Sara gefeliciteerd met je neefje. Wel vroeg, maar gelukkig wel gezond en toch al een aardig gewicht. Mooie naam Cedric.
Bedankt voor de felicitaties allemaal! Wij gebruiken hier ook de nr 2 van pampers maar niet de gele verpakking maar de groene. En wij gebruiken Hépar water, dat zou heel goed helpen tegen de krampjes. Tot hiertoe valt het dus ook reuze mee met de krampjes, heel af en toe jankt ze alles bijeen maar ja, zal er wel bij horen zeker! Wij krijgen de prikjes pas 24 oktober, maar ik zie er zeker niet naar uit. Ons Alyssia zit nu bij oma en opa omdat ik gisteren met 39 graden koorts naar de dokter moest. Bleek dat ik een goede griep te pakken had. Dus kleine meid moest zo snel mogelijk het huis uit. Ik zie ze pas vrijdagmorgend terug! Wel moeilijk, ik mis haar verschrikkelijk!
Ah, niet leuk Sara, Beterschap, hoop dat je de komende dagen goed doorkomt zonder je meisje. Ze vermaakt zich vast prima. Zorg maar goed voor jezelf. knuf
Gefeliciteerd met je neefje sarake! dat ie maar een grote sterke jongen mag worden! Lin: ik heb Lenthe nog nooit wakker in bed gehoord eigenlijk..ik word alleen wakker van gehuil maar ik denk dat je het kan zien als dromen of iets en als ze honger heeft gaat ze wel huilen. Wat betreft de ml....denk dat dat hetzelfde gaat ongeveer als bij fv? (corrigeer me als ik het fout heb) gewicht kilo's x 150 ml dan delen door aantal keer voeding op een dag. Dat moet ze ongeveer uit flesje drinken. Bijv 4500 gr x 150ml= 675. 675 is minimum per dag. Bijv 7 voedingen = 90ml per fles. Maar weet dus niet of het voor BV geldt hoor maar dan heb je een richtlijn? Trouwens je kan ook eerst een kolf huren bij de thuiszorgwinkel dan hoef je er niet gelijk een te kopen. Was de hele avond en nacht huilen met de pet op hier! Heb ook erg moeten janken (lucht wel op) en vandaag heb ik dikke ogen. Gelukkig kon hubbie de ochtend vrij nemen want er kwam weer kraamvisite (wat heb ik daar een hekel aan gekregen!) dus ik kon huis even opknappen en hij kon Lenthe verzorgen. Vandaag doet ze het aardig alleen drinkt ze de flessen dus absoluut niet leeg. Ben maar gaan wandelen en nu slaapt ze nog in de kinderwagenbak....dus we wachten af! In het oei ik groei boek gelezen dat sommige beebs wat meer vermaakt moeten worden ed dus ik ga maar wat andere dingen proberen...ook heb ik net een wipstoel gekocht. (had alleen maar een domoo-seat maar dat werkt niet echt!) Fijne dag allemaal meiden!
@Lintje: al Leander 's nachts niet doorhuilt of gewoon wakker is, laat ik hem liggen hoor. Pas als hij echt door begint te huilen haal ik hem uit bedje voor een voeding. Gewicht x 150 / aantal voedingen per dag bij Leander ziet het er dus zo uit: 5kg x 150 = 750ml / 7 = 107cc per flesje. Maar Leander drinkt wel ongeveer 120cc als hij een flesje krijgt.
Hoi dames, Even een snelle blik in het forum zolang mn hoofd het aankan, ik zag weer hele leuke foto's voorbij komen ! Over luiers gesproken, ik had pampers 1, maar wat zijn die slecht zeg geen enkel goed woordje voor over, bij een plasje lag de kleine zelfs met een antte kont, neemt echt zeer slecht vocht op en kan niet eens een grote plas hebben want dan was mevrouw haar bedje en kleertjes nat, al niet te spreken over de poepluiers. Ik heb nu de kruidvat luiers, eerst maatje 1 gehad heb nu de maat mini 2, maar dat zij echt super luiers, nemen echt heel goed vocht op en zelfs toen Alyssa diarre had bleven ahar kleertjes en bedje schoon. sarake, beterschap en natuurlijk proficiat met je neefje! erg he zonder kleintje, hier ook het probleem, al ben ik even boodschappen halen dan mis ik haar toch wel hoor missgroovy, ook hier een superbaby als ze slaapt draait ze op haar rugje en ligt ze met dr armpjes in de lucht te zwaaien Alyssa blijft toch verkouden in haar neus tyrouwens, had vrijdag al zoutoplossing ervoor gehaald bij de apotheek, krijgt ze 3 a 4x per dag, al is het wel minder geworden nu. Ik baal als een stekker dat ik de kracht niet heb om alles goed door te lezen na even lezen begint mn hoofd weer te bonken en ga ik alles dubbel zien, hopelijk trekt het snel weg, Alyssa heeft zo ook niet veel aan me. Groetjes
Dankje, Ik hou dat gewichtregeltje wel aan voor de voeding. (als ik iets uit mijn borsten krijg) Huren kan ook, maar zit ook met de verhuizing dus dan moet ik hem over drie weken weer terug brengen etc.. geen zin in. En 3,50 per dag is al gauw de koop van een kolf. Mocht ik het niets vinden, dan verkoop ik hem weer via internet. Ik wil zaterdag naar de kapper, mijn haar ziet er niet uit.. Nee, ze droomt dan niet 's nachts, heeft gewoon haar ogen open. Maar dan laten jullie dus liggen. Ook als ze een kreetje slaakt? Dus bij echt, echt echt huilen pakken jullie pas? Maar ik kan helemaal niet slapen als ik hoor dat Lutein wakker is. Hoe doen jullie dat? Oh.. en hoe moet dat dan met mijn overvolle lekkende borsten 's nachts? Kolven? BV-mama's hoe doen jullie dat? vragen vragen vragen
Volgens die berekening zou Alyssa 126 ml moeten krijgen, maar daar heeft madame lang neit genoeg aan, ze lurkt zo 160 ml op (4,2 kg x 150 : 5 voedingen = 126) Alyssa slaapt snachts heerlijk door, ik maak haar niet wakker om te drinken, haar laatste voeding is meestal rond 23.00 en dan wordt ze meestal zelf rond 6 a 7 uur wakker in de ochtend, de ene keer weer veel vroeger en de andere keer slaapt ze verder tot 8 uur.
Jeej wat een vragen Lin hhahah ja logisch toch! Ik snap verders ook geen drol van kolven en dergelijke. En idd ik laat Lenthe gewoon liggen (maar zoals gezegd ik hoor dat niet---ben in coma) en Lenthe kan trouwens ook dromen met ogen open hoor! :-s Apart kind he.. En dat je haar niet kan laten liggen...proberen jezelf in te prenten dat als ze je aandacht wil dat ze wel gaat huilen. En kolfapparaat huren is dus 3,50 pd...mmm tja idd. (ik ben zelf ook wel van het kopen hoor, maar was even tipje)
Lintje, dat rekensommetje hou ik hier ook aan als gemidelde. Als ze nog honger heef warm ik wat meer en als ze minder drinkt dan helaas, dan doe ik t weg. Maar hoe vaker je t doet hoe beter je kunt inschatten wat ze drinkt. Hier smorgens en na lan slapen altijd meer honger dan de gewone tussenflessen zeg maar. Ik laat Fenne ok liggen als ze gewoon een geluidje maakt of een keer brult. Soms huilt ze 2 keer en valt weer in slaap, maar dat verschil hoor je wel. ALs madam wakker word en wil eten dan heb je meteen circusgebrul alsof ze aant vehongeren is Als ze een nacht doorslaapt sta ik ook op klappen. Als t echt te erg is (ligt eraan natuurlijk hoe laat de laatste voeding was) dan kolf ik wat. Verder als ze heel de nacht niet geweest is dan kolf ik ook eerst anders zitten mn borsten zo vol dat ze te snel moet drinken. Ze hoeft dan alleen maar te slikken en dan verslikt ze zich en word boos. Echt een drama aan de borst dan! Dan is de fles relaxer voor beiden
Heb nog nooit niet veel gehad dat m'n borsten overval zaten. Mss een keer of 2, maar Leander heeft dan ook nog nooit echt doorgeslapen. Die ene keer heb ik 's nachts wel gekolfd.
Ik heb een vraagje: hoe doen jullie dat met een slaapzak? Tot nu toe sliep Lenthe gewoon in dr kleertjes maar nu het steeds kouder wordt wil ik haar een slaapzak aan doen. Heb er eentje zonder armen en eentje met afritsbare armen. Hoe doen jullie dat met die armsgaten (beetje groot?) en stop je de onderkant van zak ook in? Met armen of niet? En welke kleding eronder? Alvast bedankt!
Toen de armsgaten nog iets te groot waren, naaide ik ze een klein stukje in. Ik stop de onderkant van de zak idd onder de deken. 's nachts met een pyjama aan, 's middags zonder broek aan maar met sokken.
Hehe, eindelijk bijgelezen.. Ik ben een beetje blij.. Naomi slaapt nog steeds door 's nachts.. Wat minder is, dat ze sinds gisteren weer de 3 H's heeft, dus die is weer volop in een sprong . Wordt er een beetje moe van, maar tjah. Ze vergt nu zoveel aandacht dat ik hier nauwelijks aan toe kom . Ik heb zin in 7 Augustus trouwens . @ Alice-> Naomi slaapt gewoon onder een deken, wil haar (nog niet) in een slaapzak hebben, want ze heeft het nu lekker warm, en vind het zelf volgens mij ook erg prettig zo..
Alyssa slaapt bijna iedere nacht al met een slaapzak, ik heb eentje zonder mouwtjes en ook hier zijn de mouwsgaten vaak veels te groot, ik doe ze dan met een veiligheidsspeld wat kleiner maken zodat ze niet in de slaapzak zich kan vastrollen en armen erin kan rekken. Als de slaapzak te lang is sla ik deze gewoon om en maak beide hoeken ook vast met een veiligheidsspeld. Ik doe de slaapzak niet instoppen (de onderkant) dit omdat Alyssa altijd van de ene naar de andere kant draait.
Ik lag helemaal dubbel toen ik deze foto's ontdekte! En nog zeggen mensen dat ze niet vinden dat ze op elkaar lijken......
Zo, 1 gezicht die 2 .. Je kan niet ontkennen dat ze GEEN familie van elkaar zijn.. Wat lijken ze op elkaar zeg .
pfffffff hier duidelijk een sprongetje bezig. zo hoor je haar nooit en nu de hele dag. alleen maar bij mama. ik hou me er maar aan vast dat het positief is en dadelijk er weer wat moois voor terug krijg haha