Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nikster: er gaan er meer met de trein hoor! Is idd Utrecht! Sonja weet precies wie ermee gaan (ongeveer 15 meiden) en zij heeft alle info voor je, misschien kan je haar een berichtje/pb sturen? Gezellig als je ook meegaat.

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ah Sonja, we waren ongeveer tegelijk!

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Alice ze heeft een pb gehad met alle info

He we zitten op msn met ze alle kom je ook?

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Raccon : felicitaties voor je man.
    Roos: bij je vader moet je dat toch wel kunnen vragen hoor. Ij naderen is dat lastiger, en zou ik ook zelf even ergens anders gaan zitten. Ben erg blij dat ik bijna geen mensen ken die roken
    Kiki: wat heerlijk dat hij zo lang heeft geslapen
    Fibi : het klinkt wel als een sprongetje, ik heb het idee dat Espen net zijn eerste sprongetje door is ( sinds vandaag lacht hij jaar iedereen, bewust en als reactie op iets wat je doet) de lastige periode duurde zo’n vier dagen, veel huilen, extra krampjes,veel maaien met de armpjes ( meer dan normaal) en de hele dag bij mij of Jasper willen zijn.
    En wat een heelrijke foto’s hij kijkt echt heel helder uit zijn oogjes.
    Jet wat een leuke foto
    Mamalieske : wat super zeg dat ze draait, snelle dame
    Nikster : als je nou een klein eindje met de trein gaat , kun je de rest met mij meerijden ( Woon in Deventer)

5. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik kom me ook weer even melden na een tijdje niet geweest te zijn.
    Ben is een heerlijk mannetje en groeit goed en past al bijna niet meer in maatje 50/56 dus binnenkort stappen we over naar een maatje groter.
    Hij lacht af en toe en als hij dat doet dan smelt mijn hart helemaal,zo leuk en zo lief.

Op advies van een vriendin zijn we begonnen met inbakeren omdat Ben zo aanwezig was overdag en absoluut niet wilde slapen.
    Hij kan heel moeilijk inslapen en vecht echt tegen zijn slaap waardoor hij dood moe is en veel huilt en veel wil drinken aan de borst.
    Nu gebruiken we de inbaker doek sinds vrijdag en ik moet zeggen ik merk echt al een groot verschil,hij slaapt overdag veel beter en is veel minder moe.
    Hij is een heel stuk rustiger en drinkt ook veel beter aan de borst.
    En ik kom ook weer wat meer aan mij zelf toe en het huishouden dus dat is fijn.
    echt een uitkomst het inbakeren mocht het nodig zijn.
    Met het CB overlegd en die waren er wel voor om het te doen,zijn heupjes waren goed dus we mochten er mee beginnen.

Ik ben aangestoken door mijn vriend en ben nu snot verkouden hoewel het nu wel iets beter gaat maar ik ben behoorlijk beroerd geweest.
    Ben maakt door het drinken aan de borst anti stoffen aan dus hij word niet zo heel snel ziekl gelukkig.
    Maar mijn melk productie was wel wat terug gelopen door de verkoudheid en Ben wilde dus veel meer drinken en had meer trek.
    Maar dat is weer goed gekomen.

ik moet 14 November weer werken dus ik heb nog even vrij en Dinsdag komen mijn collega's op bezoek om naar mijn kleine man te kijken.

Nou ik ga weer en tot de volgende keer.

teddy.

6. rheallover

rheallover Actief lid

Hey dames,

Ben weer terug van een heerlijke rit, echter weer te dol gedaan, was even vergeten dat ik gister door mn rug was gegaan dus nu is het weer even pijn lijden, maar dat was het wel waard, de paarden hebben ook heerlijk genoten, ik uiteraard ook, gezellig kletsen met mn vriendin en volop lol weer gehad, kan ik weer er tegenaan deze week.

Ik vloei niet meer sinds 4 september, maar heb deze week vooral tregen de avond veel last cvan zeurende pijn in mn buik, kan de spanning zijn gezien ik nog niet ongesteld ben. Misschien komt dat deze week wel weer (zit er helemaal niet op te wachten eigenlijk)

Ik kwam thuis en Alyssa heeft haar wollen dekentje weer uitgeplukt, lakentje eraf getrokken en vervolgens trekken aan haar dekentje, er zaten allemaal grote pluisjes in haar handjes :) ik ben toch blij dat ze maar 2 dagen huilerig is geweest met het sprongetje, ok vanmiddag toen ik weg was hing er een hulpeloze vader aan de telefoon dat ze bleef huilen ;) weet ie ook eens hoe het voor mij is een hele dag.

Alyssa is morgen 8 weken oud ! Wat gaat de tijd hard, hier groeit ze ook letterlijk uit dr kleerjtes :oops:

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Fibi, mooie foto van je mannetje in bad, helemaal relaxed

Wannie, persoonlijk zou ik de bovenste foto op canvas laten afdrukken. Maar ik vind ze allebei erg mooi.

Raccon, ik ben jullie helemaal vergeten te feliciteren met de nieuwe job! Super en wat gigasnel allemaal. Gefeliciteerd.

Jet, Keenan heeft echt een onwijs lief koppie, mooie foto en geweldige timing natuurlijk, voel je je alweer wat beter?

Rheal, lekker gereden?
    …ja dus, gelukkig maar ;)

Mamalieske, ik zou enorm trots zijn op Isa, nu al omdraaien….en dat slapen komt vast snel wel weer goed.

Teddy, fijn om te lezen dat het zo lekker gaat.

Alice, mooie foto *smelt*

Hier verder alles wel ok, eigenlijk gaat het heel goed. Hij heeft zelfs voor het eerst bij iemand anders thuis een slaapje gedaan (wel in de bakerdoek), en is helemaal vrolijk (nee, natuurlijk wordt er niet gelachen).

8. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Wat een leuke foto's ben ik weer tegen gekomen zeg! Enne... bedankt voor de complimentjes voor mijn waterratje hoor. ;) Hij wordt inderdaad ook al een flinke beer Sonja. Hij had vandaag voor het eerst zelfs een maatje 62 aan, was wel een setje wat klein uitgevallen was en dat zit hem nog wat ruim maar toch. :)

Vanochtend zijn we naar mijn broer geweest want mijn neefje is jarig (8 jaar alweer). Daar is Nick ook nog op de foto gekomen met een replica van de motor van Valentino Rossi. Voor degenen onder ons met een beetje interesse voor de motorsport. Het betreft de replica waarop hij tijdens de TT in Assen dit jaar reed. Mijn broer heeft een eigen bedrijfje waar hij motoren spuit en dit is er dus één van! Vind hem echt geweldig geworden.

Zal eens even kijken of ik een fotootje kan plaatsen:

http://s238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/?action=view&current=Website-Helmea133.jpg

Mmmmm, Imageshack werkt momenteel niet dus heb het even via een link naar photobucket gedaan.....

O ja, en ik kwam tot de ontdekking dat mijn fototoestel ook filmpjes kan maken (was ik vergeten :oops: ) dus daar ben ik ook een beetje mee aan het knooien geweest, even twee linkjes plaatsen hoor:

http://www.youtube.com/watch?v=TSxxe3dH9MY

http://www.youtube.com/watch?v=lUrfy3h8t00

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Fibi leuke filmpjes en wat is dat toch zielig die hik.

En helemaal stoer op die motor.

Hier eigenlijk niks te melden.Lekker gewandeld heerlijk op stal geweest.Wat minder was paard van vriendin afgemaakt.Accute koliek niks meer aan te doen.
    Hier liggen ze allemaal een tukkie te doen.Morgen komt me neefje een dagje hier ben benieuwd hoe het zal gaan.Is normaal vrij druk.Stuur gewoon Ati met hem op pad :)

Rheallover heerlijk he dat rijden maar pas je op meid je bent nog geen 6 wk na de bevalling he.En je kan echt bekken instabiliteit krijgen. ;)

Kiki fijn he dat hij lekker slaapt.

Nikster heb je je PB nog gelezen?

Teddy fijn dat bij jouw ook het bakeren wat rust brengd.

10. Niet meer actief

supercoole Nick :D

even kort, want mn maagje rammelt.
    Devid heeft een huil-hang dag, wil gewoon niet langer dan een uur in bed/ wagen slapen, alleen op schoot. en hij wil de hele dag al om de 2 uur drinken. beetje vermoeiend, vooral omdat we de zolder wilden doen. gelukkig al veel gedaan.

ga nu koken (poging tot met uk op arm) misschien tot vanaaf

11. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    wow cool die motor.
    sonjaw. dat is klote als je je paar zo ,moet verliezen, sterkte voor je vriendin.

Hier goeie dag. Espen lacht, van heel af en toe een lacheje heeft hij het vandaag ontdekt en lacht de hele dag door. ben helemaal verliefd op hem.

12. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

vandaag de voortuin afgemaakt. Alles is af nu dus geen zand en rotzooi meer in huis,,,heerlijk :-d

Fibi, wat protesteert Nick netjes zeg :confused: als hier iemand protesteert dan gaat de volumeknop veel hoger en ligt er geen deken meer op :)
    Stoere foto trouwens en wat een ogen heeft je manneke zeg, mooi!

uhm verder,,,,, druk druk, ben weer de helft vergeten.

Ow ja raccon gefeliciteerd met de nieuwe baan van hubbie!

Kiki wat top dat Thorsten ergens anders geslapen heeft. Toch fijn hè zo'n doeken ;)

Ow ja ff snel een kaartje met kadootje regelen op peasforall.com vriendin van me is bevallen van zoon thijs,,,,

13. Hallo,

Fibi, mooie filmpjes van je manneke zeg!

het is stil...hmm ga lekker badderen dan..

tot zo weer ;)

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Doe ik Ysabelle een luier om, zit er aan een kant geen elastiek bij de beentjes.......... kijk ik de andere luiers na, kan ik het hele pak wegdoen! Bij allemaal dus! Morgen meteen contact opnemen met het Kruidvat, het was zo'n voordeelpak van 13 euro's, ik wil toch wel luiers waar ik iets mee kan tenslotte!

Vandaag naar Rhenen geweest, Dora en Diego fandag. Wat was het drukkkkkkkkkkk! Ysabelle hadden we bij mijn schoonouders gelaten, echt ff een dagje zoals vroeger, geweldig! Gabriël heeft echt genoten. Er was ook een liveshow, bleek dat er niet genoeg kaartjes waren... Ik weet niet wat mijn hubbie gedaan heeft, maar kwam toch aanzetten met 3 kaartjes, dus ik had helemaal een verrukt kind! Maar ik vond dat wel slecht geregeld hoor, ze deden 7 voorstellingen in een klein tentje en misschien dat er wel (ik roep maar wat hoor) 2000 man op die Dora en Diego-dag komen, dan kan je op je vingers natellen dat je moet zorgen dat je genoeg zitplaatsen hebt. Ik heb genoeg huilende kindjes gezien die niet naar de show konden..... :( Ook ouders die echt ruzie stonden te maken. Maar goed, Gabriël helemaal gelukkig en doodmoe, dus wij ook. Hij ligt lekker te slapen en ik duik ook zo mijn bedje in.

Over de nachten: het gaat weer heel goed (afkloppen). De laatste fles om half 11 en dan rond 6 uur meldt ze zich weer. Over niet al te lange tijd wil ik die fles van half 11 om 10 uur gaan geven en dan laat ik het lekker zo (nog wel een papfles van maken met een maand/anderhalve maand). Als ze dan echt avondeten gaat eten (vanaf 6 maanden) gaat die laatste fles er ook uit. En dan nog hopen dat het snel 7 uur wordt ipv 6 uur 's morgens. Ik kan niet wachten tot ze ook brood mag, maar dat is ook vanaf 6 maanden. Wel stom trouwens, volgens het boekje mogen ze vanaf 7 maanden pas brood. Wat staat er iets boven? Vanaf 6 maanden mogen ze al wel broodkorsten.... Ja daahaag ik ga niet Ysabelle alleen korsten geven gedurende een maand. Wat doe ik dan met de rest van het brood? ;)

Iemand schreef nog over ongesteld zijn, ik dacht rond mijn verjaardag dat ik weer ongesteld werd. Dat was na 1 dag over, maar ik was al wel met de pil begonnen. Nou, sinds gisteren weet ik dat ik toen echt niet ongesteld was.... Ik wist wel dat de eerste menstruatie vrij hevig kan zijn, ik wou dat ik nog kraamverband had! Ben van nood maar meteen tampons gaan gebruiken, maar dat ging gelukkig helemaal prima! ;) (verder is hier nog niets daar beneden gebeurt, vandaar mijn kleine terughoudendheid of dat allemaal wel weer ging lukken).

15. [​IMG]

kom ook nog eens pronken :)

16. Niet meer actief

prachtig :D wij zitten de msnnen, kom je ook?

17. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Meiden ik zit er een beetje doorheen..het komt omdat ik in een ritme zit (Lenthe) en cirkeltje wat niet goed is en kom er niet door. Het gaat voornamelijk om de voedingen.

Het zit zo:
    Lenthe drinkt meestal rond 7 uur: 80 a 100ml (niet helemaal leeg dus, lukt gewoon niet.
    Dan weer terug naar bed maar word standaard rond 9.00 uur wakker, dan wassen of in bad en aankleden. Ze heeft dan erge honger maar ik probeer te rekken tot zeker 10.30.
    Fles: gaat helemaal op, daarna even spelen in de box. Na een uur is ze vermoeid en gaat ze naar bed. Maar niet voor lang: rond 12.30 of 13.00 (ongeveer he) wordt ze wakker en uitgehongerd!

Omdat ik volgens csb meer tijd er tussen moet hebben (4 uur) ben ik de hele tijd bezig met rekken.
    Je zou denken: geef dan meer! Maar dat is het m...hoe later hoe minder ze wil en hoe meer ze huilt.
    Nou dan rond 14.00 maar weer een fles: de eerste 90 gaan prima...dan huilt ze hard....meestal boertje(s) Dan krijgt ze de rest maar ze drukt steeds terug (ik ben niet voor 1 gat te vangen) dus ik probeer het heel vaak maar madam houdt mond stijf dicht. Ze is helemaal wakker dus doe ik dr even in de box of wandelen of iets.

Maar na een half uurtje gilt ze het uit, doe speentje erin en sabbelt alsof ze al dagen geen eten heeft gehad.
    Ok, ik geef het restant van het flesje....3 slokken en gillen! (doet dus pijn?) 5 min gaat sabbelen op handjes dus weer proberen..weer wat slokken en zelfde.
    Zo zit ik dus uren met een óf hongerig kind of gillend van pijn. Maar de fles erna kan bijvoorbeeld prima gaan: eerste 100 in 1 keer, boertje en dan nog 30. (ik geef altijd 120 en 4 schepjes nutrilon dus 135 in totaal)

Dan is gewoon vrolijk en niet hongerig en slaapt ze 4 uur. Maar over het algemeen komt dit scenario op de een of andere manier iedere dag terug.

Wat moet ik doen?

Daarbij is sinds ongeveer 2 weken ook een huiluurtje van 3 uur zo rond 5 en 8 uur.
    Ze drinkt zo moeilijk.....ze heeft honger maar komt vaak maar tot de helft, zit dan 'vol' krijg er niks meer bij in maar na een half uur honger!

Als ze rond 20.00 of 20.30 eindelijk slaapt..slaapt ze tot ongeveer 3.00 uur
    We moesten haar wakker maken om 23.00 (van csb) zodat ze de nacht zou doorslapen.
    Als ik dat doe.....komt ze ook om 3.00 uur!
    Dus ja we laten haar maar liggen en om 3.00 uur drinkt ze zonder moeite fles leeg en gaat lekker slapen tot 7.00.

En zo begint de dag weer opnieuw....met vele uren voeden, troosten en wiegen.

We hebben de zorglijn vanavond gebeld om te vragen of we misschien op andere merk voeding konden overstappen (friso proberen) Volgens die mevrouw: Nee niet doen....
    Weinig prikkels, niet meer na een half uur restant geven (dat wordt een hel, oordoppen in) dragen in draagzak. Veel succes.

Ik had gehoopt dat ze zou zeggen probeer die Friso, misschien kan ze niet goed tegen Nutrilon maar nee we kunnen er verder weinig mee.

Help. Wat zouden jullie doen?
    (je zou denken méér geven, maar dat heeft echt geen zin..het komt er vaak niet ín!)

Alvast bedankt...want ik heb er geen lol meer in.

xx

18. Niet meer actief

Alice, sorry, kan niet helpen, geef bv, maar merk wel dat het ritme hier ook wat anders is, hij wil vaker en slaapt minder, misschien is het ook wat geregel. Dat ze soms wel goed drinkt geeft aan dat het niet echt aan het merk voeding ligt denk ik, vandaar waarschijnlijk niet switchen.
    Maar waarom niet geven op verzoek?

Deel Deze Pagina