Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Kenji houdt gewoon van gezelligheid.
    Maar met jouw reuma en Ati's hand wordt het tillen van Kenji zeker een probleem. En jij kan met de BV zeker geen medicijnen gebruiken.
    Trouwens Kenji lijkt sprekend op jouw!

Mirrepir, heerlijke foto's!

2. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Kiki vrijdag moet ik terug naar de arts en dan krijg ik de bloeduitslag.En gaan ze kijken of ik medicatie zou gaan moeten gebruiken.Maar ik wil bv blijven geven tot jan dus nog geen pillen voor mij dit jaar.
    En ja hij lijkt op mij heeft alleen de ogen van Ati.hihiZelfs de kromme pinken heeft hij van mij hihi.Hij ligt nu in z'n box lekker te spelen.Zo is het goed te doen.Hij zegt hier wel eens hij is niet van mij.

En fijn dat het allemaal nog werkt :)

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mirrepir je heb ook een heerlijk ventje

4. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Leuke foto's Mirrepir, lekker smoeltje ook! :)

Wat vervelend Sonja, ik ken het probleem wel een beetje natuurlijk door mijn fibro. Ik moet er ook altijd voor zorgen dat ik goed op mijn houding let met alles. Vooral met de fles geven ga je snel verkeerd zitten. Ik heb ook al allerlei spieren in mijn lijf vast zitten :( . Vooral mijn rug en nek zijn een probleem.

En ik begin nu ook echt te merken dat Nick (te) zwaar wordt. Daar baal ik wel van hoor. Wil zo graag mijn ventje zelf lekker vasthouden en tillen. Als hij huilt vind hij het ook wel lekker om gewiegd te worden maar dat houdt ik gewoon niet zo lang vol. En dan is hij nog maar zes weekjes oud en ong. 4500 gram .... :oops: Heb gewoon niet zoveel kracht in mijn armen helaas.

Nou, wij gaan lekker op bed liggen met z'n tweetjes, mannetje doet de 23.00 uurs shift en ik doe voorlopig weer de nachtfles aangezien mannetjes werkweek weer begint. ;)

Allemaal welterusten voor straks en tot morgen!

5. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    Ik zit momenteel op 5 voedingen overdag en de 6e is de nachtvoeding,
    ze krijgt 5 voedingen van 150 cc en snachts 135cc.
    ze geeft zelf haar schema aan en dat is

7u
    11u
    15u
    19u
    23u

en snacht skomt ze standaard om 4u.
    gaat ze nu doorslapen dan geef ik haar bij de ochtendvoeding iets meer omdat ze de nachtvoeidng dan heeft gemist en dan maar 5 voedingen totaal heeft gehad.
    die van ons zit ook rond de 4 kilo pas dus ze krijg volgens het rekensommetje teveel. maar ja ze is echt een zuipertje en als ze niet krijgt wat ze nodig heeft dan is het een hysterisch boel..

ook doet robin er max 30 min over felsje maar meestal korter. heb ook geleerd dat je niet langer moet doorgaan en dat ze het flesje echt binnen een half uur op moeten hebben.
    wij hebben ook geklooid met speentjes. de een dronk ze te snel de ander 1 uur.
    ik heb nu sinds 3 dagen ook de 3 standen speen van dodie en dan op stand 1 en robin drinkt er super aan.. zweer bij geen anderen meer.

nou ga stoppen. nog even met mannetje op de bank

grz

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Fibi mijn nek is het grootste probleem van het auto ongeluk.En ze zijn er bij nog niet uit of het nou fibro is of echt reuma.reuma factor is positief en het zit in de familie.Dus de conclusie is bij mij al gemaakt.
    Overgroot oma hebben ze moeten breken om recht in haar kist te krijgen.

Ik merk ook dat ik erg op mijnhouding moet gaan letten.Heb een holle rug dus die trek momenteel ook erg.En zo gaan we maar door :)

Meid weltrusten

Ik heb lekker na het eten tukkie met Kenji op de bank gedaan dus heb nog geen slaap.

7. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Lieve foto’s allemaal weer. Vooral jouw collage Fibi.

Kiki : mooi dat goede nieuws  ik wil ook ( ik kan nog niet ,tis nog stuk daar, heel frustrerend) enneh dat sporten en figuur herken ik zo. Heb al gesmeekt bij de wijkverpleegkundige of ik niet heel langzaam mocht beginnen .. NEE ( of ik moet solliciteren naar een baarmoederverzakking of andere ellende)
    Sonja wat #$%^voor jullie dat het zo zwaar is om hem vast te houden. Hoop voor je dat het snel overgaat. Jij Reuma en Ati met zijn hand maakt het er niet echt makkelijk op.

Hier alles redelijk ( als ik mijn pijnstillers neem) Espen had een bij ons willen hangen dagje, maar dat is ook best gezellig.
    Jasper heb ik laten uitslapen ik heb hem uiteindelijk om 15 uur wakker gemaakt, hij was helemaal niet moe hoor 
    Daarna nog een wandeling met honden en Espen in het bos gemaakt, was erg gezellig.

8. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Euh, ja sorry, was hier nog steeds.....

Jakkes Son, wat een verhaal van je overgrootoma.... :confused: :(

Maar reuma is inderdaad wel erfelijk, mijn moeder heeft ook fibro (vader trouwens artritis) dus tja.... Houding is gewoon erg belangrijk maar het gaat zo makkelijk mis dat je net even te snel wilt en er niet op let.

Wannabe; bedankt voor je complimentje hoor. ;)

Maar eh, nu ga ik echt hoor, mannetje ligt er zelfs al in! :)

Trusten!

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hihi jullie gaan lachen als ik zeg waar meneer nu ligt :oops: :oops:
    Ik zit achter toppie op de eettafel en meneer slaapt nu in z'n wipper op de eettafel. :oops: Maar het werkt wel.hihi

10. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Heerlijk Wannabe in het bos wandelen.Kan hier helaas niet zo ver meer met Lux.Ben elke keer al bang als ik hier de grote ronde loop dat is ong 15 min dat hij instort.Het is niet zo erg hoor maar hij kan in een keer weer mank lopen en stort dan in.En 46 kilo even naar huis tillen is niet echt een optie.Neem dan ook meestal m'n tel mee dat ik iemand zou kunnen bellen.Vandaag ook gaan wij lekker wandelen en hij moet thuis blijven zo zielig. :cry:

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hihihi Son, als jij al erg bent met het wipstoeltje...wat ben ik dan nu wel niet.
    Thorsten ligt in de kinderwagenbak in de box (kan ik hem straks makkelijk naar boven verslepen), mobiel met lichtjes erboven, en een afstandsbediening ervoor in mijn hand! Werkt geweldig

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Trouwens wannabe, heeft Jasper al een flesje gegeven aan Espen?

13. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hahah wat je al niet bedenkt.Het valt dus mee.Maar de fles word hier warm gemaakt en dan verhuisd meneer naar boven en mama ook.

14. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Dames, ben er doorheen maar ga nu m'n bedje opzoeken....
    Slaap lekker en spreek jullie morgen wel.
    Knuffie

15. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Maro met die 1-2-3 spenen is het ieder merk denk ik anders, is dus gewoon alle standen proberen. Hier drinkt Isa de fles (165cc in max. 20 minuten leeg op standje 1) gaan dan 5 scheppen nutrilon in en 4 schepjes joh. broodpitmeel. Rond de 80cc even een boertje of 3 en dan tut ze weer verder door. Van de week gaan we over op omneo.

Kiki het klinkt alsof je ook een fischer price mobiel met afstandsbediening hebt ;)

Vannacht werkelijk een super nacht gehad met Isa om 21.15 de laatste fles en madam slaapt lekker door tot 7.15 en toen hebben we haar maar wakker gemaakt, ze keek echt zo van : ik sliep toch lekker!

Gisteren weer aan de 2de strip van de pil begonnen dus ik zit weer safe :D je van het is toch echt fijner zonder rubber enz
    Het was dus weer als van ouds :oops:

Morgen weer een dagje werken en dinsdag mijn band van de auto laten maken of een nieuwe erop want er zit een spijker in.... shit, naja hij loopt niet snel leeg en de thuiskomer ligt hard in de koffer dus kan er nog tegen.
    Maar dinsdag toch ff werk van maken.

Vandaag een doop gehad van de kleine van vrienden van ons (rare zin)
    Isa heeft de hele kerk mis gemist, lag lekker te tukken als enige van het stel ukkie's ons meisje is echt wel zo lief de laatste dagen, ze pakt de rammelaar vast begint steeds meer te lachen en is eindelijk tevreden in de box. We klagen dus niet als ze eens n huil uurtje heeft, want het gaat nu perfect, baal er van dat er binnenkort weer een sprongetje aan komt :)
    Woensdag de eerste prikjes ..... hopen dat dat allemaal goed gaat en ze er niet te veel last van heeft.

16. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Nog een kwartiertje en ik moet Collin wakker maken. Dan krijgt hij zijn laatste voeding en kan ik ook lekker naar bed toe. Hij had vandaag echt een regeldag en hoop dat dat morgen over is.

We hebben namelijk een verjaardag, zijn neefje is jarig en dat wordt 's morgens geviert...
    Maar eerst even langs de dokter voor mezelf. Ik heb nog steeds zwangerschapsjeuk en waarschijnlijk heb ik Carpaal Tunnel Syndroom overgehouden aan de zwangerschap. Das niet zo fijn...

Nou, slaap lekker allemaal !

17. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Kiki: zie het helemaal voor me, jij met de afstandbediening T in de kinderwagenbak en al die lichtjes erboven.
    Espen slaapt overdag vaak in zijn wrapper in de box.Vind iedereen gezellig, hij valt dan stiger in slaap.

Jasper heeft al 1 flesje gegeven. Kolven moet nog wat op gang komen. Toch lastiger dan gewoon voeden, maar het lukt.
    Nu na voeding ook evne andere borst aan het kolven, vandaar idiote tijdstip :)
    Duik mijn bedje weer in.

18. wannie

wannie Niet meer actief

Goedemorgen dames

Hier geslapen van 23.30 tot 4 (bij mij in bed genomen, speen wou hij niet)) en toen tot 6.30 geslapen :)
    Lekker nachtje dus :)

Vandaag weer druk dagje, moet hoop regelen en bellen :( heb er ook echt zin in :cool:

Met eten geven gaat het nu een stuk beter. Destin spuugt helemaal niet meer nu ik De manier heb gevonden.
    Ik maak dus 2 flessen klaar :oops:
    Beide met 60 cc 2 schepjes waarvan 1 met een schepje joh.broodpitmeel.
    Zo is het dik genoeg voor meneer en krijgt hij het wel goed weg zonder dat ik tussentijds hoef te schudden omdat het te dik word.
    Als dat op is, gaan we verder met de gewone fles en ook die drinkt hij nu zonder te knoeien verder.
    :)
    Geen gespuug meer, geen geklieder en geen extra was :) mama is blij!

Ik ga wat doen hier.
    Alychia gereed maken voor school
    Destin uit zijn bed halen want die ligt heerlijk te urre urre urre :cool:
    En dan mezelf nog een beetje toonbaar maken

Fijne dag dames

knuffies

19. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Goeiemorgen meiden, hier ook weer een prima nacht gehad. Ik ben echt zo blij dat ik mijn ongenoegen met Erwin heb uitgepraat, we hebben nu een soort van schema opgesteld over de voedingen voor Keenan (voornamelijk de laatste fles en de nachtvoeding) en dat gaat allemaal perfect !

Gisteren de hele dag in Enkhuizen geweest met Amber en Keenan. We zijn naar Sprookjeswonderland geweest, samen met wat mamma's en kinderen van een ander forum. Het was echt enorm gezellig, de kinderen hebben genoten en voor mij was het dé ultieme test om te kijken hoe dat ging, alleen een dagje uit met twee kinders. En het ging echt prima, ik was ontzettend trots op mijn kids, hihihi ! Als jullie willen weten hoe gezellig het was, op de site van Amber (http://amberellens.dreumessite.nl) zijn leuke foto's te bewonderen !

Vandaag waarschijnlijk even een rustig dagje. Mijn schoonmoeder komt straks langs om een bakkie te doen en daarna neemt ze Amber mee naar haar schoonouders, dus dan kan ik lekker met Keenan even bijkomen van gisteren.

Oh het luchtalarm gaat hier af, meneer heeft honger....

20. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    goedenmorgen

Ashley heeft gister doorgeslapen tot 7:15

en vandaag weer tot 6:30
    joepie!