Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    hopla dikke knuffel voor een hele goede moeder

sonja dat is ook vervelend voor je,is niet lekker werken.

hier heeft ze ook weer lekker geslapen 22/7:00 om 7 uur ging ik in dr kamertje kijken,ze lag hele verhalen te vertellen tegen dr knuffel.

2. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    jammer..... knuffel!

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Rapoenzel: is er iets mis? Sterkte en succs ook voor jou!

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

echt dit geloof je toch niet....ze zijn het bij het CB dus echt totaal niet met elkaar eens!

Ik belde net op met een vraag over uitkoken/steriliseren, en dit is dus niet meer nodig. Vaatwasser is voldoende of gewoon afwassen. Spenen wel af en toe uitkoken maar meer ook niet.
    Ik begrijp geen bal meer van dat hele CB elke keer zeggen ze wat anders.

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb begrepen dat het iedere dag uitkoken/sterriliseren alleen voor de eerste 8 weken geldt. Daarna 2x in de week en voor de rest afwassen.
    Ik doe alles om de dag ongeveer.

6. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Goejemorgguh dames...

Allereerst dikke knuf voor alle mama's en ukkies met prikken.... pff als ik het zo lees zie ik er ook ontzettend tegenop! Kya is maandag aan de beurt....hoop dat ze wat minder van slag is als de anderen ukkies...
    waar kan ik evt...paracetamol of zitpil voor der halen?

@hopla....Een super dikke virtuele knuff voor je! En zoals de andere dames al zeggen! Je bent echt geen slechte moeder! Ik vind het echt knap dat je doorhebt dat het niet goed gaat en dat je er wat aan doet! Zo doorbreek je die visuele cirkel waar je anders in terecht komt! Hoop dat het wat voor je oplevert! En je kunt al je gedachten en gevoelens altijd hier kwijt! werkt ook altijd goed!

@ missg! pff fijn zo'n schoomoeder!Heb medelijden met je!

Ik heb opzich wel een lieve schoonmoeder maar merk wel dat ik naar haar toe wel meer moeite heb kya los te laten!Maar op de een of andere manier voel ik mij er ook een beetje gedwongen toe, oa door mijn mannetje! En als ik ergens toe gedwongen word heb ik juist de neiging der tegenin te gaan!

@ Son en kiki! Hoop dat jullie mannetjes hun rust snel weer terug vinden!en dat het idd een fase is!

@ kuki: Balen dat het zo slecht gaat met drinken....
    die onrust die je beschrijft is hier ook wel een beetje af en toe is het hier ook een worsteling maar als ze eenmaal goed drinkt dan drinkt ze heb helemaal leeg... hoop dat het cb je wat tips ofzo kan geven...

@real...knuff voor je meissie dat ze zo ziek is! Hopen dat er niets ernstigs aan de hand is! Hoe je ons wel op de hoogte?

@fibi... hoe is het gegaan met de hond?zijn ze erachter wat er aan de hand is?

hier verder tot nu toe alleen maar goede nachten! half 9 naar bed.. tussendoor om 23uur slapend de fles en dan doorslapen tot half acht! pff ben helemaal uitgerust hihi
    Ik had nog wel een vraagje! Ik vind dat kya overdag niet echt veel slaapt!denk 4 uurtjes ong... 2.2uurtjes... is dit niet erg? k vind het niet erg ofzo want ze is niet vervelend juist heel vrolijk! lekker spelen in de box enz..

@Rapoensel... er is toch niets aan de hand ofwel?

Knuff!

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nikster: ik heb de paracatmol voor babies gehaald bij Kruidvat dis is 125 mg. Maar ze mogen maar 60 mg, dus door de lengte doorsnijden. (Maar misschien mag Kya wel een hele staat in bijsluiter, ligt aan gewicht)
    En Lenthe slaapt ook heel weinig, hoogstens 2 of 3 uur! Maar snacht lekker veel dus das prima toch!? :)

xx

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    thnx alice... ga ik morgen gelijk ff in huis halen... heb ik het vast! en hoe geef je dat dan? of staat dat ook in de bijsluiter;)
    Haha tja denk dat kya wel rond de 6200 gram zit... hih ze is wel het vetzakje van allemaal:D...

9. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Agenda:

22 okt - Valentijn controle ziekenhuis
    22 okt - Keano Mauro CB + 1e prikje
    22 okt - Kya CB+1e prinkjes
    23 okt - Isa echo heupjes kinderarts
    23 okt - Eerste werkdag Alice
    23 okt - Keano CB 2e inenting
    24 okt - Alyssia K&G 1e inenting
    25 okt - Fay CB 2e enting
    25 okt - Devid eerste prikjes
    25 okt - Keenan Jay 19.15 uur CB --> eerste prikjes
    30 okt - Isa Kinderarts uitslag echo heupjes
    31 okt - Isa CBS 2e x Prikken
    31 0kt - Ashley CBS
    31 okt - Kenji maneul therapeut
    2 nov - Kenji 3de enting
    5 nov - Valentijn osteopaat
    6 nov - Ashley echo heupjes
    6 nov - Ysabelle CB 2e inentingen
    8 nov- Hylke CB 2e inentingen
    8 nov - Collin CB + 1e Prikje
    12 nov - Alyssa CB + 2e prikje
    13nov- Naomi CSB + 3e prikjes
    13 nov - Ilse CB 2e maal prikjes
    15 nov - Fenne CB + 2e prikjes
    19nov- Valentijn csb + 3e prikjes
    20nov- Lenthe CSB + 2e prikjes
    7 dec - Nikster jarig (21)
    7 dec - Alice jarig (24)
    17 dec - Leander osteopaat
    31 jan - Kenji kinderarts

25 juni
    01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 5955 gram,hoofd 40,5cm,lengte 60cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr
    16 juli
    02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 5020 gram & 55 cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr
    03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 3950 gram 54 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen . duur bevalling 3 uur.ZB BV Gb gewicht 2375 gram
    22 juli
    04. Mamalieske Isa 1e kindje 5100 gram Bijz. 2 wk+4 dgn te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV, Gb gewicht: 2664 gr
    23 juli
    05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Geb. gewicht nr 1: 2390 gram en nr 2: 2440 gram Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., duur van de bevalling:3 uurtjesFV
    26 juli
    07. Kathy Leander, 2de kindje 5340 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV Duur van de bevalling ongeveer 13 uur , Gb gewicht 3110 gram, 50cm
    28 juli
    08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 6080 gram, 60 cm hoofdomtrek 40.6 Bijz. 7 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 grambijz. met mama jarig
    29 juli
    09. Ien Fay Regina 1e kindje 4115 gram, 52,2 cm Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV Duur van de bevalling ong 6 uur.Gb gewicht 2280 gr
    30 juli
    10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3430 gram,52 cm Bijz.9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV,ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr
    2 aug
    11. Ladymama Timothy 2e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    3 aug
    12. Danielle 1979 Ashley 1e kindje 3815 gr 56 cm.KS fv Gb gewicht 2940 gr
    13. Alice Lenthe Sofie 1e kindje 4720 gr 57 cm KS FV Gb gewicht 3180, 48 cm
    14 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 4900 gr. 55 cm Bijz ingeleid ZH FV Duur van de bevalling 8 uur Gb gewicht 3590 gr
    15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr
    5 aug
    16. Loulappie Lee Ann Caous 3200 gr Gb gewicht 3200 gr
    6 aug
    17. Borsatofan Jenda 1e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    18. StefanieK Merijn 1e kindje 4750 gr en 60 cmBijz.thuis geboren FV Gb.gewicht: 3485 gr
    19. rheallover Alyssa Nadiyya 1e kindje 5140 gram en 58 cmBijz thuis geboren Zware bevalling ivm handje naast het hoofdje, de kleine zat klem,BV (6wkn daarna FV), Geb. gewicht 3270 gram
    7 aug
    20. Loran Naomi 1e kindje 4260gr, 56 cm. , hoofdomtrek: 37,6 cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram, 47 cm.
    21. Amanchel Milana 2e kindje 4810, 55 cm gr Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 2 uurGb.gewicht 4200 gr, 53 cm
    22. Roos21 Dylano 2e kindje4960 gr 56 cmBijz inleiding,FV, Duur van de bevalling 7 uur Gb gewicht 3360 gr 51 cm en hoofd 35.5 cm
    23. Miza Ilse 1e kindje 4975 gr, 55 cm, Bijz, ingeleid vanwege verminderd vruchtwater, 13 dagen te vroeg Duur bevalling 10 uur FV Gb gewicht 2985 gr, 47 cm
    12 aug
    24. Kiki80 Thorsten1e kindje 3995 gr, 55,5 cm,Bijz. Hypertensie, bijstimulatie, opengeslagen armpjeBV, Duur bevalling 14 uur Gb gew. 2810 gr, 50cm.
    13 aug
    25. Fibi Nick Valentino 1e kindje 5680 gram en 58 cm Bijz. ingeleid 38 weken/vacuum/knip FV ZH Geboorte gewicht 3295 gram en 50 cm
    14 aug
    26. Mamavanamber Keenan Jay 2de kindje 5300 gram en 57 cm Bijz. 12 dgn overtijd TH,BV Duur van de bevalling 7 uur. Gb gewicht 3940 gr en 51 cm
    27. Sarake Alyssia 1e kindje 5250 gram en 58 cm KS,FV Geboorte gewicht 3380 gram
    16 aug
    28. MamavanAmiek Fedde Nicolaas2de kindje..... gram en ..... cm Geboortegewicht gram
    29. Teddy Ben 1e kindje ...gram en ... cm
    30. Jull76 Casper 1e kindje ..gram en.. cmBijz.vacuumBV ZH Geb gewicht .. gr
    17 aug
    31. Demi Aron 1e kindje 4750 gram en 56.5 cm Bijz. 13 dagen overtijd: OPPEROVERTIJDLOOPSTER Geb gewicht 3600 gr
    32. Hopla Robin 1e kindje5750 gram en +/- 59cm Duur bevalling 36 uur Bijz spoedkeizersneeFV geb.gewicht 4480 gram en 53 cm
    18 aug
    33.Mamary Amauri Joshua
    19 aug
    34.Missgroovy Fenne 1e kindje 5785 gr en 59 cm Bijz. Thuis GeborenDuur bevalling 8uur BV Geb gewicht 4020 gr
    20 aug
    35. Maro Robin Marcelle 1e kindje 3150 gram en 49 cm
    22 aug
    36. Nikster Kya michelle 1e kindje 5990 gram en 57 cmBijz. 12 dgn te laat, uiteindelijk keizersnede ZB, FV Duur bevalling: 25u Geb. gewicht 4440 gr.
    37.Noa Jelaisa Chelsea
    23 aug
    38.Raccon Devid Roas 1e kindje 5655 gram en 57,6 cm Bijz. 11 dgn te laat TB, BV Duur bevalling: 10u Geb. gewicht 3800 gr.
    39. Chigirl Keano Mauro 1e kindje 4545 gram en 58 cm Bijz. 5 dagen te laat ZB, BV Duur bevalling: 17u Geb. gewicht 2990 gram en 50 cm
    24 aug
    40. Nienke Nathan 2e kindje 3700 gram en 53 cm Bijz. 11 dgn te laat, inleidingDuur bevalling excl. inleiding: 4 uGeb gewicht 3700
    25 aug
    41. Jumde Sophie 1e kindje 3370 gram en 50 cm
    26 aug
    42. Stephanie21 Remy 1e kindje 3290 gram en .. cm
    43.Tammy77 Dévana
    44.Rapoenzel Collin1e kindje 4470 gram en 54 cm Bijz. KS, 4 dgn,1,5 dag weeen overtijdFV,ZH Duur van de bevalling 1 uur ks+1,5 dag weeen Geb gewicht 3325 gr
    29 aug
    45. Wannabe Espen 2de kindje 4085 gram cm.Bijz. meconiumZH, BV Duur van de bevalling 21 uur Gb.gewicht. 4085 gr
    30 aug
    46. Lintje Lutein 1e kindje 4370 gr 53 cm Bijz.10 dgn overtijdTB BV Gb gewicht 4370 gr
    31 aug
    47. Mist Niek 1e kindje 4245 gram Bijz. 9 dgn overtijd TB BV Geb gewicht 4245 gr
    4 sept
    48. Wannie Destin 2de kindje 3470 gr 49cm Bijz 8 dgn overtijd FV,TB Geb gewicht 3000 gr
    6 sept
    49.Wolvin Rick 2e kindje 5135 gr 55 cm Bijz. Ks 11 dagen overtijd KS BV Geb gewicht 5135 gr

27 Jongens en 22 meisjes

10. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Zooo net de auto weggebracht voor de APK.

Na de prikjes op maandag kwam Lutein ’s nachts ineens ook weer om de drie uur. Gisternacht, 24.00 uur, 3.00 uur en 6.00 uur.. pfff.. Gister was ze de hele dag huilerig, heeft twee keer heel kort geslapen en ging bijna geen voeding in. Gister naar zw.gym was ze weer even voorbeeldig. Toen ik terugkwam heeft ze om 22.30 nog 100ml gedronken en toen (voor het eerst) geslapen tot 7.30 uur. Heeeeerlijk! Alleen beetje heel erg harde borsten, aaauuw, 300 ml getapt.

Geven jullie je baby’s na zo’n lange slaap ook meer voeding? Lutein dronk vanochtend 160 ml met gemak weg. Anders 140ml of iets minder. Moeten er nu ook 4 uren tussen zitten?

Lutein gilt steeds zo hard. Volgens mij heeft ze pijn in haar buikje. Heb Sab Simplex besteld en gebruik ik nu ook maar.. hmm.. weet niet wat er is. Gister Alice nog geprobeerd te bereiken om haar het gekrijs te laten horen, haha, ik dacht, dan vertelt ze me wel wat er is met Lutein.. erg.. Of zou het van de prikjes komen? :(

Lutein had gister haar eerste spuitluier. Ik was met haar bij mijn zusje en toen ik haar luier verschoonde zat het tot aan haar nek. Dus kleertjes uit, en mijn zusje tilt Lutein op… plast ze over mijn zusjes vloer. Heb zo gelachen. :D

Daan/Son, trek ik het nog een beetje? Ehm… hoop dat Lutein veel slaapt vandaag.. kan ik zorgen dat morgen alles ingepakt is. Wat een bende.. gewoon over me heen laten komen werkt het beste.

Missgroovy, ik herken dat wel. Ik wil ook absoluut niet dat Lutein (alleen) bij haar schoonmoeder is. Ik erger me dood aan haar, terwijl ze misschien niet eens iets verkeerds doet. Het is haar voorkomen gewoon. Ook als ik de telefoon opneem en hoor dat zij het is.. dan baal ik!

Hopla, och lieverd, wat vervelend. Ik heb je gezien en hoe je met Robin bent, superlief, supergeduldig, supermoeder. Hoop dat je die onzekerheid overwint, het kan niet anders of Robin vindt jou de geweldigste van de hele wereld. Juist bij jou voelt ze zich veilig en durft ze te huilen, want mama troost haar wel. Sterkte meid.

Ooooooh, dus dat ik iedere dag 4 keer steriliseer is helemaal niet nodig?

Rapoenzel, wat is er dan meis? Sterkte hoor, knuf ook voor jou.

Rheallover
    , ik ben nog niet ongesteld geweest. Mijn VK had gezegd dat ALS ik een spiraaltje wilde dit 6 weken na de bevalling moest doen. Mijn HA hanteert echter 7 a 8 weken. Verder zie link Daantje OH, zie net dat de duiveltjes bij je zijn gearriveerd. Gefeliciteerd! Je "werkt" weer van onderen! ;)
    [/quote]

11. missgroovy

zo cb weer overleeft.
    fenne is 59 cm en 5785gram, bijna een kilo erbij dus en 4 cm !
    Prikjes erg zielig maar eenmaal terug op mn arm weer ok. Lachte zelfs naar de prikjesmeneer hahah

Rapoenzel, hebben we iets verkeerd gedaan of is t de drukte enz? ((KNUF)))

12. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    ah lintje je leeft nog! hihi
    Kya krijgt hier voor de nacht een verzwaarde fles!
    en dan 's ochtends weer normaal...

13. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    ohja sab simplex! schijnt erg goed te helpen!....misschien hier ook maar es proberen...
    tot wanneer duren die krampjes ook alweer... kya heeft er niet veel last van... maar over het algemeen elke dag wel een uurtje bij elkaar....(of is dit wel veel?)

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Weet niet, missygroover? weet jij dat?
    Na 3 maanden is het over, Nik.

15. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Nikster, bij de apotheek kun je eventueel ook zetpilletjes halen van 60 mg.

Hopla, een hele dikke knuffel meid!

Ilse krijgt na een lange nacht ook een grotere fles.
    Ze drinkt hem de ene keer wel helemaal leeg, maar soms ook niet.

Ze heeft trouwens geen verhoging meer.

16. missgroovy

Is ze niet stoer met dr eerste pleisters 8) hahah ze heeft dolle pret. Ze ligt in haar bedje te schateren,,,,,zal er maar niet boven gaan hangen want dan is t gelijk weer over.

Krampjes zijn normaal zo rond de 3 maanden over omdat de darmen dan genoeg gewend zijn aan de voeding.
    Als ze krampen hebben van teveel lucht dan werkt die sab simplex geweldig. Fenne heeft sinds ik dat gebruik geen krampjes meer gehad.
    Het zorg ervoor dat als de melk richting darmen gaat niet schuimt en dus lucht veroorzaakt.

Lintje ja dat heb ik ook. Of als ze voor de deur staat dan moet ik echt moeite doen om een vriendelijk gezicht op te zetten. T een schat van een mens, maar pfffffffffffffffffffffffffffffff

Hier zeiden ze dat als ze verhogeing krijgen van de prikjes je ze t beste in een romper onder een lakentje kunt leggen zodat ze de warmte kwijt kunnen. Dat werkt beter dan een pcm.

Hier trouwens ook na een lange nacht meer honger of komt sneller dan die 4 uur. Ze geeft dat zelf goed aan. Ikkijk eigenlijkniet zo naar die uren. We hebben op verzoek gevoed en nu zit er dna enig ritme in maar als ze eerder komt tsja dankomt ze eerder. Soms 2,5 uur en dan drinkt ze 70 en valt in slaap,,,, ook prima hahha
    Had Lutein dat schreeuwen dan niet voor de prikjes? Moeilijk hè, kon ze t maar al zeggen,,,,

Nikster een uurtje valt mee, als je merkt dat ze wel goed poept enz zou ik me geen zorgen maken.

17. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    missg wat een heerlijk grietje zeg! En wat een spekpootjes!

Kirsten; ik vind het super van je dat je hebt bedacht om naar de ha te gaan. ALS er iets aan de hand is, durf je het iig naar je zelf toe toe te geven. En das al een enorme stap. Echt top. En verder geloof ik niet dat je een slechte moeder bent, maar dat hebben de anderen je ook al verteld ;). zet em op hoor wijffie!

Sonja; hoe vond ie zijn eerst kv-fles? En hoe gaat ie verder bij je vandaag?

Ow jee, ik wordt geroepen ;) ga maar eens ff kijken.

18. Chigirl

Chigirl Actief lid

3 nov 2006
    252
    0
    0
    Zuid holland
    @Kirsten meid veel sterkte bij de HA. En jou kleine meisje kan zich geen betere mama voorstellen hoor. Je bent hartstikke lief voor haar en dat heb ik met eigen ogen gezien. Hopelijk ben je er snel weeer bovenop.

@Kuki, wat hebben ze gezegd van het CB over de strijd met de fles?

@Sonja. Dat lijkt me zo erg dat je niks voor ze kan doen als je op je werk zit. Allebei je mannen in tranen. Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat. En hoe ging de KV en welke gebruik je nu?

@MissG. Niks aantrekken van je schoonmoeder hoor het is jouw/jullie kind

19. missgroovy

ow jee volgens mij beginnen de prikjes te werken :( er komt een heel zielig huiltje uit dr kamertje

Tnx tante pollewop, ja die spekpootjes zijn nog sterk ook haha de prikmeneer had er moeite mee :)

20. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Nou, we zijn terug van de dierenarts hoor.....

Tika heeft spondylosis in haar rug. Dat is wanneer het bot van de wervel verandert, er vormt zich dan een "brugvorming" tussen de wervels en uiteindelijk kunnen ze aan elkaar groeien wat weer stijfheid veroorzaakt. Dit is dus bij Tika het geval. Op drie plekken in haar wervelkolom is het aan elkaar gegroeid vandaar dat ze dus zo stijf is en pijn heeft. Hier is verder niets aan te doen behalve pijnstilling. Nadeel is alleen dat wanneer je pijnstilling geeft ze nog actiever doet (en dat doet ze nu al omdat staffords een hoge pijngrens hebben en dus gewoon doorbeuken). Dus ik zit een beetje in tweestrijd daarover, heb eerst nog pijnstilling en die gebruik ik ook op, daarna wil ik het even aanzien....

MissG, hopelijk heeft Fenne geen last van haar prikjes. Bij Nick kwam de ellende ook aan het eind van de middag pas (is om 11.30 uur ongeveer geprikt). Ze heeft inderdaad lekkere beentjes! :)

Rapoenzel, wat jammer dat je ons gaat verlaten, hopelijk ligt het inderdaad niet aan ons.

Deel Deze Pagina