lukken!
goedenmorgen we hebben een goedenacht gehad...23 uur laatste fles,sliep tot 4:20 en vanochtend kwam ze om 9 uur heerlijk....hhmmm mag ze vaker doen. daantje@@ fijn dat je,je beter voelt,heerlijk die vrijheid... ik vind het ook fijn.luiers,gekookt water,flesjes en voeding mee en gaan met die banaan.
Hier een goede nacht gehad. Ik ga zometeen lekket met kleine Collin onder de douche... En daarna lekker de fles...
Ik ben net terug van de huisarts, met de kleine is niks mis, wel met de borstvoeding, ze heeft wat afgenomen en bekeken, maar er zitten te weinig voedingstoffen in mijn borstvoeding en is te waterig, tevens is de ph waarde gemeten waaruit blijkt dat mijn melk te zurig is waardoor de kleine aangespoort wordt tot spugen. Waardoor er weer maagzuur door haar slokdarm gaat en pijn geeft. En natuurlijk blijft ze honger houden. Vanochtend heeft ze namelijk geen druppel binnengehouden, dus ik ben toch blij dat ik naar de huisarts ben gegaan, dat wordt toch overgaan op flesvoeding. Nu even rondneuzen om de hoeveel uur ze minimaal moet drinken en hoeveel, ze drinkt nu tegen de avond 170 ml/cc op. De laatste 40 ml/cc drinkt ze wel met moeite maar ze drinkt het en houdt het binnen.
Wat de bv betreft ervaar ik dat het vanaf nu makkelijker begint te gaan. Ben niet gans de dag meer bezig met voeden. Dus voor de dames die willen volhouden, nog eventjes doorbijten vanaf 7 weken gaat het echt wel makkelijker. Leander spuugde heel veel. Maandag dan toch naar de huisarts geweest voor Gaviscon, maar gisteren was ik wat nalatig en heb ik het van de ganse dag niet gegeven. En hij heeft bijna niet gespogen. Ook vandaag lijkt het nog goed te gaan. Begrijp er ook niks meer van. Eerst spuugt hij bogen ver en nu plots is het teruggelopen tot een paar mondjes terug geven, terwijl ik nu sinds gisteren die gaviscon niet meer geef. Ik hoop dat het zo blijft gaan.
Gelukkig dan dat je naar de huisarts gegaan bent. Ik wist niet dat dit kon, dat je bv te zurig is. Hopelijk gaat het vlug beter met je meisje.
We hadden haar trouwens nog gewogen, maandag woog ze 4110 gram, nu 4100 gram, dus ze was toch wat afgevallen. Daarom ook net even met het CB gebeld en zij adviseren toch om over te gaan op flesvoeding omdat het anders ten koste gaat van die kleine.
Als ze begint af te vallen is het idd niet goed. Gelukkig is er flesvoeding als alternatief. Zo zie je maar dat het niet altijd zo is dat bv het beste is.