Hé Rapoenzel, das ook toevallig, tussen jullie zit evenveel leeftijdsverschil als tussen mij en mijn hubbie! En Nick is hier ook steeds meer wakker hoor, en heeft de laatste dagen wel steeds dat ie bij je wil zijn (ligt nu bij hubbie te slapen). Hubbie zit nog even een programma op TV te kijken en daarna gaan we ook even lekker wandelen. Nog maar even genieten van dit weer voor zolang het duurt!
Ze hebben heerlijk gewandeld... Nu ligt ie nog lekker in de kinderwagen te slapen. Laat hem mooi nog even liggen. Normaal om 3 uur de fles, maar hij slaapt nog zo lekker.. Toen Collin geboren is bleek hij een kort tongriempje te hebben. Nu kon dat gelijk met de geboorte ingeknipt worden, maar kon geen kwaad zei de HA... We merken toch wel dat hij er last van heeft, dus morgen even de HA bellen voor een afspraak. Toch maar even doorknippen..
Schijnt ook last met leren praten te kunnen krijgen met een te kort tongriempje. Heeft hij last met drinken ?
@ Wannabe: Ja, hij kan de fles moeilijker pakken... En idd later krijgen ze met praten last. Dus kan het maar beter nu doorgeknipt worden...
Wat een weertjes is het zeg heerlijk. Het is hier achter gewoon erg warm. Kenji ligt lekker buiten in de wagen te tukken. Daarnet naar stal geweest en een buitenrit gemaakt. Verder eigenlijk niks te melden. Tot later
Owww mijn fruithapje vind ik zo lekker! En als mama niet doorschept, schreeuw ik de hele rotzooi bij elkaar!
Nou, we hebben vanmiddag heerlijk gewandeld alleen toen we thuis kwamen kregen we lekker ruzie.... Ik was nogal moe van het wandelen en heb momenteel ook pijn in mijn armen dus ik vroeg of hij de fles even aan Nick wou geven. Nou, zijn gezicht vertrok gelijk want nu kwam zijn planning in de war. Hij moest de honden van zijn kameraad (alweer) uitlaten en dat wou hij zo doen. Nou, zei hij dan (met een gezicht als een oorwurm), dan moest Nick nu maar gelijk de fles hebben anders kwam het niet uit. Ik boos! Ik zeg, de honden kunnen natuurlijk ook een half uurtje later hè. Niet je zoon verschuiven, wel even prioriteiten stellen. En helemaal chagerijnig omdat zijn planning in de war was. Nou zeg ik, welkom in mijn wereld! Ik doe de hele dag niets anders dan om hem een plannen..... Ik laat mijn hubbie altijd vrij om te doen wat hij wil/moet doen. Maar áls ik hem iets vraag dan vind ik het wel fijn als hij mij wat tegemoet komt. Maar hubbie had hoofdpijn en zijn hoofd stond er niet naar.... Ik heb de autosleutels gepakt en ben weggegaan. Heb bij een tankstation een twix, wat te drinken en een roddelblaadje gekocht en heb de auto op een rustig plekje gezet en daar eerst even lekker uitgehuild en vervolgens rustig het blaadje gaan lezen.... Na een uurtje hing hubbie aan de telefoon (die dus met Nick zat dus lekker de fles heeft gegeven, luier heeft verschoond, en ik hoorde hem op de achtergrond huilen, dus nu voelde hij ook eens hoe het kan zijn ). Hij had er eens rustig over nagedacht en ik had helemaal gelijk. Hij leeft bijna nog net zo als vóór de zwangerschap, maar ja, we moeten allebei wat inleveren vind ik, en helemaal niet erg als ik dat wat meer doe dan hij, maar ook ik wil af en toe een rustmomentje hebben. Mmm, solly, ik zie dat ik aardig wat weggetypt heb zo! Moest geloof ik even mijn ei kwijt. Ondertussen is hij nu de honden aan het uitlaten en ligt Nick weer bij mij op schoot (die had de hik en daar wordt hij altijd heel "vervelend" van de stakker)......
Hoi meiden Wow wat een weer hebben we op het moment hé. Heeeerlijk om nu te wandelen met de beeb. Hoop dat jullie er ook van hebben kunnen genieten dit weekend Hier gaat het goed. Geloof dat Robin geen last meer heeft van haar tandje. Ze zit weer aardig in haar ritme. Vanmiddag schoonouders op bezoek. En al vrij snel had ze er genoeg van en begon te jengelen. Ik heb haar opgepakt, jasje aan, in de kinderwagen en een rondje gelopen. En heeft ze geslapen tot 17 uur, eigenlijk totdat ze weggingen. Ik voel me daar dan toch wel rot over want ze komen natuurlijk voor haar. Maar ja, we hebben het er ook uitgebreid over gehad dat we nu een heel strak ritme volgen vanwege het vreselijke huilen. En dat ze (helaas) nou eenmaal niet de makkelijkste baby is. Dus ze begrijpen het denk ik wel. Maar wel jammer natuurlijk als ze haar maar zo kort zien Fibi wat naar zo'n knallende ruzie. Ik kan me er wel alles bij voorstellen. Hier nog geen knallende ruzie gehad, maar wel duidelijk spanningen en wat irritatie. Tis ook niet niks natuurlijk ineens zo'n kleintje erbij. Je hele leven staat op zijn kop. Vanaf nu alles om de baby heen plannen. Maar dat moet je dan inderdaad wel allebei doen en niet 1 van de twee. Kuki wat een schattige foto! Rapoenzel ik hoop dat Collin niet al te veel last zal krijgen van dat doorknippen . Mijn hubs is trouwens 40 geworden dit jaar. Dus ook flink leeftijdsverschil. Grappig dat er meerdere zijn hier met zoveel ertussen Missgroovy leuk zo'n bon van H&M! Beter dan kleding krijgen inderdaad. Nu lekker zelf shoppen. Nou maar even de hond weer uitlaten en hopen dat Robin nog ff een tukje doet. Daarna gaat hier de frituurpan aan. We hebben geen zin in koken vandaag Groetjes Kirsten morgenochtend prikjes..... sssssst
Volgens mij hier ook al 2 tandjes in aantocht! Vind het wel raar hoor, zoveel Augustus baby's die tandjes krijgen.. Vind het helemaal niet leuk
Zo even alles oppervlakkig bijgelezen, als ik iets vegeten ben SORRY ! Alyssa sliep al goed de nachten door toen ze net 3 weken was, dat was echt een meevaller! In het begin werd ze dan nog wel vroeg wakker maar niet dat ze voor een voeding midden in de nacht kwam. Maar wat is het heerlijk dat ze doorslapen eey Ik pas zoveel mogelijk de voedingen daarop aan, Wel krijgt Alyssa altijd 5 voedingen op een dag ongeacht hoe laat ze wakker wordt, ik voedt met name op vraag en houdt geen strak tijdpad aan. Wel heb ik zo richtlijnen wanneer ze haar voeding moet krijgen, de ene keer zit er 4 uur tussen de andere keer 3 uur. Ik voedt als volgt: Tussen 6.00 - 7.00 (als ze doorslaapt lekker laten liggen en dan zit er maar minder uurtjes tussen) 11.00 - 12.00, 15.00 - 16.00, 19.00 - 20.00, 22.30 - 23.30. Ik probeer altijd tussen die tijden te zitten met voeden, meestal komt ze rond die tijd zelf om te drinken, ook al is ze 's ochtends pas om 9 uur wakker vaak komt ze zelf weer tegen 12.00, Kijk als ze later drinkt dan geef ik haar ook wat later te eten maar ik zorg er wel voor dat ze tussen die tijden blijft zitten al is het de 1e voeding wel anders dan lekker laten uitslapen Maar zo zorg ik wel voor enige regelmaat en tot nu toe gaat alles perfect Sonja, hier ook eentje die flink tijdje weer te paard is gegaan vandaag, ik voelde me nu ook weer fit genoeg om zelf na lange tijd op het jonge paard van een ander te stappen wat ik aangereden had. Wow die rijdt zo heerlijk, maar goed ik hou het bij mn eigenste die blijft leuker Maar het was idd heerlijk weer voor een ritje wat we ook hier weer hebben gedaan Kuki, ik had al gehoord dat je fruithapjes kan geven ook op vroegere leeftijd, zat er aan te denken om ook Alyssa beetje bij beetje en hapje voor hapje aan fruithapjes te laten wennen. Maar welke fruithapjes gebruik jij nu? (en trouwens hele leuke foto ) Fibi, wat erg allemaal mannen denken vaak te gemakkelijk over een baby, hier ook eentje "ja maar dan mis ik voetbal, drinkt ze maar later" Alsof dat belangrijker is als je eigen kind! Verschikkelijk toch? Maar meid, kijk wel uit als je verdrietig de auto instapt, maar je hebt iig even kunnen ontspannen, soms is dat nodig. Hier zijn ook momenteel wat irritaties op dreef, maar zal er wel bij horen vrees ik Hopla, ook Alyssa is veel rustiger als eerst, het is echt maar een klein puntje van het tandje wat is doorgebroken, maar denk dat het een dag en nacht verschil is qua pijn voor de kleine. Wel blijft ze flink kwijlen en had ze vandaag weer een flinke dunne luier Ach de tijd wacht zich af En hier een dame die zich kan omdraaien ! Ik kwam thuis en ze lag in de box, dus vriendlief legde haar even op dr buik (durft ie niet als ik niet thuis bent ) en ze draait ala minute terug op dr rug Ik draai dr weer op de buik maar h7up gelijk weer terug hoor, en lachen dat ze deed toen ze weer terug op dr rug lag
eej rapoenzel. hier ook een kleine meid met een kort tongriempje. ervaar nog geen last met robin want volgens mij gaat het drinken hier heel goed.. maar ze hebben me er wel al op voorbereidt dat ze later mischien logopedie moet volgen.,. mij hebben ze helemaal niet verteld dat dit doorgeknipt kan en mag worden.. nu denk ik doe dat bij robin dan ook maar waarom logopedie volgen dan als het verholpen kan worden.maar goed.. ben benieuwd wat je huisarts ervan zegt..
@ Hopla: Hoe vroeger, hoe minder last @ Maro: Mijn huisarts had sowieso al gezegd dat ie doorgeknipt moet worden als hij een jaar of 4 is. Maar ik heb het liever nu, want hij heeft er last van. En nu voelen ze er weinig tot niks van.
eej rheallover bedankt voor je reactie.. die tijden wat jij aanhoudt die hou ik ook aan. robin heeft zelf deze structuur bepaald.. mn eerste voeding is dan altijd rond 7.. maar toen ging ik inderdaad nadenk wat als ze dadelijk langer slaapt dan 7u (nu is het 6.30u).. haha maar inderdaad zoals je zegt. ze lekker laten liggen en dan zit er maar wat minder tijd tussen een voeding inderdaad.. dames fijne avond
Ow ow waar ben ik aan begonnen. fenne slaapt vannacht bij mn ouders,,,,,, We waren er vandaag en zijn gaan wandelen. Dus alles moest mee. Ik ben elke maandag bij mn ouders dus ik zei voor de grap tegen roy we laten haar wel hier. Dus hij zegt ja dan kun je vast wennen. Als ik weer ga werken zal t wel vaker voorkomen dat ze van zondag op maandag bij mn ouders blijft slapen omdat dat de enige dag is dat ik om 7 uur kan beginnen op t werk. Daar had hij wel gelijk in en ik heb even getwijfeld. Maar goed t zijn mn ouders dus dat zat wel goed. Ze hebben ook alles in huis en ik had in haar tas nog wat kleertjes enz zitten. Voeding uitgerekend dat is ook genoeg dus voordat ik ging nog even gekolfd en dus haar achter gelaten. We zijn nu een uur thuis maar woooooooow wat is dit raar zeg! Ik zeg al tegen roy je zult zien dat ze nu heel de avond slaapt, de nacht t fantastisch doet enz. Terwijl ze hier savonds altijd huilt,,,ben benieuwd. Morgenvroeg ga ik weer naar mn ouders, ik heb me voorgenomen niet te bellen,,,,,,,, zucht,,,,,, moeilijk hahah Heb al tegen roy gezegt dat t is omdat t mijn ouders zijn anders had ik het nooit gedaan! (even een subtiele hint dat dat bij zijn moeder dus nog jaren niet gebeurt ) Fibi shit zeg die ruzie, maar tis dus wel ergens goed voor geweest! Hij snapt t nu. Das toch top. Kuki lieve foto van je meisje!
Leander heeft z'n eerste groentehapje gehad vandaag (naar aanleiding van de reflux). Een groot succes is toch wel anders te noemen hoor. Hij heeft wel z'n hapje volledig opgegeten, maar het was niet met volle overtuiging. Geloof dat hij het toch meer begrepen heeft op de mamamelk. Een uurtje na de voeding is er ook nog wat teruggekomen. Maar hij heeft wel een fantastische dag achter de rug, zonder schreeuwpartijen. Dus ik geloof dat er betering in komt. Die augustusbaby's zijn wel vlug met de tandjes hoor. Het ene tandje achter het andere zo te lezen. Even een vraagje. De kinderwagenbak, is die bij jullie ook al zo krap? Leander heeft amper nog plaats over en houdt er helemaal niet meer van om er in te liggen. Vind dit best wel jammer hoor. Serjenka heeft erin gelegen tot ze wel 6 maand was.
Hallo allemaal! Ik heb even snel snel bijgelezen! Kiki, mooe foto meis! maak je verse fruithap of in een potje? wil ook eens kijken of Dylano het lust hihi de mama's met de tanddoorkrijgendekinderen (wat een woord) STERKTE! Rheal'' wat goed dat ze kan omrollen,Dylano heeft het ook al 1 keer gedaan hihi MissG,hmm lekker slapen vanacht meid! mijn mama woont 3 kwartier rijden hiervandaan,dus iets te ver haha anders had hij ook al eens blijven slapen haha Dylano doet het ook al een hele week goed s'nachts! laatste fles rond 23 uur en dan terug rond half 7 ,7 uur. van de week was het 7.45 uur alleen jammmer dat hij nog steeds s'nachts komt voor de speen, hij huilt standaard tussen 04.00 uur en 05.00 uur voor de sppen, soms 3 keer achter elkaar dat hij hem kwijt is! pfff maar ach...het zal ook wel eens ophouden, hij ligt niet meer bij ons op de kamer. werd wakker van elk kreuntje, en dat zijn er nog al veel op een nacht haha slaaplekker allemaal
Kathy, hier nog wel redelijk veel plaats, maar hij ligt er ook niet graag in, zit liever in de maxicosie (die past ook op het onderstel) dan kan hij rondkijken,en in de bak niet! gelukkig komt er verbetering in meid! dat hij het heeft opgegeten is al heel wat!
Missg: wat lijkt me dat moeilijk! Maar idd jullie kunnen wel even wennen....vreselijk...moet volgende week al werken bah bah... Heeeeerlijk de hele dag naar de Thermen geweest! Opa en oma hebben opgepast, ontzettend lief. Toen we weggingen had ik wel tranen in mn ogen hoor! heb mn meisje erg gemist maar gelukkig heeft ze zich voorbeeldig gedragen. Maaar man man wat ben ik moe. dacht bij te kunnen komen maar neeee hoor juist niet! Alle vermoeidheid komt eruit, en dan in de sauna mijn god...wilde al haast in de foetushouding gaan en heerlijk slapen Terugweg gepit in de auto...is toch wat! Maar ja ik moét Gooische vrouwen kijken dus even doorbijten Tot morgen! Goede nacht! xxxxxxxxxxxx
Graag gedaan ook Alyssa had die tijden zelf bepaalt en houdt zich er heel netjes aan moet ik zeggen MiisG, ooowwwww ik kan la geen 2 uur zonder de kleine laat staan een hele nacht, ik zou haar ook sneller bij mijn ouders achter laten als bij mn schoonouders Mijn schoonouders willen haar nu al een nachtje meenemen etc. Dacht het mooi van niet, in de komende jaren gaat ze nergens alleen naartoe en zeker geen 70 km verderop [-( Straks woon ik op 5 min afstand van mn ouders, dat vertrouw ik toch meer Maar zo zal je net zien, dan kan je de nacht zelf lekker slapen dan lukt het je niet omdat de kleine er niet is Succes meid Kathy, ik vond dat ook al bij mijn schoonzus haar bak daar kon ze 3 weken terug ook maar heeeeel krap in, mijn eigenste is wat ruimer maar niet zo stevig, maar ook daar krijgt ze veel minder uitme in nu. Ik ben benieuwd na hoeveel weken ze in het "zitgedeelte" mogen want dat zal niet lang meer duren denk Wat fijn dat je kleintje al iets beter doet, ik ga toch ook potjes aanschaffen en dan eerst maar een lepeltje geven en dat op laten eten. Alice, wat heerlijk, zou haast jaloers worden heb ook zon behoefte aan een dagje uit, al mag ik niet klagen ik heb hier een beestenbende waar ik me heelrijk mee kan uitleven Maar dames ik ga de kleine haar laatste voeding geven en daarna onder een warme deken kruipen (pff wat koelt het tegen de avond snel af zeg ) Allemaal een goede nacht toegewenst !
Laatste fles was om 23 uur en om half 5 alweer wakker.. Fles gegeven en om 7 uur weer wakker. Nu ligt hij in kinderwagen en wieg ik hem. Hij blijft huilen... Weet niet wat het is...