Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Goedemorgen, lig hier met Nick op schoot te typen, want meneer heeft last van krampjes en gooit er af en toe een lekkere scheet uit! Maar als ik hem in zijn wiegje laat liggen dan gilt ie de hele boel bij elkaar en nu is hij er een stuk rustiger onder (en kan ik hem makkelijker de speen weer geven natuurlijk).

Oh jee Missgroovy, ik kan me helemaal voorstellen dat je over de zeik bent hoor. Ik kan er ook helemaal niet tegen, die bemoeizucht enzo. Je bepaalt zelf wel wanneer en bij wie je over de vloer komt enne... Wij hadden ook op het kaartje staan dat er eerst gebeld moest worden, en vind ik ook niet meer als normaal. Een kaartje waar dat niet op staat tegenwoordig is volgens mij een uitzondering hoor.

Maro, lekker is dat hè, even één op één kontakt met je mannetje. Wij kropen gisteren in bed ook even lekker tegen elkaar aan, zo lekker verstrengeld en zeiden ook al tegen elkaar: doen we veels te weinig momenteel. Je bent moe en blij dat je ligt en gewoon te lui om naar elkaar toe te kruipen. Maar als je het doet dan merk hoe je het mist en dat je daar gewoon ook weer energie van krijgt. Wel belangrijk hoor. We zijn niet alleen mama maar ook vrouw / partner!

Wannie; wat een streek van die garage zeg. Zullen wel gebaald hebben dat ze een “blondje met verstand” voor de kiezen kregen, hahahaaah. Maar zo worden heel veel mensen in de maling genomen en een poot uitgedraaid, grrrr. En die pijn in de heupen... Tja, toen ik gisteren in de stad rondliep klaagde ik er op een gegeven moment ook al over bij mijn mannetje hoor. Ik moet zeggen dat de FM redelijk te handelen is momenteel (hopelijk hebben de zwangerschapshormonen er voor gezorgd dat het vanaf nu beter gaat, dat hoor je toch wel eens?), afkloppen dus. En de bekkeninstabiliteit is natuurlijk ook niet ineens helemaal over. Ik heb vooral nog veel last van m’n rug, stuitje en schaambeen. Maar zoveel minder als voorheen, echt een verademing hoor! Vervelend trouwens dat je zo weinig eten binnenkrijgt. Helaas is mijn eetlust weer helemaal terug, dus ik moet even oppassen dat ik niet doorsla, hahahaah. Heb al ontbeten en drie negerzoenen achter de kiezen, ahum.....

Dus je gaat naar de efteling Roos, gezellig, je hebt er in ieder geval mooi weer bij. Veel plezier hoor!

Zielig is dat hè Lintje als het ze de neus uitkomt, heeft Nick ook wel eens. Blijft vervelend.... Ik kan je helaas niet helpen met advies. Met hik drinken moet volgens mij geen probleem zijn zolang ze zich niet verslikt. We geven Nick ook wel eens de fles terwijl hij de hik heeft, meestal gaat ie wel gelijk over zodra die gaat drinken. En die pukkeltjes, Nick heeft wel wat pukkeltjes maar hier en daar zeg maar.....

Mamavanamberenkeenan; veel plezier bij je mini-meet hoor!

Wauw Sonja, half acht. Heerlijk zeg. Nick heeft vannacht om 04.45 uur zijn fles gehad, maar dat kwam vooral omdat hij wakker werd met krampjes. Toen was hij zo wakker dat ie ook niet meer wilde slapen. Dus gelijk maar fles en luier gedaan. Vanochtend werd ik dan ook lekker verrast met een lekkere dikke volle poepluier dus, hihihihi.

Rheallover; mijn ouders willen ook zo graag dat Nick daar komt slapen. Maar dat gebeurt voorlopig echt niet hoor. De kids van mijn broer (8 en 4 jaar) slapen van begin af aan al regelmatig bij mijn ouders maar ja, die zijn ook vaste oppas voor hun. Ik heb hier helemaal geen behoefte aan. Wat mij betreft duurt het nog wel even hoor.... En uiteindelijk besluiten hubbie en ik nog altijd hoe en wat....

Hé Kuki, ook al zo’n goed nacht. Wat heerlijk zeg! Daar knapt een mens inderdaad van op, eens even lekker doorslapen. Het spenen spelletje valt hier trouwens wel mee hoor. Het wordt hier wel gedaan maar tot op zekere hoogte, meestal hoeft het maar hooguit zo’n drie keer en meneer is vertrokken naar dromenland....

Hahahaaah, ik voel me hier toch een gepruttel op mijn benen. De lucht komt er inmiddels goed uit, hahhaaah.

Nou, ik ga zometeen maar weer een rondje fles en luier doen, vervolgens mijzelf even opknappen (voor zover mogelijk hahahah) want ik zit hier nog in makkelijke kloffie en m'n haren alle kanten op. En dan wil ik straks ook even aan de wandel. 't Is zulk heerlijk weer vandaag, daar moeten we van profiteren hoor.

Allemaal een fijne dag hoor, en tot laters.....

2. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    owja

mn mannetje heeft ene koortslip.. echt balen voor hem.. hij vind het echt enorm klote.

wat me wel opviel was.
    dat hij net tegen me zegt. grrrrrrr ik wil je de hele tijd zoenen.. ik zeg maar dat mag niet..

toen realiseerde ik me.. huw als hij geen koortslip heeft zegt ie dat nooit laat staan dat ie het de afgelopen weken veel gedaan heeft...

en nu kan ie het niet en wil ie het net..
    whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

mannen.

3. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    wauw te merken dat het goed weer is.

het is zo stil hier.

nahja ga dadelijk ook met een vriendin en de ukkies een terrasje pikken..

geniet ervan dames.

grz

4. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    oja heb nog even een vraagje

ik heb een autostoeltje van de maxi cosi cabrio fix.

hier zit een stoelverkleiner in.. vanaf wanneer halen jullie deze eruit of hebben jullie deze eruit gehaald.

ik heb namelijk zoiets van als robin een jasje aan heeft dan zit ze er zo in gepropt en het lijkt me niet lekker liggen...
    maar weet neit wanneer deze eruit mag en heb de beschrijving ook weggegooid.
    stom stom

ik hoor het wel

5. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Maro bij ons is die verkleiner er al uit... Hij is er al te groot voor... hahaha

Wij hebben al lekker gewandeld met het hele gezin en nu ligt ie nog even lekker in de kinderwagen te slapen....

6. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Dat vroeg ik mij toevallig gisteren ook al af, wanneer de stoelverkleiner er uit kon. Nick ligt er in met de Lodger Shelter (omslagdoek/draagzak) en ook ik vond hem er al wat klem in liggen zo. Binnenkort ook maar eens kijken hoe het zonder zit dan....

Wij zijn net ook lekker wezen wandelen. Héérlijk weer gewoon, nu zitten we lekker buiten, Nick ligt er nog lekker in de wandelwagen bij. Had hem eerst een jasje aangedaan maar daar is het gewoon te warm voor, ligt gewoon in zijn kleertjes en dan tot zijn middel onder de dekens (verder wil hij het immers niet :) ).

7. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier is de verkleiner er ook al uit hoor. Leander is gewoon al te lang om er nog met de verkleiner in te zitten.

8. Niet meer actief

heb maar even, want zo staat weer visite voor de deur (gister heerlijk rustige dag gehad :D )

Maar moest even reageren op Lin.
    Devid zat tot vorige week ook helemaal onder de pukkels, dat verdwijnt vanzelf weer, je melk wordt dan minder vet.
    Geen ervaring met gemixed drinken, maar hou het bij de volgende keer nutrilon even in de gaten.
    Bepanthen kan het niet zijn, dat doet geen kwaad.
    beetje melk uit de neus, dat had Devid laatst ook een paar keer, kon ook geen kwaad geloof ik.
    Als Devid de hik heeft, gaat het juist sneller over als hij weer gaat drinken, maar dan is kans op verslikken natuurlijk ook iets groter.

En ontsteking, he bah, hoop dat het snel weer weg is. Goed masseren op de plek waar het ontstoken is, naar de tepel toe wrijven. En Lutein goed door laten drinken.

Zo, nu stop ik weer.

Knuffels iedereen

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Jee he wat is het stil vandaag.
    Iedereen zeker lekker aan de wandel geweest vandaag.

Lin hoe was het op visite?Hoop dat het een beetje meeviel.

Hier heerlijk gelopen.Meneer slaapt al heel de dag.O ik hoor hem hij word wakker.
    Ben hier lekker met het eten ook bezig aardappeltjes uit de oven varkenshaasje en wat salade.mjammie

Meiden fijne avond allemaal.

10. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Het is hier inderdaad stil vandaag. Heb net even lekker mijn foto's van deze week weer op DVD gebrand. Ben altijd bang dat ik ze anders kwijtraak ofzo. Ik sla ze iedere week netjes in mapjes per week (inmiddels 1 t/m 6 dus) op.

Enne.... wil natuurlijk wel even showen, en aangezien je maar één foto per bericht mag plaatsen heb ik even een collage gemaakt.

Nick in week 6 dus:

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Mooi Fibi,

Bedankt voor alle antwoorden meiden, ik hou de pukkeltjes wel even in de gaten, volgende week CB dus kan ik het direct vragen. Als het geen Bepanthen of hik is, is het vast de nutrilon (heb overigens van die kant en klare pakjes). De borstontsteking... auw man man man.. alsof iemand mijn borst er langzaam met een schaar afknipt.. hoop dat het net als de vorige keren binnen drie dagen weg is.. of minder wordt.

Schoonouders.. viel mee. Kregen goed te eten! :D

Mijn eigen moeder is weer es bij haar vriend weg (so have I heard). :rolleyes:

12. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    fibi heerlijke foto's.
    Ik ben ook bang hoor dat ik ze kwijt raak.Zei toevallig vanmorgen tegen Ati dat ik ze weer moet branden.

13. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Oké, nog ééntje om het af te leren! :oops:

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik ook eentje dan lekker lache bekkie

15. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Dat is echt een lekker bekkie! :) Om te zoenen gewoon.... ;)

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ah wat een schattige foto's met lekkere bekkies!

17. wannie

wannie Niet meer actief

Hi dames,

Weinig te melden hier.

Vandaag heerlijk in de tuin gezeten dus weinig uit gevoerd vandaag.

Ik dan ook even showen met me kanjer :D

18. wannie

wannie Niet meer actief

Tis toch wel heel erg he........al slapend gewoon al kopzorgen hebben :rolleyes:

19. Hoi meiden

Pfffff hoe doen jullie dat toch, berichten hier bijhouden?
    Ik doe ongeveer 10 keer op een dag een poging, maar als ik 2 berichtjes heb gelezen is er weer wat en dan kom ik soms pas weer een uur later terug bij de pc.... :(

Gisteren weer een zware avond gehad hier. Van 17 uur tot 00.30 was het weer hysterisch krijsen :cry: . Tjonge wat is dat toch moeilijk. Wat we ook proberen, we krijgen haar dan niet stil. Ze is dan ook echt hysterisch, tis niet eens echt huilen meer te noemen... Ziek is ze inmiddels echt niet meer, dus dat is ook niet de reden. Ze viel rond half 1 in slaap en heeft vervolgens wel een goede nacht gehad: 6 uur en 10 uur kwam ze weer.

Als we samen zijn is het gelukkig ook wel redelijk te doen, we slepen elkaar er wel doorheen. Dus das dan mazzel dat we er allebei waren. In mijn eentje trek ik het haast niet hoor. Het gaat me door merg en been. Er moet toch gewoon iets aan de hand zijn dan? Zo frustrerend dat we er maar niet achterkomen WAT dan....Vandaag is ´het´ schijnbaar weer over en ligt ze weer gezellig te lachen in haar box... :rolleyes:

Fibi wat fijn dat Thorsten gewoon goed is aangekomen. Dat is dan wel weer een opsteker

Chigirl, wat naar dat je moet stoppen. Maar jouw gezondheid is ook belangrijk hoor, wat niet gaat dat gaat niet. Ik hoop dat jij snel opknapt door die medicijnen en dat hij het goed gaat doen op flesjes.

Sonja dat vechten tegen de slaap is een bekend verschijnsel. Maar een oplossing weet ik niet hoor. Denk dat het dan allemaal té gezellig en interessant is ofzo…

Rheallover, uit logeren gaan is hier ook nog geen sprake van hoor. Mochten wij een keer ergens heen willen ofzo, dan kan het altijd. Maar voor de lol uit logeren, neuh dat vind ik nog veel te vroeg. Opa’s en oma’s kunnen af en toe een beetje doorslaan met rare ideeën ;)

Kuki ik heb ook bewust ervoor gekozen om Robin niet te vaak de speen te geven. En zeker niet ’s nachts. Zelfde reden… niet tig keer eruit moeten om speen terug te stoppen. Nou ligt Robin ook op haar eigen kamer, dus dat zou heeeeeel erg irritant zijn. Ze accepteert het tot nu toe goed dat ze haar speen maar af en toe krijgt (tenzij ze daarom urenlang hysterisch krijst: geef me mijn speen, geef me nou mijn speeeheeen hihihih) .

Had ik nog een vraagje: hoe lang doen jullie beebs over een flesje? Robin doet er gerust een uur over. We hebben daar enorm mee lopen klooien, veel verschillende spenen geprobeerd. Maar als ze snel drinkt dan spuugt ze haar hele fles eruit. Nu dan langzaam, maar het blijft er wel in….Op het pak van nutrilon Omneo staat namelijk dat ze een fles binnen 15 tot 20 minuten op moeten drinken ! ! Daar word ik dus een beetje onzeker van… :confused:

Zo en dan nog even een mooi plaatje, vrijdagochtend gemaakt. Hubbie die de ochtendfles geeft.

Groetjes Kirsten

20. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gemiddeld eerste gedeelte minuut of 10 ( 80/90cc) dan zit er boer dwars...dat kan wel 10 min duren voor die weg is...dan laatste gedeelte (als alles meezit, geen krampjes, boertjes, pijntjes) ook 10 min (50 cc ong)

Deel Deze Pagina