Augustus 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door sonjaw, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Idd wat Sonja zegt....en je kan Nick zn nek ook trainen door hem bijv hem rechtop tegen je aan te houden met zijn rug tegen je, dan doe je je arm tussen zn benen door en hand op zn borst/buik. Dan kantel je hem iets naar voren zodat ie zn hoofd op moet richten. Snapje wat ik bedoel? Dit is absoluut een goede oefening, die heb ik meegekregen van de kinderfysio.

2. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Effe bellen ;)

3. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik hier ook Alice volgens hun is het helemaal niet zo goed om ze plat te dragen zeg maar

4. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland

Zo bedoelt ze en dan kan je je arm ook tussen de beentjes doen.

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    son. zo draag ik Naomi ook vaak ( zoals je op de foto hebt). Vooral als ik even snel door de winkel ga met mijn moeder.

Vind zij leuk, kan ze alles zien..

Maar dat is dus niet goed voor de baby's, of wel?

6. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Inderdaad Sonja! Bedankt voor de foto :) Door je beeb veel rechtop te dragen traint hij ook zn nek.....wie weet als hij iets meer getraint heeft dat Nick dan wel op zn buik wil liggen. (sommige vinden het frustrerend niks te kunnen op de buik)

7. Rapoenzel

Rapoenzel Fanatiek lid

9 aug 2007
    3.766
    0
    0
    Alphahulp
    Nijverdal
    Collin houdt zijn hoofdje al heel veel omhoog.. Vooral als ie op zijn buikje ligt of als ie een boertje moet doen....

8. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Bedankt voor de tips meiden, ga er morgen gelijk mee aan de slag. Ik was al wel begonnen met hem wat te laten zitten. Omdat ik dat "spelletje" ook in het Oei ik Groei boek zag staan. Hij probeert zijn hoofd dan inderdaad omhoog te houden, soms lukt dat wel en soms ook niet en laat hij zijn hoofdje gewoon op zijn borst zakken.

Hij raakt inderdaad gefrustreerd wanneer hij op zijn buik ligt volgens mij, hij wordt dan echt knalrood en boos. Soms gaat het wel goed, maar dan is hij moe en gaat hij op zijn buik liggen slapen, en dat is natuurlijk nou net weer niet de bedoeling! :)

Enne... ik snap precies de houdingen die jullie bedoelen hoor, goed uitgelegd dus! ;) We zullen dat luie varkentje eens gaan proberen te trainen! :evil:

9. rheallover

rheallover Actief lid

Alyssa draag ik ook op die manier of net andersom ;) maar die heeft geen moeite met rondraaien en dr hoofdje omhoog te houden.

Ik heb net met mn schoonmoeder gebeld, we gaan zondag 4 november naar de jonge gezinnenbeurs. Wie gaan er dan nog meer, ik wil zo graag jullie woljes van een baby's zien ;)

10. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Kijk... dit doet meneer dus op zijn buik..... :)

Maar daar krijgt hij natuurlijk nooit een mooi gespierd nekkie van! ;)

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @fibi: leander doet ook nog niet veel meer dan dat. Maar als hij rechtop zit, houdt hij z'n hoofdje wel mooi recht.

12. rheallover

rheallover Actief lid

Dames ik wens jullie een goede nacht toe!

Tot morgen en voor diegene die het nodig hebben een hele dikke knuffel :)

13. Niet meer actief

Gaat ie misschien wel sneller van kruipen Fibi

Die oefening van op zn rug leggen en dan voorzichtig omhoog trekken mag trouwens pas als ie zn hoofdje recht kan houden, anders forceer je de verkeerde spieren.

14. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

uhm annewil,,,jij vroeg van de pil hè,,,ik ben weer met mn oude pil begonnen tryginon30. de enige pil die je met bv mag slikken is de cerazette maar die moet je precies op dezelfde tijden innemen andersis ie erg onbetrouwbaar. Als ik jou was zou ik kiezen voor de mirena spiraal. Dat met die eendebek tang valt mee, ze duwen hem er niet zomaar in. Ze kunnen ook gel gebruiken daarvoor dus dont worry :-D

uhm verder,,,,,,,zeef. Fenne heeft tot half 4 geslapen en vanaf toen wakker dus druk druk. Nu is papa even gezegent met haar maar dat houd hij nooit lang vol dus zal zo wel geroepen worden.

15. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Ik zal het nu ook zeker gaan doen volgens de oefeningen die Alice en Sonja zeiden. Ikzelf deed het (sinds twee dagen) door hem ondersteunend door mezelf (handen onder zijn oksels) te laten zitten maar dan denk ik dat zijn ruggetje inderdaad niet genoeg gesteund is.... Ik deed het niet vanuit liggende positie hoor, volgens mij was dat ook niet gelukt. ;)

16. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Fibi je kan hem zo als ik eerst zei ook recht op je benen zetten en dan handen achter zijn schouders.
    handjes vast houden is erg zwaar. en moeilijk voor ze.

Mar niet vergeten het is erg zwaar voor ze dus niet te lang in het begin.

Zal morgen wel effe foto maken.

17. Nou dan ga ik morgen ook maar eens beginnen met oefenen. Grappig Sonja die oefening deed ik al wel, al valt het nog niet mee. Jael haar hoofd gaat vaak nog alle kanten op. Ik ga lekker naar bed! Welterusten.

18. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Hoe heb je de beentjes dan liggen trouwens in de houding die jij beschrijft? Want als ik Nick zo neerleg en ik heb zijn beentjes recht op mijn buik liggen dan "klapt hij zo dubbel" zeg maar als ik hem naar voren haal.... Ik wacht je foto van morgen wel even af! :) Hij wordt natuurlijk ook steeds groter hè, hou geen ruimte meer over op mijn schoot. ;)

Ik oefen ook zeker niet lang hoor, echt minuten werk. In het begin zie ik dat hij zijn hoofdje wat omhoog houdt, maar zodra ik merk dat het minder wordt (en hij dus moe wordt of het niet meer volhoudt) dan laat ik hem gelijk weer liggen.

19. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Drenthe
    Ik ga ook lekker naar bed, welterusten allemaal en tot morgen!

20. rheallover

rheallover Actief lid

Nog eventjes snel voor ik mn bed induik,

Ik heb vanmiddag EINDELIJK het CB te pakken gekregen, echter wordt ik er helemaal niet wijzer van alleen maar dommer zal ik het zo zeggen. Daar denkt men weer aan koemelkallergie :| kortom ik heb nu zowat al het mogelijke gehoord wat nog steeds niet de oorzaak is, er wordt van alles geroepen maar ook weer van alles tegen elkaar in :(

Echter denk ik haast niet dat het koemelk allergie kan zijn, gezien ze de ene keer wel alles drinkt en de ene ker wel spuugt en de andere keer weer niet. Ik blijf toch bij het reflux verhaal, je hoort iets omhoog borrelen maar het zakt weer, en de andere keer komt het er dus wel uit. Zelfs 1 a 2 uur na het drinken.

Maar ja huisarts zegt reflux of rs-virus, kinderarts zegt gewoon ziekjes vandaar de koorts-huilbuien-spugen en niet willen eten, en het CB zegt dus weer koemelkallergie :( Wie o wie moet ik nu geloven, hoezo patienten zekerheid geven, dat bestaat volgens mij niet meer :|

Maar nu heeft ze de laatste fles tot zowat de allerlaatste druppel leeg gedronken en klein mondje terug gegeven, om 8.30 die fles had ze klein beetje gespuugd en deed ze halverwege wat tegenstribbelen maar heeft uiteindelijk wel alles op.

Kreeg daarnet tijdens de fles een zeer lieve lach man mn meiske, ze was hals slapend aan het drinken ik haar heerlijk bewonderen en het handje strelen en ik kreeg gelijk een mooie lach terug (met de speen nog in haar mond), tja dan zijn die moeilijke uren van de dag zo weer vergeten :)

Morgen de kinderarts bellen, nu wens ik jullie allen echt een goede nacht toe :)

Deel Deze Pagina