Goede morgen, Alyssa heeft om 23.00 de laatste voeding met de fles gehad, ze heeft doorgeslapen tot 5 uur maa rom half 6 begon ze pas te jammeren. Aan de borst gelegd, mevrouw hevig zuigen maar ik zag haar niet slikken, en mevrouw merkte dat ze niks binnenkreeg en begon hevig te huilen, dus andere borst gegeven, weer hetzelfde.... ik beetje gemaseerd maar er kwam met heel veel moeite paar druppeltjes vocht uit . Ik had niet verwacht dat de melkproductie ineens zou stoppen als je aan het minderen was Dus maar snel de fles klaargemaakt vanochtend want inmiddels brulde ze de boel bij elkaar... @ Kuki, harstikke goed van je ! Niemand moet zich met de opvoeding van jou kinderen bemoeien, jij moet ze opvoeden zoals jij het wilt ! Jouw huis jouw gezinnetje jouw regels ! Heel knap van je hoor, petje af @ Kiki, ach meid, wat erg zeg, soms wil ik de kleine ook wel even bij een ander "dumpen" als ze zo haar buien weer heeft, maar anderzijds als ze me haar lachje schenkt en heerklijk aan het knuffelen is met me en zon rustige bui heeft dan zou ik dat voor geen goud willen missen. In ieder geval een HELE DIKKE KNUFFEL om deze dag door te komen @ mamalieske, ja die schoonouders soms. Mijn schoonmoeder is echt een hele lieve vrouw, maar betreft opvoeding zou ze zich ook veels te veel mee willen bemoeien. Als ik de kinderen van mijn schoonzus zie zo wil ik absoluut niet dat mijn kleine wordt, het zoontje is 4 en zit zowat fulltime aan televisie e spelcomputer en speelt spelletjes en kijkt films die absoluut niet geschikt zijn voor hem, hij is ook echt al gewelddadig en ze laten het allemaal toe. En de kleinste (ze wordt deze week 1) leren ze dingen aan zoals tong uitsteken en met dr vingertje draaien van oma is gek . Zo ook laatst kreeg Alyssa bij ons thuis de fles met gekolvde bv toen mn schoonouders er waren toen vroeg schoonmoeder of zij de fles mocht geven, maar natuurlijk mag dat, maar wilde ze eerst de tv aan gaan zetten, daar was ik dus niet mee eens, vragen ze waarom dan niet.... of als ze huilt gaat het gelijk aaahhhhh en zouden ze haar zo in de armen willen nemen, ja dan heeft mevrouw het zo door en wilt dadelijk helemaal niet meer in haar eigen bedje slapen. Nou ben ik beniewd hoe het dit weekend zal gaan, vrijdag gaan we naar mijn schoonouders en blijven een nachtje slapen en zaterdag wordt de verjaardag van de kleine van mn schoonzus en de verjaardag van mijn schoonvader daar in het huis van mijn schoonzug gevierd, dus hoop visite. Veels te druk voor Alyssa om bij te blijven gezien ze slecht tegen drukte kan en dan vaak paar nachten slecht slaapt. Maar ik zie nu al gebeuren als ik haar boven eten ga geven of haar in de reiswieg leg om te slapen dat ze er comentaar op gaan hebben, of ze huilt dat is zielig dus moet je haar maar pakken of steeds gaan kijken, of dat heel de familie haar even op schoot wil hebben, maar het is geen schoothondje in mijn ogen en ik kan dan weer hele nachten wakker liggen daardoor. Het zijn lieve mensen daar niet van maar toch zit ik ermee, en als je er iets van zegt dan ben je weer te streng voor dat kind of je zeurt weer te veel, het zit me toch dwars...
@ danielle1979: ik zag in jouw album dat jouw kleintje een pakje aan had van disney (met nala & simba) ik heb ook van die kleertjes bij de hans textriel gehaald, maar Alyssa kon de truitjes net 1 dag aan, het hoofdje past amper door het gat, terwijl het truitje verder groot genoeg is. Heb jij daar ook last van ? Moet eerlijk zeggen dat bij veel kleertjes van de hans de gaten voor het hoofd te klein zijn, en de broeken zijn vaak maten te groot terwijl ze dezelfde maat zijn
iemand stokjes voor me? Man man man om 1 uur wakker,,,,voeding en dan tot half5 krijsen. Tussendoor nog een voeding maar ook dat werkte niet Half 5 dood in bed gaan liggen met Fenne naast me,,,,,,,,,,,, Slaapt grrrrrrrrrrrrrrr En wie slaapt er nu nog,,,,,,, ik niet want mn borsten klapten bijna. Je zou dr bijna wakker maken,,,,,roep altijd naar vrienden enz savonds een vent dan smorgens ook maar ja das een beetje zielig bij iemand van 4 weekjes Mamalieske, hier ook bah bah als schoonmoeder zoiets doet hoor! (of iemand anders) enne werk ze vandaag! Kuki geweldig meid, waar bemoeit dat mens zich mee zeg! Oow sirene gaat pfff ff lief gezicht opzetten en gaan met die banaan. Vanmiddag ook nog csb met deze nacht,,,,,feest haha
OOOO Groovy sprongetje : Hier kwam meneer om 5 uur vind ook te vroeg hoor.Was eerst 6 uur half 7 vind ik beter.Maarja dan blijft hij bij ons in bed en slapen we door tot de volgende voeding dus ik mag nog niet klagen. Ik ga even wat nieuwe planten voor me vissen halen.En dan m'n aquarium maar schoon maken hoog nodig. Ben erg moe geloof dat ik vanmiddag nog maar een tukkie ga doen.EEEEEEE vandaag over een maand moet ik gaan werken. Mamalieske succes op je eerste dag.
Zo he he eindelijk bij gelezen. Mamalieske heel veel succes vandaag! En Kiki gaat het al weer iets beter? Hier hebben we ook 2 mindere nachten gehad. Van zaterdag op zondag is ze gewoon 3 uur wakker geweest en niet willen slapen. Terwijl ze normaal gelijk weer in slaap valt na de fles, wilde ze nu alleen maar bij me liggen. Maar ik durf haar niet bij me te laten slapen dus dat was een fijn nachtje.... En gisterenavond heeft ze om 22.30 dr flesje gehad en om 2 uur was ze er al weer! Eerst nog geprobeerd met dr speen. Maar daar was ze het dus totaal niet mee eens. Dus toch maar even dr fles klaargemaakt. Daarna weer in bed gelegd en toen heeft ze geslapen tot 7.30 uur. Ze mag voorlopig ook maar even niet in dr emmer. Ben me vanmorgen doodgeschrokken. Weet nog steeds niet hoe het kwam maar ze glipte ineens uit mn handen en ging zo koppie onder Maar volgens mij was mama meer geschrokken dan Fay want die gaf gelijk een big smile toen ze weer boven kwam. Gek kind. Nou ga hier zo maar even opruimen, moet eigenlijk de vloer dweilen, maar daar heb ik dus helemaal geen zin in
Goedemorgen, Wij zijn net wakker, na de fles van half 7 slapen we altijd weer eventjes verder, lekker hoor! Zooo wat een rot weer En ik moet nog wel lopend naar de winkels :S Verder eigenlijk niet iets waar ik op kan reageren geloof ik, allemaal een hele fijne dag!
Pfffffffffff, ik heb ook stokjes nodig ! Mijn god, wat een nacht zeg, meneer had gewoon echt geen zin om te slapen..... Om 23.00 uur fles gehad, toen om 02.45 uur wakker en weer honger hebben, maar daarna niet meer willen slapen Manlief was vanmorgen dus spuug en spuug chagrijnig, terwijl hij gewoon op bed kon blijven liggen en ik maar met Keenan aan de wandel door de huiskamer, dus wie heeft er recht om chagrijnig te zijn, ikke dus ! Maar ik kan niet eens chagrijnig zijn, want ik geniet echt enorm van mijn manneke en ik zou echt niet meer zonder hem kunnen. Amber was vanmorgen ook weer vroeg wakker, om 06.30 uur, maar is toen naast mij gekropen in bed en heeft nog even lekker geslapen. Toen broerlief weer wakker werd werd zij ook wakker en toen heeft ze me geholpen met luier verschonen en flesje geven. Ze is toch zo supertrots op haar kleine broertje, ze wil me overal mee helpen, echt schattig ! Maar aan de andere kant denkt ze dat ze een beetje aandacht tekort komt ofzo, want ze kan ook enorm dwars zijn, dan wil ik haar wel achter het behang plakken........ Mijn schoonmoeder was hier net en die heeft Amber nu meegenomen zodat ik even tijd voor mezelf zou hebben, nou niet dus ! De tante van Erwin belde op of ze langs mocht komen, en haar kan ik echt niet weigeren, want ze is als een moeder voor mij, echt een schatje, dus die komt om 11.00 uur. Oh het is al 11.00 uur, ze is te laat, hihihihi ! Ik ga even snel alvast het koffiezetapparaat aanzetten, ik spreek jullie vanmiddag weer ! Dikke zoen voor jullie allemaal
Jet, mag ik me even voorstellen,,,,aangenaam lotgenoot ppff erg vermoeiend maar idd kan ook echt niet meer zonder! Enne die mannen,,,,ik heb van 1 tot half 5 met huilend kind gezeten en wie heeft er DOORGESLAPEN yep meneer. Stuurt ie net een sms enne schat lekker geslapen,,,,,,,,,,,,,,,,,,aaaaaaaaaa waar is mn supersooker haha Ien, hihi een echte waterrat dus! Als ik met Fenne onder de douche sta gooit ze ook altijd haar hoofdje onder de stralen. Soms te lang dan verslikt ze zich enz maar ze vind t lekker. Ze drinkt ook van de stralen de muts. Ze gaat dan terug om te slikken en komt weer terug als dr mond leeg is Jij ook aan de babyzwem dus over een paar maanden hihi Enne sprongetjes Son,,,is dat niet wat vroeg met 4 weken of heb ik gewoon een vroege beebie haha ach ja wie zien wel, we kunnen er weinig aan doen. Ze is nu wel wakker maar gewoon wakker dus laat maar even liggen. Poe he trubbels met de kolfjes, ben echt blij met de mijne hoop ook niet dat ie t begeeft. Ik ga denk ik overstappen op volledig kolven. De borst word steedsmeer een drama. Snacht kreeg ze altijd gewoon de borst maar t eerste spuit er altijd gewoon uit waardoor ze zich verslikt en boos word. Ook moet ze zoveel slikken en verwerken dat ze na 5 min in slaap valt en dus een uur later weer komt. Terwijl als ik gewoon bv met de fles geef drinkt ze de fles leeg en dan is t goed. Iee Son over een maandje al dat klinkt zo snel. Eerst hadden we t over bevallen enz en nu komt t thema werken weer naar voren,,,bah
Thanx hihi, klopt, ben er maar weer es in begonnen, heb ze ook allemaal even snel verder lezen, misschien lukt t nog net voor Devid echt gaat schreeuwen
Goedemorgen! Wat een heerlijke nacht vandaag (eindelijk!). Naomi kreeg om 22u. haar flesje, en sliep op 22.40u. En heeft goed doorgeslapen tot 05.00u!. En vanmorgen werd ze om 9u. langzaam weer wakker! Ben er echt van bijgekomen! Sorry voor de dames die een slechte nacht hadden . Gisteren op verjaardagvisite geweest van mijn oom. En die had Naomi nog niet gezien, dus die heeft haar ruim 40min. op de arm gehad.. Daarna kreeg ze haar flesje, maar ging ze ineens van arm tot arm , en ik vond het ineen sniet leuk , terwijl ik normaal heb: even de handen vrij . Gelukkig nam mijn zusje het op den duur over, en nam haar op de arm ( en dat vond ik wel goed , raar toch?). Ik ga even de flessen uitkoken, en haar speen. En dan mezelf maar eens fatsoeneren, en dan richting opa en oma.. Oma heeft haar gisteren niet gezien, dus dat wordt straks een hoop lachplezier voor Naomi .
Goedemorgen meiden! Voor alle meiden met een rotnacht achter de rug: een dikke knuffel! Ik heb weer een heerlijke nacht achter de rug Merijn sliep van 23.00 uur tot 07.30 uur. Ik heb toch maar even het cb gebeld om te vragen hoe lang ze mag slapen. Hier zeggen ze dat het niet uitmaakt. Ze mag dus ook bv 12 uur achter elkaar slapen! Zo gaat het natuurlijk heel goed met deze mama! Raccon: wat een geweldige foto's van Devid! En bianca-boeken haha, die heb ik ook allemaal! Kennen jullie ook die thriller-boekjes nog? "Ben ik de volgende' enz.? Loran: Ik merk ook dat ik het niet fijn vind, wanneer Merijn 'rond gaat'. Ik krijg dan een heel bezitterig gevoel. Ik wil ook niet dat anderen haar de fles geven. Papa, oma's/opa's ,okee, maar verder niemand. Als je borstvoeding zou geven, houden anderen toch ook niet je borst vast? MissGroovy: het eerste sprongetje is al met 5 weken! Kan dus heel goed al! Ien: dat is schrikken he! Je kind kopje onder. Kan gebeuren hoor! Wij doen haar eigenlijk niet meer in het kleine bad, alleen nog maar samen in grote bad of douchen. We vinden het kleine bad zo'n gedoe... Maar loop ook nog te klungelen hoe ik haar het best kan vasthouden. Ze gaat zo bewegen nu. Ben als de dood dat ze uit mijn handen glipt. Merijn ligt alweer te slapen Ze lijkt duidelijk op haar moeder haha .
Pffff Ik krijg Collin maar niet op vaste tijden qua voeding. Elke dag is weer anders, er zit geen regelmaat in. Hoe krijgen jullie de kids op dezelfde tijden ?
Naomi komt uit zich zelf overdag om de 4uur (soms langer). Ikheb haar op verzoek gevoed, en kreeg vrij snel een vast ritme bij haar.. Soms verschilt het een uur ofzo.. maar dat trekt ze zelf weer bij..
Pfff weet niet of ik het af moet kloppen, maar Keano heeft eindelijk zijn ritme een beetje gevonden. Overdag iets langer wakker en eens huilen i.p.v van 9 uur 's avonds tot een uurtje of wat in de nacht. Hoe lang laten jullie je kleintje huilen en dan bedoel ik niet een beetje zeuren, maar echt overstuur. Ik kan het gewoon niet aanhoren en moet dan echt iets doen. Of moet ik toch echt gaan leren hem dan toch even te laten om geen verwend mannetje te krijgen? Donderdag moet hubbie weer gaan werken Zo ongezellig, maarja het moet.
Alyssa heeft weer haar bui vanochtend wakker geweest, wel stil gelukkig, dan een half uurtje geslapen en klaar wakker en maar de boel weer bij elkaar aan het krijsen...... heb haar laten liggen en af en toe bven ik gaan kijken, maar hield niet op dus heb haar net weer de fles gegeven en ja hoor ze valt als een blok in slaap, en meestal blijft ze heel de middag doorslapen (hoopt ondertussen verder)
Ik laat hem altijd een half uurtje huilen, meestal valt ie weer lekker in slaap ! Mijn man is vandaag (na 4 weken vakantie) weer begonnen met werken. Dus ik sta er nu helemaal alleen voor en ik vind het heerlijk! @ Loran: Wat fijn dat Naomi om de 4 uur komt.. Ik wou dat Collin dat ook deed. Maar dat komt dan waarschijnlijk vanzelf wel... Pfff nu begint het hier te regenen en ik moet zo naar de winkel samen met Collin. Dus maar even het regenzeiltje tevoorschijn halen. Moet toch nog 20 minutenlopen. Ben liever zelf zeiknat, dan dat kereltje !
Hier een behoorlijk goede nacht achter de rug. Gisteren waren we op stap geweest. Rond 20u30 had Leander nog een voeding gekregen en daarna hebben we hem terug in z'n mandje van de kinderwagen gelegd. Toen we thuiskwamen hebben we hem daar lekker in laten liggen en met mand en al in bed gezet. Ik ben in m'n bed gekropen met het idee dat Leander rond een uur of 11 - 12 daar wel weer zou zijn, maar hij heeft gewoon geslapen tot 2 uur. Ik werd uit mezelf wakker en schrok enorm dat hij nog niet gehuild had en ja hoor een 10-tal minuten later was hij daar. Daarna heeft hij weer geslapen tot 6u30. Dus hier zit een behoorlijk uitgeslapen mama. We zijn deze morgen naar de markt geweest en hij heeft dan weer om 11 uur gegeten. Heb hem eigenlijk moeten wakker maken. Wat een ommekeer, plots. Hopelijk is het komende nacht even braaf. @rheallover: hoe gaat het nu met je meisje? Misschien had ze gewoon honger omdat ze huilde.
Naomi laat ik alleen goed huilen als ze loopt te jammeren, of echt tegen haar slaap vecht. Maar zodra ze echt overstuur is ( en dan lopen ook echt de tranen ovven haar wangen), neem ik haar wel bij me. Het CB hier zei ook: Volg je gevoel, als ze echt overstuur is, neem maar lekker bij je, en dan niet laten huilen. Alleen als ze jammerd, of tegen haar slaap vecht e.d. maar niet als ze echt overstuur is.. Moet zeggen dat het hier (op uitzonderingen na ) prima werkt.. Maar af en toe laat ik haar ook echt even overstuur zijn hoor, vooral als ik er even 'moe' van wordt, dan kan ik even rustig tot 10 tellen, en dan ga ik goed gestemd er weer heen..
@ Naomi: Dat had ik dus in het begin.. Moest er echt tegen vechten om niet om de 5 minuutjes te gaan kijken. Toen het CB eenmaal zei dat een half uurtje laten huilen prima was... had ik er ook vrede mee... Maar meestal slaapt hij weer met 10 minuutjes...