Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Normaal mogen ze maar in het zitgedeelte vanaf 6 maanden, maar dat ga ik zeker niet rekken.

Ben van plan om het zitgedeelte helemaal plat te gaan leggen en er de lodger bunker in te doen. Zo kan hij dan toch nog mooi liggen.

2. rheallover

rheallover Actief lid

Goede morgen,

Wederom een heerlijke nacht, laatste voeding om 23.00 en ze was wakker rond 8.30, toen ben ik eerst zelf even onder de douche gestapt en toen begon ze een beetje te jammeren.

Kathy, jah dat dacht ik al, maar ook ik ga zeker niet rekken, ik leg er de zak van de maxi-cosi er gewoon in en hou het zigtgedeelte vlak, ik geloof ook niet dat het veel meer kwaad kan dan de maxi-cosi, zolang het ruggetje maar goed ondersteunt word.

Nou ik ga maar eens aan een berg huishouden beginnen :(

Straks komt hier een vrouw van Wij Jonge Gezinnen met een baby-doos, van Felicitas heb ik nog steeds niks gehoord :|

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    yep die kinderwagenbak wordt snel klein.
    Missg hoe is het gegaan?

Ik moet over 3 weken weer aan het werk, gaat snel.
    We hebben zo een gesprek bij het KDV ( over 10minuten)

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Net bij KDV geweest. Was heel leuk en Espen lachtte voluit tegen de leidster die het gesprek met ons deed.

Ze laten de kinderen niet huilen en voeden op verzoek was prima!
    Ben er erg blij mee

5. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej mariek! mooi man dat het zo goed is gegaan! Wij hebben binnenkort ook gesprek:D zal wel goed komen!

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Goedemorgen!
    Lees dat er nu 3 baby's zijn met fruithapjes :oops: .
    Ik ga het pas volgende maand proberen ( 1 week voordat ze 4 maand is ;) ), durf het nu nog niet echt aan, alhoewel ze nu overdag graag wat extra's wil hebben..

Zo even naar de Wibra straks, allemaal Baby- spullen in de aanbieding ;)

7. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    nou na twee heerlijke doorslaapnachten weer een mindere nacht. maar robin kan er niks aan doen. ze is verkouden.. is hoest veel en neusje constant verstopt.. vind het zo zielig om te zien..
    ze is echt sterk want huilt niet veel maar je ziet aan haar dat ze niet lekker is..
    maar goed.. veel speen kwijt dus en niet kunnen zuigen want dan krijgt ze geen lucht..

nu gaat het wel.. zet haar wat meer rechtop voor het neusje open te houden..

ben zo'nnnnnnnnnnnn bikkel maar kan het echt niet zien.. whaaaaaaaaaaaaaaaaaa

8. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Zooooooooo ik ben weer bij mn meisje :-D

Ik heb nog slechter geslapen dan normaal hahahha. Je hoort geen lieve geluidjes, geen kreuntjes, geen mamahuiltjes haha Ik was ook gewoon om 6uur wakker omdat ik haar verwachte. Hoezo je bent er al helemaal op ingesteld :(
    Fenne heeft t uiteraard geweldig gedaan. Heel de avond niet gehuild, om 8uur voeding gehad en toen pas om 12uur. Vanmorgen geslapen tot 10uur. Ze heeft volop gelachen.
    Toen ik binnenkwam haar gepakt en ze begon meteen te blêren :( hahah maar gelukkig heeft ze dat weer dubbel en dik ingehaald.

Ik maar roepen dat t voorlopig de laatste keer was maar ws moet ze van zondag op maandag weer. Ik moet om 10uur op mn nieuwe werk zijn en dat is dan helemaal om en heel onhandig om haar eerst zo vroeg al naar mn ouders te brengen. Dus heb een week om me mentaal voor te bereiden.
    Ik had vanmorgen ook gewoon tijd over!

Hier ook van de week een gesprek met t kdv. Als ik weet welk kdv t word ga ik langs om kennis te maken. Heb zelf stage gelopen op een kdv dus heb wel een paar kritische puntjes waar ik op let hahah

Ow ja voor de mensen die de oei ik groei sprongen mail niet gehad hebben:

De wereld is geen 'soepje' meer
    Vanaf dit sprongetje beleeft je baby de wereld niet meer als één geheel, als een 'soepje'. Hij begint vaste 'patronen' in dit soepje te onderscheiden. Bijvoorbeeld: hij ontdekt zijn handen. Hij bekijkt ze verbaasd en draait ze rond. Je baby raakt veel automatische reflexen kwijt, en begint de dingen die hij met zijn lijf doet 'bewust' te voelen. Alle bewegingen die je baby maakt zien er houterig uit.
    Speeltijd!
    Je merkt nu duidelijk dat je baby wat meer naar buiten gericht is. Hij heeft een onbewuste voorkeur voor alles wat glimt en flikkert. Ook zal hij nu wat meer met speelgoed gaan spelen. Een babygym, activitykleed of een rammelaar boeien hem. Maar niet alleen speelt je baby met gekocht speelgoed, hij vindt het natuurlijk ook super leuk om ‘gesprekjes’ met jou te voeren. Juist omdat hij nu meer naar buiten gericht is.

Dit sprongetje...
    Je merkt nu al dat je baby ‘eisen’ aan het leven gaat stellen. De rust die hij tot nu toe zo fijn vond vervangt zich steeds meer door de behoefte aan variatie. Hij wil dingen vanaf een ander perspectief bekijken, andere dingen horen. Je baby wordt al steeds groter!

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik las wat over een tekort tongriempje hoe kun je dat zien of herkennen?

10. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Mogge dames

O sorry middag hihi.

Ik geniet van mij laatste dag.
    Vanmorgen is de fysio geweest ze is erg tevreden maar we moeten erg hard nog gaan oefenen.Met naar rechts draaien.Hoe groter hij word hoe moeilijker volgens haar.Maar ze is niet ontevreden.En er word hier vrolijk met de rammelaar rond gezwaaid.

Groovy lekker he weer je ukkie bij je.

Vanmorgen al lekker vroeg met uk naar de winkels geweest.
    Ga zo naar stal en vanvond komt er een vriendin langs die wil mijn varkentje zien. :)

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Kathy, ook hier begint de kinderwagenbak klein te lijken, en dat terwijl we hebben gekozen voor een wagen met een grote bak. Maar natuurlijk gaan ze steeds minder hard groeien (vier centimeter in 3 weken is natuurlijk wat overdreven). Ik hoop toch echt dat ik hem ook tot een maand of zes kan gebruiken, maar ik vrees dat het inderdaad wat krapjes gaat worden. Ook gezien het winterseizoen houd ik graag nog lang in de bak.

MissG, fijn dat je het wel hebt overleefd, een nachtje zonder. En toch weer vroeg op ;)

Alice, lijkt me heerlijk een dagje thermen. Maar inderdaad, alle vermoeidheid zal er dan vast wel uitkomen.

Wannabe, fijn dat het KDV bevalt. Dan ga je toch wat geruster weg lijkt mij ;)

Hier alles ok, vanochtend weer naar de osteopaat geweest, die is nu druk aan de slag met zijn voorkeurshouding. Fysio raadde hij me af, hij denkt het zelf goed te kunnen verhelpen. Ik zie het wel, hij denkt er 1 a 2 weken voor nodig te hebben.
    Verders niet veel te melden, we kabbelen rustig voort.

12. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    hoi meiden,

hier een redelijke nacht gehad na twee vreselijke dagen :cry: :cry: :rolleyes:
    Het enige wat V deed was huilen, hangen, krijsen en nog meer huilen. O ja, en af en toe tussendoor nog iets eten :rolleyes:
    Meiden met beebs die dit vaker doen: Echt....respect :) :oops: :oops:
    Hoe houden jullie dat vol :(

Gaat nu weer redelijk, mag (nog) niet klagen ;)
    Nog twee weken en ik moet ook al weer gaan werken... zucht

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hier alleen maar goede nachten, dus ik typ het maar klein...

Wel eet ze opeens haar flessen niet goed leeg, of alleen met veel strijd en huilen. :( Echt raar!

14. Agenda:

15 okt - Valentijn csb + 2e prik
    16 okt - Nick CB+ 1e prikje
    16 okt - Lenthe CB+ 1e prikje
    18 okt - Fenne CB + 1e prikje
    22 okt - Valentijn controle ziekenhuis
    22 okt - Keano Mauro CB + 1e prikje
    22 okt - Kya CB+1e prinkjes
    23 okt - Isa echo heupjes kinderarts
    23 okt - Keano CB 2e inenting
    24 okt - Alyssia K&G 1e inenting
    25 okt - Fay CB 2e enting
    25 okt - Devid eerste prikjes
    30 okt - Isa Kinderarts uitslag echo heupjes
    30 okt - Ilse CBS 2e maal prikjes
    31 okt - Isa CBS 2e x Prikken
    2 nov - Kenji 3de enting
    6 nov - Ashley echo heupjes
    6 nov - Ysabelle CB 2e inentingen
    8 nov- Hylke CB 2e inentingen
    8 nov - Collin CB + 1e Prikje
    12 nov - Alyssa CB + 2e prikje
    13nov- Naomi CSB + 3e prikjes
    7 dec - Nikster jarig (21)
    7 dec - Alice jarig (24)
    17 dec - Leander osteopaat
    31 jan - Kenji kinderarts[/size]

25 juni
    01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 5955 gram,hoofd 40,5cm,lengte 60cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr
    16 juli
    02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 4090 gram & 51.5 cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr
    03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 3950 gram 54 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen . duur bevalling 3 uur.ZB BV Gb gewicht 2375 gram
    22 juli
    04. Mamalieske Isa 1e kindje 5100 gram Bijz. 2 wk+4 dgn te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV, Gb gewicht: 2664 gr
    23 juli
    05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Geb. gewicht nr 1: 2390 gram en nr 2: 2440 gram Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., duur van de bevalling:3 uurtjesFV
    26 juli
    07. Kathy Leander, 2de kindje 5340 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV Duur van de bevalling ongeveer 13 uur , Gb gewicht 3110 gram, 50cm
    28 juli
    08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 6080 gram, 60 cm hoofdomtrek 40.6 Bijz. 7 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 grambijz. met mama jarig
    29 juli
    09. Ien Fay Regina 1e kindje 4115 gram, 52,2 cm Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV Duur van de bevalling ong 6 uur.Gb gewicht 2280 gr
    30 juli
    10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3430 gram,52 cm Bijz.9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV,ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr
    2 aug
    11. Ladymama Timothy 2e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    3 aug
    12. Danielle 1979 Ashley 1e kindje 3670 gr 56 cm.KS fv Gb gewicht 2940 gr
    13. Alice Lenthe Sofie 1e kindje 4180gr 52 cm KS FV Gb gewicht 3180, 48 cm
    14 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 4900 gr. 55 cm Bijz ingeleid ZH FV Duur van de bevalling 8 uur Gb gewicht 3590 gr
    15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr
    5 aug
    16. Loulappie Lee Ann Caous 3200 gr Gb gewicht 3200 gr
    6 aug
    17. Borsatofan Jenda 1e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    18. StefanieK Merijn 1e kindje 4020 gr en 57 cmBijz.thuis geboren FV Gb.gewicht: 3485 gr
    19. rheallover Alyssa Nadiyya 1e kindje 5140 gram en 58 cmBijz thuis geboren Zware bevalling ivm handje naast het hoofdje, de kleine zat klem,BV (6wkn daarna FV), Geb. gewicht 3270 gram
    7 aug
    20. Loran Naomi 1e kindje 4260gr, 56 cm. , hoofdomtrek: 37,6 cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram, 47 cm.
    21. Amanchel Milana 2e kindje 4810, 55 cm gr Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 2 uurGb.gewicht 4200 gr, 53 cm
    22. Roos21 Dylano 2e kindje4960 gr 56 cmBijz inleiding,FV, Duur van de bevalling 7 uur Gb gewicht 3360 gr 51 cm en hoofd 35.5 cm
    23. Miza Ilse 1e kindje 4975 gr, 55 cm, Bijz, ingeleid vanwege verminderd vruchtwater, 13 dagen te vroeg Duur bevalling 10 uur FV Gb gewicht 2985 gr, 47 cm
    12 aug
    24. Kiki80 Thorsten1e kindje 3995 gr, 55,5 cm,Bijz. Hypertensie, bijstimulatie, opengeslagen armpjeBV, Duur bevalling 14 uur Gb gew. 2810 gr, 50cm.
    13 aug
    25. Fibi Nick Valentino 1e kindje 4490 gram en 54,5 cm Bijz. ingeleid 38 weken/vacuum/knip FV ZH Geboorte gewicht 3295 gram en 50 cm
    14 aug
    26. Mamavanamber Keenan Jay 2de kindje 3940gram en 51 cm Bijz. 12 dgn overtijd TH,BV Duur van de bevalling 7 uur. Gb gewicht 3940 gr
    27. Sarake Alyssia 1e kindje 5250 gram en 58 cm KS,FV Geboorte gewicht 3380 gram
    16 aug
    28. MamavanAmiek Fedde Nicolaas2de kindje..... gram en ..... cm Geboortegewicht gram
    29. Teddy Ben 1e kindje ...gram en ... cm
    30. Jull76 Casper 1e kindje ..gram en.. cmBijz.vacuumBV ZH Geb gewicht .. gr
    17 aug
    31. Demi Aron 1e kindje 4750 gram en 56.5 cm Bijz. 13 dagen overtijd: OPPEROVERTIJDLOOPSTER Geb gewicht 3600 gr
    32. Hopla Robin 1e kindje5750 gram en +/- 59cm Duur bevalling 36 uur Bijz spoedkeizersneeFV geb.gewicht 4480 gram en 53 cm
    18 aug
    33.Mamary Amauri Joshua
    19 aug
    34.Missgroovy Fenne 1e kindje 4810 gr en 55 cm Bijz. Thuis GeborenDuur bevalling 8uur BV Geb gewicht 4020 gr
    20 aug
    35. Maro Robin Marcelle 1e kindje 3150 gram en 49 cm
    22 aug
    36. Nikster Kya michelle 1e kindje 5990 gram en 57 cmBijz. 12 dgn te laat, uiteindelijk keizersnede ZB, FV Duur bevalling: 25u Geb. gewicht 4440 gr.
    37.Noa Jelaisa Chelsea
    23 aug
    38.Raccon Devid Roas 1e kindje 5655 gram en 57,6 cm Bijz. 11 dgn te laat TB, BV Duur bevalling: 10u Geb. gewicht 3800 gr.
    39. Chigirl Keano Mauro 1e kindje 4545 gram en 58 cm Bijz. 5 dagen te laat ZB, BV Duur bevalling: 17u Geb. gewicht 2990 gram en 50 cm
    24 aug
    40. Nienke Nathan 2e kindje 3700 gram en 53 cm Bijz. 11 dgn te laat, inleidingDuur bevalling excl. inleiding: 4 uGeb gewicht 3700
    25 aug
    41. Jumde Sophie 1e kindje 3370 gram en 50 cm
    26 aug
    42. Stephanie21 Remy 1e kindje 3290 gram en .. cm
    43.Tammy77 Dévana
    44.Rapoenzel Collin1e kindje 4470 gram en 54 cm Bijz. KS, 4 dgn,1,5 dag weeen overtijdFV,ZH Duur van de bevalling 1 uur ks+1,5 dag weeen Geb gewicht 3325 gr
    29 aug
    45. Wannabe Espen 2de kindje 4085 gram cm.Bijz. meconiumZH, BV Duur van de bevalling 21 uur Gb.gewicht. 4085 gr
    30 aug
    46. Lintje Lutein 1e kindje 4370 gr 53 cm Bijz.10 dgn overtijdTB BV Gb gewicht 4370 gr
    31 aug
    47. Mist Niek 1e kindje 4245 gram Bijz. 9 dgn overtijd TB BV Geb gewicht 4245 gr
    4 sept
    48. Wannie Destin 2de kindje 3470 gr 49cm Bijz 8 dgn overtijd FV,TB Geb gewicht 3000 gr
    6 sept
    49.Wolvin Rick 2e kindje 5135 gr 55 cm Bijz. Ks 11 dagen overtijd KS BV Geb gewicht 5135 gr

27 Jongens en 22 meisjes[/size]

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Is dat niet logisch nu zo ook fruithapje krijgt?

16. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Zo daar was ik ook weer, heb al een hele drukke ochtend achter de boeg.... Vanochtend om 10.20 uur moest ik voor controle naar de gyn (afsluitingsgesprek zeg maar). Dus ik heb heel bewust vanochtend om 05.30 en vervolgens om 09.00 uur Nick de fles gegeven, anders zou ik helemaal niet goed uit komen. En maar goed ook want ik moest 40 minuten wachten bij de gyn! :confused: Daarna ben ik nog even wat boodschapjes gaan doen bij de super en heb ik even zoutoplossing voor Nick's neusje gehaald. Altijd handig om in huis te hebben dacht ik zo. Om 12.00 uur was ik toen weer thuis en om 12.30 uur was hij weer toe aan zijn volgende fles. Mooi getimed dus! :)

Bij de gyn was alles goed, heb nog even mijn opgezette ader laten zien (van het infuus nog steeds) maar volgens de gyn kon het geen kwaad. Hij zit waarschijnlijk wel verstopt maar het bloed schijnt dan automatisch een andere ader/weg te vinden.... Dus geen probleem!

Morgen nog naar het CB, dus weer zo'n drukke ochtend, daar moet ik om 10.45 uur zijn, dus ik geef hem mooi weer volgens hetzelfde schema de fles, de nachten daarna laat ik hem wel weer uit zichzelf komen hoor, en mag hij eventueel langer doorslapen....

De wagenbak gaat hier nog wel (hij ligt er ook graag in) maar wordt inderdaad steeds krapper. Hij ligt er nu ook in (vanaf zijn laatste voeding) en hij is nog steeds wakker, ligt lekker te soppen op zijn speentje en om zich heen te koekeloeren (heb wat speeltjes in de bak hangen waar hij naar kan kijken). Ondertussen een CD-tje voor hem op staan en meneer is tevreden! ;)

Spannend MissG om Fenne bij je ouders te laten slapen. Ik zou het nog niet kunnen hoor! Ik roep de hele tijd dat hij eerst 18 moet zijn voordat ie uit logeren mag! :)

Kuki; fijn dat je eindelijk een goede nacht hebt gehad. Nick was de afgelopen dagen wel overdag vaak wat huilerig en wilde dan graag bij je zijn (zit zelf aan een sprongetje te denken) maar ook hier respect voor de meiden met huilbeebs hoor! Pffftttt........

Het KDV daar heb ik een afspraak voor staan op 18 november, dan gaan hubbie en ik saampjes met Nick even heen voor een intakegesprek en krijgen we ook een rondleiding. Maar eh, vraagje voor MissG, wat voor kritische puntjes heb jij? Want misschien kan ik daar ook iets mee? ;)

17. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    MissG: fijn dat je je meisje weer terug hebt..en dat alles zo goed is gegaan! Is vreselijk om dr achet te moeten laten maar veel makkelijker als je weet dat ze zo lief is.

Wannabe: fijn dat de KDV leuk was, dan ga je met een gerust hart weer aan de slag. Waar gaat hij heen? Was er een wachtlijst?

Son geniet van je laatste dag!

Kieks fijn dat meneer Ossestaart zo positief is en de voorkeurshouding zelf kan verhelpen! Komt wel goed!

Daan gelukkig gaat het weer wat beter!

Vandaag naar mn werk geweest voor gesprek met mn baas. Was een fijn gesprek ik behoud mn functie en krijg zelfs een nieuw vakgebied erbij (familierecht) Volgende week is het alweer zover!

18. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Oh ja, enne... met hubbie is inmiddels alles weer goed hoor. Was blijkbaar gewoon even nodig zo'n clash! Maar het is inderdaad zo dat er toch wel het één en ander overhoop gegooid wordt in je leven met zo'n kleintje er bij. En wij waren nogal impulsief, zo van: doen wat er op dat moment in je kop komt. En dat gaat nu niet altijd even makkelijk meer! :) ;)

En nu ben ik nogal het type dat veel doet om een ander het zoveel mogelijk naar de zin te maken. Dus ik zorgde er voor dat er voor mannetje zo weinig mogelijk veranderd was door hem zoveel mogelijk vrij te laten en hem zijn eigen ding te laten doen. Maar ja, hierdoor heb ik hem niet in laten zien dat ook ík wel eens vrijaf moet hebben om mijn eigen ding te kunnen doen. Dus een beetje mijn eigen fout..... Maar zoals ik al zei, het is gelukkig weer goed! :D

19. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Kuki -> Waarom ben jij en fruithapje gaan geven ( kon het niet zo snel weer terug vinden)?

Zo hier goed ingeslagen.
    Heb een po op gehaald, en een toiletverkleiner..
    En nog 2 boxkleden ( in mijn mooiste zit het weer erin :cry: ).

20. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Fibi, ik wil de bedjes zien. Of ze een "eigen" bedje heeft. Dus elke keer dat ze er is een vast plekje. Dit is fijner voor de kleine en dan weet ik dat ze in een goed bedje ligt (qua hoogte bedoel ik)
    Wil weten hoe ze omgaan met spullen. Dus als ze een vies shirt hebben of ze dan zelf reserve kleding hebben of dat zolang iets uit de tas van een anders gejoept word.
    Ik kijk naar de verschoningsruimtes, hoe die is ingedeeld en of ie schoon is.

En zoals wannabe al zei, vragen over voeden en laten huilen.
    Met hoeveel in de groep en hoe ze "opvoeden" dus een beetje de normen en waarden die ze hanteren in de groep. Dat is met name als ze wat ouder zijn belangrijk.

Ook voor straks wat ze zelf wel enniet moeten meenemen van eten en drinken. Op sommige dagverblijven moet je zelf iets meegeven als perse wil dat ze iets wel of niet krijgen.

Verder wil ik graag weten hoe ze handelen als t kind ziek is of hoe ze handelen als ouders te laat zijn. Ook hoe flexibel t dagverblijf is qua ophaal en breng tijden.

Hele was lijst maar t zijn allemaal logische dingen waarvan de helft waarschijnlijk in de huisregels zal staan.

Deel Deze Pagina