Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

nikster die tas hebik ookgezien, erg leuk! Stond er mee in mn handenmaar heb t terug gelegt want ja heb er al 1 ;) Heb daarintegen wel een boxkleed, slabbers, waskussenhoes en badcape gekocht hihi

2. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hihh had hem zelf ook al gezien maar k dacht nee laat ik het maar niet doen ik heb er al 4.... dan vind michel vast niet goed.... haha en toen kwam ie er zelf mee aanzetten....zoooooo lief:D

3. maro

maro Actief lid

1 aug 2007
    300
    0
    0
    maastricht
    rheallover

was jou kleine meid niet eentje van een doorkomend tandje..

zoja dan heb ik mischien iets voor je..

zonee dan beschouw als niet verzonden.

Wanneer het tandje is doorgekomen en er geen nieuwe tandjes op komst zijn, moeten de klachten verdwijnen. Als dit niet gebeurt, kan het goed zijn dat je baby ziek is. Let vooral goed op koorts. Als een eventueel flinke verkoudheid of griep bij je kind samenvalt met het doorkomen van de tanden wordt die vaak over het hoofd gezien. Bij ernstige of langdurende klachten is het raadzaam om contact met je huisarts op te nemen.

4. Ik stond er net ook bij te kijken, bij de luiertassen. Kinderstoelen helaas al op maargoed we krijgen em van mn schoonouders, als geboortecadeau. Ik wil erg graag de Stokke, hihi alleen een beetje duur :), maar ja als schoonpapa betaald...

Ben net bij de huisarts geweest voor anticonceptie, pff ik weet het nog echt niet, mirena/cerazette(pil)/implanon. Eerst wilde ik graag een spiraaltje en na het verhaaltje van Lintje dacht ik dat doe ik ook maar. Pff tot ik die eendebek zag.... Mmm toch maar niet. Komt ook doordat alles nog erg gevoelig en strak is van onderen. Iemand toevallig ervaring met Implanon?

Brr het is echt erg koud buiten, hier ook aan de chocolademelk en de tomatensoep! Ik heb Jael haar bed ook voorverwarmd met een kruik gister, twas best fris op haar kamer. Ook omdat ze gister niet helemaal fit was, kreeg haar oogjes moeilijk open en die waren ook vies. Gelukkig vandaag weer helemaal fit.

sterkte alle mama's met zieke kindjes, of die zelf ziek zijn! Ik ga ff mn soep op eten.

5. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Zo, ik heb maar een extra schermpje geopend want anders kan ik echt niet op iedereen reageren hoor!

Rheallover; wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat. Gewoon vol blijven houden bij de arts hoor, er moet toch íets aan de hand zijn?!?!

Mexico; Nick wordt niet gedoopt (zijn niet gelovig), is het uiteindelijk nog wel de kerk van je keuze geworden? Verder zijn wij in onze familie/vriendenkring ook de enige met een kleintje. Mijn broer heeft twee kids van 4 en 8 en bij mijn man in de familie is de jongste al 11..... Ziet er ook niet naar uit dat er nog kleintjes bij komen, dus ook hier moet hij het doen met vriendjes uit de buurt, creche en straks school.

Sonjaw; kun je het allemaal een beetje bolwerken nu met werken? En kunnen Ati en Kenji het een beetje met elkaar “vinden “nu?

Mamalieske; wat grappig dat jullie in het ziekenhuis zijn gefilmd, nu geen sterallures krijgen hè, hahahaah. Fijn dat de heupjes goed lijken. Nick moet ook nog voor een echo, maar heb er nog niets van gehoord, zal de volgende keer bij het CB eens navragen. En wat een sterke nek heeft Isa zeg! Nick wil ook niet graag op zijn buik liggen en als hij het wel wil dan veegt hij wat met zijn mond over het kleed. Hij kan wel van de ene naar de andere kant draaien maar voor de rest.... Zijn er nog meer beebs die hun hoofdje nog niet optillen als ze op hun buik liggen?

Daantje; wat zielig voor Valentijn dat ie zo benauwd is, ik hoop voor hem dat het geen astma is hoor, en als het wel zo is dat hij er dan nog overheen groeit, dat hoor je ook wel eens. Bij mij in de familie zit ook astma (mijn moeder heeft het zwaar) dus ik hoop dat het Nick bespaard blijft.

Rapoenzel; veel plezier bij je ouders! Enne, Nick sabbelt ook veel op zijn knuistje hoor, en kwijlen doet ie ook erg veel, tegenwoordig ligt ie de hele dag met een slab om, hahahaaah.

Tante Pollewop; hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter met Keano.

MamavanAmberenKeenan; gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!

Maro; dikke knuf, hopelijk knap je zelf ook snel weer op meid.

Kiki; ook voor jou een hele dikke knuf! Kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt op deze manier. Is het alleen bij jou dat ie dat doet? Of doet hij het bij iedereen?

Alice; hahahaah, zit je lekker op je werk mee te lezen? Groot gelijk heb je hoor. Lukt het een beetje met werken?

Missgroovy; wat gaaf dat Fenne zo lang doorgeslapen heeft zeg. Kom je lekker aan je rust toe! Enne, wij hebben net ook gelopen (even naar de super) maar het is inderdaad fripsjes hoor. Heb Nick lekker een jasje met capuchon aan gedaan, onder de dekens en het dekje bovenop de kinderwagen gedaan, die had het wel lekker warm, hahahaah.

Kathy; kan me voorstellen dat je geen zin hebt om te gaan werken, moet er zelf ook nog niet aan denken!

Raccon; wat een geweldig gaaf filmpje, hahahaah. Vooral dat scheetje dat ie laat, ik lag helemaal dubbel! Hihihhi

Nikster; hier helaas ook geen ervaring met warmtebultjes. Veel succes met je school hoor, moet er zelf niet aan denken, pfffftttttt.

Hopla, dikke knuf voor jou. Fijn dat je hulp hebt en dat je er zonder medicijnen nog iets aan kan gaan doen. Ik zelf gebruik dus wel antidepressiva (al jaren) maar niet voor depressies maar tegen paniekaanvallen en (chronische) hyperventilatie. En het klopt wel dat het je gevoel op sommige punten afvlakt hoor. Gelukkig kan ik wel ontzettend veel van Nick genieten en zijn die gevoelens heel hevig en diep. Daar ben ik wel even bang voor geweest hoor. Maar ik gebruik gelukkig een vrij lage dosis.

Demi; fijn dat alles met Aron goed gaat, wel zielig van dat spierscheurtje, hopelijk biedt de osteopaat uitkomst.

Zo, nou... Dat was een hele lap tekst, hahaaaah.

Hier gaat verder alles wel weer redelijk, Nick is ‘s nachts helaas nog steeds wel erg onrustig maar dat zal wel van tijdelijk duur zijn (hopelijk). Verder heb ik net een postpakketje gekregen...... Ehhh, ruim 700 foto’s van Nick die ik heb besteld :oops: . Dus ik heb wat te doen, hahahaaah.
    :)

6. Fibi; Jael tilt haar hoofd ook nog niet zelf op maar kan hem wel goed rechtop houden als ik haar rechtop vasthou. Succes met je 700 foto's! Ik ga een digitaal fotoalbum maken bij de Hema en die laat ik als boek drukken, lijkt me leuk om te doen!

7. Fibi; Jael tilt haar hoofd ook nog niet zelf op maar kan hem wel goed rechtop houden als ik haar rechtop vasthou. Mits ze niet moe is. Succes met je 700 foto's! Ik ga een digitaal fotoalbum maken bij de Hema en die laat ik als boek drukken, lijkt me leuk om te doen!

8. missgroovy

700 :confused: wowie uhmmmm plak ze zou ik zeggen hahahha
    enne ik had Fenne ook heerlijk aangekleed, die ligt nog steeds te slapen in de wagen

Fenne tilde haar hoofd al direct na de geboorte op,,,,,word vast de sterkste vrouw van nederland (mag t niet hopen maar goed hahah)

Ow ja mexico hier ook geen doop. Zijn ook niet gelovig en dat gedoe met die familie heb ik geen zin in. Familie vind t maar raar dat we het niet doen, maar goed tis onze keus

Annewil, ik wilde ook eerst t spiraaltje maar ben weer met de pil begonnen. Aangezien ik toch de bv aant afbouwen ben vond ik dat wel makkelijk. Had hier nog 3 doosjes liggen. Heb de arts gebeld en mocht gewoon beginnen met mn oude pil. Ben wel de eerste maand niet beschermd omdat ik zo ben begonnen en niet op de eerste menstruatiedag. Ik ben dus nog niet ongi geweest en ik wil t niet riskeren dat ik dadelijk onverwacht op mn eerste werkdag ongesteld word ofzo hahah

9. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    @ mexico.... kya van de nachtfles afkrijgen hebben we als volgt gedaan: Ze werd uit zichtzelf al om 5 uur wakker... we haalde haar er dan uit en ging ze bij ons in bed (tussen ons in op het aankleedkussen) speentje erin hand erop en zelf verder tukken.... ze sliep dan na zo'n 15 min... ze moest wel tussen ons in want ze houd haar speentje nog niet goed in de mond.... en uiteindelijk na 2,5 week sliep ze door tot half 8

En wij zijn niet de enige met een beeb in de vrienden groep... kya heeft al een vriendje Quinten van bijna 1 een vriendinnetje Liss van 7 maand en nog een komend vriendinnetje die komt ong als kya 5 maand is... (grappig detail tussen alle beebs zit 5 maand :D)

10. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Nick tilt zijn hoofd inderdaad wel op als hij rechtop zit (of als ik hem op/over mijn schouder laat boeren) alleen niet als hij op zijn buik ligt dus. Dan is het net een varkentje zoals hij aan het knorren en snuiven is in het kleed..... :)

En, ik heb wel 700 foto's maar niet alles wordt ingeplakt hoor, ik zoek echt de allermooiste er uit (zijn er ook nog wel genoeg :confused: :) ) maar ik heb nu twee albums, ééntje met een afdruk van nick voorop (had ik al verteld hier) en een scrapalbum die ik ook wil gaan maken met allerlei foto's er in. Lijkt me erg leuk om te doen. Wilde eerst ook een digitaal boek maken maar ik vind dit toch leuker. Ik was al begonnen met een digitaal album maar hij werd me gewoon niet naar mijn zin, nou ja, dan maar zo! :p

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jeeeej wat schrijven jullie veeeeellll!
    heb nog steeds geen tijd om op iedereen te reageren.

Demi: Lenthe heeft precies hetzelfde als Aron! Als spierscheurtje en daardoor voorkeurshouding! Stabilteitskussen en veel oefeningen hebben hier al goed geholpen!

Tot later!

Ohja Jet gefeli met de verkoop van je huis!

12. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    nikster oke dan ga ik dat ook eens proberen heb dat namelijk al 2 nachten ooit gedaan maar toen weer mee gestopt dacht heeft toch geen zin. Maar nu gister avond heb ik kain in bed gelegd om 8u hij had de hele dag bijna niet geslapen. Toen zijn we op de bank in slaap gevallen en ik werd wakker was het al 5uur :confused: en ineens hooorde ik kain. Dus het is gewoon een gewenning 5u maar hij had de fles van 11u overgeslagen.
    Om 5u de fles gegeven en die spuugde hij meteen weer uit. Dus nu wil ik toch later in bad 10u ofzo en dan de fles en naar bed en dan gaan rekken. Maar inderdaad vanaf 5u raakt hij telkens zijn speen kwijt. Nou dat word even hard werken. Dankje

13. missgroovy

uhm kind slaapt nog steeds :confused: de osteopaat gisteren zei dat zem ss wat meer ging slapen haha maar dit is beetje te haha ze heeft pas 1 fles gehad,,,ga haar eens even wekken haha

14. demi26

demi26 Niet meer actief

'k heb het denk ik gemist, maar waarom zou Fenne vandaag meer slapen?

15. demi26

demi26 Niet meer actief

Dat stabiliteitskussen is toch alleen maar voor de afplatting, daar traint ze haar spiertjes toch niet mee? Aron wurmt zich er tussen naar halve rugligging... werkt niet echt bij hem... Ben wel blij dat het bij Lenthe uitkomst biedt!

16. Mexico; ik heb dat hier ook zo gedaan eerst 's avonds beetje wakker houden en rekken. Dan badje en daarna voeden en gaan slapen. Eerst was dat half elf tot 3 uur maar dat werd al gauw later. Nu zijn we zo ver dat we het 's avonds steeds ietsjes vervroegen. Inmiddels slaapt Jael van half tien tot 6, soms iets eerder soms iets later.

Missgroovy; Welke pil ben jij gaan slikken? Cerazette of weer een gewone? Ik moet wel een pil hebben die naast de borstvoeding kan want ik ga er nog niet mee stoppen.

Demi; volgens mij door het bezoek van de osteopaat?

Ik heb hier inmiddels de houtkachel aangemaakt, brr koud is het. De hele zwangerschap had ik het zo heerlijk warm maar nu weerouderwets koud.

17. mexico

mexico Actief lid

2 mrt 2007
    340
    0
    0
    ok ik ga aan de slag, want inderdaad kain kwam eerst om 3u elke nacht daarna 4uur en nu telkens 5uur dus hij verlegt het zelf ook al.Dankje !

Ik zag ook bij nikster op hyves dat jullie ook bij elkaar komen met de kleintjes wat leuk zeg.

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Demi: idd dat kussen gebruiken we tegen afplatting van het hoofd. Maar zonder dat kussen zou ze op rug haar hoofd naar rechts neerleggen helemaal plat (dus helemaal haaks zeg maar, snapje?) en met kussen ligt ze dus op haar zij maar staat hoofd als het ware recht naar voren! Dat is weer beter voor de genezing van het spiertje.....al gauw ging ze gewoon meer rondkijken.

19. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Nachtvoeding eraf: Ik maak Lenthe steeds wakker om 23.00 uur en dan drinkt ze (half slapend) de fles leeg en dan komt ze pas weer om 7.00! Maar dat duurde wel even....in het begin kwam ze gewoon om 3uur (zelfde als toen ze 19.00 laatste fles had gehad) maar werd steeds iets later...en nu dus 7 uur. Ik bedoel te zeggen dat het niet perse hoeft om je kleintje mee naar bed te nemen en de speen er steeds in te doen, althans hier niet.

20. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Enschede
    leuk he mexico! we zijn 7 oktober met 16 mama's en beebs in utrecht geweest! echt gezellig!

Deel Deze Pagina