Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Dat kan idd wel kloppen, want als ie eenmaal goed drinkt is het over hahaha.. Dan komt er nog een keer een dikke scheet en dan is het klaar hahaha...

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Lijkt me echt prima hoor! :thumup:

3. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Dat dacht ik ook... hahahha ;_)

4. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Jeetje Collin slaapt vandaag echt veel tussen zijn voedingen in... Heerlijk zeg !

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Fijn zeg!

We kletsen dr wat af haha

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    :) .
    Naomi slaapt nu ook veel..
    Denk en inhaalslag

7. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Oooooooh die kleine vent van mij ligt nu ook net heerlijk te slapen, maar nu moeten we zometeen op verjaardagsvisite. Het is aan de overkant, bij ons overbuurjongetje en ik twijfel of ik hem mee zal nemen. Zal ik hem gewoon laten liggen en de babyfoon meenemen of ben ik dan een ontaarde mamma ?

8. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    ja wie weet...
    Gisteravond van 6 tot 9 uur wou meneertje helemaal niet
    slapen... Hij hoorde de visite, dus toen maar even naar
    beneden gehaald..

9. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik laat Naomi ook wel vaak liggen hoor als ze slaapt.
    Babyfoon mee, en als er wat is, ben je er gauw genoeg weer..

10. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik probeer Collin ook zo lang mogelijk te laten liggen.. Nu mag hij om half 2 komen voor de fles, maar liever pas half 3 ofzo

11. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Nee waarom... Je bent er zo als er iets is... Even wat tijd voor jezelf ;)

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Sonja: Met fv drinken de kindjes idd minder dan met bv, dat is ook het grote voordeel van bv, je mag zoveel geven als je wil.

Heb deze ochtend Leander nog eens gewogen en sinds maandag is hij weer 230gram aangekomen. Hij weegt nu 4kg730. Hij gaat als een speer vooruit.

13. StefanieK

StefanieK Actief lid

28 dec 2006
    456
    0
    0
    Hai allemaal!

Hier ook 6 flessen van 100 ml. Meer krijgen we echt niet naar binnen...
    Ze krijgt dus echt het minimum binnen.... :(

We hebben de afgelopen dagen echt supernachten gehad! De laatste fles om 23.00 uur en ik moest haar wakker maken om 06.30 uur! :confused: :confused:
    Daarna viel ze weer in slaap tot 09.30 uur! :)

Ze wordt steeds actiever! Ze is langer wakker en heel alert. Zo ontzettend leuk!

14. StefanieK

StefanieK Actief lid

28 dec 2006
    456
    0
    0
    Ik maak haar ook niet wakker als ze slaapt...

15. StefanieK

StefanieK Actief lid

28 dec 2006
    456
    0
    0
    behalve na een lange nacht dan....

16. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Dat ze actiever worden is alleen maar leuk.. Die van ons probeert iedere keer al op zijn buik te komen... En kijkt nu ook echt in het rond...

17. wannie

wannie Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Hier echt een supernacht gehad, schrok er gewoon zelf van :confused:

Gisteravond was hij flink aan het mekkeren en vechten tegen de slaap. Na de fles van half 12 heeft hij heerlijk doorgeslapen tot HALF 5 :confused:
    Daarna kwam hij pas weer om half 9 :confused:

Vandaag dus maar eventjes het voedingsschema met stapjes terug brengen naar het normale ritme, elke keer een kwartiertje en dan kom ik vanavond gewoon weer op de fles van half 12 uit :)

Hier zit ik aan 80 cc per fles en dan 7 flessen incl nacht.
    Heb het proberen te verhogen na 90 cc omdat meneertje savonds na de fles van half 8, meestal na een uur weer komt omdat hij nog honger heeft.
    Helaas gaat dat niet goed want hij spuugt die 10 cc er net zo hard weer uit na een half uurtje. 4 keer geprobeerd en 4 keer raak met spugen (heerlijk volle wasmand dus :p ) Dus weer terug naar de 80 cc, als hij dan honger heeft geef ik hem wel een paar slokjes water en dan is meneertje ook tevreden.

Op verzoek voeden doe ik dus niet, hij is nu al zo gewend aan dit ritme en probeer me er echt consequent aan te houden.
    Heb ik vroeger ook met Alychia gedaan en die sliep toen met 18 dagen door. Ik merk gewoon aan me ventje dat hij het echt prima vind zo :)

Ben trouwens weer kapot :( Om 11 uur Destin in bad gedaan en tis meteen weer bal met me heupen :( Met pijn en moeite krijg ik het voor elkaar om hem aangekleed te krijgen en daarna ook nog de fles te maken.
    Maar goed het is weer gelukt en nu zit ik languit op de bank :)
    Moet alleen nog zoveel doen in huis :( wassen, strijken en stofzuigen.
    Hopenlijk zakt de pijn snel af en kan ik weer wat gaan doen

Owja gisteren trouwens me receptje opgehaald voor me darmen die nog steeds niet werken :(
    Sta ik daar voor het raampje (apotheek zit bij huisarts aan huis) Kijkt die muts me verbaasd aan en zegt: euhhhh ik denk dat de dokter nu met je recept aan je deur staat te bellen, ze wou gelijk op geboortebezoek komen. hihi. Het is dat ik nog boodschappen moest doen dus de dokter ging door naar het volgende huisbezoek, ze komt van de week langs :)

Heb wel alles gelezen (meeste ging over de voeding geloof ik ) maar al heel veel weer vergeten.

Eens kijken wat ik nog weet

Owja wat betreft voeding. Vooral kijken naar je kindje, daar gaat het immers om!

mvamberenkeenan: Ontaarde moeder? jaaaaa dat ben je dan echt wel hoor :p Nee wijffie, ik vind van niet. Je bent er immers zo. Hoort elk geluidje via de babyfoon. Als jou gevoel het goed vind, lekker laten liggen hoor. Twijfel je ergens, dan meenemen. Met Alychia (woonde op een flat) ging ik ook geregeld bij de buren (ook 4 huizen verderop) koffie drinken. Babyfoon mee en als me een bepaald gevoel bekroop ging ik gewoon even kijken al stond net de koffie ingeschonken.

Loran: Heerlijk he, even je handen vrij.
    Het is dat me ex me hier en daar giga helpt anders zou ik het soms echt niet meer weten.
    We doen het toch maar he zo in ons eentje! En we doen het super :)

Euhhhhhh de rest ben ik kwijt :oops:

ow kiki: een heerlijke nacht gehad toch? Super! Hopenlijk gaat het nu steeds meer beter met de hulp en het advies wat je hebt gehad (sorry als ik de verkeerde naam bij het verhaal heb geplaatst)

Vanaaf ben ik er wel weer, ga nu eerst met me beentjes omhoog liggen

Knuffel

Wan

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hier word Kenji ook steeds meer wakker.Hij blijft toch voorlopig die 6 wk achter lopen.Maar volgens mij is hij weer met een sprong bezig.Sinds gister slaapt hij weer erg veel op de dag.

19. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik vind ook niet dat je een ontaarde moeder bent als je even weggaat en babyfoon mee.
    Het is alleen dat áls er iets met jou gebeurt....je wordt net om de hoek aangereden of weet ik het; dan ligt je kleintje alleen.

20. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Jet: lekker die babyfoon meenemen! Als ik G uit school moet halen en zij slaapt net, heeft zij ook even "pech" in die zin dat ik snel naar school sjees en weer direct terug kom. De school is 500 meter hier vandaan...

Wij hebben op zaterdag altijd zoiets raar, dan moet ik er vroeg uit met G voor zwemles en kan hubbie uitslapen. Wat doet mijn jongste dan? Na de fles van 23 uur doorslapen tot ongeveer 7 uur! Het is gewoon niet eerlijk! ;) Nooit als ik alleen met de kids ben, dan komt ze ergens tussen half 4 en half 6, maar op zaterdag laat ze papa altijd uitslapen!~

ik zit trouwens ook op 5 flessen van 150 cc, het geeft niet als ze er wat van laat staan. Ik probeer altijd zo uit te komen dat ik 's avonds rond 23 uur de laatste fles geeft. Het zou dus wel prettiger zijn als ze 's morgens voortaan ook wat regelmatiger komt, dan kan je daaromheen "plannen". Vandaag dus om 7 uur een fles, toen om half 11 en dan om 14 uur. Dan rond half 7 en dan pas weer om 23 uur. Als ik die fles rond half 7 later geef, drinkt ze om 23 uur slecht en dan trekt ze het niet zo lang tot de volgende ochtend (vandaar dit ietwat rare tijdschema).

Deel Deze Pagina