Agenda: 24 sep - Dylano wiegendoodtest 24 sep - danielle jarig!!!!!! 25 sep - Danielle controle vk 27 sep - Kenji controle ziekenhuis 27 sep - Fay CB 1e enting 27 sep - Keenan Jay csb 18.00 uur 27 sep - Devid 1e keer CB 27 sep - Collin 1e keer CB 1 okt - Hylke CB 1e inenting 2 okt - Nikster controle ks zkh 2 okt - Ysabelle cbs inenting 2 okt - Milana eerste inenting 2 okt - Roos nacontrole Gyn 3 okt -Ashley CSB inenting 3 okt - Mvamberenkeenan nacontrole verloskundige 5 okt - Kenji Csb 2de enting 8 okt - Alyssa CSB en 1e enting + controle eventuele beenafwijkingen 9 okt - Rapoenzel na controle 9 okt - Naomi CSB + 2de prikje 9 okt - Dylano eerste prikjes 9 okt - Amanchel jarig 10 okt - Kya contole kinderarts 10 okt - Thorsten CB + prikjes 15 okt - Valentijn csb + 2e prik 16 okt - Nick CB+ 1e prikje 18 okt - Fenne CB + 1e prikje 22 okt - Valentijn controle ziekenhuis 23 okt - Isa echo heupjes kinderarts 23 okt - Keano CB 2e inenting 6 nov - Ashley echo heupjes 7 dec - Nikster jarig (21) 17 dec - Leander osteopaat 25 juni 01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 5350 gram,hoofd 38,5 cm,lengte 54cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr 16 juli 02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 4090 gram & 51.5 cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr 03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 3950 gram 54 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen . duur bevalling 3 uur.ZB BV Gb gewicht 2375 gram 22 juli 04. Mamalieske Isa 1e kindje 4400 gram Bijz. 2 wk+4 dgn te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV 23 juli 05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Geb. gewicht nr 1: 2390 gram en nr 2: 2440 gram Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., duur van de bevalling:3 uurtjesFV 26 juli 07. Kathy Leander, 2de kindje 4840 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV Duur van de bevalling ongeveer 13 uur , Gb gewicht 3110 gram, 50cm 28 juli 08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 3880 gram Bijz. 7 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 grambijz. met mama jarig 29 juli 09. Ien Fay Regina 1e kindje 3700 gram, 50,2 cm Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV Duur van de bevalling ong 6 uur.Gb gewicht 2280 gr 30 juli 10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3430 gram,52 cm Bijz.9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV,ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr 2 aug 11. Ladymama Timothy 2e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr 3 aug 12. Danielle 1979 Ashley 1e kindje 3300gr 51 cm.KS fvGb gewicht 2940 gr 13. Alice Lenthe Sofie 1e kindje 3575gr 52 cm KS FV Gb gewicht 3180, 48 cm gr 14 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 4235 gr. Bijz ingeleid ZH FV Duur van de bevalling 8 uur Gb gewicht 3590 gr 15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr 5 aug 16. Loulappie Lee Ann Caous 3200 gr Gb gewicht 3200 gr 6 aug 17. Borsatofan Jenda 1e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr 18. StefanieK Merijn 1e kindje 4020 gr en 57 cmBijz.thuis geboren FV Gb.gewicht: 3485 gr 19. rheallover Alyssa Nadiyya 1e kindje 4110 gram en 55 cmBijz thuis geboren Zware bevalling ivm handje naast het hoofdje, de kleine zat klem,BV (6wkn daarna FV), Geb. gewicht 3270 gram 7 aug 20. Loran Naomi 1e kindje 3710 gr, 50 cm. , hoofdomtrek: 35,8cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram, 47 cm. 21. Amanchel Milana 2e kindje 4575, 55 cm gr Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 2 uurGb.gewicht 4200 gr, 53 cm 22. Roos21 Dylano 2e kindje4960 gr 56 cmBijz inleiding,FV, Duur van de bevalling 7 uur Gb gewicht 3360 gr 51 cm en hoofd 35.5 cm 23. Miza Ilse 1e kindje 2985 gr, 47 cm, Bijz, ingeleid vanwege verminderd vruchtwater, 13 dagen te vroeg Duur bevalling 10 uur FV Gb gewicht 2985 gr, 47 cm 12 aug 24. Kiki80 Thorsten1e kindje 3840 gr, 53 cm,Bijz. Hypertensie, bijstimulatie, opengeslagen armpjeBV, Duur bevalling 14 uur Gb gew. 2810 gr, 50cm. 13 aug 25. Fibi Nick Valentino 1e kindje 4490 gram en 54,5 cm Bijz. ingeleid 38 weken/vacuum/knip FV ZH Geboorte gewicht 3295 gram en 50 cm 14 aug 26. Mamavanamber Keenan Jay 2de kindje 3940gram en 51 cm Bijz. 12 dgn overtijd TH,BV Duur van de bevalling 7 uur. Gb gewicht 3940 gr 27. Sarake Alyssia 1e kindje 4010 gram en .. cm KS,FV Geboorte gewicht 3380 gram 16 aug 28. MamavanAmiek Fedde Nicolaas2de kindje..... gram en ..... cm Geboortegewicht gram 29. Teddy Ben 1e kindje ...gram en ... cm 30. Jull76 Casper 1e kindje ..gram en.. cmBijz.vacuumBV ZH Geb gewicht .. gr 17 aug 31. Demi Aron 1e kindje 4750 gram en 56.5 cm Bijz. 13 dagen overtijd: OPPEROVERTIJDLOOPSTER Geb gewicht 3600 gr 32. Hopla Robin 1e kindje4530 gram Duur bevalling 36 uur Bijz spoedkeizersneeFV geb.gewicht 4480 gram en 53 cm 18 aug 33.Mamary Amauri Joshua 19 aug 34.Missgroovy Fenne 1e kindje 4810 gr en 55 cm Bijz. Thuis GeborenDuur bevalling 8uur BV Geb gewicht 4020 gr 20 aug 35. Maro Robin Marcelle 1e kindje 3150 gram en 49 cm 22 aug 36. Nikster Kya michelle 1e kindje 5385 gram en 55 cmBijz. 12 dgn te laat, uiteindelijk keizersnede ZB, FV Duur bevalling: 25u Geb. gewicht 4440 gr. 37.Noa Jelaisa Chelsea 23 aug 38.Raccon Devid Roas 1e kindje 4855 gram en 56 cm Bijz. 11 dgn te laat TB, BV Duur bevalling: 10u Geb. gewicht 3800 gr. 10 v/d 15 kilo kwijt 39. Chigirl Keano Mauro 1e kindje 3905 gram en 53 cm Bijz. 5 dagen te laat ZB, BV Duur bevalling: 17u Geb. gewicht 2990 gram en 50 cm 24 aug 40. Nienke Nathan 2e kindje 3700 gram en 53 cm Bijz. 11 dgn te laat, inleidingDuur bevalling excl. inleiding: 4 uGeb gewicht 3700 25 aug 41. Jumde Sophie 1e kindje 3370 gram en 50 cm 26 aug 42. Stephanie21 Remy 1e kindje 3290 gram en .. cm 43.Tammy77 Dévana 44.Rapoenzel Collin1e kindje 3325 gram en 54 cm Bijz. KS, 4 dgn,1,5 dag weeen overtijdFV,ZH Duur van de bevalling 1 uur ks+1,5 dag weeen Geb gewicht 3325 gr 29 aug 45. Wannabe Espen 2de kindje 4085 gram cm.Bijz. meconiumZH, BV Duur van de bevalling 21 uur Gb.gewicht. 4085 gr 30 aug 46. Lintje Lutein 1e kindje 4370 gr 53 cm Bijz.10 dgn overtijdTB BV Gb gewicht 4370 gr 31 aug 47. Mist Niek 1e kindje 4245 gram Bijz. 9 dgn overtijd TB BV Geb gewicht 4245 gr 4 sept 48. Wannie Destin 2de kindje 3000 gr 49cm Bijz 8 dgn overtijd FV,TB Geb gewicht 3000 gr 6 sept 49.Wolvin Rick 2e kindje 5135 gr 55 cm Bijz. Ks 11 dagen overtijd KS BV Geb gewicht 5135 gr 27 Jongens en 22 meisjes Zo, even mijn afspraak voor de nacontrole bij de verloskundige er tussen gezet !
Joehoeeeeeeeeeeee, het is me dan eindelijk gelukt om de prachtige lach van mijn lieve zoontje vast te leggen hahahahahaha ! Zie hier het resultaat:
Chigirl even over je vraag of het normaal is ja het is normaal het word vande week wel minder hoe minder jij kolft hoe minder je gaat maken.Maar dat heeft even een paar dagen nodig.Meid succes.
wauw mooi lachje! Fenne laat vandaag al een paar keer langer dan 3 uur tussen de voedingen zitten. Heerlijk eigenlijk. Ze heeft nu om half 4 gehad, denk dat ik haar anders maar even wakker maak, anders denkt ze dadelijk dat t nu nacht is oow nee als ik al denk aan een doomnacht word ik al gek haha Net weer eens de commode uitgemest. Weer wat te kleine spulletjes eruit gehaald. Heb ik weer wat plaats.
Goedenavond ! Collin nu net de fles gehad en ligt alweer te slapen.. Nu komt ie meestal precies om 00:00 uur weer hahaha.. Moet zeggen dat we een makkelijk kindje hebben. Hij zit al een paar dagen op een vast schema. En wordt dan ook echt op die tijden wakker. Heerlijk ! Vandaag heb ik hem ook voor het eerst echt zien lachen, maar ook zien huilen, met tranen !
Avond dames, Nou mijn ik-wil-geld-uitgeven-dag is behoorlijk tegen gevallen. Me heupen lieten weer eens afweten wel ff het kruidvat ingeweest voor joh. broodpitmeel De auto was ook niets Gerard (me ex) is ex-automonteur keek er naar. Hij zag er echt goed uit, maar een enkel krasje en dat voor een auto van 12 jaar oud. Toen startte die hem,,,,en die had ik al meteen zo van...oke wegwezen. Maar goed gerard natuurlijk: ja dat kan komen omdat de auto al tijdje stil heeft gestaan dus ik ga er wel ff mee rijden. Verkoper: hij rijd als een tierelier, is niets mis mee Ik niet mee want destin lag heerlijk te slapen in de mc dus die wou ik niet overzetten... Gerard gaat rijden, is 5 minuten later weer terug en het eerste wat hij zegt: de automaatbak is kapot dus dit is niets. Hij naar die verkoper en het zeggen, blijkt die het dus al te weten Nee je mag hem voor 500 euro minder meenemen Yeah right alsof ik een auto ga kopen met een kapotte bak Ben dan wel blond maar nog steeds niet gek Verkoper vond het blijkbaar niet zo leuk dat ik hem recht in zijn gezicht uitlachtte Daarna naar huis gegaan want meneer moest weer de fles Gelijk joh.broodpitmeel erbij gedaan, Hij drinkt het wel een stuk rustiger nu maar op het eind word het toch te dik doe ik het ergens fout? Het lijkt wel alsof het allemaal naar beneden zakt Ik doe 120 cc water, 4 schepjes nutrilon + anderhalf schepje joh. broodpitmeel Lijkt me toch niet te veel aangezien het advies is 2 a 4 schepjes per 100 cc Als Destin 80 cc opheeft krijgt hij daarna gewoon niets meer binnen terwijl hij nog wel wilt Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.....heb nu namelijk al het gevoel, dan maar wat spugen dan minder voeding binnen. Minder joh broodpitmeel erbij doen? of andere bereidingswijze? Hoe doen jullie dat? Ik ga nog even knuffen met me ventje, hij is eindelijk eens wakker Kusssie
Een vriendin van mij heeft zo'n kussen. Wilde het al gaan lenen maar de arts op het CB zei dat het alleen onder begeleiding van een fysio mocht... Hebben jullie dat ook? En hoe lang deed ze erover voor dat de voorkeurskant bijna weg was/is?
Die van ons heeft ook een voorkeur.. Kijkt voortdurend naar rechts, maar begint nu toch meer de andere kant op te kijken... Dus dat komt wel goed.. We stimuleren het ook met drinken... Iedere keer van arm wisselen..
Ik weet niet of we dan dezelfde kussentjes bedoelen want je kan het hier ook bij de babywinkel halen en die mevrouw zei dat heel veel mensen het gebruiken (sommige beebs liggen gewoon liever op hun zij, en het kan helemaal geen kwaad) Pas sinds een week of 2 ben ik bij een kinderfysio, die heeft goede tips gegeven en 'oefeningetjes' die we vooral zelf moeten doen (hij doet weinig), over 3 wkn pas weer terugkomen. Lenthe had vanaf dat ze 2 wkn was de voorkeurshouding, en het wordt nu steeds minder tot bijna over.
Wannie, de fles wat vaker schudden tijdens t drinken zodat t wat blijft mengen. Das altijd t probleem met die verdikkingsmiddelen. Jammer van de auto zeg Rapoenzel lekker dat ie zo'n vaste tijden heeft. Ik ben hier benieuwd hoe laat ze komt. Net voeding gegeven en nu slaapt ze weer in haar bedje. Ik heb hier een kussen om op de rug te liggen. Nu kan ze at goed zelf maar zo heeft ze een beetje t gevoel dat ze vast gehouden word. Ze slaapt echt goed met dat ding in bed. De kussentjes zitten met klittenband dus als ik haar op r zij leg dan verplaatst ik de kussentjes en kan ze ook niet draaien. Echt ideaal. Net geer een goor gekeken op Vinkenslag haha lach me dood. Ech geweldig, kom er wel eens langs maar nu weet je precies hoe en wat das wel leuk :-D altijd al willen weten hihi cake is goed gelukt,,,tenminste hij ruikt goed. Nog niet geproeft goed hè haha
Nou, de shoarma was lekker hoor, enne... ruikt hier nu héérlijk naar de knoflook! O ja, was ik nog helemaal vergeten te zeggen..... Nick heeft gisteren om 23.00 uur zijn fles gehad en de volgende pas om 05.15 uur! Das echt een record hier hoor. Waren er erg blij mee moet ik zeggen, dat gaat de goede kant op dus. En normaal krijgt hij om 08.30 uur weer een fles en komt hij vanzelf dus we zetten daar dan geen wekker voor, maar... ik werd wakker vanochtend, keek op de klok.... was het gewoon al 09.15 uur dus ik ben er maar uit gegaan, even rustig brood voor mezelf gemaakt (neem ik dan mee naar boven om daar na Nick zijn fles rustig op te eten), fles voor Nick klaargemaakt en kom weer naar boven om Nick op te halen, nou... die lag dus mooi nog in coma hè! Dus gordijnen open gegooid, en ja hoor, meneer werd langzaam aan al rekkend, strekkend en kreunend wakker. Doen jullie beebjes dat ook? Zo uitreken en strekken en ondertussen goed kreunen enzo, vind dat zo lief er uit zien en klinken... . Gisteravond had Nick trouwens wel een hang avondje, hij wilde niet in zijn bedje na de fles van 07.15 uur maar wilde echt bij ons zijn. Dus hij heeft tot aan zijn fles van 23.00 uur lekker bij ons in bed gelegen. Ach moet kunnen hoor, vond het ook wel erg gezellie, zijn gewoon lekker op tijd met z'n drietjes in bed gaan liggen tv kijken. Vanavond heeft hij eventjes bij ons gelegen en om 08.30 uur hebben we hem op bed gelegd, en we hebben hem nog niet weer gehoord, hij ligt zoet te slapen. Ik moet zeggen dat ik echt in mijn handjes knijp hoor, Nick doet het hardstikke goed en we horen hem alleen als er écht iets is... eten, krampjes of speen kwijt (of een volle luier). Vannacht na de fles van 05.15 uur was ie even wat "vervelend" gooide steeds zijn speen er uit en begon dan te huilen, hubbie en ik zijn om de beurt bij hem geweest om hem rustig te krijgen (gewoon in bed laten liggen, speen terug geven, even over zijn bolletje strelen, zo weinig mogelijk licht en niet praten) en na een keer of 6 was het gebeurd en konden wij ook weer verder slapen (dit alles binnen een half uurtje). Dus prima te doen dacht ik zo..... Nick had trouwens eerst een beetje een voorkeur om naar links te kijken maar hij draait inmiddels zelf regelmatig zijn hoofd (of kijkt recht vooruit). Hij heeft dus gelukkig ook nog geen last van afplatting van zijn hoofdje. Balen Wannie dat je zo'n last van je heupen had, en dan ook nog dat die auto niets was. Autoverkopers kunnen ook slinks zijn hoor, ze smeren je zo een auto aan met gebreken. Ben je mooi klaar mee dan als je er geen verstand van hebt. Ik heb al helemaal een hekel aan autoverkopers die tegen de man praten en de vrouw links laten liggen (ja, of ze vragen me, of het kleurtje van de auto en de bekleding bevalt.... ). Dan ben ik al gelijk klaar daar hoor. Of ik ga juist vragen hoeveel pk de auto heeft (mag graag pittig rijden, mijn vorige auto had 175 pk, maar ja, heb nu een gezinsauto hè ), hoe zuinig de auto is, of de distributie al vervangen is, en dat er kleurverschil in het linker voorscherm zit (dus waarschijnlijk vervangen is) en dat de auto dus vast schade gehad heeft, en dat soort dingen dan beginnen ze al gelijk heel anders tegen je te praten! Heb er echt een hekel aan als je als dom vrouwtje benaderd wordt.... Trouwens... leuke foto van Keenan hoor! lekker bekkie...
Missg: lache he die Geer en Goor! heb deze herhaling al eens gezien maar blijft om te gieren haha! En mmmm.....vers gebakken cake! Fibi: hier ook een knoflook-bekkie hahaha...ook van de shoarma! Vandaag trouwens voor het eerst een turkss brood gekocht, die even tussen de grill ipv pitabrood: LEKKERRR! En super dat het nick het zo goed doet!
Hier ook Geer en Goor gekeken wat zijn die toch maf maar wel heerlijk om te lachen. Heb hier net een boze meneer naar boven gebracht.Snap nog steeds niet waarom hij s'avonds zo tegen z'n slaap moet vechten.Heel de dag slaapt hij zonder problemen en is zo lief en rustig.Nu hoor ik hem weer zo roepen van kom mij halen niet huilen maar echt roepen van mama kom bij mij.Ati is nu boven ik ben moe ga zo nog maar wat eten en kolven.En dan mijn mantje in. En het rare is hij was net echt moe en is nu dus weer klaar wakker. Wie weet hier de oplossing van. :
Hahahahaah, dus ook al aan de shoarma Alice (ook in de aanbieding bij de AH? ), en dat klinkt ook wel lekker trouwens met turks brood. En dan natuurlijk weer lekker veel knofloofsaus mmmmmmmm. Ik heb geloof ik alle aflevering van Geer en Goor al gezien maar ze blijven inderdaad leuk. Die humor van hun, ze hebben uitspraken waarvan ik denk, waar háál je ze vandaan. Noemen ze elkaar weer "graftak" en dat soort dingen . En als ze lachen dan móet je gewoon wel mee doen ('k heb er de kracht niet meer voor ). Nou, wij gaan lekker naar bedje toe en daar nog even verder tv loeren totdat Nick weer z'n fles moet (23.00 uur). Ben benieuwd hoe hij het vannacht gaat doen...
Wat vervelend Sonja, kan je helaas niet aan tips of oplossingen helpen helaas. Nick heeft het 's avonds ook wel een beetje hoor. Dan ligt ie nog even bij je, en dan kriebel ik hem over zijn bolletje om hem slaperig te maken... dan zie je dat ie weg zakt en nét op het moment dat je denkt "daar gaat ie" dan gooit hij z'n ogen in één keer weer wijd open net alsof ie denkt, Ho...dat moet niet, nog effe niet... Raar hè! En dat gaat dan een paar keer zo door, maar we leggen hem dan wel in bed en meestal is ie dan snel vertrokken (ligt dan nog even met ogen open in bed - stilletjes trouwens - om zich heen te kijken). Nou... nu ga ik echt naar boven. Meiden, allemaal een fijne (en vooral lange en rustige) nacht toegewenst. Welterusten hoor!
Ik heb daarstraks Paul de Leeuw zitten kijken.. heb weer genoten.. Nu nog even tv kijken tot 12 uur... Dan Collin de fles geven en dan lekker mijn bedje in....
*egostuk aan* Roy komt net thuis, hij was voetbal gaan kijken en vantevoren bij zn ouders langs. Hebben die ouders schijnbaar lopen zeiken. Ouders: T is zo'n mooi weer en waarom gaan jullie dan niet wandelen met Fenne. roy: dat heeft ze gedaan vanmiddag ze is bijna een uur weggeweest. Ouders: ja en waarom komt ze danniet langs en bij oma zijn jullie ook al lang niet meer geweest en daar kunnen jullie toch ook langslopen met haar Ten eerste heb ik geen verantwoording af te leggen aan hun wat wanneer en waarom ik doe met mijn dochter! Ten tweede als ik ga wandelen ga ik wandelen en niet ergens op bezoek Ten derde ga ik niet graag alleen bij hun op bezoek ten vierde ik had de hond bij ten vijfde Fenne sliep lekker in de wagen en als mn schoonmoeder erboven hangt is ze zo wakker en word ze opgepakt enz en daar heb ik geen zin in. ten zesde waar bemoeien ze zich mee. Verder hadden er schijnbaar een paar mensen geklaagt bij mn schoonouders. Ze vonden het belachelijk dat wij op t kaartje gezet hebben dat ze van te voren moeten bellen! Nou sorry hoor maar volgens mij is dta de normaalste zaak van de wereld! Verder waren er mensen aan de deur geweest en er deed niemand open,,,,,,,,,,,jaaaaaaaa als ik niet thuis ben kan ik niet opendoen hè. En dat langsgaan bij opa en oma,,,,ja normaal ging roy elk weekend effe langs en vaak ging ik mee. Nu ben ik blij dat ik mn dag goed gepland en geregeld krijg en heb ik niet echt tijd en zin om dat pokkestuk daarheen te lopen. En danerbij die opa rookt als een ketter dus als t geen mooi weer is heb ik daar al helemaal geen zin in. En ten tweede de kinderwagen past door alle tierelantijnen enz daar ook niet eens naar binnen oooooooowww man wat heeft die vent van mij een moeilijke irritante familie zeg. Ik ben zo pissig nu, en ik wilde nog wel relax gaan slapen *egostuk uit*
Ik ben blij dat ik geen schoonouders heb... Althans ze leven niet meer dus kan ook geen gezeur hebben.. Begrijp me niet verkeerd.. had ze graag leren kennen... En gelukkig wonen mijn ouders ook 120 km verderop. Die zie ik maar eens in de 2 maanden, dus ook van hen kant geen gezeur hahaha.. Ook wij hadden op onze kaartjes neergezet dat ze eerst moeten bellen voor een afspraak. Hou er niet van als mensen onverwachts op de stoep staan...