Hey meiden, Ik heb even een vraagje: Remy begint steeds meer te drinken en daarom ook minder snel te vragen om voeding. Vandaag zit ie steeds op de 115 a 120 cc. Hij komt nu ook ong om de 4 uur. Als het een beetje bereken zit hij per 24 uur op 6 flessen. Is dit een beetje goed. Ik zal even zeggen hoe het schema er vandaag ong uit ziet: 5.30 fles, 9.30 fles, 13.30 fles, 17.30 fles en daarna waarschijnlijk rond 22.00 uur fles en dan nog ergens in de nacht of tegen de ochtend een fles. Ik maak me beetje zorgen dat 6 flessen niet genoeg is.......kan iemand mij helpen? Alvast bedankt Liefs Stephanie.
Oei daar schrik ik van: Gemiddeld eerste gedeelte minuut of 10 ( 80/90cc) Ze heeft net 90 cc gedronken, 3 kwartier over gedaan... Zou dat erg zijn
Alyssa was goed moe vanochtend en ook toen ik weg ging, maar ik was nog geen half uur weg en mn vriend belt me op dat ze lag te brullen en niet te troosten was. Dus maar even doorgegeven dat ie maar een klein beetje melk moest klaarmaken dat ze waarschijnlijk niet genoeg had aan de voeding daarvoor. Maar vervolgens om de 10 min gaat de telefoon af, en dan is er weer dat en dan weer dat, niet echt handig als je met een jong paard de 1e keer de straat op gaat toen uiteindelijk maar gezegd dat ie haar maar moest troosten en mn telefoon uit gezet. Eenmaal thuis ligt ze nog te brullen niet te troosten, ben lekker met dr aan het knuffelen geweest en ze was stil, maar ze wil niet slapen ligt nu weer wild te trappen en brullen in haar wiegje Ik heb niet alles nagelezen nog, maar wel over het speenritueel, Kuki had het erover volgens mij, Alyssa krijgt ook alleen overdag de speen als ze echt nog zuigbehoefte heeft en niet makkelijk in slaap valt, na haar laatste voeding valt ze altijd als een blok in slaap dus heb ik geen speen nodig, wel merk ik dat ze snachts in haar slaap op haar handje sabbelt en soms haar duimpje weer erin heeft, maar ze slaapt vrijwel nooit met speen in haar mondje. Ik ga eens bij ukkie kijken en daarna verder lezen
Remy deed over een fles tot een paar dagen terug ook makkelijk 45 min. Ik ben toen gaan uitzoeken hoe dit is gekomen. Bij ons was de avent speen 0 moths te klein dus zijn we overgegaan op een grotere. Dat ging al heel veel beter maar nog steeds niet super. Ik ben daarna overgegaan op Dodie flessen met de zogenaamde 1-2-3 speen en dat gaat echt super. In 15 a 20 minuten (als hij heeeel moe is hooguit 30 minuten) drinkt hij hem helemaal leeg op stand 2.
oei Alyssa schokt binnen een kwartier gerust 160 ml/cc naar binnen, en dan hebben we de kleinste speen als ze de helft op heeft laten we dr altijd boeren om te veel spugen te voorkomen, maar binnen enkele minuten heeft ze al een heel concert vanuit haar mond (en kont ) erop zitten en drinkt ze de rest van de fles leeg.
Nick drinkt momenteel flessen van 130 ml (6x per dag) en deze heeft hij binnen een kwartier of 20 minuten op (inclusief tussentijds boertje). Stefanie, je moet even berekenen aan de hand van het gewicht van Remy. Voor elke kilo moet hij 150 ml per dag drinken. wanneer hij dus vier kilo is moet hij dagelijks 4x150 ml drinken = 600 ml. Dit deel je dan door het aantal flessen per dag (zes stuks dus). Houdt in dat hij dan 100 ml per fles moet drinken. Snap je 'm? Mooie foto's Wannie en Hopla!
Bedankt voor je antwoord! Hij weegt nu ong 4 kilo (morgen weet ik het zeker) maar betekent dat ook dat hij niet MEER dan die 100 cc mag drinken want daar heeft ie echttt niet genoeg aan. Hij zit nu rond de 115 a 120 cc per keer.........
Stephanie: Ysabelle had daar ook nooit genoeg aan. De KH zei dat het een minimum was, dat ze gerust meer mag. Maar ga een kind niet een liter per dag geven, dat is natuurlijk ook niet goed. Verder is het m.i. prima zo, die zes flessen over de 24 uur hoor! Ysabelle krijgt nu 5 flessen in totaal, 4x 150cc en 1x180cc = 780cc over 24 uur. Ze weegt denk ik bijna 5 kilo dus ze zou 5x150=750cc mogen. Nu zit ze dus aardig aan die indicatie, maar voorheen zaten wij er ook dik boven hoor. Nou dan krijgt ze maar meer, aan een hongerig kind heb je ook niets tenslotte. Maak je niet al te druk daarover. Hopla: een uur lijkt me lang maar vraag het eens aan het CB.
Jawel hoor stephanie Het rekensommetje 150 x gewicht is minimaal aantal cc wat er naar binnen moet Ik heb het toen ook zo van mijn kraamhulp uitgelegd gekregen. Enige waar je echt rekening mee moet houden is als je het deelt door 6 flessen en daar valt een nachtvoeding ook onder, dat wanneer hij een keer doorslaapt hij dus waarschijnlijk te weinig voeding binnen krijgt. Mijn kraamhulp zei het zo : 150 x gewicht : 6 = aantal cc Zit je op 7 voedingen (bij mij dus nachtvoeding) dan moet je die zien als extra Nachtvoeding is inmiddels weggevallen dus hier nu ook 6 voedingen. Kindjes mogen tot max een liter binnen krijgen. Dus heeft hij aan meer behoefte, gewoon geven hoor Gewoon kijken naar je kindje en zijn behoefte. Wat er op een pak geschreven staat zijn maar richtlijnen
Ook Nick drinkt iets meer hoor, het is inderdaad het minimum maar ik zie dat er al voldoende gereageerd is! Nou, ik ga even lekker weer in bad (sorry ben verslaafd ), en dan kan Nick straks er even lekker weer bij in komen....
Hallo! Ik ben er ook even.. Vri druk weekend gehad ( vertel ik morgen allemaal wel ). Wou even zeggen, dat Naomi nu al 2 dagen Doorslaapt 's nachts . Ze wordt tegen 23u. wakker voor haar flesje, en slaapt dan vanaf 23.30u. tot 07.15u. . Dit is nu al 2 nachten het geval geweest, ben benieuwd op aankomende nacht.. Las een vraag over de tijd dat ze een flesje leegdrinken: Naomi doet er incl. boeren max 25-30min. over. Maar vaak is het flesje binnen 15 min. leeg ( als ze goed wakker is ). Morgen lees ik verder.. Nu geen tijd ervoor.. Dikke X voor iedereen ( mamma's en de baby's ) van Naomi.. En voor degene die het nodig hebben dikke Knuffel!
hij heeft vandaag incl nachtvoeding 6 flessen maar ik weet 100% zeker dat hij de nacht niet doorslaapt. Doet hij dit wel zal ik hem vannacht ervoor wakker maken om te zorgen dat hij voldoende binnen krijgt! Bedankt voor al jullie antwoorden
Hier ook even ego...weer een weekend met hubbie en Thorsten (lees 2 kinderen dus). Nu is hij weer de deur uit en kan ik de schade gaan opnemen. Zelf ben ik helemaal kapot, echt die gebroken nachten beginnen er flink in te hakken. Maar daarentegen is Thorsten een stuk vrolijker, gelukkig. Zelf wel behoorlijk aan het balen, hormonen gieren somehow in het rond. Baal onwijs van m'n kleding (pas nog niet echt veel) en wat ik allemaal 'mis'. Ja, het was vandaag dam-tot-dam loop, mijn favoriete loop, altijd erg gezellig, maar helaas niet voor mij dit jaar. De halve van Egmond durf ik nog niet voor te gaan, daar heb ik toch net iets meer training voor nodig Hubbs is wel lief, omdat ik zo baal van figuur en het niet sporten, neemt ie voor mij uit de VS een nieuwe Ipod met chip voor op de hardloopschoenen mee. Wil ik al een tijdje hebben. Dan mag ik nog nieuwe schoenentjes laten aanmeten en dan ga ik weer lekker trainen Thorsten is trouwens wel uitgekookt. Was vandaag even bij mijn ouders en wilde daar eigenlijk een avondje blijven...krijsen, krijsen, krijsen, als vanouds Vader heeft me maar snel naar huis gebracht, thuis in de maxicosi huilen, haal hem eruit, begint te lachen en valt als een blok in de kinderwagenbak in slaap....heimwee?
Hier dus weer een meneer op schoot.Heb het geprobeerd zrlfs even laten huilen hij huilde zelfs als ik er bij bleef staan.Heb met hem bij ons gelegen zelfs toen bleef hij huilen.Ik loop naar beneden met hem en hij is stil.Hij wil er dus echt bij zijn s'avonds.Maar het grootste probleem is dat hij zwaar word en Ati hem niet lang kan vast houden van de pijn en bij mij begint de reuma ook steeds meer pijn te doen.Plus mijn nek lijkt momenteel meer op een stieren nek. Hoop dat dit erg snel over gaat.Hij is verder zo makkelijk en lief maar de 3 uurtjes tussen 8 en 11 zijn erg moeilijk.In de zin dan dat hij alleen bij ons stil is.Donderdag moet ik naar de kinderarts haar maar eens vragen. Morgen ga ik maar weer eens opschrijven hoeveel hij drinkt want hij drinkt momenteel z'n flessen ook niet helemaal leeg van de 6 drinkt hij er 3 niet helemaal leeg. Hier is een fles van 170 ml in ong 20/30 min leeg met boeren. Loran lekker he dat doorslapen kan er over mee praten.