Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Alice ,ik zou gewoon geven wanneer ze erom vraagt.
    Espen weegt ook al 5 kilo en dan zeggen ze dat het om de vier uur zou mogen ( hier niet moeten hoor), hij wil nou eenmaal om de drie uur . Dus krijgt hij om de drie uur.
    Waarom zou je wachten met alle ellende die daarbij komt kijken.

Espen komt zelfs wel eens na 2,5 uur, en snachts wel eens na 4 of heel soms 5 uur.
    Regelmaat zou lekker zijn voor mijzelf ,maarblijkbaar heeft hij het nog nodig.

Ik zou jou hetzelfde aanraden,ze weet prima wanneer ze honger heeft, dus gewoon geven wat ze wil en hoeveel ze wil.
    Teveel borstvoeding kan niet, dus ik snap ook niet waarom ze willen dat Lenthe om de vier uur krijgt.

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik zei in veel woorden wat Raccon lekker bondig samenvat. Waarom niet op verzoek. Gaat heel soepel ( soms vermoeien voor mij)

3. Niet meer actief

ja, dat raden ze met bv aan, dus waarom met fv niet? je merkt het snel genoeg wanneer ze teveel/ te weinig heeft en ze zijn een stuk blijer dan

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik geef op zich ook op verzoek maar wel met klein beetje regelmaat. Sowieso 2,5 a 3 uur ertussen. Heb begrepen dat dat ook goed is voor de darmpjes anders krijgen ze nooit rust, vandaar dat rekken.
    Ik neem ook het advies van csb met korrel zout maar ik wil op den duur wel graag naar 4uur ertussen.

5. Niet meer actief

ja, 2/2,5 is wel het minimale wat er tussen moet zitten, maar vraagt ze sneller dan? (of heb ik nu niet goed gelezen) :oops:

6. wannie

wannie Niet meer actief

Alice: En wat dacht je van nutrilon voor hongerige babys te geven? Dan hoeven ze minder te eten maar raken wel meer verzadigd, Zo blijf je op het merk zitten. Of gebruik je al Joh.broodpitmeel?

Dit is het eerste wat me zo te binnen schiet
    Constant rekken lijkt me ook geen goed idee want dan drinkt ze als ze wel krijgt als een gek waardoor ze natuurlijk veel lucht binnen krijgt.
    Die 2 boertjes die ze dan laat heeft dan weinig nut omdat er nog teveel lucht in haar lijfje zit. Dat ze daarna niets meer binnenkrijgt is dan ook logisch.

Af en toe als ik Destin de fles heb gegeven,,,boertje heeft gelaten krijgt hij ook het laatste stuk niet op omdat er gewoon nog te veel lucht in zit

Ik zal er nog even over blijven nadenken

Mega knufffffff

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ze geeft prima zelf aan wanneer ze honger heeft maar drinkt dan gewoon te weinig (ongeveer 80 van de 135cc) dan wil ze niet meer....maar na een half uur of uur wél. Héél erg. Dus dan geef ik het restant. Drinkt dan 10...gillen janken schreeuwen maar toch blijven happen naar speen...enz tot ik weer een half uu verder ben.
    Zo ben ik bijv om 14.00 begonnen..maar ben om 15.30 eigenlijk nog met die sessie bezig.

8. wannie

wannie Niet meer actief

en die eerste 80 daar heb laat je haar tussendoor ook boertje doen?

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Voeding voor hongerige babies: het lijkt mij dat ze na die eerste gedeelte al 'vol' zit (kleine maag? :rolleyes: ) Dus mij leek juist meer gemakkelijk verteerbare voeding een oplossing. Maar daar denk ik ook even over na.
    Johbroodpitmeel: Is toch tegen spugen?

Verder klinkt je verhaal van vol lucht zitten wel heel logisch.
    Al geef ik haar echt de mogelijkheid om te boeren, ik pak het al extra rustig aan. Ook heb ik de S fles van Difrax wat veel lucht moet tegengaan. Tis lastig he!
    Wou dat ik een gebruiksaanwijzig had!

10. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    eej alice

ten eerste fuck de feedback van het cb..
    zij vertellena ltijd het gemiddelde praatje maar dat geld niet voor elk kind..

ten tweede gewoon je gevoel volgen.,. ookal verschilt dit wel eens een keer. dat heb ik ook gehad. de ene dag dacht ik zo de andere weer anders. gewoon dingejtes uitproberen en goed observeren hoe ze erop reageerd.

als ik mijn geovel zou laten gaan bij jou gevoel zou ik ten eerste ook eens gaan beginnen met voeden op verzoek.. start daar gewoon mee na de nachtvoeding.. laat haar smorgens komen wanneer ze wil en wacht op een echte hongerhuil.. mischien dat ze dan al begint met de fles leegdrinken. vandaar uit ga je wachten totdat ze zich weer meld.. observeer dan goed dat je echt weet dat het honger wordt en niet een scheeuwerige huil vanwege een speentje etc.. noteer de tijden die tussen haar verzoeken zit. als je dit een 3 a 4 dagen doet dan kun je mischien een ritme of patroon vinden.. en dan kun je vandaaruit verder op borduren..
    ga nooit iets dwingen want dat heeft geen nut. raak jij en je kindje gefrustreerd door..

ik heb dit ook zo met robin gedaan. en wat bleek dat ze zelf uiteindelijk om de 4 uur kwam en dat ik nu een duidelijk patrroon bij haar zie.. wel geef ik haar laatste felsje om 23u ookal slaapt ze. de eerste paar dagen bleef ze zich ook snachts gewoon om 3 uur melden maar merk nu dat dat toen 4 u werd en nu zit ze al op 5.30u.. dus ze gaan langzamerhand oefenen met doorslapen.
    geef je die fles niet zal ze je altijd in de nacht komen omdat ze niet zolang zonder de voeding kunnen..

ga ook niet panieken als er een patroon is maar opeens wijkt ze er op een dag even vanaf.. dat kan en dan gewoon weer voeden op verzoek. ze trekken dat daarna toch wel vanzelf weer recht.

en anders toch eens een andere voeidng proberen als je al het anderen hebt gedaan

wil natuurlijk niet zeggen dat dit bovenstaand ehet juiste is of dat het helpt. het zijn adviezen en ik probeer met je mee te denken..
    ik weet hoe frustie het kan zijn als je het even niet meer snapt en je kindje zo moet zien.. waordt jezelf ook onzeker van..

nou meid succes ermee. toi toi toi en hou ons op de hoogte

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heb het weleens geprobeerd maar er komt niks. Al komen haar boertjes heel moeilijk 'los'.
    Pff

Heel erg bedankt dat jullie de moeite te nemen om op me te reageren hoor! Knufff!

12. wannie

wannie Niet meer actief

joh. broodpitmeel is tegen spugen maar omdat de voeding wat dikker word zijn ze ook iets meer verzadigd daarbij drinken ze een stukje rustiger dus krijgen ze ook minder lucht binnen.

Eigenlijk denk ik niet dat ze al vol zit na die eerste 80 want ze komt een half uur / uur later weer voor eten. Ik heb meer het idee dat haar gewoon heel veel lucht dwars zit waardoor ze een voldaan gevoel krijgt en er dus niets meer in krijgt.

Heb je wel eens als je haar oppakt dat ze boert? ookal is de voeding al een tijdje geleden?

13. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Maro bedankt voor je advies!
    Ik moet zeggen dat voeden op verzoek doe ik eigenlijk wel. Zoals ik vertelde als ze om 11.00 fles heeft gehad, komt ze om 12.30 wéér. Dat is toch echt te vroeg? Vandaar dat rekken...
    Doe rot-csb ook! Sinds ik daar ben geweest 2 weken terug is alles kut. (sorry :oops:) Ik moest terug naar 5 voedingen op een dag, geen nachtvoeding meer blabla.
    Jammer hoor, dat je daardoor juist onzeker gemaakt word.

Het grootste probleem is eigenlijk dat ze altijd wat laat staan (en er met geen mogelijkheid meer in krijg) en na een tijd weer honger heeft.
    Geef ik op verzoek....dan ben ik dus de hele dag bezig! Want de volgende voeding is ook weer te weinig...en zo is cirkeltje rond.

Ik ga in ieder geval haar nu maar wel weer wakker maken om 23.00 uur. Afwachten hoe dat gaat.

Bedankt he xx

14. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    ben het verhaal nog eens gaan lezen.

kan het neit zo zijn dat ze sochtends gewoon veel last van krampjes krijgt als ze de voeding binnenkrijgt?
    dat kunnen ze namelijk op bepaalde tijden wel last van hebben vandaar dat de veoding moeizaam naar binnen gaat en dat msichien de kramp veroorzaakt.

en smiddags heeft ze daar niet zo'n last van en daarom wel de hele fles erin gaat...

mmmmmmmmmmmmm wat astig allemaal..

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ja. :rolleyes:

Jeejjj je kan weleens gelijk hebben hoor! Maar die lucht komt zo moeilijk weg bij dr!

Doe johbroodpitmeel mag je gewoon proberen toch?

Doe ik dat wel eerst, voor ik overstap op andere voeding.

Krijg al wat meer hoop :)

16. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Jeetje Alice, wat een vervelende situatie. Kan je er helaas ook niet echt bij helpen. Nick drink altijd netjes zijn flessen leeg zonder al te veel problemen. Ik schaam me er bijna voor maar hij is over het algemeen toch echt wel een voorbeeldig mannetje hoor! :oops: :)

Ik heb trouwens ook wel een msn-adres maar ik zit daar eigenlijk nooit meer. En ik ben ook bang dat wanneer ik me in jullie grote groep met forummers ga mengen ik niet meer kan zien wie wie is en door de bomen het bos niet meer zie! :oops: Ben al zo slecht in namen enzo.... :) Houden jullie elkaar daar wel een beetje uit elkaar? Want ik neem aan dat jullie msn namen heel anders zijn als jullie forumnamen (bij mij in ieder geval wel!

Ik heb wel een hyvespagina (zie hieronder button Website) dus iedereen mag daar ook even kijken en eventueel toevoegen... ;)

17. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    eej alice hoeveel weegt lenthe nu?

robin weegt nu 4,5 kilo en is 6 weken oud,
    ze zit nu sinds 3 dagen op 5 voedingen van 150 cc (5 schepjes dus 165 cc)
    deze drinkt ze bijna allemaal leeg en meld zich om de 4 uur.. laatste fels van 23u soms wat minder omdat ze dan erg slaperig is maar heeft nog geen invloed op eerder melden..

welke speen gebruik je?

ik had eerst een speen waar roin ook niet goed door dronk.. ze kreeg er neit genoeg uit en moest heel veel moeite doen om wat eruit te krijgen. dus was een half uur bezig met 80 cc en daarna dood op. dus niet meer willen drinken en zich daarna inderdaad te vroeg melden..
    heb nu de doddi drie standen speen.. en robin drinkt super. wil echt geen anderen meer.

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik merk wel dat ze er soms beter tegen kan (minder krampen) als anders ja.....maarrr geen pijl op te trekken hoor!

Ik ga een en ander maar proberen en kijk dan maar verder....
    Bedankt meid dat je me denkt!

19. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik merk wel dat ze er soms beter tegen kan (minder krampen) als anders ja.....maarrr geen pijl op te trekken hoor!

Ik ga een en ander maar proberen en kijk dan maar verder....
    Bedankt meid dat je me denkt!

20. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Alice, kan je niet gewoon om de 3 uur gaan voeden dan en dan per fles minder geven! Heb je toch gewoon de regelmaat alleen met wat minder tijd er tussen...

Deel Deze Pagina