.. Naomi mag ook graag achter de computer zitten.. Ze vind het zo 'intressant' .. Mijn paard heeft nog volop conditie, verbaasde me erover.. Ik weet niet wanneer die weer 's nachts op stal komt.. Ik hoop op 1 oktober, omdat het nu niet te doen is om hem alleen uit het land te halen, omdat er 2 andere paarden zijn, die je letterlijk bij hem weg trappen.. (En dat is iets wat ik nu ineens vrij eng vind ).
kuki ze lijken echt heel veel op elkaar betreft het doorlekken, de 1e 3 weken moest ik gewoon 3 kompressen in mn bh leggen anders was de boel na een half uur/ uurtje zeiknat (kompressen waren toen niet aan te slepen ), snachts sliep ik altijd zonder bh etc aan, had 3 handoeken neergelegd (1tje was te weinig, volgende ochtend matras zeiknat op die plek ) wat ik ook deed was na de laatste voeding en voor ik na bed ging beide borsten een beetje kolven om de ergste spanning eraf te halen. Vandaag gekeken voor het Oei ik gorei boek, hier kost ie echter 30 euro, een hoop geld. Nog even op internet neuzen misschien dat ie ergens anders goedkoper is, anders 2e hands even opzoeken, lijkt me toch nuttige info i te staan als ik jullie zo hoor @ loran, heerlijk he na al die tijd weer te paard te klimmen ! ik kon echt niet meer wachten en nu geniet ik er met volle teugen van, ieder minutje dat ik even kan rijden en de kleine bij oma is daar profiteer ik toch wel van alleen moet ik nu verplicht rust houden van de dokter, betekent dus ook niet rijden, maar juist rijden verlciht me zo en geeft me even een heel ander gevoel, dan kan ik de ellende even achter me laten en mn hoofd op 0 zetten. De kleine heeft honger, ga dr eten geven. Groetjes en voor de meiden die het nodig hebben, dikke knuffel hoor
Ja hij zal nog wel wat conditie hebben maar hij staat al stil he sinds december. Ben hem al wel weer aan het bijvoeren. Hoop dat het allemaal goed zal gaan en dat die pees echt genezen is.
Mijn paard blijft zo lang mogelijk buiten staan, ze hebben nog gras zat en gezien de hooi oogst niet veel is proberen we het toch zo uit te sparen, en ze staan momenteel niet echt om de hoek bij hun stalletje, 2 kunnen we er terug rijden de andere 2 moeten met de trailer terug. Buiten staan ze momenteel beter als op stal, lekker tussen het gras, en ze kunnen wel tegen een stootje al baal ik al wel dat mijn paard weer dik in zijn vacht zit, ach zodra ze op stal staan gaat de deken erop, begin volgend jaar moet ie op wedstrijd dus
een 2e hands exemplaar komt het goedkoopste uit Wie van jullie hebben het boek Oei ik groei? Wat zijn jullie ervaringen? Staan er nuttige tips in om die perioden van je kleintje te doorstaan? (etc. etc. etc. ) Kortom is het waard om dat boek aan te schaffen
Ik heb het boek en het heeft me eigenlijk al goed geholpen. Indien je wil, wil ik wel eens kijken of ik per sprongetje een samenvatting kan maken hoor. Dan mail ik het wel door. Ik hoor het wel.
Hi.....nog 16,5 uur....O, ik ben echt aan het aftellen. Dit moet snel beter worden anders spring ik echt 't Is een heerlijk kereltje, alleen slaapt ie niet meer en is hij nu oververmoeid Even niet teruggelezen. Zit alweer een tijd op bed met mrT bovenop me en ga zo een filmpje draaien op mijn laptop. Spreek jullie morgen weer.
Nou Rheallover dan lijkt Kathy me de goedkoopste oplossing! Heb het boek ook, vind het heel fijn, heeft me al goed geholpen (lees: gerustgesteld)
Oh Kathy, daar ben ik ook wel in geinteresseerd. Ik had gehoord in een eerdere discussie dat het boek heel erg op moeders gericht geschreven is en dat dit niet altijd even prettig leest, maar da's misschien per persoon verschillend. Wij hebben trouwens bij elke extra huilbui, vaker drinken, meer wakker zijn etc. het idee dat ie een sprongetje maakt/ regeldag heeft hahaha, niet echt een pijl op te trekken. Ook niet echt een drastiche dag gehad, ja, in week 2 een dag, maar daarna niet meer. Inclusief de 11 dagen dat ie te laat was, moet ie zijn eerste sprong al lang al gehad hebben (morgen 5 weken) maar een echt groot verschil hebben we niet gemerkt. Tenzij het scherper zien en lachen het enige is dat deze sprong typeert? Son, heerlijk die mannen achter de comp
Vond t zo schattig....kijkt zo wijs uit ogen he! Ja de kleintjes worden gauw groot! Nog eentje dan, om het af te leren
Wat een schatjes allemaal. En Devid heeft het computervirus al helemaal te pakken, zo klein en al achter het klavier. Ik zal m'n boek er dan eens bijnemen en de belangrijkste punten overnemen en zoveel mogelijk samenvatten. Wie interesse heeft, moet maar een pb sturen met je mail-adres. Dan kijk ik om zo vlug mogelijk de samenvattingen te maken.
He, jammer dat Lenthe ouder is dan Devid, krijgt ze over een paar jaar een zusje? Dan reserveer ik die alvast Kiki, tel ze, en ik kan helaas niet met je meerijden 7 oktober, mijn hubbie (de liefste van de hele wereld) gaat ons brengen, dan pakt hij een filmpje in Utrecht en gaat met het fototoestel op pad en dan haalt ie ons weer op. Helaas is de auto dan te vol om nog iemand te vervoeren, maar uiteraard zie ik jou (en alle anderen) in Utrecht. Oooo, heb er zo'n zin in.
Son, bedankt, daar heb ik echt wat aan! ik denk dat ik vannacht maar begin, want krijg er nu niet veel uit.. en Lutein is al vanaf kwart over zes aan het jengelen en tepelzuigen... WAAAH. Zo. hopelijk is daarmee haar 1e sprong klaar. Ik ga zo slapen heb hoofdpijn.
De perioden (5 weken, 8 weken) qua sprongetjes kloppen bij mij ook niet trouwens. Heb het idee dat Lenthe gewoon af en toe een sprongetje maakt. Maar in het boek staat gedrag beschreven, stukjes van andere moeders, tips, leuke weetjes en wat ze na de sprong anders doen en kunnen leren. Zoals na 8 weken leert ie zn handjes en voetjes kennen dus doe daar spelletjes mee...meer vermaken enz. Er staat dus best veel in en het is fijn om iets te lezen wat herkenbaar en dus geruststelllend is.