Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannie

wannie Niet meer actief

loran: in het nieuwe regeerakkoord staat dat alleenstaande met kids de eerste 6 jaar geen sollicitatieplicht hebben. Ze hebben wel een scholingsplicht zodat ze na die periode sneller kunnen herintreden.

Dit zal wel ingaan vanaf 1 januari maar denk ook dat jij er wel op terug kan vallen als het werken je te zwaar word of om welke reden dan ook. Mischien dat je door het nieuwe regeerakkoord gebruik kan maken van de scholingsplicht en je zo kan laten omscholen...
    Even contact opnemen met je gemeente mischien?

Ik zie het echt nog niet zitten om al is het maar een uur per dag te gaan werken. Dat trek ik lichamelijk gewoon niet. Dus vandaar dat ik er achter aan ga over hoe het nou precies in elkaar steekt.

2. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    @ Wannie:

Mijn zusje is zwanger van de 4e en die moet zodra ze bevallen is weer zo snel mogelijk aan het werk. Ze zit in de bijstand en moet sowieso 20 uur per week gaan werken.

Ze zegt al: Dat lukt niet met 4 kinderen !

3. wannie

wannie Niet meer actief

Zover ik het nu begrijp is het nieuwe regeerakkoord nog niet "actief" en zullen de instanties natuurlijk iedereen zoveel mogelijk aan het werk hebben.

Als ik van de week gebeld heb dan laat ik het wel weten :)

Ik heb het getroffen met mijn adviseur...
    Hij is erg meegaand omdat hij mijn lichamelijke situatie kent en pushed dus niet zo....zoals bij heel veel anderen verhalen die ik heb gehoord.

4. wannie

wannie Niet meer actief

5. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Wij zijn zelf 2 werkende ouders... Ik ga dan ook nergens achteraan. We redden het erg goed gelukkig...

6. Goed om dat na te vragen idd. Ik hoef nog niet aan het werk, maar ik zou het ook nog niet kunnen. Veel teveel last van mn knip en mn gekneusde stuit. Hier ook een niet-pushende werkgever.

Phoe Rapoenzel 4 kinderen en 20 uur moeten werken, dat lukt toch nooit!

Hier heeft Jael een mamahangdag, nou ja. Ze is geloof ik niet helemaal fit, en ach met een hand typen wil ook ;)

7. wannie

wannie Niet meer actief

Als ze niet alleenstaand is zullen de regels wel weer anders zijn..... Maar vind het wel een goed iets dat ze alleenstaande ouders niet verplichten tot werk.....al zal ik dat over een behoorlijke tijd wel weer willen maar dat is dan echt mijn keuze en niet omdat het moet.

8. wannie

wannie Niet meer actief

Er zit ook weer een sprongetje aan te komen toch... met 8 weken?

9. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Zo he eindelijk eens tijd gehad om alles terug te lezen :confused:

Lintje de achter de bank techniek (of te wel struisvogelpolitiek) werkt niet hoor. Kan ik helaas uit eigen ervaring zeggen. Ik heb zo'n 6 jaar geleden te horen gekregen dat mn leven zoals ik het dacht te kennen 1 grote leugen was, en dat de mensen waarvan ik dacht dat die het meeste van me hielden zo'n 20 jaar lang tegen mn gelogen hebben. Heb toen enorm mn kop in het zand gestoken (als je het er niet over hebt, dan is het er niet) maar dat werkt dus echt niet!

Wanabe hoop dat je je snel weer beter voelt.

Jet wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, fijn dat Keenan weer thuis is.

En Alice hoe was je eerste dag?

Voor de rest ben ik het een beetje kwijt.... sorry

Hier gaat allles goed, Fay slaapt nog steeds door dus dat is wel heel erg fijn. Ze moet donderdag weer naar het cb, dan krijgt ze voor de 2e dr prikjes.

Heb vanmorgen de uitnodigingsbrief voor de cursus babymassage gekregen. Eerste les is volgende week dinsdag, maar zonder beeb :(

Nou ga proberen of ik het weer een beetje bij kan houden (zou enorm schelen als internet het gewoon blijft doen)

groetjes

10. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    @ Wannie:

Nee, ze is alleenstaand.. Wel een vriend maar niet samenwonend ofzo,...

@ AnneWil:

Dat kan ook niet.. 2 Gaan er al naar school, maar de jongste moet nog 2 worden en de ander wordt in februari geboren..

11. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Zo net terug van meneer de osteopaat. Echt een hele leuke lieve vent. Hij was ook erg lief en zacht met Fenne.

Ons meisje blijkt dus iets met haar nekje te hebben. Die voorkeurshouding kwam dus niet uit t niets.
    Hij kon geen breukje ontdekken of iets wat dat geweest zou moeten zijn volgens t cb. De beweeglijkheid van de armen was perfect.
    Voor de onrustige darmpjes heb ik oefeningen gekregen en adviseerd hij probiotica. Dus dat gaan we halen.
    Het onrustige, weinig slapen, spugen uren na de voeding heeft allemaal met haar nekje te maken. Ze heeft de boel bij elkaar gekrijst daar, maar opeens zomaar uit t niets viel ze in slaap (hij had zn handen op haar hoofd en drukte enz) en ze slaapt nu nog steeds!
    Volgende week woensdag gaan we terug.

Hij denkt dat het redelijk snel verholpen is bij Fenne omdat ze lekker beweeglijk is en het "probleem" eigenlijk alleen haar nekje is. Omdat ze zo sterk is, spant ze alles extra aan en dus de voorkeurshouding.
    Het scheve hoofdje gaat weer rechttrekken denkt hij. We zijn er immers vroeg bij.

Gelukkig maar :-D

4 kids, bijstand en 20 uur werken,,ppff dat word zwaar. Ik heb echter een heel uitgesproken mening hierover (geldt overigens niet voor iedereen!)
    Ik ken namelijk mensen die 1 of 2 kindjes hebben en die dus thuis zitten. Naar mijn mening kunnen zij best werken (ze zijn niet ziek, mankeren niks) Zij laten de kinderen nog overblijven op school omdat t ze teveel werk is om 8 keer heen en weer te lopen :confused: Ze klagen altijd dat ze te weinig geld hebben, maar stappen en geld voor een jointje en shag is er altijd. Ze was laatst naar de sociale dienst geweest en kwam helemaal over de pis terug want ze moest gaan werken. Hoe ze erbij kwamen hoe moest ze dta regelen en doen,,,,, uhmmmmm dan vraag ik me af wat is het verschil met mij bijv. Ik bedoel wij werken dadelijk ookmet zn 2en en ik zal ook vooropvang moeten zorgen. Ik zie dus t verschil niet. Ik mag dat echter niet hardop zeggen want dan heb ik ruzie met haar.

Kijk dat t leven moeilijker is als je alleen bent met 1,2,3 of meer kids kan ikme voorstellen tot op zekere hoogte. Soms hebben de mensen daarvoor gekozen, soms niet. Als je ervoor kiest zeur dan ook niet. Meestal als t de mensen overkomt dan zie je dat ze ook aan de slag willen maar word t vaak moeilijk gemaakt door alle regeltjes die we in nederland hebben.
    Als je een beetje teveel verdient dan heb je al nergens meer recht op. Echt belachelijk geregeld terwijl als je volledig in de bijstand zit, krijg je heel veel (vergoeding sproten kids, vergoeding uitstapjes kids, alleenstaande ouderkorting enz) Wat dat betreft is nederland beetje raar geregeld.

Maar goed dat is een andere discussie die we hier niet gaan voeren. Let wel iklaat ieder in zn waarde! Dus verder geen vooroordelen of veroordeling naarmensen van hier (had t ff overmensen hier inmijn omgeving :-D)

Ow ze is wakker,,,honger alarm:-D

12. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    oh wat leuk.
    robin ligt op de speelmat en zie haar voor de eerste keer tegen de beestjes aanmeppen. en ze vindhet leuk. whahahaha..

13. missgroovy

Haha Maro wat leuk, laat haar dat eens aan fenne leren. Die vind kijken tot nu toe t leukst :( hahah

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Dat is zo lief... Ik moet zeggen dat de babygym hier ook al bijna gesloopt is. Af en toe is hij iets te enthousiast.
    Als hij dat nou eens wat minder doet en wat meer gaat lachen :)

15. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    ja kijken dat deed robin tot nu toe ook alleen maar.. maar nu opeens.. volgens mij dacht ze gewoon dat mama niet aan het kijken was. haha.
    ze deed het wel alleen met haar linkerarmpje. hihiih maar zag er echt schattig uit.... volgens mij was ze uitgeput van het spelen want ze ligt nu in dromen land..

oja en trouwens ze heeft vandaag echt aan een ruk doorgeslapen tot 7u.. ik schrok om 6.30u wakker en moest echt even gaan controleren of ze nog ademende.. gelukkig ze deed het nog. hihihi

en nog iets. het eetstoeltje van de kruidvat. echt helemaal top.. was er snel bij want na mij waren er nog 2 en die waren voordat ik afgerekend had al vergeven.. het ging zo snel..
    kon het natuurlijk niet laten om hem nog 4 maanden in de doos te laten zitten.. meost wel even gekeurd worden. en hij is echt leuk en goed degelijk spul.. heb hem nu als decoratie in de keuken staan..
    dus dames echt een aanrader en dat maar voor 40 euro.. nog nergens zo'n goedkoop stoeltje gezien. want vind ze allemaal zo duur en wat doen ze erin alleen maar eten. zal even kijken of ik een foto kan scoren..

16. missgroovy

Ik heb ze ook gezien maro, in gulpen stonden er gisteren nog 3 toen we t kruidvat verlieten nog 2 hihi
    Ik heb al een eetstoel maar had ik m nog niet dan had ik m zeker meegenomen.

Ik ga dan ook maar eens niet kijken als ik zo'n ding boven haar hang,,,,,

17. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
  18. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
  19. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
  20. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    nou succes miss g..

en fenne kom op je kan het.. laat mama meegenieten.. haha

het valt me vaker op als ik haar even alleen laat met speeltjes dat ze dan dingetjes doet die ze niet doet als ik er boven op sta.. alsof ze zich nu al zo gepuched voelen. hahaha.

maar heb het moment gelukkig gefilmd. kan papa dadelijk ook even genieten van het moment..

haha echt ideaal zo'n camara.. zo heb ik haar gisteren uitvoerig gefilmd toen ze weer eens haar handjes aan het ontdekken was.. zo schattig om te zien..

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zou me nu al aan het feit kunnen ergeren dat schoonmama aan het oppassen is en dat zij als eerste iets zou zien wat robin dan weer leert. whaaaaaaaaaaaaaaaaa stel je voor ze zou haar 1ste stapje zetten bij schoonmama.. neeeeeeeeeeeee. dan zit ik gewoon in de ontkenningsfase en negeer het. hahah.

meiden ik ga koken. mannetje komt zo thuis.

Deel Deze Pagina