Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    dames.... jammer dat jullie je zo voelen.... ik kan er (gelukkig en helaas) niet over mee praten... Ik zat vanaf dag 1 op een roze wolk en ben er nog niet vanaf gevallen....
    K wou dat ik wat van die wolk kon uitstrooien over jullie allemaal!

2. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    hmm zei ik vannochtend nog dat kya zo weinig sliep... pff vandaag speelt ze volgensmij voor slaapkopje hihi...hopelijk houd ze wat slaap over voor vannacht;)

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

hihi zie je dat je nooit iets hardop mag uitspreken :)

Ik krijg altijd de vraag slaapt ze al door,,,,,nou ik zeg altijd heel slim ze slaapt van 22.30 tot 6.00. Ik ga geen ja of nee antwoorden meer geven :)

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nik wat ontzettend fijn voor je dat je lekker op je roze wolkje zit!
    Bij mij is het ook niet dat ik hem nooit heb gezien...ik geniet heel erg van mn meisje en krijg soms tranen in mn ogen als ik naar haar kijk en ze lacht, echt geweldig, Dat zijn ook weer gevoelens die ik ook niet van te voren kon bedenken..dat het zó diep gaat.
    Maar met die grijze wolk bedoel ik meer lichamelijk nog niet totaal hersteld zijn en er dan alleen voor te staan (mn vriend werkt 70 uur pw), de was, de boodschappen, huishouden, en extra schoonmaken als er een bezichtiging is, flesjes, luiers, knuffelen spelen, wandelen, naar huisarts, naar fysio en maar tillen met dat onderstel, slepen met maxicosi, koken, kraamvisite en huiluurtjes......waaaaaahhhhhh! Snapje? Het is zoveel ineens (gewoon keihard werken) dat die roze wolk beetje grijs is.... (lijkt mij logisch maar is taboe?)
    Ben zó moe....vandaar. Hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd want ik ben zo ontzettend trots en blij met mn moppie.

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Huh, Boska = Son? :confused:

Ikke nie snap nie..... Maar de naam lux kwam me al wel bekend voor..... :(:

6. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Goeiemiddag!

Hopla, goed dat je aan de bel trek hoor! En tja iedereen heeft het al gezegd, je kan er waarschijnlijk niks mee maar je bent dus echt geen slechte moeder!

Hier geen last van de grijze wolk ofzo, ik voel me lichamelijk prima maar ik was dit leventje zo als gewend door mijn andere dochter natuurlijk..

Rapoenzel, jammer dat je minder komt kletsen, maar er kan idd een hoop tijd in gaan zitten.. Ik weet het ook heel goed van mezelf, toen ik hier net woonde en het internet het nog niet deed was ik veel meer in huis bezig als nu..

7. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    zo met mn kleine mup gaat het al stukken beter. heeft net nog een uurtje geslapen na de zetpil.. net felsje op.. heeft gewoon 190 cc gedronken. .. heeft geen koorts en ligt nu weer te slapen.. ze is dus wel veel moe..

en miss g heb even het filmpje moeten afspelen hoe het ging met het spuitje.. maar bij binnenkomst toen ze emt me aan het praten was heeft ze inderdaad iets uit de ijskast gepakt. dus denk dat dat het spul was en de spuitjes. hahah dus volgens mij is dat dus wel gebeurt..

echter robin heeft ook 20 min aan een stuk door aan het krijsen.. maar was wel zo heftig. had dit nog nooit gezien.. verder mag ik ook niet klagen en doet mn meisje het heel goed..

verder werk ik ook bij de koraalgroep maar dan gastenhof urmond.. het internaat.. werk daar met de pubers van 12 t/m 16 jaar.. moeilijk lerend en moeilijk opvoedbaar. de ergste klantjes dus en vandaar uit gaan de naar de open groepen van gastenhof..
    mn eingelijke zwangerschapsverlof loopt 30 okt.. maar heb daarna nog 4 weken onbetaald zwangerschapsverlof.. tot 30 nov. dit kon stond zo in de cao.... en daarna had ik nog zowieso 2 weken staan. dus moet offiieel 17 dec weer beginnen,
    maar heb dan nog 3 weken vanktie over en wilde die erg dus ook nog graag erachter aan hebben.. maar daar moet nog toestemming voor gegevenw orden.. heb net een mailtje van mn baas. we hebben binnenkort een gesprek.. ben benieuwd.

oh en meiden die wel op een roze wolk zitten.. heerlijk genieten en blijven doen. het is jullie gegund.. ahahhahaa

8. missgroovy

Maro lekker joh. Gastenhof ken ik wel ja, ook al gesolliciteerd maar ja ze hebben nooit mensen nodig,,,, Ik ken de Hondsberg en la salle van buiten en binnen haha, das ongeveer tzelfde alleen dan in brabo. Maar goed ook al van de koraalgroep hè. One big happy family 8)
    Ik heb ook altijd op de heavy groepen gestaan, maar moet zeggen dat ik dat nu niet meer wil. Ik was nooit op tijd thuis omdat er altijd net 1tje door t lint moest gaan als ik net weg wilde. heb ik dus nu geen zinmeer in. Ga dus nu op een heavy groep werken waar je wel op tijd weg kunt hihi

Fenne word hier om t kwartier even gillend wakker en valt dan direct weer in slaap. Net even helemaal over de rooie wakker, viel bij mij in slaap. Zo zielig, ze trekt ook echt een zielig lipje erbij.

Fibi hihi nee ik dacht dat Boska Son was maar dat is ze niet :)

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Hey meiden,

Ik heb van het CB het advies gekregen om Remy zijn voeding (laatste voeding) wat dikker te maken zodat hij misschien wat langer doorslaapt. Hij komt nog elke nacht om 3 uur voor voeding en dat begint me nogal op te breken. Nou heb ik Nutriton gekocht maar ik wil het natuurlijk niet te dik maken. Hij krijgt 90cc + 3 scheppen. Dit is niet heel veel maar hij wordt niet zo goed wakker en anders gooi ik de rest toch maar weg. Hoeveel Nutriton zouden jullie hier bij doen? Op de verpakking staan wel richtlijnen maar ik weet niet of ik die moet aanhouden om het alleen maar dikker te maken aangezien het eigenlijk voor spugende kindjes is.

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Zo zeg, stelletje beppers, een paar dagen is het rustig, en dan opeens hoppa (nee niet hopla ;) )

Roze wolk, nee, die heb ik hier ook nog niet gevonden. Ik denk ook niet dat ik erop ga klauteren. Mijn leven is zo drastisch veranderd, wat natuurlijk logisch is, dat ik er nog niets mee aan kan. Mijn man vraagt me wel eens wat ik zoal de hele dag doe, en ik zou het niet weten. Toch veel troosten, voeden, spelen, knuffelen en het huishouden is gewoon nog een beetje een rommeltje. Ik krijg het nog niet allemaal gedaan (de grote klussen dan). Wanneer ik mijn colleges en tentamens moet voorbereiden? Ik heb geen idee. Maar genieten doe ik zeker.

Wannabe, dan nog niet echt lachjes, maar vandaag wel een heel gesprek. Echt hele zinnen achter elkaar aan mij gericht. Wat ie bedoelde, geen idee, maar het was wel erg lief.

Missgroovy, echt wel u hoor, Thorsten wordt netjes opgevoed ;) En hij moet toch een goede indruk achter laten op de moeder van :rolleyes:.

Kuki, ik hoop dat het geen toevalstreffer is dat het volgende flesje net zo gaat.

11. missgroovy

Stephanie, voor Fenne is 1 zo'n klein schepje echt genoeg. Anders komt t ook erg moeilijk uit de speen. (je hebt ook de s fles hè)

Anders probeer eens een beetje uit met water. Gewoon 100 warm water en dan 1 schepje. Dat laat je even staan en kijk je hoe dik t word. Je moet namelijk kijken dat als hij er 20 min over doet, hoe dik t is over 20 min. Te dik is niet lekker en blijft in de fles achter.

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

ja ik heb ook de S fles maar heb speciaal een M speen erbij gekocht :)

13. missgroovy

de m speen gaat bij Fenne te hard, zelfs met nutriton. Ze verslikt zich dan dus ff testen hihi

14. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Oh goed dat je het zegt! Ga ik dat eerst even uitproberen.... :)

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nutriton: ik doe 150 water en 5 schepjes: 2 schepjes Nutriton want het wordt idd na een tijd steeds dikker.
    Bij 90 zou ik 1 schepje doen. (is al veel minder als op pakje staat)
    Ik gebruik 2 spenen: het eerste gedeelte drinkt ze met een S en het laatste (40) doe ik de M speen erop. Gaat prima!

16. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    alice ik snap wat je bedoelt hoor! Kan me ook wel voorstellen als je mannetje zoveel werkt!
    Wij doen hier best veel samen! ik doe door de weeks de kleine dingen... en op zondag als kya 's ochtends slaapt doen we met z'n tweeen het hele huis goed... En als mannetje thuis komt geeft hij kya de fles...en de laatste fles doet hij ook...

17. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Agenda:

22 okt - Valentijn controle ziekenhuis
    22 okt - Keano Mauro CB + 1e prikje
    22 okt - Kya CB+1e prinkjes
    23 okt - Isa echo heupjes kinderarts
    23 okt - Eerste werkdag Alice
    23 okt - Keano CB 2e inenting
    24 okt - Alyssia K&G 1e inenting
    25 okt - Fay CB 2e enting
    25 okt - Devid eerste prikjes
    25 okt - Keenan Jay 19.15 uur CB --> eerste prikjes
    30 okt - Isa Kinderarts uitslag echo heupjes
    31 okt - Isa CBS 2e x Prikken
    31 0kt - Ashley CBS
    31 okt - Kenji maneul therapeut
    2 nov - Kenji 3de enting
    5 nov - Valentijn osteopaat
    6 nov - Ashley echo heupjes
    6 nov - Ysabelle CB 2e inentingen
    8 nov- Hylke CB 2e inentingen
    8 nov - Collin CB + 1e Prikje
    12 nov - Alyssa CB + 2e prikje
    13nov- Naomi CSB + 3e prikjes
    13 nov - Ilse CB 2e maal prikjes
    15 nov - Fenne CB + 2e prikjes
    19nov- Valentijn csb + 3e prikjes
    20nov- Lenthe CSB + 2e prikjes
    7 dec - Nikster jarig (21)
    7 dec - Alice jarig (24)
    17 dec - Leander osteopaat
    31 jan - Kenji kinderarts

25 juni
    01. SonjaW Kenji Zsolt 1e kindje 5955 gram,hoofd 40,5cm,lengte 60cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, gebr. vliezen, vacuüm ZB, BV Duur van de bevalling 2 uur.Gb gewicht: 2340 gr
    16 juli
    02. Daantje78 Valentijn 1e kindje 5020 gram & 55 cm Bijz. 5 wk te vroeg, couveuse ZB, BV duur bevalling ong 5 uur. Gb gewicht: 1980 gr
    03. Tante Pollewop Keano 2e kindje 3950 gram 54 cm Bijz. 5,5 wk te vroeg, couveuse, gebr. vliezen . duur bevalling 3 uur.ZB BV Gb gewicht 2375 gram
    22 juli
    04. Mamalieske Isa 1e kindje 5100 gram Bijz. 2 wk+4 dgn te vroeg, vliezen gebroken 10cm ontsluiting, maar geeindigd in keizersnede Duur van de bevalling 4,5 uur.ZB, FV, Gb gewicht: 2664 gr
    23 juli
    05&06.Gummetje TWEELING 3e & 4e kindje Geb. gewicht nr 1: 2390 gram en nr 2: 2440 gram Bijz. ingeleid, 1 natuurlijke weg, 1 KS ZBm.i., duur van de bevalling:3 uurtjesFV
    26 juli
    07. Kathy Leander, 2de kindje 5340 gram Bijz. 8 dgn te vroeg, vliezen gebroken, ZB, BV Duur van de bevalling ongeveer 13 uur , Gb gewicht 3110 gram, 50cm
    28 juli
    08. Mirrepir1981 Hylke, 1e kindje 6080 gram, 60 cm hoofdomtrek 40.6 Bijz. 7 dgn te vroeg, vliezen gebroken, TB Gb gewicht 3880 grambijz. met mama jarig
    29 juli
    09. Ien Fay Regina 1e kindje 4115 gram, 52,2 cm Bijz. 3,5 wk te vroeg, vliezen gebroken ZB, FV Duur van de bevalling ong 6 uur.Gb gewicht 2280 gr
    30 juli
    10. Tanja20 Noa Faye 1e kindje 3430 gram,52 cm Bijz.9 dgn te vroeg,vliezen gebroken BV,ZB Duur van de bevalling 3.5 uur Gb gewicht 3395 gr
    2 aug
    11. Ladymama Timothy 2e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    3 aug
    12. Danielle 1979 Ashley 1e kindje 3815 gr 56 cm.KS fv Gb gewicht 2940 gr
    13. Alice Lenthe Sofie 1e kindje 4720 gr 57 cm KS FV Gb gewicht 3180, 48 cm
    14 Kuki Ysabelle Esmée 2e kindje 4900 gr. 55 cm Bijz ingeleid ZH FV Duur van de bevalling 8 uur Gb gewicht 3590 gr
    15. Fabienne79 1Luca Jamie 1e kindje Gb gewicht: 2770 gr
    5 aug
    16. Loulappie Lee Ann Caous 3200 gr Gb gewicht 3200 gr
    6 aug
    17. Borsatofan Jenda 1e kindje 3520 gr Gb gewicht: 3520 gr
    18. StefanieK Merijn 1e kindje 4750 gr en 60 cmBijz.thuis geboren FV Gb.gewicht: 3485 gr
    19. rheallover Alyssa Nadiyya 1e kindje 5140 gram en 58 cmBijz thuis geboren Zware bevalling ivm handje naast het hoofdje, de kleine zat klem,BV (6wkn daarna FV), Geb. gewicht 3270 gram
    7 aug
    20. Loran Naomi 1e kindje 4260gr, 56 cm. , hoofdomtrek: 37,6 cm.Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 8uur Gb gewicht 3070 gram, 47 cm.
    21. Amanchel Milana 2e kindje 4810, 55 cm gr Bijz thuis geboren,FV, Duur bevalling 2 uurGb.gewicht 4200 gr, 53 cm
    22. Roos21 Dylano 2e kindje4960 gr 56 cmBijz inleiding,FV, Duur van de bevalling 7 uur Gb gewicht 3360 gr 51 cm en hoofd 35.5 cm
    23. Miza Ilse 1e kindje 4975 gr, 55 cm, Bijz, ingeleid vanwege verminderd vruchtwater, 13 dagen te vroeg Duur bevalling 10 uur FV Gb gewicht 2985 gr, 47 cm
    12 aug
    24. Kiki80 Thorsten1e kindje 3995 gr, 55,5 cm,Bijz. Hypertensie, bijstimulatie, opengeslagen armpjeBV, Duur bevalling 14 uur Gb gew. 2810 gr, 50cm.
    13 aug
    25. Fibi Nick Valentino 1e kindje 5680 gram en 58 cm Bijz. ingeleid 38 weken/vacuum/knip FV ZH Geboorte gewicht 3295 gram en 50 cm
    14 aug
    26. Mamavanamber Keenan Jay 2de kindje 5300 gram en 57 cm Bijz. 12 dgn overtijd TH,BV Duur van de bevalling 7 uur. Gb gewicht 3940 gr en 51 cm
    27. Sarake Alyssia 1e kindje 5250 gram en 58 cm KS,FV Geboorte gewicht 3380 gram
    16 aug
    28. MamavanAmiek Fedde Nicolaas2de kindje..... gram en ..... cm Geboortegewicht gram
    29. Teddy Ben 1e kindje ...gram en ... cm
    17 aug
    30. Demi Aron 1e kindje 4750 gram en 56.5 cm Bijz. 13 dagen overtijd: OPPEROVERTIJDLOOPSTER Geb gewicht 3600 gr
    31. Hopla Robin 1e kindje5750 gram en +/- 59cm Duur bevalling 36 uur Bijz spoedkeizersneeFV geb.gewicht 4480 gram en 53 cm
    18 aug
    32.Mamary Amauri Joshua
    19 aug
    33.Missgroovy Fenne 1e kindje 5785 gr en 59 cm Bijz. Thuis GeborenDuur bevalling 8uur BV Geb gewicht 4020 gr
    20 aug
    34. Maro Robin Marcelle 1e kindje 3150 gram en 49 cm
    22 aug
    35. Nikster Kya michelle 1e kindje 5990 gram en 57 cmBijz. 12 dgn te laat, uiteindelijk keizersnede ZB, FV Duur bevalling: 25u Geb. gewicht 4440 gr.
    36.Noa Jelaisa Chelsea
    23 aug
    37.Raccon Devid Roas 1e kindje 5655 gram en 57,6 cm Bijz. 11 dgn te laat TB, BV Duur bevalling: 10u Geb. gewicht 3800 gr.
    38. Chigirl Keano Mauro 1e kindje 4545 gram en 58 cm Bijz. 5 dagen te laat ZB, BV Duur bevalling: 17u Geb. gewicht 2990 gram en 50 cm
    24 aug
    39. Nienke Nathan 2e kindje 3700 gram en 53 cm Bijz. 11 dgn te laat, inleidingDuur bevalling excl. inleiding: 4 uGeb gewicht 3700
    25 aug
    40. Jumde Sophie 1e kindje 3370 gram en 50 cm
    26 aug
    41. Stephanie21 Remy 1e kindje 3290 gram en .. cm
    42.Tammy77 Dévana
    43.Rapoenzel Collin1e kindje 4470 gram en 54 cm Bijz. KS, 4 dgn,1,5 dag weeen overtijdFV,ZH Duur van de bevalling 1 uur ks+1,5 dag weeen Geb gewicht 3325 gr
    29 aug
    44. Wannabe Espen 2de kindje 4085 gram cm.Bijz. meconiumZH, BV Duur van de bevalling 21 uur Gb.gewicht. 4085 gr
    30 aug
    45. Lintje Lutein 1e kindje 4370 gr 53 cm Bijz.10 dgn overtijdTB BV Gb gewicht 4370 gr
    31 aug
    46. Mist Niek 1e kindje 4245 gram Bijz. 9 dgn overtijd TB BV Geb gewicht 4245 gr
    4 sept
    47. Wannie Destin 2de kindje 3470 gr 49cm Bijz 8 dgn overtijd FV,TB Geb gewicht 3000 gr
    6 sept
    48.Wolvin Rick 2e kindje 5135 gr 55 cm Bijz. Ks 11 dagen overtijd KS BV Geb gewicht 5135 gr

26 Jongens en 22 meisjes[/quote]

18. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Hallo dames,

Ik heb mezelf maar even uit de lijst gehaald! Ondanks mijn goede voornemens is het me gewoon weer niet gelukt om regelmatig te posten, en dan is het gewoon vervuiling van jullie lijst! Volgens mij staan er trouwens wel meer meiden op die niet meer posten, als jullie die eraf halen scheelt dat were ruimte! Ik had het iig niet erg gevonden als jullie mij er al afgehaald hadden hoor.

Heb willekereurig een aantal pagina's terug gelezen. Zag dat er een uitje in Utrecht is geweest, gezellig. En wat een enorm leuke foto van alle baby's! En dan er er nóg mensen die beweren dat alle baby's op elkaar lijken.... !

Op de laatste pagina's zag ik dat een aantal meiden op een grijze wolk zitten en zelfs een pnd... Echt balen, sterkte allemaal! Hier zit ik al 2 maanden op een echte roze wolk, het gata echt hartstikke goed. Hij is gewoon een heel tevreden kindje en huilt echt weinig. Gelukkig, want ik kan nu volop genieten. Wel heb ik idd af en toe het idee "wat heb ik nou eigenlijk de hele dag gedaan?", maar ik probeer elke dag even op pad te gaan, naar de stad, koffie drinken met een vriendin etc. En hij is zo braaf dat ik zelfs al een paar keer lekker een boek heb liggen lezen op de bank en zelfs in bad :) Mijn man doet ook erg veel als hij thuis is moet is zeggen, dus dat scheelt ook. Nee mij hoor je niet klagen, en het is niet leuk om te lezen dat de roze wolk bij sommigen ontbreekt....

Las ook dat sommigen van jullie alweer aan het werk zijn of binnenkort gaan. Wat vliegt de tijd he? Ik heb mij ouderschapsverlof aansluitend opgenomen en hoef pas half feb te beginnen, maar ik denk er serieus over om wat eerder te beginnen. Hoe geweldig ik het ook vind met mijn mannetje, ik mis mijn werk gewoon enorm! Zowel de collega's als het inhoudelijke deel. Wil overdag wel weer eens een gesprek met inhoud voeren ipv alleen maar: "oohh, wat heb jij een grote bah-bah gedaan!" en "wil je een luier met een beer of een hond vandaag?". Maar ja, eenmaal aan het werl zal dat ook wel weer tegenvallen, dus ik stel de beslissing nog maar even uit. Van mij baas mag ik echter morgen al beginnen, dus dat ik ook wel leuk om te horen!

Nou, ik hoop weer eens af en toe bij te lezen hier!
    tot gauw!

19. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    :) :) :) :) :) :)

Meiden heb ik jullie in de war gebracht.Ik was bij mijn moeder en in de veronderstelling dat ik via mijn eigen profiel effe snel dat bericht voor fibi had geschreven maar niet dus.

Hihi maar het heeft jullie bezig gehouden.En Groovy was je er al achter wie boska was.hihihiiiii

Hier ook niet echt een roze wolk hoor.
    Ook nooit echt gehad .Geniet wel volop van mijn ventje.

Fv ja wat moet ik zeggen geloof dat hij het wel leklker vond eerst even wat smekken en proeven,maar toen ging het net zo snel als met de bv.Ik heb de nutrilon.En hier had ik de M erop gedaan maar toch weer terug naar de S want het ging te snel.
    Had de 123 speen maar daar kokt hij nogal eens van.

Kolven gaat ook super zit nu op 4keer wil over 2/3 dagen naar de 3 keer.

Groovy en Roos heerlijke foto's.

En over die 16 wk ik vind het ook te kort en heb ook echt het gevoel dat ik nog niet uitgerust ben.Ik Ro krijg je zelf 2 jaar dat je thuis mag blijven en krijg je elke mnd 200 euro.In Hongarije mag je een jaar thuis blijven en krijg je ook 250 plus ze betalen je verzekering.En als je dan naar ons rijke land kijk krijg je niks.Hoop dat bij de volgende de 26 wk zijn ingevoerd wat ze willen.
    Heb echt het idee dat je dat toch wel nodig heb.Vooral als je bv geeft.

Verder weet ik het niet meer hoor jullie hebben zoveel gebept.

20. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede

Deel Deze Pagina