AGENDA: 15 augustus- Valentijn controle ziekenhuis 15 augustus- Ysabelle csb 20 augustus- Valentijn csb 22 augustus- Isa csb 28 augustus- Fay csb 31 augustus - Kenji csb plus inenting 17 septermber- Valentijn inenting 23 oktober- Isa echo heupjes kinderarts 27 september - Kenji controle ziekenhuis 25 juni 01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 3925 gram,hoofd 35,5 cm,lengte 49 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr 16 juli 02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 2220 gram & 44,5cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr 03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 2550 gram 48 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen .ZB BV (ook door sonde) 22 juli 04. Mamalieske Isa 1e kindje 3100 gram Bijz. 2 wk en 4 dagen te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in een keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV 23 juli 05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., BV 26 juli 07. Kathy Leander, 2de kindje 3200 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV , Gb gewicht 3110 gram 28 juli 08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 3880 gram Bijz. 4 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 gram 29 juli 09. Ien Fay Regina 1e kindje 2435 gram Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV .Gb gewicht 2280 gr 30 juli 10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3395 gram, 52 cm Bijz. 9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV, ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr 2 aug 11. Ladymama Timothy 2e kindje Gb gewicht: 3520 gr 3 aug 12 Danielle 1979 Ashley 1e kindje 2810 gr 48 cm.KS BV Gb gewicht 2940 gr 13 Alice Lenthe Sofie 1e kindje 3100gr 48 cm. KS FV Gb gewicht 3100 gr 14 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 3480 gr.Bijz ingeleid ZH FV Gb gewicht 3590 gr 15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr 5 aug 16. Loulappie Lee Ann Caous Gb gewicht 3200 gr 6 aug 17. Borsatofan Jenda 1e kindje Gb gewicht: 3520 gr 18. StefanieK Merijn 1e kindje 7 aug 19. Loran Naomi 1e kindje 3070 gr, 47 cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram 20. Amanchel Milana 2e kindje Gb.gewicht 4200 gr 21. Roos21 Dylano 2e kindje Gb gewicht 3360 gr 22. Miza Ilse 1e kindje Gb gewicht 2985 gr 12 aug 23. Kiki80 Thorsten1e kindje 2810 gr, 50 cm,ZH Gb gewicht 2810 gr, 50cm Aanpassen kan niet meer, dus dan de lijst maar een keer opnieuw.
Tanja20, weet niet wat voor kolf je hebt maar bij mij kan ik ook de sterkte instellen..en meissie, als het echt pijn blijft doen zou ik er mee stoppen.Als je voor je gevoel alles hebt geprobeerd.... Bv is goed maar een moeder die gestresst is is niet goed. Als je echt tegen de voedingen op ziet.....Het blijft een vreselijk moeilijke beslissing maar denk ook aan jezelf! Dikke knuf in ieder geval Roos21, hier de eerste dagen last gehad van knip, daarna nog een beetje een trekkend gevoel van de hechtingen maar echt heeel veel pijn, gelukkig niet. Wel moeite met zitten hoor Kuki, knuffie voor jou! Hoop dat er meer van zulke nachten mogen volgen Loran, heerlijk dat het zo goed gaat met Naomi! Wat een plaatje is ze zeg...*smelt* mamalieske, knuf voor jou meis...Enne over de buik, ik heb 1 broek die ik weer aan kan van voor de zwangerschap . Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik em voor de zwangerschap niet aan kon zonder riem en die heb ik nu echt niet nodig maar toch . Acht dat blubbertje wat daar hangt krijg ik straks vast wel weg door te sporten ( en ik droom lekker verder ) Valentijn heeft hier vanacht weer heerlijk geslapen, alleen rond 23, half twee en half 6 een fles...Heel wat anders als gister nacht. Hebben hubbie en ik omstebeurt beneden gezeten met uk zodat de ander kon slapen....Denk dat het de rode kool was die ik had gegeten, Valentijn reageerde de vorige keer ook al zo sterk op de prei
Naomi heeft zeer goed geslapen vannacht! Ze kwam om 0.00u, 04.00u voor de fles, en om 08.15u. heb ik haar wakker moeten maken. Vanmiddag lekker met haar wandelen , heb er nu al zo'n zin in . Naomi is weer in 1 dag tijd 40gram gegroeid! ( ze wordt altijd naakt gewogen ). Kraamzorg is ook weg.. Helaas was ze er voor het laatst vandaag. Kon goed met haar overweg, en heb veel geleerd van haar! Mijn 'oude' kleding pas ik net niet.. Knopen willen niet dicht . De buik hangt als een leeg gelopen ballon, maar wordt wel per dag minder . Hey, Kiki bevallen .. Eindelijk weer een nieuwe BABY! Kieks, gefeliciteerd!
Ik meld me ook weer even. De vrouw van het Csb is net geweest. Noa en ik hebben spruw , daardoor doet het voeden waanschijnlijk pijn. We beginnen vanmiddag met de behandeling en hopelijk gaat het dan snel een stuk beter zodat ik BV kan blijven geven. Nu kolf ik het af en geef het Noa via de fles zodat mn tepels niet meer belast worden... Arme wij Noa zit 35gram boven haar geboorte gewicht \/ Morgen krijg ze al de gehoor test , ben benieuwd Hier ook tranen hoor. Kan mezelf soms niet inhouden ... Moet ook zeggen dat ik vanaf de bevalling niet gerust heb, alleen snachts slaap ik tussen de voedingen door. Moet nu echt gaan rusten want het breekt me op... Mijn buik is ook bijna weg. Straks is even wegen hihi... Kiki gefeliciteerd !! Weer een baby erbij !! Sonja , ik ga even spieken op jullie site ! Loran , fijn dat het goed gaat met Naomi !! Geniet van de wandeling vanmiddag
Tanja fijn dat je weet wat het is.En knap dat je toch door gaat hoor meid. Maar heeft de kraamhulp dat niet gezien dan?
Spruw zie je vaak niks van, heeft meestal pas na een paar weken tekenen en soms ook helemaal niet. Lijkt me echt vervelend, want er zijn best wel veel voortekenen, die ook allemaal wat anders kunnen zijn. Maar mooi dat je het nu weet Tan en aan de medicatie zit. Hopelijk is het snel weer weg. En goed dat je doorgaat idd
Ja je kan het zien aan witte puntje op de tong en kaken. Luieruitslag en veel huilen kunnen ook aanwijzingen zijn. Noa heeft alleen een witte tong, maar ik dacht dat het melk was want je kunt het er lichterlijk afhalen ... Aan de borsten zie je verder niets.... Het is ineens komen opzetten in een rap-tempo. De kraamhulp is al een week weg, en heeft het gemist... vandaar.. Ze weegt nu 3430gram! 190gram aangekomen in 1 week. Dat is toch netjes....(?) Ben zo blij dat mijn melk wel goed voedsaam is ! \/ En mijn lichaam niet vaalt... We proberen het nog even vol te houden met de bv .
Jep, maar dat is dus niet altijd zo en soms pas later. Ik wist alleen even niet meer of je wel of geen BV mocht blijven geven, maar ergens tussen alle papiertroep hier achter me heb ik eenhele hoop info over BV, dus die vis ik straks wel weer tevoorschijn. Ben ook erg blij voor je Tan Sorry, kan het gewoon niet laten hier mee te kleppen, moet ik weer weg oppermama?
Vanmiddag gewandeld met Naomi! Ze vond het heerlijk . Nadien was ze goed wakker, en heb ik een uurtje met haar 'gespeeld' . Vanmorgen is ze geslaagd voor de gehoortest . En heeft geen krimp gegeven bij de hielprik . Ze gaat nu ook enkele keren per dag op de buik... En wat is het leuk om dan haar reactie te zien (opdrukken en dan haar hoofdje recht naar voren en dan je aankijken als je voor haar zit ) Echt smelt moment..
Waarvoor moeten de kleintjes op hun buik? Waar is dat goed voor? Is mij helemaal niet verteld (pff wat heb ik nog een hoop te leren zeg)
Tanja wij leggen Lenthe ook paar keer per dag op de buik, zo kan ze haar nek en rug trainen om sterk te maken. Hoeft maar heel kort hoor want is heel vermoeiend voor dr en je moet er natuurlijk bij blijven. De kraamverzorgster zei dit tegen ons.
Klopt ja.. En het is voor de motoriek ook beter.. Zo kunnen ze leren omrollen, etc. als ze wat ouder zijn.. ( anders duurt het langer, heb nl. een voorbeeld bij mijn vriendin )
Sonja even een vraagje: Ging jij niet met kenji naar een osteopaat? Was dat ivm de darmkrampen of nog iets anders? Lenthe heeft een voorkeurshouding van het hoofd en ook zo last van krampjes....mn kraamverzorgster zei me dat ik eventueel over een tijd eens bij een osteopaat langs kon gaan. Hoe is jouw ervaring hiermee?
Alice sorry ben ik niet geweest maar zit wel in mijn hoofd.Hij loopt bij een fysio.Wat ze tegen mij hebben gezegt is het hoofdje draaien als ze slapen dan laten ze het wel liggen.En zo kan je dan toch om en om leggen.En anders een klein beetje op de zij.Arm naar boven dan kunnen ze niet verder rollen. En wat die krampen betreft volgens de kinderarts moet je die uitzitten..En als je daar heen zou willen zou ik niet te lang wachten beter vroeg dan te laat.Anders gewoon even bellen voor info.
*ben er niet* ik had isteren de lijst aangepast en Kiki ertussen gezet met alle gegevens, nu zie ik dat de gegevens er nog een keer ingezet zijn met zwart ertussenin. Dus mss even veranderen :-D *ben niet geweest *
Klopt het gekleurde dat blijft later staan en het zwarte word steeds aangepast als ze zwaarder worden.Kijk maar bij de rest,Maar dat is mama taal dat snap jij nog niet.