Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat lijken ze op elkaar Kuki! Echt wel!

bedankt voor de tips.....moeten even veiligheidsspelden zoeken...

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik ken het Maro...pfff...maar we blijven positief!

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik las trouwens ook een vraag ( geloof ik) over het 'uitkoken van de flessen, en wat voor water je gebruikt voor de voeding..

Ik kook elke dag de flessen en spenen uit, met een klein scheutje keukenazijn, zodat de flessen niet dof worden, maar mooi blijven.
    De Kraamhulp zei dat het verstandig was het elke dag te doen, totdat ze overging op fruithapjes, en dan om de dag, en zo steeds langzaam verder uitbreiden..

Voor de voeding gebruikt ik gekookt water (zet immers voor 24u. klaar).
    Maar als ik bij iemand op bezoek ga, dan neem ik alleen de poeder ( afgemeten in doosje) mee, en doe ik het met koude kraanwater.. Dan opwarmen in de magnetron en klaar..

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wow gabriel en ysabelle lijken goed op elkaar zeg.

Dat heb ik ook met Serjenka en Leander. Zal zometeen ook eens 2 foto's plaatsen om te vergelijken.

Leander 5 dagen

5. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België

Serjenka 2 dagen

6. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Wat een leuke foto's weer... Ze lijken idd op elkaar...

Ik gebruik dat rekensommetje niet meer voor de voeding. Collin krijgt elke week gewoon 10 cc meer. Hij zit nu op 110 cc per fles en de laatste voeding krijgt ie 130 cc...

7. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Echt leuke foto's allemaal! En wat lijken ze op elkaar.... :confused:

Mijn mannetje riep al, nou dan moeten we er gelijk nog maar eentje maken want dan krijgen we nog zo'n mooi keuteltje! :)

Even een vraagje voor diegenen de de Minimonkey hebben. Hoe bevalt ie jullie? Ik zit er zelf ook over te denken om hem aan te schaffen. Ik heb de Lodger Shelter wel maar die is best warm (zeker voor in de zomer) en ik vind het ook wel handig om hem binnenshuis te gaan gebruiken omdat ik niet zoveel kracht heb. En ik zie op de website dat je hem later ook kan gebruiken als heupdrager zeg maar. Dus dat lijkt mij ideaal. Ook als hangmatje in de box lijkt me erg fijn voor ze. Dus.... kom maar op met jullie ervaringen zou ik zeggen! ;)

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier ook een aapje.. heb kya er nog niet in kunnen krijgen...ze beweegt veel te veel...en ze kan (bijna niets zien... vind ze niet leuk...misschien strax een van de andere manieren!

9. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Als er een uur te lang tussen de voedingen zit is mijn zoogcompres, BH en t-shirt direct doorweekt en zijn mijn borsten knoerdhard. :(
    Maar hoe begin ik nu met kolven.. want Lutein wil straks de borst, maar dan heb ik hem al afgekolfd.. en dan geef ik natuurlijk een flesje.. maar eh.. dan heb ik geen afgekolfde melk meer.. snappen jullie?

En meer antwoorden op mijn vorige bericht zijn welkom.

Nu roept er iemand dat ik beneden moet komen.

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Fibi..

Naomi vind het heerlijk!
    De eerste keer als hangmat vond ze niets, nu wil ze niets anders meer.
    Hetzelfde geldt voor de draagdoen ( liggend), eerste 2 keer wou ze niet, en nu ligt ze er nog geen min. in en ze slaapt.

Ik vind het een geweldig ding.
    Lekker de handen vrij, en ik kan vrij veel dingen blijven doen!
    Ik vind het ook een voordeel dat je met een kleineboodschapje de deur uit kan zonder wagen..
    En dan een jas er over ( niet dicht natuurlijk). Lekker makkelijk!

@ Sonja-> Heb jij alweer gereden? Ik heb afgelopen maandag er weer opgereden, en het voelde zo vertouwd! Ben wel blij dat ik bijna 7 weken gewacht heb, want had bijna nergens lastvan ( behalve spierpijn in mijn kont :) ).

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Zo evne twee dagen bijgelezen en reacties opgeschreven. Ik heb niet eesn tijd om te eten...... laat staan voor het forum ( wel goed voor de lijn, ga ik eindelijk dan toch afvallen)

Danielle alsnog gefeliciteerd met je verjaardag
    Haha Mamaliekse : ik denk ook zo over “duik in je weeën “ die schrijfster spoort niet
    Wannie : ik heb me gelijk aangemeld voor de luiersite

Kiki : wat erg , je moet wel helemaal gek worden. Ik vind de osteopaat horror… hij gilt dan echt alles bijelkaar bij de behandeling heel
    Lint sterkte moeder ie zich niet kan gedragen en die achterlijke brief.
    Roos: fijn dat Dylano goedgekeurd is
    Leuke foto’s Rhea
    Jet beterschap
    Hopla: hoe is het met de kat ?
    Raccon: fijn dat alles bij jou goed gaat
    Loran: ze lacht heerlijk
    Mamalieske : haha dikke luier billen,lief tongetje
    Sarake: gefeliciteerd met de geboorte van je neefje. Hoop dat alles goed gaat ?
    Fibi ook sterkte met je klachten
    Kuki: mooi stel Y en G 
    Lintje : ik kolf na de voeding, zodat ik in iedergeval genoeg heb voor Espen. Snachts krijgt hij vaak maar één borst ( dan zitten ze echt vol) en kolf ik de ander.
    Alleen als ik zin heb hoor, 9 voedingen per dag is al erg genoeg.

Hier eerste huildag, een echte. Hij is of bij me of aan het huilen. Ik laat em af en toe 5 minuten als ik naar de wc moet of een mailtje wil schrijven, en verder ben ik tv verslaafd vandaag. Nu is hij even bij Jasper ( ook aan het huilen)
    Ik leef extra mee met de meiden die dit elke dag hebben. Ik zou totaal geschift worden
    Ik hoop dat dit een sprongetje is of komt omdat hij gister bij de osteopaat is behandelt

12. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Lintje, misschien na de voeding gaan kolven?
    Lees nl. dat er meerderen dat doen, om zo wel een voorraadje te hebben..

13. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Trouwens, zat net op de bank, en bedacht me ineens iets :oops: ..
    7 Oktober, is de dag dat Naomi precies 2 maand oud is :oops: .
    Dus ik zal die datum niet vergeten ;) .

Trouwens heb bij de meeste een bezoekje gedaan van hun babysites, maar ik kwam bij een aantal niet op de site.. :(

14. Niet meer actief

Tot hij echt gaat huilen blijft ie lekker in bed, ik wordt dan wel wat vaker wakker omdat mijn ritme dan verstoord wordt en Devid af en toe wat moppert, maar niet doorzet, maar dan slaap ik wel snel weer in.
    (echt een hele goede reden om de wieg naast je bed te hebben)

Ik kolf helemaal niet, ga gewoon voorlopig nergens heen zonder uk, lekkende borsten vallen gelukkig wel aardig mee, alleen na de 6 uur pitstop 's nachts is mijn bh meestal wel nattig, maar dan doe ik (soms) nieuwe pads in en tja, dan maar nat. Al zou ik er met jou borstontstekingen wel goed op letten dat ze niet koud worden daardoor.
    Door te kolven naast het geven van bv verhoog je wel de productie, dus of het echt zal helpen... denk t niet.

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Zo dames jullie hebben je best gedaan.Ik ben erg druk geweest vandaag maar alle potten zijn klaar.Heb pijn in m'n handen van alle appels schillen.

Hier ook de nieuwe fysio geweest had ik die maar gelijk gehad.Ze heeft zoveel verteld en dingen allemaal laten zien wat ik allemaal moet doen.Om nek sterker te maken niet zo optillen maar met een rol enz enz.

Even wat vragen antwoord geven.

Loran ik moest om je lachen je schreef ergens 7 aug. ;)

Lin je moet gewoon op je gevoel voeding geven in de fles je kan iets de richtlijn aan houden maar met bv mag je zoveel geven als ze zelf willen he.Dus als zij 140 wil gewoon geven.
    Ik zit hier nu op de dag 140/150 en de ochtend en avond fles op 170 ml.
    S'nacht echt niet te snel rennen hoor gewoon lekker verder slapen.Ik heb hier in het begin elke keer voor niks gelopen.Huil huil kramp kramp was ik daar in z'n kamer om hem te pakken slaapt hij weer.Een baby heeft een paar keer per nacht een ligte slaap waar ze wat kunnen huilen of geluiden kunnen maken maar eigelijk slapen ze gewoon. ;)
    Kolven ja daar moet je even je weg in vinden.Ik zou na 1 keer even goed leeg kolven dan heb je echt wel weer na 3 uur.Als jij s'anchts zo veel heb zou ik ook snachts kolven.Het is de kunst al je meer een fles wil geven dat je een voeding voorloopt ;) Wat je ook kan doen is als ze maar 1 borst drinkt de andere kolven.Maar hoe meer jij aanlegt of kolft hoe meer je maak niet vergeten.Als er straks meer regel in zit word het echt wel wat minder ik kan nu zelf zonder kompressen lopen en rustig 4/5 uur er tussen laten.Niet vergeten melk die warm is geweest niet langer dan 1 uur bewaren.Nou genoeg als je nog wat wil weten hoor ik het wel.

Sarake knuffie

Kuki een gezicht heerlijk

Verder mooie foto's gezien.

Meneer is hier zo vrolijk en ontspannen ben blij dat hij weer fysio heeft gehad.Hij is met z'n tuimelaar aan het spelen heerlijk hij vind hem echt mooi.Enne ik moet hem ook een keer nalaten kijken door een osteopaat.Vond ze nodig vanwege de zware snelle bevalling ook omdat het een sterrekijker was en gedraaid is.

Nu weet ik het niet meer.

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    haha, sonja, nu je het zegt :oops: ..
    Erg he :oops: .
    en momenteel zo in de war, door het gehuil van Naomi ( moet zeggen dat ze nu rustig is, en al een uur slaapt ;) )

17. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Het is je vergeven hoor maar moest er wel even om lache :)

Ik ben ook moe veelste druk gehad vandaag bah bah.

Jet hoop dat je snel beter ben.

18. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mijn verslaafde mannen :) :)

19. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    :) wat een lieve foto zeg!
    Kenji kijkt ook geintresseerd naar het beeldscherm ;)

20. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Loran hij staat nu nog op de wei van het weekend gaat hij s'nachts weer naar binnen.Woensdag komt de smit.
    En het zadel moet even nagekeken worden ligt niet helmaal meer goed.

Maar kan ook niet wachten dus eind volgende week zal ik er wel weer op kruipen.Het scheeld dat we allebij weer op moeten bouwen ;)

Deel Deze Pagina