Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Hier nog steeds gele poep en dat soms wel 7x per dag :confused:

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook hoor Step, eigenlijk is het na elke voeding wel raak. Zojuist ben ik ook nog geraakt :(

En Loran, 't kan echt van de tandjes komen.

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Zal ik 2x overnemen?
    Dan heeft Naomi elke dag ook wel wat.. i.pv. om de dag, echt heel veel ;)

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    owja, helemaal vergeten te zeggen..

1e tandje is nu echt doorgebroken! scherp puntje zeg!
    Naomi is wat dat betreft echt 'slim' , pakt steeds mijn vinger en stopt die in haar mond, bij dat zere gedeelte door tandje, zodat ze mij zeer doet, en niet zichzelf ...
    Erg toch?

5. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

ontlasting van Fenne is helemaal feest haha combi van fles en bv :) en ook bijna elke luier wel prijs. Gisteren had ik net de luier af omdat ik dacht dat ze klaar was,,,,schijt ze heel t kussen onder,,,, zucht

Net t bedje van Fenne lager gezet. Stond erg hoog, krijg je met zelfgemaakte spullen :rolleyes: dus maar zelf ff gaatje bijgeboord en bodem lager gezet.

Pff zoals vandaag vergeten op de klok te kijken hoe laat ze dr voeding kreeg dus ben zelf een beetje uit mn ritme. Hopelijk zit zij in het goeie :)
    Heb me net pas aangekleed mn haar zo laten drogen na t douchen dus dat is ,,,uhm punk.
    Heb wel al gestofzuigd maar das dan ook alles. Ow ja was aangezet.

6. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Onze kleine man heeft wel erg goed geluisrterd ;) Gisteren om de 3 uur gevoed (en zonodig dus wakker gemaakt). Dat beviel em waarschijnlijk errug goed, want klokslag 3 en 6 uur was meneer wakker ;) iig een stuk beter als om de 1.5 uur!

Net samen met Yoran schoongemaakt. Jullie snappen dat ik daarna nog een rondje extra kon lopen....maar goed, t glimt als een diamantje volgens yoran ;)

7. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Jaaaaa ik krijg morgen mijn fietskar! \:D/ \:D/

Ik heb inmiddels Gabriël helemaal verslaafd aan het fietsen en hij kan het nu ook op zijn grote fiets (dus zonder zijwieltjes!) dus nu mag hij iedere dag op de fiets naar school. En omdat ik vanaf de 29e mijn auto moet inleveren, moet ik iedere dag lopend naar school toe, ook met boodschappen of even het dorp in. En als het dan wat minder weer is....

Dus ik dacht ik wil een fietskar! Hele internet afgezocht en nu heb ik er een voor 139 euro, hij is gloednieuw en ook te gebruiken als buggy! Er kan een maxi-cosi in en dan kunnen er nog boodschappen naast, of 2 kindjes gewoon naast elkaar.

Over een tweede kindje als je eerste nog niet naar school is, dit met die flessen is even onhandig, maar met bijna 3 maanden gaat er een fles af voor de warme hap en dan ook snel 1 door het broodje wat ze dan mogen, die paar maanden houd ik nog wel vol! ;) Ik vind het juist makkelijker dat hij al naar school gaat, zo heb ik overdag echt even tijd helemaal alleen voor Ysabelle en als ze slaapt, tijd voor mezelf! Ik hoef hem niet te "vermaken" gedurende de hele dag, soms speelt hij 's middags ook bij vriendjes. En door het naar school brengen, hebben Ysabelle en ik iedere dag lekker een frisse neus gehaald. Door de leeftijd hoef ik hem ook niet veel te helpen, smeert zelf zijn brood, kleedt zich zelf aan, kan zelf zijn troep opruimen, zelf billen afvegen of wat dan ook. Ik vind dit wel een hele prettige leeftijd hoor.

8. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hey ik wil hier wel tandenfoto's zien hoor! ;)

9. Hoi meiden

Heb niet helemaal bijgelezen

Mag ik ff hardgrondig vloeken :rolleyes: ? Verdomde KLOTE-KUT prikken !
    Sjow dat word toch gecensureerd ....

Het is hier nu de 3e dag hysterisch janken....

Helemaal uit haar ritme en doen en janken janken janken janken janken janken

Ik zit er echt helemaal doorheen :cry: Heb zo gigantscih de pest in. Had ik haar ein-de-lijk een beetje in een ritme en een vrolijk beebje. Zit ik weer in het hysterische gekrijs door die shit-prikken

Volgende week sta ik er ook nog eens de hele week alleen voor omdat hubs in Kopenhagen zit. pffffff

Nou ik ga maar weer eens naar mijn brulaap toe
    Groetjes Kirsten

10. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Hoi hoi...

Net even een uurtje gelegen.
    Collin werd ineens wakker, anders lag ik nog wel langer haha
    Ik heb hem in zijn wipstoel gezet en hij zit nu Jetix te kijken.
    Maakt dan ook allerlei leuke geluidjes en heeft de hik hihi...

Collin poept meestal maar 1 keer per dag, soms 2 keer...
    Maar dan ook een goede luier vol. Gelukkig niet tot op zijn rug
    ofzo...

Wat veel tanden zijn er hier al door. Hier nog niet..
    Laat ook nog maar even wegblijven ;)

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hopla, oooh wat herkenbaar die klote prikken en het hele schema dat dan in een keer van tafel is. Ik zie dus echt niet uit naar de volgende afspraak over 2 weken :(

Isa is erg hongerig de laatste dagen, voedingen moeten snel op, boertje daar wil ze tussendoor geen tijd voor vrij maken.... die fles moet leeg en de 4 uur die er eerste tussen zat zijn nu vervangen door 3 magere uurtjes.
    Dalijk even naar de winkel en andere voeding halen want ik wil nog niet meer gaan geven.

12. missgroovy

ow Hopla, wat een drama meid. Je hebt dus echt een heel gevoelig kindje :( Hopelijkk omt ze snel weer in haar ritme want dit is voor jullie beiden echt helemaal niks!

Beloofd niet veel goeds voor morgen,,,,,,,, ik denk dat ik de prikken ga overslaan tot over een half jaar.

Mamalieske, dat geen tijd vrij maken voor een boer ken ik. t is meteen krijssen als die speen eruit is. Maar goed ze laat na de fles dan wel een mega boer :)

13. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi meiden

Ik ga om half 4 mijn kolf beurt laten vervallen ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Hopla ik ken het meid hier was ook het hele ritme weg maar gelukkig na 1 week weer helemaal terug.Ik moet er nog 1 gelukkig en dan zijn we er vanaf tot 11mnd.

En ik ben toch ook wel benieuwd naar alle tanden foto's!

Dus meiden in de aanslag met fototoestel en lach foto's schieten
    :) :)

Ik ga me eten maar uit de oven halen voor vanavond.Zuurkoolschotel.

14. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Zijn er hier meiden die voeding voor 24 uur klaarmaken? En zo ja hoe doen jullie dit precies?
    Ik heb ooit gehoord van cb dat ik dit wel mocht doen maar weet niet meer precies hoe of wat....kan iemand me verder helpen?

15. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb vanmiddag een brief gekregen, waarin stond dat mijn contract en dat van nog 6 anderen toch niet verlengd gaat worden. Dat word dus weer solliciteren..
    Ik wou dat dat niet nodig was en ik gewoon lekker bij Ilse kan blijven, maar er willen nog steeds geen geldbomen in de tuin groeien..

16. missgroovy

Miza dat is shit zeg :( succes met solliciteren

Stephanie, van de kraamzorg mag t niet omdat veel mensen een slechte hygiene hebben in de koelkast. Maar gewoon doen hoor.
    Wat t handigst is en dan kijk ik ff naar t aanmaken van sondevoeding (das tzelfde namelijk). Je rekent uit wat je per dag nodig hebt. Stel je geeft 6 flessen van 150 water + 5 schepjes.

Heb je dus een brede kan nodig waar 900 ml water in kan. Dan heb je 30 schepjes nodig. (om schepjes niet steeds te hoeven tellen pak je een digitale weegschaal en doet er 30 schepjes in. Kijkt hoeveel dat is en doet t vanaf dan elke dag met de weegschaal ipv de schepjes)

Dan pak je een mixer of garde en doet de poeder door t water.

Heb je niet zon grote kan of den kje dat je morst. Werk dan met 2 kannen. maak in de ene kan alles klaar (helft water alle poeder ) en als t klontvrij gemixt is de andere helft water erbij zodat je alles precies hebt.

Je kunt die kan bewaren in de koelkast of je verdeeld de voeding al over 6 flesjes en zet die in de koelkast.

hoop dat ik t duidelijk heb opgeschreven haha

17. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    JA! ikke!

Ik kook water in de waterkoker, en meet dan het ( gekookte) water af met een steriel flesje, en doe het in een afsluitbare maat(sap)kan/beker.
    Hier doe ik 930ml. water en 31 schep voeding.
    Je kan de voeding pas bij het water doen, als deze op handwarmte is, of goed afgekoeld ;).
    Dan in een afsluitbare kan, en hup in de koelkast.

Ik doe het al vanaf de geboorte van Naomi ( weet niets anders ;) )
    Ik vind het nl. erg makkelijk, en hoef niet steeds per keer te maken :)

18. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    ik maakte het ook eerst voor heel de dag klaar, maar nu niet meer. Iedere keer dat water koken. Per flesje hoeft dat dus niet.

Dan koud water, schepjes erbij en dan pas opwarmen...

19. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik doe al warm water uit de kraan erin, dan schepjes erbij. Hoef je het ook niet op te warmen. (ik weet precies hoe lang de kraan moet stromen voor juiste temp)

20. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Dat deed ik eerst ook een tijdje, maar daar spuugde hij iedere keer zo erg van. Toen warmde ik het op in de magnetron en geen last meer...

Deel Deze Pagina