Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    eej rapoenzel

wat een geklooi zeg. maar nu heb je dus al die tijd al verdikte voeding aan je kleintje gegeven. haha.
    wellicht dat ie daarom ookal goed sliep.. en dat hij al een tijdje kon teren op 120cc omdat de voeding dus verdikt was en meer verzadigt..
    wees niet bang dat ie al die tijd te min heeft gekregen. zoalng hij er geen last van had en niet vroeg om extra voeding heeft hij geen honger geleden..

die van mij is zo hongerig dat ik al op 180cc water zit plus 6 schepjes dus 200cc.. en dat 5 voedingen dus dat is echt de max..

vandaar dat ik nu de laatste voeding ook ben aan het verdikken om verzadiger te zijn..

mah goed. als ik volgende week naar cb ga overleg ik wel eens over de j.broodpitmeel.
    durf er nog niet echt aan toe te geven omdat er grote kans is dat robin ook gevoelige darmen heeft net zoals haar mama en kan dan extra krampjes van het spul krijgen.. dus durf het nog niet zo goed..

oja heb ontdekt hoe ik robin smiddags ook in bed krijg..

ik moet haar gewoon in slaap laten vallen in de wipper of box. maar dan echt in een diepe slaap en dan verplaatsen naar bedje.. ze lig nu al 2 uur te slapen in haar bedje.. whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

verdomme wat zeg ik nu. ineens een gekrijs uit de babyfoon. whahahahahahahahha

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Maro misschien moet je even overleggen met cb of je voeding voor hongerige babies mag gebruiken? Johbrpitmeel is eigenlijk tegen spugen en voegt ook niks toe (misschien kort meer verzadiging en moeier door drinken) en veroorzaakt bij ons beetje krampjes en veel waterige ontlasting.

Tante pollewop sterkte ermee! Vreselijk ik weet hoe het voelt....Je kan trouwens ook kijken op oeiikgroei.nl

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Rapoenzel kan gebeuren toch! Dit vergeet je in ieder geval nooit meer....éérst het water, dan de schepjes! :)

4. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    @ Maro:

De laatste 2 dagen stopt hij wel steeds net na het voeden zijn handje in zijn mondje, dus toch te weinig denk ik... Zometeen krijgt hij dus lekker 165 cc en ben benieuwd hoe hij zich dan voelt...

@ Alice:

Ja, dit vergeet ik inderdaad nooit meer pffff...

5. rheallover

rheallover Actief lid

Dames, ik heb niet alles terug gelezen maar kon spontaan terug naar huis komen voor de kleine :| het gaat niet echt goed, ze blijft koorts houden en echt de boel bij elkaar gillen.

Voel me zo schuldig, mn vader staat nu alleen te klussen in mn huisje en dat ik Alyssa niet te troosten krijg :cry: het zijn geen krampjes maar ze voelt zich echt niet lekker en ik kan haar alleen amar beethouden en het niet wegnemen, hopelijk gaat het snel beter met dr [-o<

de arts wist ook niks te bedenken, alleen tegen het spugen joh.b.p.meel gebruiken, alsof ik dat niet wist :evil:

Ik ga verder met troosten en knuffelen :(

6. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    @ Rheal"

Beterschappies met Alyssa

7. rheallover

rheallover Actief lid

Nu val het me de afgelopen week al op dat ze heel extreem kwijlt, ook is de ontlasting tegen diarree aan en ze heeft beetje last van luieruitslag, en dan die koorts :| .... Ze heeft alles ter gelijke tijd zowat :( en niets waar ik dr mee kan troosten :|

8. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Krijgt ze geen tandje door, want dan beginnen kleintjes ook meer te kwijlen en krijgen ze diarree...

9. rheallover

rheallover Actief lid

OMG nu je het zegt :confused: maar zo vroeg al... ik ga dr mondje eens uitgebreid inspecteren.

Ik zoek het net op internet even op en ja idd ze heeft precies die symptomen daarven, toch even goed kijken...

10. rheallover

rheallover Actief lid

Rapoenzel, dank je voor het melden ervan! Ik had wel van Sarake gelezen dat die kleine een tandje had gekregen al zo vroeg, maa rja hoe vaak gebeurt dat nou dat een kelintje al vroeg tandjes krijgt, stond er niet echt bij stil.

Maar net dus even met een vinger langs het tandvlees gevoeld, en aan de rechterkant voel ik toch een klein knobbeltje :confused: dus ik hou het even in de gaten.

Ik heb haar net even klein beetje melk gegeven met een beetje joh.b.p.meel erin tegen het spugenhad nog een dicht pakje staan :) maar ze is nu ook echt moe, voornamelijk van de hele dag huilen dus hopelijk slaapt ze nu paar uurtjes.
    \
    Dan ga ik nu alles maar even bijlezen :)

11. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    'jeetje nu al tandjes!

morgen over 2 weken is mijn verlof over......gelukkig vrije dagen opgenomen tot 2 januari,moet er niet aan denken om nu al aan de slag te gaan.

ik ben gestopt met nutriton,Ashley kreeg vreselijke buikkrampen ervan.
    maar ik denk dat ze teveel voeding kreeg 150+5 schep ze zit namelijk nog onder de 4 kg.ben nu terug gegaan naar 120ml
    en spugen is al wat minder.

12. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    In tegenstelling tot velen onder jullie heb ik de indruk dat Alyssia heel goed reageerd op de Nutriton (Joh.broodpitmeel). Ze heeft bijna geen krampjes meer en daar ze vroeger niet goed kon kakka doen lukt dat nu wel goed. Maar het lijkt wel of er kleine brokjes in haar pamper zitten. Iemand ervaring mee?

Danielle Mijn verlof is morgen of 2 weken ook normaal afgelopen. Ik heb nog 3 weken kunnen bijpakken tot 19 nov. maar dan moet ik terug aan de slag. Pfff Nog maar een dikke maand. Laten we er nog maar even niet aan denken.

13. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    @sarake tijd vliegt voorbij he!

14. rheallover

rheallover Actief lid

Kiki, wat grappig dat jouw kleintje ook graag de benen in de lucht steekt tijdens de slaap :) ja het is en blijft een vreemd gezicht maar het is o zo schattig :D

TantePollewop, wat erg zeg :| hopelijk gaat het snel beter met je ventje, in ieder geval een dikke KNUF

Betreft de hoeveelheid voeding, het CB vertelde me dat ik Alyssa gerust 180 ml mocht geven :confused: ze heeft het wel eens tussendoor gedronken, een enkele voeding. Ik vindt dat ze het nu goed doet op 160 ml en meestal zit ze al aardig vol daarna, soms hou ik zelfs een laagje over, en ze groeit toch goed op die 160 ml, althans daarop is ze toch binnen een maand meer als 1 kg van aangekomen :( Af en toe niet te volgen het CB, ik ga het beetje bij beetje omhoog gooien, maar naar mijn idee krijgt ze nu echt voldoende.

Betreft het verlof, ik hoef pas begin november aan de slag, ik had best laat verlof genomen en vervolgens een week eerder bevallen dus had een hoop extra dagen :) En daarnaast ga ik part-time werken, ik kan daar mooi zelf mn uren indelen omdat we toch in ploegen werken. Voorlopig rustig aan doen hoor, vind het zo ook wel heerlijk, lekker de tijd voor mezelf en de kleine :)

15. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    ja idd. Waar is de tijd van die eerste pos.test en dan die weken van aftellen tot de beeb er is. En nu moet ik al terug gaan werken en zal Alyssia al 3 maand zijn! Tijd vliegt voorbij!

16. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik heb Collin net voor het eerst 165 cc gegeven en het ging er echt met smaak in. Hij lag al bijna te slapen voordat hij al zijn voeding binnen had haha. Normaal was dat met 120 cc wel anders, dan was meneer klaarwakker. Nu maar hopen dat hij alles binnen houdt maar dat zal vast wel.

Ik moet 5 november weer beginnen met werken, maar ik werk dan ook maar 5 uurtjes per week. Zal toch wel blij zijn als ik weer mag. Beetje onder de mensen komen he..

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Is het normaal dat Lutein altijd tijdens het voeden last krijgt van krampjes..? ze brult er echt van, duurt dan ook lang voor de fles leeg is. Ik hoor de melk ook haar maagje inrommelen. Bij de eerste slokjes duwt ze ook steeds de fles naar buiten.. hmm.. zielig.

18. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Lintje tis wel normaal dat rommelen van t buikje, darmen. Er komt dan lekker warme melk in en dat stimuleert de darmen.

Krampjes is echter minder. T kan zijn dat ze last heeft van t schuim wat op de melk zit (zowel bij fles als bv vormt zich schuim in de maag)
    Fenne had hier ook heel veel last van, sinds we sab simplex gebruiken is dat helemaal over.
    Ze heeft helemaal geen krampjes meer gehad :)

http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html

Wie weet helpt t ook voor Lutien.

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dank je El, ik heb het direct besteld!

20. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik ben nu ineens van 120 cc naar 165 cc gegaan, kan dat kwaad ?

Of moet ik gewoon kijken wat hij op kan ?
    Hij dronk 165 cc wel erg makkelijk weg daarstraks...

Deel Deze Pagina