Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier ook nog eens bericht van mij. Telkens ik eens de tijd neem om achter de pc te gaan zitten, roept Leander, dus veel verhaal kan ik nooit typen.

@Kiki: wat vreemd dat Thorsten helemaal geen contact met je wil zoeken, kan best begrijpen dat je je wat :( voelt daardoor, zo zou ik me ook voelen. Hopelijk brengt hij daar vlug wat verandering in hoor.

@mamalieske: wat een sterke meid heb jij al! Leander doet dit nog niet hoor, hij haat het zelfs om op z'n buikje te moeten liggen. Net als z'n zus toen ze klein was.

Sinds Leander die andere medicatie heeft, gaat het prima met hem, ik heb een heel ander kindje. Maar in momenten kan hij toch nog erg boos zijn, dat we totaal niet weten wat er aan de hand is.
    Meneer maakt nu al duidelijk dat zijn wil wet is.

Volgende week vrijdag weer m'n eerste werkdag. Gelukkig is het maar 1 hele dag en dan 2 halve dagen. Dan heb ik nog 14 dagen verlof. Maar ik zie er echt tegenop om terug te gaan werken. Ik geniet zo van de kindjes en vind het jammer dat ik weer zoveel zal moeten missen. De laatste weken was de band met m'n dochtertje ook weer stukken beter geworden, hoop dat dit zo zal blijven als ik terug ga werken.
    Maar ben ervandoor m'n meid huilt wat.

2. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik blijf vandaag maar even lekker binnen met ons biggetje. We gaan morgen naar mijn ouders en ik zou het jammer vinden als ie daar ziekkies is. We hebben namelijk heel wat bezoekjes af te leggen in 4 dagen tijd hahaha..

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ja lijkt me slim, ik ga ook niet meer naar buiten. (alleen straks boodschappen doen maar daar denk ik nu nog niet aan)
    ben nooit echt een koukleum geweest maar krijg t gewoon niet warm

4. rheallover

rheallover Actief lid

Nou het ging vanochtend allemaal redelijk goed, rond 11 uur wordt ze wakker, poepluier, niet zomaar eentje maar echt heel waterig :| zo heeft ze keiharde keutels en dan weer diarree, dus even lekker in bad geweest en weer wat te ete gegeven, maar nee mevrouw heeft 20ml op en weer geen trek meer, dus ze zit even rechtop en voila er komt een golf spuug uit, dus tja die 20 ml was er ook zo weer uit :( maar ze deed niet huilen tijdens de fles, dit keer alleen maar lachen, ook vreemd :|

Heb haar net getemperatuurd, 38.3 graden, dus minstens 1 graden verhoging (normaal zit ze rond 37.1)

Ik heb wel een kruik in dr bedje gelegd, haar handjes waren echt ijskoud :| Ga nu nogeens het CB proberen te bellen misschien heb ik er meer aan als de kinderarts, denk haast van niet gezien ik ze al de hele week niet te pakken krijg.

5. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    @ Rheal:

Heeft ze niet gewoon een griepje te pakken. Ja ik weet het niet hoor.. Ik zeg ook maar wat...
    Ik hoop dat je gauw weet wat het is, want vocht is toch wel erg belangrijk...

6. Niet meer actief

Even snel:

Kiki, dikke knuffel, ik hoop dat je iets kunt vinden/ advied kunt krijgen dat helpt. En wat -pieieieiep- van je hubbie's werk zeg, echt belachelijk. Nog een dikkere knuffel

Daan, tjee, arme Valentijn, ik hoop echt dat het met verkoudheid te maken heeft en weer weg is snel, maar je hebt t zelf ook? Balen meis, maar gelukkig kunnen ze het wel goed behandelen.

Jet, Heerlijk, ben je dr eindelijk vanaf.
    En hoop dat Keenan snel weer van de kroep af is. Mijn broertje heeft het als baby ook gehad.
    Zeelucht schijnt erg goed te zijn voor hem.

Rheal, jij ook een dikke knuf, hopelijk doet iemand (cb/ arts etc.) even goed zn best om uit te vinden wat er is en hoe het te verhelpen.

Missgroovy, warme chokolademelk drinken :D

7. missgroovy

Rheallover, ik wil niet vervelend zijn maar als ze koorst heeft (bij babys is 38 geen verhoging maar koorst) dan absoluut geen kruik erbij leggen!
    Koude handjes is normaal je moet in het nekje voelen. Met die kruik maak je de koorst erger.

Bel gewoon de kinderarts weer op en eis dat ze haar nakijken, voormijn part in het zh houden totdat ze weten wat er aan de hand is want dit kan zo niet hoor

8. missgroovy

raccon warme chocooooooooooo wauw wat een goed idee :-D ga t meteen maken :-D

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    helemaal mee eens miss G vooral geen kruik, en nu direct eisen dat ze wat doen! dit kan echt niet!

10. Niet meer actief

11. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    kan ff niet reageren
    Ben ontzettend druk met school... jaja tis weer begonnen... nog 3 weken en dan moet ik er weer aan dus!

Keb alleen nog snel een vraagje....?
    Weten jullie wat ik kan doen tegen warmte bultjes?
    Kya der voorhoofdje zit er de heletijd onder!

Groetjes!

12. Hoi meiden

Jeetje wat een ziekenboeg ineens zeg :( . Heb alles gelezen en hoop dat het allemaal meevalt en goed komt met de beebs. Wat een getob...

Meiden die weer werken petje af hoor!

Een knufje voor Lintje en mammalies. Heel verdrietig als je net een kindje hebt en 1 of zelfs meerdere van de opa's en oma's zijn er nog wel maar zijn er niet..... Heel moeilijk lijkt me dat om mee om te gaan

Kiki dikke knuf voor jou. Wat dat betreft heb ik dan wel mazzel. Robin lacht hier wat af en zoekt heel veel contact. Lijkt me heel verdrietig als je al een 'bewerkelijk' kind hebt zullen we maar zeggen en je wordt ook niet beloond met lekker lachen op zijn tijd. Die werkgever.... nou ja.... wat moet ik daar van zeggen. Ongelovelijk...

Hoe gaat het nu eigenlijk met afbouwen van de paccodoek? En hoe kunnen ze een voorkeurshouding krijgen door die doek :rolleyes: ?. Robin heeft trouwens ook een lichte voorkeurshouding. Niet ernstig maar moesten we wel alert op zijn. Dus van het weekend hebben we haar bedje omgedraaid. Oh oh wat lachen zeg, je had haar moeten zien kijken: Nou zeg... het huis is omgedraaid :confused: !!!. Overigens helpt dat omdraaien voor geen meter want ze kijkt nog steeds het liefst dezelfde kant op 8)

Ik was gisteren naar die psychiatrisch verpleegkundige geweest. Er was een plekje vrijgekomen en ik mocht ertussen. Het is inderdaad een postnatale depressie maar gelukkig wel licht nog, ben er op tijd bij. Zij vond ook dat we het beter zonder antidepressiva kunnen proberen (vond de huisarts ook). Omdat die ál je gevoel afvlakken, dus ook de momenten dat ik even wel blij ben want die heb ik gelukkig nog wel.

Ik krijg een paar gesprekken met haar en heb een boekje meegekregen met een training. Dat lijkt erg op die link van Wannabe pas geleden. Proberen om je gedachten bij gebeurtenissen te sturen zodat je de neerwaartse spiraal van steeds rotter en schuldiger en eenzamer voelen kunt doorbreken. Klinkt wel goed, dus dat gaan we proberen.
    Ondertussen heb ik de kalmeringstabletten die ik van de huisarts heb gekregen nog niet hoeven gebruiken... Gelukkig maar

Vandaag is Robin voor het eerst een hele dag bij opa en oma. Spannend hoor, mijn eerste 'vrije dagje'. Ik ben echt helemaal vrij, want hubbie zit deze week in Copenhagen voor zijn werk en de hond hadden we even ondergebracht bij mijn schoonouders (zodat ik 1 zorg minder had tijdens hubbies afwezigheid).

Het is tot nu toe hartstikke goed gegaan zo in mijn uppie. Robin gedraagt zich weer even voorbeeldig... Benieuwd hoe ze het vandaag bij opa en oma vindt. Maar ik ga niet bellen, moet ff verplicht met andere dingen bezig zijn ;)

Ik ga zo dus maar even naar het Stadhart.

Groetjes allemaal
    Kirsten

13. rheallover

rheallover Actief lid

Sorry, van de kruik heb ik verkeerd vermeld, ik heb het voor ze in haar bedje ging onder de dekens gelegd en daarna er tussen uit gehaald ;) om haar bedje op te warmen. En de kruik was niet gevuld met heet water maar met lauw water, dus zo heel warm was haar bedje niet.

Krijg CB nog niet te pakken dus straks toch maar weer de KA bellen. Ze heeft nu net nog even 20 ml gedronken en dat heeft ze wel binnen gehouden. Nu is ze in slaap gevallen met haar knufje in dr handje.

Haar ene wangetje is helemaal schaal van het spugen van afgelopen dagen, heb er heel klein beetje bepanthen op gesmeerd, sudocreme vindt ik zo slecht in trekken, ligt ze straks met hele witte wangetjes in bed.

Nu ze slaapt ga ik even eten, heb ik nog niet gedaan namelijk.

14. missgroovy

Whahaha raccon die is geweldig!

Hopla, heerlijk een dagje vrij. Vin dje t niet raar. Ik vind t altijd zo leeg en stil in huis. Kijk nu slaapt ze wel en is t ook stil maar anders hahah
    Geniet ervan!
    Trouwens hier toen ook t bedje gedraaid maar mevrouw kijkt ook liever een uur naar de muur dan zich omdraaien 8)
    En fijn dat je de medicatie nog niet hebt hoeven gebruiken! Fijn dat je er op tijd bij bent dat scheelt een hoop!

Nikster warmte bultjes, je kunt er vrij weinig aandoen. Je kunt wat calendula emulsie erop smeren maar meestal gaat t vanzelf weg

15. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Ik heb voor Collin van Zwitsal de creme voor de wangetjes. Dat helpt erg goed met droogte enz enz.. En het ruikt ook nog eens lekker !

Ik ga vanaf vanavond ook maar weer een kruikje in Collin's bedje leggen. Want de verwarming aan op zijn kamertje is ook niks.. Wordt het weer veel te warm...

Sabbelt jullie ukkie ook op alles nu ? Collin die sabbelt op zijn handje, truitje enz enz...

16. missgroovy

Nee hier geen sabbelkont, wel kwijlen af en toe. Had gisteren heel mn shirt nat toen ze op me lag.

Ook geen kruik en geen verwarming. We hebben ookmaar enkel glas boven en tis best koud maar Fenne heeft t altijd lekker warm, alleen dr handjes niet maar das normaal.

17. rheallover

rheallover Actief lid

Racoon, echt kei leuk dat filmpje :)

Hopla, fijn dat je nu weet wat er scheelt en hulp hebt :) en heerlijk toch even een dagje vrij :)

Rapoenzel, hier eentje die al de duim gevonden heeft hoor :confused: steek m zo in dr mondje zonder moeite :| en tja sabbelen op haar knuffies doet ze ook al :)

18. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    k dacht al dat ik er weinig tegen zou kunnen doen... soms zijn ze een paar dagen weg en dan hup zijn ze er weer.... ik kleed haar bewust al niet te warm en ook de verwarming niet te hoog...(en ik het maar koud hebben hihi)

Oja gister nog verwend door me mannetje... hij heeft een hele leuke nieuwe luiertas voor me gekocht (die van de kruidvat aanbieding van deze week:D) echt super lief en mooi... is ook handig want er zitten van die dingen aan met drukknoopjes waarmee je hem ook als fietstas kan gebruiken:D

19. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    hih nu heb ik er al 5 luiertassen;)

20. demi26

demi26 Niet meer actief

Zo eindelijk weer eens een beetje tijd om hier bij te beppen! Veel te lang geleden.. Heb wel zo nu en dan bijgelezen, maar niet gereageerd... Sorry, ga het vanaf nu weer goedmaken.

Met Aron gaat alles toppie. Ben erg benieuwd hoeveel hij geroeid is en morgen moet hij zijn eerste inenting. Kijk en of hij ook geen kik geeft zoals Keano. Wat een bikkel!
    EN tja, ook Aron is een sabbelkont. Truitje, speeltje zijn eigen handje... Echt heel lief om te zien...

Aron heeft 1 probleempje. Hij heeft tijdens de bevalling een spierscheurtje in zijn nek opgelopen. Die blessure is nu bijna weg, maar als gevolg heeft hij een heel strak gespannen spier en kan niet goed naar links kijken ( vandaar ook een voorkeurshouding naar rechts in bed) Hij staat nu ongeveer 4 weken onder fysio begeleiding, maar echte verbetering is er nog niet. Gelukkig heeft hij een harde schedel, want ze hebben zijn hoofdje opgemeten en er is absoluut nog geen spraken van scheefgroei! Gelukkig.

Wel vind ik het heel sneu voor hem dat hij niet lekker met zijn hoofd de andere kant op kan draaien ( terwijl hij wel grrag die kant op wil kijken) en dus heb ik nu ook maar eens een afspraak bij een osteophaat gemaakt. Daar kan hij over 2 weken terecht en die man dacht dat hij er zeker wel wat mee kon. Dus hopelijk kan mijn mannetje zich snel lekker vrij bewegen.

Nou morgen laat i kwel weten hoe alles op het CB verlopen is!

Tot gauw

oh ja, Aron heeft ook 2 weken last van die warmtebultjes/ melkuitslag gehad, maar ik heb er helemaal nieits opgesmeerd en nu is het over... Wel is zijn huid een heel klein beetje uitgedroogd, dus nu doe ik er soms wat Zwitsal of Vaseline op.

Deel Deze Pagina