Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hopla: dat klinkt echt als een depressie, goed van je dat je naar de huisarts gaat. De roze wolk bestaat niet en voel je niet schuldig dat je geregeld niet van haar geniet.

Kuki: om gek van te worden, heb je zelf een idee wat het zou kunnen zijn?

Kiki: Dat niet lachen is echt niet leuk. Dat is juist het leukste van een baby ( vind ik)

2. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    sow daar ben ik ook weer.

vanmorgen om 9.30u de 1ste prikjes gehad. nouja robin dan.. vond het zo zielig. ze lag er eerst zo vrolijk bij en toen de prikjes. NOu krijsen/huilen en ze liep helemaal paars aan.. ook hield ze haar lucht erg lang in.. bah had zo met haar te doen.. en dat dus twee keer. hoor pas eens na 8 weken hoe mn kind kan krijsen.. cherrum..
    Maar goed haar daarna getroost heeft nog wat liggen te jammeren en daarna in slaap gevallen.. om 11u toch de fles gegeven en die heeft ze ook helemaal opgedronken.. nu ligt ze in bedje..
    Hier is het advisies paracetamol geven voor de pijn niet voor koorts.. koorts kan erbij horen en dat gewoon op zn beloop laten gaan en idd dan niet te warm in bed stoppen..
    Verder weegt ze nu 4865 grm.. 616 gram bijgekomen.. das weer prima.. lengte hebben ze nu niet gemeten.. dat doen ze hier niet vaak ivm de heupjes...

ben dus benieuwd hoe de dag verder gaat lopen door de prikjes... hou jullie op de hoogte..

oja verder heb ik vandaag de nitrilon forte in huis gehaald voor hongerige baby's.. in overleg met cb ga ik deze voeding geven bij het laatste flesje.. in de hoop dat ze hierop gaat doorslapen...
    we zijn benieuwd.

ga even wat eten maken want mn maagje begint te knorren.

oja hopla. tjee meid is niet niks maar zoals andere dames al zeggen.. je bent top.. en zeker als je er durft voor uit te komen.. dan ben je goed bezig en met hulp vand e huisarts is het goe dte verhelpen..

hier ook af en toe depressie aanvallen dan.. weet me dan ook geen raad.. merk ook aan mezelf dat ik nog echt niet de oude ben.. heb al contact opgenomen met mn leidinggevende met de vraag of ik nog wat langer verlof kan hebben zodat ik mn vakntiedagen dan kan inleveren en ik nog wat meer rust kan hebben en kan gaan geneiten van mn nieuw leventje.. roin doet het super nu mama nog.. hahahaha.

owjaa als hij toestemming geeft dan zou ik pas in week 2 hoeven te beginnen van het nieuwe jaar. zou een heerlijk vooruitzicht zijn.. nu heb ik zowieso nog tot 17 dec.. yeahhhhhhhhhhhhhh

voor iedereen die het nodig heeft. KNUFFFFFFFFFFel

3. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Even voor de duidelijkheid:

Heb even geen zin meer om te reageren. Heb meerdere forums afgezegt.. Ik blijf uiteraard wel alles lezen en af en toe reageren. Maar dat zal dan meer in het weekend zijn. Ik merk dat alles verslonst als ik achter die pc ga zitten hahaha.. Dus in het weekend zal ik af en toe even reageren..

Dikke kus !

4. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    ok te vroeg gejuicht.

ze wordt wakker en ligt nu al een kwartier te krijsen.. zo zielig je ziet gewoon dat ze pijn heeft.. ohhhhhhhhh wou dat ik de pijn kon overnemen..

ga zo maar een zetpilletje geven. dit kan ik niet aanzien..

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ah, gelukkig Rapoenzel. Kan me er wel iets bij voorstellen hoor, 't is al druk zat met een kleine, maar als we af en toe iets van je horen vinden we dat natuurlijk ook geweldig! ;) Reageren moet natuurlijk geen verplichting zijn, ik kom er ook niet altijd aan toe of dat ik er geen puf voor heb, maar ik denk dat iedereen hier daar wel begrip voor heeft. Ik vind het forum een geweldige uitlaatklep en fijn dat je dingen met elkaar kunt delen en kunt vergelijken. Ik heb hier al een hoop geleerd!

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Wat jammer Rapoenzel.

Ik vind het fijn om te lezen dat meerdere van jullie nog in een dip zitten ( niet fijn dat het zo is uiteraard)
    Ik zit nog verre van lekker in mijn vel, en schrif de laatste tijd zo weinig hier omdat ik niets leuks heb te vertellen.
    Over drie weken meot ik weer aan het werk en ik heb amper genoten van Espen.

Soms geniet ik vooral als hij slaapt en ik even wat kan doen. Daar voel ik me dan weer schuldig over.
    Want ik vind hem wel het leukste mannetje van de wereld.

Wat ik van te voren zag als een sabbatical van 16 weken , is 16 weken eenzaam voelen, hard werken en doodmoe zijn gebleken.

tot zover mijn geklaag, en dat terwijl Espen geen huilbaby is, het prima doet.
    Hij heeft alleen maar heel veel krampjes.

Ik voel me nu niet zo alleen met mijn gevoel.
    Sterkte allemaal

7. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Cb is komen kijken tijdens een voeding. "gelukkig" deed ze toen net zo onrustig (normaal doen ze als er iemand anders bij is meteen normaal). Gekeken, geen spruw, geen (verborgen) reflux. Ga straks rechterop proberen te voeden, ze bellen me na de voeding om te vragen hoe het ging en vanmiddag bij de arts langskomen omdat ze haar hoofdje de laatste week ook zo krampachtig naar links draait (geen voorkeurshouding op zich). Misschien heeft ze pijn in haar nek? Het CB wist het ook niet. Ik weet wel dat ik er zo langzamerhand een beetje gek van word. Ze eet zo slecht!

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hej mariek dikke knuff voor jou!
    je hoeft ook niet altijd wat leuks te schrijven hoor!

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    en je vooral niet schuldig voelen!

10. Rapoenzel, dikke knuffel maar die kreeg je al hè ;) en je weet me te vinden hoor!

hier even pronken mijn mijn lekkertje haha

zit ik al niet goed in bad? in mijn bumbo?

11. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Wannabe; jij ook en dikke knuf hoor! *KNUF*

Enne... Roos, wat een geweldige foto zeg! *smelt*

Ik heb mijn website (hyves pagina) weer aangepast en wat nieuwe foto's van Nick op gezet!

12. boska

boska Lid

9 aug 2007
    24
    0
    0
    Adm. medewerkster
    ZH
    Effe kort ben niet thuis.

Fibi hier ook spondy bij Lux.
    Haal van vsm Spondyvetsem via internet te bestellen is dieren homeopathie.Werkt hier erg goed.
    Plus ze lopen er niet doorheen als met pillen.

http://www.honka.nl/winkel/product_info ... ts_id=1373

hier kan je het bestellen.

Ik trek het in een spuit met wat water en zo in z'n bek.

13. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    owjeeeeeeeee

zoooooooooo net een partijtje mee zitten huilen met mn dochter. wat had ze toch even een pijnaanval.. haar linkerbeentje is ook helemaal dik.. dat zou het het vervelenste spuitje zijn geweest.. kan ik zelf nog herinneren van vroeg in de arm.. van een spuit had je veel meer last van.. haar een zetpilletje gegeven en na een kwartier werd ze al een stuk rustiger. nu is ze in de box in slaap aan het vallen.. laat haar ook lekker liggen daar. vandaag even dicht bij mama..

miss g hoe staat het met fenne?

verder dames vind ik het ook fijn om te horen dat ik niet de eingste ben die me af en toe rot voelt en niet gelukkig.. mischien is het fijn als we daar ook eens wat vaker met z'n allen over praten dan alleen de leuke dingen van ons kleintje.. we hoeven ons hier niet te schamen voor elkaar over hoe we ons voelen.. en het is inderdaad een fijne uitlaatklep om hier even te zeggen dat je je niet gelukkig voelt etc etc... geeft ons denk ik ook een gerusstellend gevoel dat je weet dat je niet de enigste bent met dit gevoel en we ons dan ook niet als abnormaal hoeven te beschouwen...

roze wolk..? wat is dat.. heb hem tijdens mn zwangerschap niet gehad en na de bevalling ook niet.. denk dat ik nu op een grijze wolk zit maar eerst was ie zwart..
    heb voor een paar weken geleden een mega dip gehad.. kon niet van robin genieten en schreeuwde zelfs dat ik niet van mn eigen kind kon houden.. en me daar weer dood schuldig over voelde.. en vooral omdat robin echt een makkelijk kindje is en ik dan problemen zoek.. mah goed.
    durf en kan nu heel erg van robin genieten.. elke dag meer. hou nu zielsveel van haar en vandaag was het voor mij een openbaring dat ik zelf moest huilen omdat ik niet kon aanzien hoeveel pijn ze net had.. Begin me nu pas echt moeder te voelen en realiseren dat ze mn kindje is.. mn lieve schat..

vind ook echt dat die 16 weken zwangerschapstekort zijn.. nu pas krijg ik weer mn leventje terug en durf ik te genieten en dan moet je alweer aan het werk.. vandaar dat ik ook bij mn baas heb aangegeven dat ik meer tijd nodig heb.. anders zit ik dadleijk met een burn out thuis en daar zit niemand op te wachten...

nou weer geneog geklets. ga maar eens rusten.. ben al van vroeg wakker..

laat vandaag het huishouden lekker zitten.. stomme was , afwas etc... laat de boel maar even lekker waaien...

nogmaals iedereen een dikke knuf die het nodig heeft.

14. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Dank je Boska! Ga het zeker overwegen.... Kun je me vertellen in hoeverre Lux er last van heeft? (Mag ook PB hoor)

Enne Maro: Dikke knuf ook voor jou hoor! *KNUF*

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wannabe zo herkenbaar! Ik dacht er ook zo over (16 sabbatical) maar daar heb ik me enorm in vergist. Vind het ook echt hard werken, genieten is maar schaars. En dinsdag moet ik weer aan het werk. :cry: (al vind het wrken nog niet eens zo erg, wel Lenthe moeten achterlaten)
    Dikke knuffel! Komt wel goed!

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ah Maro verdorie die rotprikken ook! Ook een knuffie....en ik hoop dat ze vanacht met de andere voeding doorslaapt.

xx

17. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Maro, Fenne doet t op zich nog redelijk. Ligt nu wakker in haar bedje. Heeft even keihard liggen krijssen. getroost en even wat drinken gegeven en weer drin gelegt.
    Zij heeft t vervelendste spuitje in haar rechterbeentje gehad. Had degene die t spuitje zette t al uit de koelkast staan? Als ze t nl zo vanuit de koelkast spuiten hebben ze er veel meer last van (is trouwens bij alle spuiten) dus dames die nog moeten gewoon vragen of ze t eruit willen pakken als je binnen komt als t nog niet gebeurt is. Ze zetten t toch pas op t eind dus dan kan t nog even 10-15 min opwarmen zeg maar!

Wannabe, hier ook nog verre vanmezelf hoor. Die 16 weken zijn veel te kort. Ik begin Fenne nu pas echt goed te begrijpen en kennen. Ik heb mn figuur en conditie nog niet terug. Heb nog steeds niet een super ritme gevonden waarmee ik alles geregeld krijg op een dag. We hadden beter in engeland kunnen wonen daar is verlof een half jaar dacht ik. Ik heb ook nog vaker de gedachte,,,is t dit nou. Dan zit ik op de bank, Fenne boven aant krijssen, was staat aan, was moet gevouwen. Alles gepoetst echt ppfff dan maar weer naar boven, mn meisje troosten. Je word geleefd nog vind ik.
    Klinkt heel negatief zo maar zo voelt t wel af en toe.

ow ja maro heb je niet van die srl gelei ofzo in huis. Dacht dta die tip van kiki kwam voor op de beentjes te smeren!
    Waar werk je eigenlijk of wat voor werk hihi, lijkt me heerlijk nog zolang thuis!

Boska,,,kennen we die ;) of ben jij t son, jou hond heet toch ook lux? Ben effe in de war haha nee ok ik snap m al, moest ff denken en research doen :-D

18. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Nou ik heb nu anders gevoed en ik moet zeggen dat het vooralsnog wel een succes is. Nu ligt ze met haar rug tegen mijn bovenbenen aan en ik heb mijn benen op de tafel gezet en zit zelf op de bank. Dan ligt ze dus met haar billen tegen mijn buik aan. De eerste 130cc zat er zo in, daarna wilde ze alleen echt niet meer. Ook zonder huilen begonnen met drinken (was deze week wel anders).

Misschien een gelukstreffer maar ik ga het straks nog eens proberen.

19. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Kuki das toch al top 130! Hoop dat de volgende voeding ook zo goed gaat. ga voorje duimen!

Ow ja Thorsten zei u tegen me ;) Nou bij deze alle beebjes mogen je en jij zeggen hoor :)

Deel Deze Pagina