Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgen meiden,

Loran, moet je mij ook maar laten weten hoor! stuur je rekening nummer maar in pb ;)

ff een vraagje, ik had de indruk dat Dylano s'avond niet genoeg met zijn 100 ml had en dus daarom 3 uur later weeral een flesje wou,nu heb ik gisteren avond een flesje gemaakt met 120 ml water en 4 schepje, en hij heeft 120 ml papje gedronken, nu heeft hij dat gegeten om 22.20 uur,en heeft geslapen (wel eens tutje gegeven ondertussen) tot 04.30 uur en heeft dan flesje van 100 ml gedronken..
    dus waarschijnlijk was hij dus echt voldaan met die 120 ml....zoou dat kwaad kunnen? want overdag merk ik niet dat hij na 3 uur alweer grote honger heeft, soms eet hij zelfs overdag de 100 niet op...

wil nu eigenlijk gewoon elke avond 120 geven, maar weet niet of dat mag...iemand ervaring?

Liefs

2. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Als hij daar goed op reageert, zou ik het gewoon doen hoor.
    Is voor hem prettig, maar voor jou ook..

Naomi kreeg gisteren ineens 100ml. binnen (normaal drinkt ze 70).
    En sliep tot half 2.
    Waarna ze ging spoken :(

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Owja, zal even mijn stukje quoten, wat ik bij het andere deel heb geplaatst..

Misschien weet 1 van jullie een tip?
    Naomi leg ik altijd in het midden van haar bedje ( met haar hoofd , en lichaam op 1 lijn zeg maar ;) ). , maar zodra ze wakker wordt ligt ze ineens met haar hoofd tegen de 'spijlen' aan van het ledikant ( is me nu dus al 4x achter elkaar gebeurd).
    Ze ligt dan niet meer recht in haar bedje, maar helemaal schuin...
    Ze zet het dan op het krijsen, en vannacht ging het net goed ( heeft ze dekentje over haar hoofd getrokken (die muts) :( , en had het dus erg benauwd..
    Dus ik heb de dekentjes weer een stuk naar beneden getrokken, en aan de achterkan ingestopt, en tot dusver gaat het goed..
    Instoppen werkt niet, zijkant dubbel slaan (naar binnen of buiten (randje), werkt niet....
    ,heb er al een knuffel naast geplaatst, die gooit ze weg :(
    De kruik ook al geprobeerd, drukt ze ook met haar lichaam weg..
    Wie heeft een tip?
    Madam is vrij sterk voor haar leeftijd blijkt dus al :(

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Deze nacht is onze jongen zo flink geweest, hij heeft mama eens 3u30 laten slapen.

Maar ik vrees dat ik een borstontsteking aan het opdoen ben. Vreselijk pijnlijke, warme borst met een paar harde plekken. Geen pretje. Als iemand tips heeft om er iets aan te doen, zijn ze meer dan welkom.

5. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Loran

Wat misschien helpt zo heeft Kenji in het begin geslapen.Is een grote handdoek oprollen tot je du een lange rol heb.Deze in U vorm leggen in het bed.Voetjes iets over de rand aan de onderkant.Dan een laken erover trekken dat ze dus vast ligt in die U.Je kan haar iets schuin leggen niet helemaal op de zij want dan draaid ze verder en het onder armpje iets omhoog dan kunnen ze niet verder rollen vertelde de fysio in het ziekenhuis.
    En daarna de gewonen lakentjes nog strak instoppen.Wat je ook nog kan doen om die rol goed bij elkaar te houden is een hydrofl eerst er over heen die er onder stoppen met de zijkanten en dan naomi er op.
    Snap je het nog?Succes deze manier gebruiken ze in het ziekenhuis. ;)

En anders een bakerzak misschien een oplossing sinds Kenji hier in ligt ligt hij veel rustiger want dan krijgen ze het baarmoeder gevoel ;) Worden hier op de site ook Te Koop aangeboden moet je even kijken.

6. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Kathy heerlijk dat je geslapen heb.En je borsten even goed masseren onder de douche heb je dat al geprobeert.Hier worden ze warm als er te veel inzit en doen ze ook pijn en voel ik aan de zijkant ook verdikkingen.Als ik ze dan goed leeg kolf is het weg.Hoop dat het lukt.

7. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    He Raccon was jij al bevallen :) Volgens mij ben je nog steeds ilegaal hier :) Nee hoor meid kom maar vast kennis maken hier dan. ;)

En over die naam dingen Kenji heeft een Shirt vande week gehad maar die past hij echt nog niet in Oktober of hij moet alle J hard gaan.Het is maat 74.

8. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    AGENDA:

16 augustus- Keano csb
    20 augustus- Valentijn csb
    20 augustus- Naomi Intake gesprek CSB
    22 augustus- Isa csb
    23 augustus- Milana gehoortest
    28 augustus- Fay csb
    31 augustus - Kenji csb plus inenting
    4 september - Ysabelle CSB
    17 septermber- Valentijn inenting
    27 september - Kenji controle ziekenhuis
    23 oktober- Isa echo heupjes kinderarts
    22 oktober- Valentijn controle ziekenhuis
    06 november - ashley echo heupjes

25 juni
    01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 4170 gram,hoofd 35,5 cm,lengte 52 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr
    16 juli
    02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 2705gram & 49 cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr
    03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 2770 gram 48 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen . duur bevalling 3 uur.ZB BV Gb gewicht 2375 gram
    22 juli
    04. Mamalieske Isa 1e kindje 3100 gram Bijz. 2 wk en 4 dagen te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in een keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV
    23 juli
    05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., BV
    26 juli
    07. Kathy Leander, 2de kindje 3200 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV Duur van de bevalling ongeveer 13 uur , Gb gewicht 3110 gram
    28 juli
    08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 3880 gram Bijz. 4 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 gram
    29 juli
    09. Ien Fay Regina 1e kindje 2435 gram Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV Duur van de bevalling ong 6 uur.Gb gewicht 2280 gr
    30 juli
    10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3430 gram, 52 cm Bijz. 9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV, ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr
    2 aug
    11. Ladymama Timothy 2e kindje Gb gewicht: 3520 gr
    3 aug
    12. Danielle 1979 Ashley 1e kindje 3000 gr 48 cm.KS fvGb gewicht 2940 gr
    13. Alice Lenthe Sofie 1e kindje 3100gr 48 cm. KS FV Gb gewicht 3100 gr
    14 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 3690 gr. Bijz ingeleid ZH FV Duur van de bevalling 8 uur Gb gewicht 3590 gr
    15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr
    5 aug
    16. Loulappie Lee Ann Caous Gb gewicht 3200 gr
    6 aug
    17. Borsatofan Jenda 1e kindje Gb gewicht: 3520 gr
    18. StefanieK Merijn 1e kindje
    7 aug
    19. Loran Naomi 1e kindje 2940 gr, 47 cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram
    20. Amanchel Milana 2e kindje 4200 gr Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 2 uurGb.gewicht 4200 gr
    21. Roos21 Dylano 2e kindje3280 gr Bijz inleiding,FV, Duur van de bevalling 7 uur Gb gewicht 3360 gr 51 cm en hoofdomtrek 35.5 cm
    22. Miza Ilse 1e kindje Gb gewicht 2985 gr
    12 aug
    23. Kiki80 Thorsten1e kindje 2810 gr, 50 cm,ZH,BV Gb gewicht 2810 gr.
    13 aug
    24. Fibi Nick Valentino 1e kindje3295 gram en 50 cm Geboorte gewicht 3295 gram
    14 aug
    25. Mamavanamber Keenan Jay 2de kindje 3940gram en 51 cm Bijz. 12 dgn overtijd TH,BV Duur van de bevalling 7 uur. Gb gewicht 3940 gr
    26. Sarake Allyssia 1e kindje3380 gram en 52 cm KS,BV Geboorte gewicht 3380 gram
    16 aug
    27. MamavanAmiek Fedde Nicolaas2de kindje..... gram en ..... cm Geboortegewicht gram

9. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

ai Kathy das niet fijn, heb ff mn borstvoeding handboek erbij gepakt. Zij schrijven:

Behandel borstontsteking meteen met warmte, vaak voeden en rust. Heb je na 24 uur koorst o andere klachten neem dan contat op met je huisarts. De infectie verdwijnt sneller als je de borst leeg houdt.
    Verder gezond en gevarieerd eten (maar goed dat staat overl in t boek)

Hopelijk is snel over!

10. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mamalieske succes hoop dat ronde 2 ook zo makkelijk gaat.

Roos zou ik ook gewoon doen.

Kuki heb je al een speen geprobeerd met aan allebij de kanten bol?Kenji wil ook geen normale speen zeg maar met een plat kantje.
    Ik heb hem van Difrax.

Meiden hier gisteravond met uk op m'n buik op de bank inslaap gevallen tot 10 uur zoiets.Ati ons wakker gemaakt Kenji ook nog even wakker dus dat kwam kwa fles beter uit.Hij heeft tot 2 uur geslapen en toen tot 6.Het zijn niet zulke lange uren maar hij word wel steeds rustiger met krampen.Dus wij slapen ook beter.Horen dus niet meer heel de nacht dat gekramp.
    Geeft ons allemaal wat meer rust.
    Wat een :evil: :evil: Weer is het zeg komt hier met bakken uit de hemel.Wilde straks nog wel even naar het winkelcentrum lopen.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ga onder de douche vanaf de moment m'n man op is. Hij doet nachtwerk en slaapt nu nog.
    Ik zal Leander vandaag dan steeds aan de linker, pijnlijke, kant eerst aanleggen, zodat hij hem goed leeg kan drinken, mss dat dit ook helpt.
    Iig bedankt voor de tips.

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Loran: heb hier hetzelfde probleem hoor, kom ik haar uit bed halen, ligt ze met haar hoofd tegen de spijltjes en met 1 handje houdt ze ze ook vast. Ze ligt dan te huilen soms omdat ze niet weet dat ze ze ook weer los kan laten. Wat een muts! :)

De wvk zei dat je haar ook rustig in een slaapzak kunt leggen, mits hij goed past. Ik heb een maatje 70, die heb ik bij de armen iets ingenomen omdat het anders nog wat groot is en ze met haar handjes terug in de slaapzak kan komen en ook bij de hals iets ingenomen, zodat ze er niet terug in kan komen. Dan heb je geen dekentje meer nodig. Nu dus wel een zomerslaapzak halen, geen dikke! G heeft ook tot zijn 2,5 verjaardag in een slaapzak geslapen, wist ik zeker dat ie lekker warm bleef en geen gekke dingen onder een deken ging uithalen (ik heb hem nl. wel eens op de kop in bed gevonden, dus met zijn hoofd aan het voeteneind. Moest eerst wel lachen maar schrok me ook rot)!

13. foto van dylano

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mooi ventje Roos

15. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    eeeeeeeeej mama's

ik breek heel even bij jullie in! hopenlijk mag ik me snel gaan toevoegen bij jullie maar heb nog even geduld..

maar ik heb een vraag en volgens mij kan ik die het beste hier posten..

toen de kleine van jullie geboren was waar heeft hij dan de eerste week geslapen?

al op zn eigen kamertje of bij jullie op de slaapkamer?

nu heb ik zelf zoiets dat mijn mupje gelijk in haar eigen kamertje slaapt maar hoor dus nu ook veel dat ze de eerste week bij jezelf op de kamer slaapt!

nou goed ik hoop dat jullie me snappen en zelf even jullie ervaringen kunnen melden..

alvast bedankt

maro

16. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Maro wij hadden de wieg bij ons op de kamer staan.Maar na een paar nachten niet slapen en Ati op de bank slaapt meneer dus op z'n eigen kamer. ;)

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Roos als Dylano 's avonds meer wil drinken geef je dat gewoon, des te eerder ben je van de nachtvoedingen af ;) en volgens mij mag je een x hoeveelheid per dag geven, als Dylano dat netjes haalt maakt het niet uit in hoeveel voedingen ja dat doet.
    Isa drinkt ook de ene keer meer dan de andere keer, schrijf het gewoon een aantal dagen op, dan weet je precies wat hij drinkt.

Sonja hier is het nog droog al dreigt het wel al een tijdje met donkere wolken.

Roos wat een schatje is Dylano!
    Kleren zijn duidelijk op de groei gekocht hihi, Isa is ook alles nog behoorlijk ruim :)

Maro de eerste 5 dagen heeft Isa bij mij in het ziekenhuis gelegen, maar soms was het op de kamer zo onrustig dat ik haar op de kinderafdeling liet slapen, daar lagen ze dan met maximaal 3 baby's in een ruimte. Zo sliepen Isa en ik stukken beter anders hoor je elk kreuntje en zuchtje en daar schrik je iedere keer door wakker.
    Toen we thuis kwamen is Isa meteen op haar eigen kamertje gaan slapen. Zo went ze er het snelste aan dat ze haar eigen kamertje en bedje heeft.

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ooh ja de uitslag op mijn handen en voeten blijkt net als mijn ziekte CU een auto immuunziekte te zijn en is door de zwangerschaps hormonen tot uiting gekomen, nu dus weer andere zalf en wachten of het stopt als ik ontzwangert bent.
    Ik heb dus weer een chronisch kwaaltje erbij, nu maar hopen dat uit de hielprik blijkt dat Isa deze ellende niet heeft geërfd van moeders :(

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0

Deel Deze Pagina